ZALOŽIL
Jiří Vojáček | 13.05.2017
Jiří Vojáček | Piráti
13.05.2017 | 21:22:59
Po 10 letech sporů začala dne 6. listopadu 2007 oficiálně výstavba[17] posledního úseku dálnice D8 (úseku 0805) podle původního plánu, který vznikl v 90. letech.

V únoru 2008 Nejvyšší správní soud (NSS) konstatoval, že Krajský úřad Ústeckého kraje chyboval při povolování stavby úseku Lovosice – Řehlovice přes území Chráněné krajinné oblasti České středohoří. Rozhodnutí krajského úřadu o umístění stavby proto bude muset krajský soud zrušit.[18][19]

V květnu 2008 Městský soud v Praze zakázal hloubení tunelu Prackovice[20] (také v úseku 0805).

Výstavba úseku 0805 byla rozdělaná na dvě části. První část měla být otevřena 21. prosince 2011, nakonec se ale pro nesrovnalost ve stavební dokumentaci úsek otevřel až 14. května 2012. Jedná se o navazující úsek od Prahy od konce současné dálnice u Lovosic (MÚK Lovosice) (48. km) až k MÚK Bílinka (52. km). Zbývající část od MÚK Bílinka (52. km) až k MÚK Řehlovice (64. km), zahrnující velké mosty a oba tunely, byla zprovozněna na konci roku 2016, čímž byla dálnice dokončena.

Pak se jim sesunul svah, takže když dneska jedete na sever, nebo někam do Německa, tak tam stojíte v koloně, aneb hoši děkujem.
0
Pro hodnocení se musíte přihlásit
1 |