Politická doba marketingová

Blogy Ivo R. Politická doba marketingová
NAPSAL(A) Ivo R. 03.10.2018 | 07:51:56 |
Zdravím všechny, kteří se rozhodli věnovat čas tomuto článku!

Určitě jste mnozí z Vás zaznamenali, že téměř neustále jsou nějaké volby. Volby do Senátu, do Poslanecké sněmovny, do zastupitelstev, do Evropského parlamentu... Tento mix způsobuje, že k urnám chodíme prakticky každý rok. A někdy i několikrát. A já se ptám, je toto správně? Vemte si, že od října loňského roku půjdeme o víkendu již k třetím volbám. Z toho dvoje jsou volby, kde dáváme hlasy jednotlivým stranám, hnutím a sdružením nezávislých kandidátů. Navíc z voleb do zastupitelstev se stává čím dál více centralizovaná záležitost, kdy některé strany mají de facto jednotnou volební kampaň.

Z tohoto důvodu jsme dnes svědky politiky marketingu. Vzhledem k množství voleb je třeba neustále voliče přesvědčovat, že právě strana X je nejlepší a že ve straně Y se to hemží zloději, kriminálníky a (názvoslovím Davida Ratha) korupčníky. I to vedlo k sérii negativních kampaní, kde strany neprodávaly své úspěchy, ale poukazovaly na chyby ostatních.

Ovšem prodávat úspěchy je těžké, neboť na řádná řešení potřebujete čas. Většina se jich projeví až po několika letech. Na to ale politici nemají prostor. Následují tak krátkodobá a krátkozraká řešení, která v horizontu měsíců vypadají jako správná, ale v horizontu let správná nejsou. Navíc jakákoliv chyba je využita v nejbližší možné příležitosti proti dané straně. Dále se také politici snaží o až nepřiměřenou aktivitu v oblasti zákonodárství, aby nikdo nemohl tvrdit, že "jsou tam takovou dobu a nic neudělali". Přitom dle uznávaných právníků a soudců by ČR nejvíce prospělo, kdyby se několik let (což je samozřejmě nereálné) nepřijal ani jeden zákon či novela. Nehledě k tomu, že některé zákony jsou novelizované ještě před účinností.

Co tímto chci říct? Pokud by to bylo možné, tak sjednotit termíny některých voleb i za cenu úpravy volebních období, aby volebních termínů ubylo. Navíc lidi začínají být politkou unavení, neboť na ně útočí ze všech stran prakticky neustále. A místo řešení systémových jsme v době řešení marketingových. Hlavně ať se to lidem líbí a za těch pár měsíců nám to (zase) hodí. To považuji za nešťastné.

Pokud souhlasíte, nesouhlasíte, chcete něco doplnit, zkritizovat anebo mi říct, že jsem úplně mimo mísu, neváhejte komentovat, za každou zpětnou vazbu budu rád.
Pro hodnocení se musíte přihlásit