Co bych změnil na školství

Blogy Martin Kment Co bych změnil na školství
NAPSAL(A) Martin Kment 21.05.2018 | 22:52:27 |
1) Zakáz příjimání na školy podle průměru

Ze zkušenosti mohu potvrdit, že učitelé jednoho předmětu nehodnotí podle stejných parametrů. Zatímco jeden učitel s námi v hodinách tělocviku dělal různé testy na známky a dával pětky za nenošení úboru, druhý vám napsal jedničku jen tak a pokud jste si pravidelně nenosily úbor na cvičení, tak vás pouze posadil na lavičku. Podobně to chodilo i v jiných předmětech. Záleží na přísnosti daného učitele. Při písemkách skoro každý žák opisuje. Myslím si, že jejich známky neodpovídají jejich vědomostem.

2) Zrušení druhého povinného jazyka

Druhý povinný jazyk je podle mě zbytečný. Většinou to je zpravidla Němčina a učí se stejně jen na začátečnický level. Pokud někdo navštíví německy mluvící zemi, dokáže prohodit pouze základy a pokud bude chtít více konverzovat, tak bude mluvit celou dobu Anglicky.

3) Učivo dostupné online

Zavedl bych povinné zveřejňování učiva na stránkách školy. Žáci by si nemuseli zjišťovat zápisy od kamarádů a jednoduše by si mohli vše vytisknout bez zbytečného psaní rukou.

4) testy, akce... vypsané ve školní aplikaci

Učitelé by byli povinni zveřejňovat plánované testy, akce v studenstké aplikaci. Studenti by měli o všem přehled a nemuseli by si informace zjišťovat od spolužáků.

5) Předmět o aktuálním dění, motivaci, komunikace nad tématy

Zavedl bych nový předmět, ve kterém by žáci s učitelem diskutovali: o aktuálním dění ve světě, ČR a vybranými tématy. Učitel by také žákům pouštěl různá motivační videa, promlouval k nim a snažil se zlepšit jejich komunikační dovednosti.
Pro hodnocení se musíte přihlásit
1 |
Jiří Hovorka | TOP09
05.06.2018 | 00:35:54
1. a 3. souhlas

2. Druhý povinný cizí jazyk bych vedl pouze na všeobecných středních školách (Gymnázia). U oborových škol je to kontraproduktivní. I nadále bych ponechal volbu prvního a druhého cizího jazyka na studentech. Dnešní nabídky práce to jen potvrzují - ne všude je preference angličtiny. Vidím požadavky na FR, DE, polštinu, slovenštinu,...

4. Testy by měly být zaměřeny na aplikaci v životě. A život žádnou termínovou listinu nemá. Buď uspěješ, nebo neuspěješ

5. Za nás to byla Občanská vyuka. Základy práva, aktuální dění se tam probíralo. Byly to hodiny s nejvolnějším režimem. Dost často učitelka byla jen tichý dohližitel na kultivovanou diskuzi mezi námi studenty
Doménico | ČSSD
24.05.2018 | 21:30:41
Věci,které tu píšeš již dávno fungují.. jen si najít tu pravou školu :)
Paul | SPD
22.05.2018 | 22:34:09
S prvním bodem lze částečně souhlasit, ostatní lze nazvat moderní dobou. A k bodu č. 5. Učitel by měl být loajální ke všem tématům, což se nyní neděje a nedělo se i v minulosti.
Dominik Škrba | KSČM
22.05.2018 | 21:26:40
Dne 22.05.2018 20:55:21 Martin Kment napsal(a):

Dne 22.05.2018 18:46:35 Dominik Škrba napsal(a):
Bod 1, 2 souhlasím v plném znění, ale k ostatním mám výhrady:
3) Pravda zavedení online učiva by situaci ulehčilo, ale nevím co je na psaní rukou zbytečného?
4) Myslím, že testy není nutno nijak oznamovat a aspoň za mě na SŠ se většinou oznamovali jen orpavdu velké (třeba čtvrtletní písemky), jinak ostatní ne. Akce jo proč ne.
5) Takový předmět existuje - Občanská nauka, takžespíš záleží jak to učitel pojme.--- 3) Žáci si učivo otevřou na mobilu/tabletu, popřípadě dostanou/ sami si vytisknou danou látku. Nemusí se tak strávit 20 minut zápisem látky a řešit problémy s dopisováním ze zaměstnaných hodin.
Ano, to jsem pochopil, a bylo by to jisté ulehčení studentům, ale neporozuměl jsem přímo tomu, proč by psání rukou mělo být zbytečné, a jestli jde jen o 20 minut, tak to není nic hrozného. Ano mírnější kompliakcí je třeba zajistit si sešit, ale to jde dnes řešit třeba naskenováním.
Martin Kment | Piráti
22.05.2018 | 20:55:21
Dne 22.05.2018 18:46:35 Dominik Škrba napsal(a):
Bod 1, 2 souhlasím v plném znění, ale k ostatním mám výhrady:
3) Pravda zavedení online učiva by situaci ulehčilo, ale nevím co je na psaní rukou zbytečného?
4) Myslím, že testy není nutno nijak oznamovat a aspoň za mě na SŠ se většinou oznamovali jen orpavdu velké (třeba čtvrtletní písemky), jinak ostatní ne. Akce jo proč ne.
5) Takový předmět existuje - Občanská nauka, takžespíš záleží jak to učitel pojme.
3) Žáci si učivo otevřou na mobilu/tabletu, popřípadě dostanou/ sami si vytisknou danou látku. Nemusí se tak strávit 20 minut zápisem látky a řešit problémy s dopisováním ze zaměstnaných hodin.
Dominik Škrba | KSČM
22.05.2018 | 18:46:35
Bod 1, 2 souhlasím v plném znění, ale k ostatním mám výhrady:
3) Pravda zavedení online učiva by situaci ulehčilo, ale nevím co je na psaní rukou zbytečného?
4) Myslím, že testy není nutno nijak oznamovat a aspoň za mě na SŠ se většinou oznamovali jen orpavdu velké (třeba čtvrtletní písemky), jinak ostatní ne. Akce jo proč ne.
5) Takový předmět existuje - Občanská nauka, takžespíš záleží jak to učitel pojme.
1 |