ZALOŽIL
Dominik Škrba | 13.10.2017
Dominik Škrba | KSČM
13.10.2017 | 14:07:36
Děkuji Vám za ohlasy. Samozřejmě přidám i svůj názor. Jak jistě není pro Vás překvapení, tak já jsem jednoznačně pro aby vlaky ve veřejném závazku bez soutěže automaticky jezdili ČD, jakožto dopravce vlastnění státem. Jsem ale ochoten respektovat na železniční síti i soukromé dopravce, ale dle mého soudu jim veřejný závazek není dobré dávat. Bohužel soukromý dopravci, především na koridoru, ne vždy hrají fér.

Také zde jde o to, že si myslím, že by to byl podraz na ČD, které teda masivněji modernizují, vlaky mají i dotované z EU na určité kraje (tedy nesmí jezdit v jiném kraji), a náhle by se neměla jak vrátit investice. To že se modernizuje jen díky soukromníkům, s tím bych trochu rozporoval, jelikož vozidla byla modernizována i před nimi. A jsou tu další věci, jako cena, zaměstnanci, atd..
14
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Eric79 | ANO
13.10.2017 | 13:35:56
Jedinou motivací pro zlepšení podmínek na drahách je konkurence. Ta řídí kvalitu i cenu. Nevidím jediný důvod mít monopolního dopravce ve státních ČD. Soukromý sektor bych připustil na všechny úrovně železniční dopravy. Ano, pak jsou zde ekonomicky nezajímavé trasy a tyto musí ve veřejném zájmu vyplnit ČD.
10
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Majkl | TOP09
13.10.2017 | 13:17:21
Líbí se mi zvýšení komfortu, které přinesla zvýšená konkurence zapříčeněná soukromými dopravci...

Zároveň bych rád ČD trochu obhájil, protože nejsou v zase tak záviděníhodné pozici, jak to někdy vypadá. Soukormníci jezdí pouze v pro ně výhodné časy a pouze po hlavních tratích. Díky tomu mají dobré zisky a můžou si tak dovolit investovat do komfortu. Oproti tomu ČD musí jezdit každou denní dobu i po tratích, kde když nastoupí 10 cestujících, tak to je úspěch. Pokud by ČD na těchto tratích nejezdily, tak by výrazně zkomplikovali dopravní dostupnost daného místa. Proto prostě jezdí, i když je to ekonomicky nevýhodné...
15
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Jiří Vojáček | Piráti
13.10.2017 | 13:05:31
Dne 13.10.2017 12:43:15 Dominik Škrba napsal(a):
Jste pro aby doprava ve veřejném závazku (především železniční) nebyla soutěžena a nadále byla provozována výhradně Českými dráhami nebo jste pro rozšiřování soukromých dopravců ve veřejném závazku?
Jsem levičák, takže jsem pro to, aby strategické směry ekonomického rozvoje (těžba surovin, dopravní obslužnost, regulace bank, ...) měl pod palcem 100% stát. Na druhou stranu jsem zákazníkem ČD a tak vím, že je to špatně vedená společnost. Jezdit s ČD většinou není hodné člověka ve 21. století - a tomu by konkurence mohla pomoci.

Nakonec asi zákaznický pohled převládne, koneckonců pokud by to bylo potřeba, např. kdyby se blížil nějaký vojenský konflikt a republika by železnici potřebovala, není problém ji celou lusknutím prstů zestátnit.
5
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Dominik Škrba | KSČM
13.10.2017 | 12:43:15
Jste pro aby doprava ve veřejném závazku (především železniční) nebyla soutěžena a nadále byla provozována výhradně Českými dráhami nebo jste pro rozšiřování soukromých dopravců ve veřejném závazku?
14
Pro hodnocení se musíte přihlásit
1 |