ZALOŽIL
Jiří Mynář | 07.01.2018
Doménico | ČSSD
07.01.2018 | 00:16:09
Dějepis na základkách byl přímo primitivní a mě jako fanoušek historie to strašně vadilo .. :D

Až přímo nezáživný :(..Proto jak jsem navrhoval v "školní reforma" by měla být volitelnost obtížnosti daného předmětu) Vím že každý nění na dějiny a historii, ale já bych si třeba vybral tu obtížnejší verzi)
3
Pro hodnocení se musíte přihlásit
MartinChromec | Trikolóra
06.01.2018 | 23:21:20
Ten kdo se nepoučí z chyb minulosti, je předurčen je zopakovat. Myslím že v tomto duchu by se měl dějepsi učit.
6
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Jan Tichý | TOP09
06.01.2018 | 22:23:01
Řekl bych, že není pravda, že ti co jsou fanoušci do dějepisu se automaticky hrnou do politiky, jen se o ní spíše třeba více zajímají a ptají se, myslím jakože ptají se proč je to tak jak to je. Určitě bych neřekl, že je výuka dějepisu z hlediska moderních dějin zanedbávána, spíše bych řekl, že na ní učitelé nemají dostatečně mnoho času, jelikož se řídí osnovami a mají co dělat, aby vše stihli.
0
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Lukáš Kvarda | STAN
03.01.2018 | 09:14:31
Já to řeknu takhle...dějepis by neměl být biflováním dat a osobností, které si studenti stejně nezapamatují. V dějepise by se mělo učit o historii v souvislostech, a to nejen jak ta či ona událost souvisela s jinou, ale zároveň by měli dějepisné znalosti sloužit i v jiných předmětech (a naopak, znalosti z češtiny by měli posloužit v dějepise). Též bych ocenil, kdyby se pedagog více zaobíral našimi dějinami po r.1989.
5
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Neroi | ODS
31.12.2017 | 00:19:36
Vůbec není,musí se pořád učit o našich hrdinách a aby to měli celý den v hlavě.
1
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Jiří Hráček | KSČM
30.12.2017 | 23:07:45
Dne 30.12.2017 17:43:31 Martusena napsal(a):
Mně bylo v r 1989 21 let,tudíž jsem plně vnímala dění v tomto období.Podotýkám,že jsem to až tak nějak zvlášť neprožívala,jako někteří-dávali na jevo až přehnanou euforii.

Havla jsem nikdy nemusela.Již od samého začátku jsem ho považovala za loutku,kterou,,vodili na provázcích,,jiní...Připadalo mi to celé,,jako zinscenovaná komedie..Omlouvám se za tento názor,ale nebyla jsem sama,kdo to takto vnímal.Média tenkrát předkládala trošičku něco jiného!a ve spoustě věcech zkresleného!A proč o tom píšu?,Dnešní mládež(včetně mé dcery,které je dnes 20let)ve školách alespoň ohledně této doby kolem r.1989 dnes učí zcela jiná údajná fakta,než se tenkrát skutečně děla-proč jim lžou?To už dnes taky patří do Dějepisu!V tomto směru je Dějepis zcela jistě nedostačující,když studentům předkládá pouze strohé informace a někdy dokonce i lživé!
Jak se říká "Dějiny píší vítězové" a tak to bylo vždy.
6
Pro hodnocení se musíte přihlásit
|
30.12.2017 | 17:43:31
Mně bylo v r 1989 21 let,tudíž jsem plně vnímala dění v tomto období.Podotýkám,že jsem to až tak nějak zvlášť neprožívala,jako někteří-dávali na jevo až přehnanou euforii.

Havla jsem nikdy nemusela.Již od samého začátku jsem ho považovala za loutku,kterou,,vodili na provázcích,,jiní...Připadalo mi to celé,,jako zinscenovaná komedie..Omlouvám se za tento názor,ale nebyla jsem sama,kdo to takto vnímal.Média tenkrát předkládala trošičku něco jiného!a ve spoustě věcech zkresleného!A proč o tom píšu?,Dnešní mládež(včetně mé dcery,které je dnes 20let)ve školách alespoň ohledně této doby kolem r.1989 dnes učí zcela jiná údajná fakta,než se tenkrát skutečně děla-proč jim lžou?To už dnes taky patří do Dějepisu!V tomto směru je Dějepis zcela jistě nedostačující,když studentům předkládá pouze strohé informace a někdy dokonce i lživé!
9
Pro hodnocení se musíte přihlásit
That Guy | ODS
29.12.2017 | 21:01:43
Dne 29.12.2017 20:54:46 Petan981 napsal(a):

Dne 29.12.2017 20:31:30 That Guy napsal(a):
Jak už jsem asi u tohoto článku zmiňoval, dějepisem jsem si prošel taky a jsem docela kritikem toho, že se vyučuje na mě až moc informací o pravěku, starověku a tak a potom se to na konci studia dějepisu utne u 2. světové války. A co dál? Potom nikdo neví světový vývoj po 2. světové válce, ale ani ten vývoj v Československu. Přitom si myslím, že to je úplně nejdůležitější, protože po 2. světové válce se nastavila určitá pravidla a někdy to přetrvalo do dnes. Studenti prostě neznají ani nejzákladnější události, pojmy ani osobnosti. A co 90.léta? Stalo se toho hodně, ale v dějepise jak kdyby neexistovaly.

Kvůli tomuto mě u srdce zahřálo, když jsem zjistil, že se u nás na střední škole zavádí do 2. ročníku předmět s názvem Moderní dějiny a bude to v podstatě navazovat na dějepis z 1. ročníku a budou se tam učit zásadní události 20. století. Myslím si, že je to krok k lepšímu. Podle mě je potřeba vědět, co se stalo před ne až tak dlouhou dobou.--- Souhlasím že moderní dějiny by měli být vyučovány. Já například neprobral ani na základní ani na střední škole nic od padesátých let minulého století.
Přesně, na základce jsem měl dějepis 4 roky a v 9. třídě jsme v červnu skončili 2. světovou válku a holokaustem a dál prostě nic. Příjde mi to špatně. Jaký byl pak vývoj dějin dnes moc studentů neví. Ví, že v československu byl někdy nějakej komunistickej převrat a že pak někdy přijeli rusové a v 89 byla revoluce, to je tak vše. O světovém poválečném vývoji neví skoro už vůbec nic.
7
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Petan981 | STAN
29.12.2017 | 20:54:46
Dne 29.12.2017 20:31:30 That Guy napsal(a):
Jak už jsem asi u tohoto článku zmiňoval, dějepisem jsem si prošel taky a jsem docela kritikem toho, že se vyučuje na mě až moc informací o pravěku, starověku a tak a potom se to na konci studia dějepisu utne u 2. světové války. A co dál? Potom nikdo neví světový vývoj po 2. světové válce, ale ani ten vývoj v Československu. Přitom si myslím, že to je úplně nejdůležitější, protože po 2. světové válce se nastavila určitá pravidla a někdy to přetrvalo do dnes. Studenti prostě neznají ani nejzákladnější události, pojmy ani osobnosti. A co 90.léta? Stalo se toho hodně, ale v dějepise jak kdyby neexistovaly.

Kvůli tomuto mě u srdce zahřálo, když jsem zjistil, že se u nás na střední škole zavádí do 2. ročníku předmět s názvem Moderní dějiny a bude to v podstatě navazovat na dějepis z 1. ročníku a budou se tam učit zásadní události 20. století. Myslím si, že je to krok k lepšímu. Podle mě je potřeba vědět, co se stalo před ne až tak dlouhou dobou.
Souhlasím že moderní dějiny by měli být vyučovány. Já například neprobral ani na základní ani na střední škole nic od padesátých let minulého století.
1
Pro hodnocení se musíte přihlásit
That Guy | ODS
29.12.2017 | 20:31:30
Jak už jsem asi u tohoto článku zmiňoval, dějepisem jsem si prošel taky a jsem docela kritikem toho, že se vyučuje na mě až moc informací o pravěku, starověku a tak a potom se to na konci studia dějepisu utne u 2. světové války. A co dál? Potom nikdo neví světový vývoj po 2. světové válce, ale ani ten vývoj v Československu. Přitom si myslím, že to je úplně nejdůležitější, protože po 2. světové válce se nastavila určitá pravidla a někdy to přetrvalo do dnes. Studenti prostě neznají ani nejzákladnější události, pojmy ani osobnosti. A co 90.léta? Stalo se toho hodně, ale v dějepise jak kdyby neexistovaly.

Kvůli tomuto mě u srdce zahřálo, když jsem zjistil, že se u nás na střední škole zavádí do 2. ročníku předmět s názvem Moderní dějiny a bude to v podstatě navazovat na dějepis z 1. ročníku a budou se tam učit zásadní události 20. století. Myslím si, že je to krok k lepšímu. Podle mě je potřeba vědět, co se stalo před ne až tak dlouhou dobou.
1
Pro hodnocení se musíte přihlásit
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ...