ZALOŽIL
Radek Homola | 21.12.2017
Eva Stehlíková | Piráti
21.12.2017 | 13:18:16
Dne 26.10.2017 18:39:44 Nemexirus napsal(a):
Inkluze ve školství je snad ten největší, a odpusťte mi to slovo, xindl, co poslední vláda vymyslela. Dítěti, které mentálně nestačí na zbytek spolužáků v klasické ZŠ, nemůžete udělat nic horšího, než mu technicky vzato říct: "Nejsi dost retardovaný, abys měl nárok na speciální školu, koukej makat tady, stejně jako ostatní." Takové dítě nikdy nedosáhne výsledků svých spolužáků, bude frustrované, a přitom na speciální škole by mělo adekvátní přístup od příslušně vyškoleného pracovníka, kterému ve většině případů na těch dětech záleží, a po jejím ukončení by se mohlo dostat třeba učiliště a velmi pozitivně přispívat do společnosti způsobem nevyžadujícím vysoký intelekt. Vedení státu by mělo pochopit, že zvláštní škola je VÝSADA, nikoli diskriminace! Diskriminací je právě inkluze...
Myslím, že jde o málo informovaný názor: to, co startuje v ČR a nazývá se inkluzí, jen málo koresponduje s tím, co skutečná inkluze znamená. Nutno souhlasit s tím, že málo českých škol má podmínky k tomu, aby se proces inkluze dařil, včetně nedostatečné kvalifikace asistentů i učitelů. To ale neznamená, že je nutné zachovat stav, kdy děti s nejrůznějšími hendikepy budou separovány od ostatních a budou se vzdělávat v něčem, co jde nazvat i ghetty. I když speciální školy jsou zatím těmi, které jsou pro práci s takovými dětmi asi nejlépe vybaveny, jak materiálně, tak personálně, nepokládám tento stav za dlouhodobě udržitelný... Postupně se to přeci všichni můžeme naučit, příklady dobré praxe najdeme už i v ČR, jakkoli porozhlédnout se v zahraničí určitě neuškodí.
-6
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Majki.1 | STAN
20.12.2017 | 23:12:48
Já čtu diskuse o inkluzivním vzdělávání i na jiných serverech. Rozhodně nesouhlasím s tím, že by se žáci s SPU měly dát do speciálních škol. Třeba takový Einstein měl také dyslexii. On a jemu podobní by byli navždy ztraceni, neboť ze ZŠS nelze pokračovat na maturitní obory. Žáky s mentálním postižením bych dával do běžnýc škol jen u LMP a řešilo by se to případ od případu. Tělesné postižení bez jiného postižení bych naopak dal do běžné ZŠ. Tam vidím problémy, že spousta škol a nejen škol (i úřady) není bezbariérových. Právě bezbariérovost veřejného prostoru by měla být cílem 21. století. Pomůžeme tím nejen vozíčkářům, ale i matkám s kočárky aj. Velký vědecký pokrok vidím u sluchové postižení, kdy mají kochleární implantát. Nejdůležitější je intelekt. Znám jednu slečnu, která s těžkou dyskalkulií absolvovala Jarošku, posléze vystudovala VŠ a dělá psycholožku.
-8
Pro hodnocení se musíte přihlásit
|
20.12.2017 | 19:05:01
V zásadě jsem proti inkluzi.Záleží ovšem samozřejmě na handicapu daného žáka/studenta/..Mentálně zaostalé bych 100%rozhodně mezi zdravé nezařazovala!Patří do,,speciálek!Inkluze je špatně jak pro tu,,zdravou,,část dětí,tak pro ty druhé!
7
Pro hodnocení se musíte přihlásit
|
20.12.2017 | 15:42:43
Inkluzivní vzdělání bych úplně zrušil. Bylo by to tak dobré pro oboje dvě strany. Ať už pro mentálně slabé, tak i pro lepší studenty. Mentálně slabí můžou zažít šikanu, nebo když se jedná o naše romské spoluobčany, tak můžou oni šikanovat ty nadanější. A výhoda pro nadanější je ta, že je nebude nikdo zdržovat v látce. Kvůli inkluzi by naše kvalita školství mohla hodně padnout.
6
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Radim | ANO
28.10.2017 | 13:07:55
Já bych inkluzi neodsuzoval. Vždy, ale záleží na tom, jak je na tom dané dítě z pohledu intelektu. Při své praxi jsem měl možnost pracovat se žáky s handicapem. U některých byla velká škoda, že nenavštěvují běžnou ZŠ, protože intelekt na to měli jen jim v blízkosti bydliště nikdo nedokázal zajistit bezbariérový přístup do školy.

Ale jsou i takové situace, kdy do třídy s 25 žáky, příjdou 2 žáci s LMD nebo ADHD a třída se celá zhoršuje. Nepozornost, neustálé vyrušování při hodině. A Další věcí je i to, kde mají potom školy a nebo samotní rodiče brát peníze na asistenty pedagogů.

Podle mě je "Inkluzivní vzdělávání v českých školách" nedomyšlené. A byla to jedna z akcí "Teď hned a nebo nikdy".
5
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Mira | SPD
27.10.2017 | 01:53:31
Dne 24.10.2017 11:01:51 Dejvid napsal(a):
Rozhodně ne. Moje mamka je příkladem toho, že zvládat takovéhle děti se opravdu nedá. Samozřejmě se mezi nimi najdou výjimky, ale ne, když mají silné ADHD a podobně. Tyto děti potom získávají ve školách mezi ostatními dětmi určité výhody (naopak děti normální nechápou, proč on by měl mít víc, mělo by mu být dovoleno více a podobně). Navíc většina učitelů a hlavně VYCHOVATELŮ nemá dostatečné vzdělání, aby s těmito dětmi manipulovali. Někdo řekne, že když nemá vzdělání proč do školy leze. Přijde vám, že v dnešní době je dost učitelů a vychovatelů? Přijde vám, že mají dostatečný plat na to, aby se zde udrželi i přes tak obrovskou zodpovědnost a nervy? Zvyšte tedy potom platy dvojnásobně a učitelé si rozmyslí, zda se jim taková nálož práce navíc vyplatí. Stávajícím vychovatelům nabídnout možnost BEZPLATNÉHO vzdělání v oboru s těmito dětmi a můžeme se dohodnout. Jinak tento systém spěje k tomu, aby si učitelé a vychovatelé našli jinou práci.
I deti s lehkou mozkovou disfunkci. Dobre, ve druhem stupni se pomalu muze zaclenovat, ale prvni stupen by mel absolvovat od druhe tridy v ZS pri psychiatricke lecebne. Zivost techto deti a nesoustredenost bude celou tridu jen brzdit.
4
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Mira | SPD
27.10.2017 | 01:48:39
Krasna to vec Zakladni skoly pro toho, toho, toho. Proc nemuze zustat stejny stav? Preci takove dite se stava tercem posmechu a sikany. Proti tomu tak bojujeme ne? Tak proc vymyslet kontraproduktivni napady? Je to skarede, ale svuj ke svemu.
4
Pro hodnocení se musíte přihlásit
PavelRuzicka | Svobodní
26.10.2017 | 18:57:12
Nedokážu říct, jestli máme mít větší inkluci v českém školství, nicméně vím, že po debatě s mnoha učiteli je to nedomyšlené dle jejich slov. A jak tu řekli mnozí - třída se řídí dle toho nejpomalejšího a když ten nejpomalejší bude extrémně pomalý, tak se s tím sklouzne i zbytek třídy
-6
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Nemexirus | Piráti
26.10.2017 | 18:39:44
Inkluze ve školství je snad ten největší, a odpusťte mi to slovo, xindl, co poslední vláda vymyslela. Dítěti, které mentálně nestačí na zbytek spolužáků v klasické ZŠ, nemůžete udělat nic horšího, než mu technicky vzato říct: "Nejsi dost retardovaný, abys měl nárok na speciální školu, koukej makat tady, stejně jako ostatní." Takové dítě nikdy nedosáhne výsledků svých spolužáků, bude frustrované, a přitom na speciální škole by mělo adekvátní přístup od příslušně vyškoleného pracovníka, kterému ve většině případů na těch dětech záleží, a po jejím ukončení by se mohlo dostat třeba učiliště a velmi pozitivně přispívat do společnosti způsobem nevyžadujícím vysoký intelekt. Vedení státu by mělo pochopit, že zvláštní škola je VÝSADA, nikoli diskriminace! Diskriminací je právě inkluze...
-6
Pro hodnocení se musíte přihlásit
KarolVy | TOP09
24.10.2017 | 15:35:34
Určitě ne.

Když oponenteme fakt, že děti dokáží být velmi kruté, tak nemůžou čekat na nejpomalejšího v učení, jinak se nic nenaučí, budou se nudit, zlobit, a pokud učitelka nebude brát ohledy na nejslabšího, jako to je v normálních školách (neumíš, douč se doma) tak zase dítě, postižené nemá šanci stíhat těmpo učiva.

Netýká se to fyzicky postižených dětí, pokud škola má bezbar. přístup tak není problém, tam je pouze ten problém kruté upřímnosti a vyčleňování, to už je na rodiči.
-6
Pro hodnocení se musíte přihlásit
1 | 2 |