ZALOŽIL
Dominik Škrba | 28.06.2018
Light | Piráti
28.06.2018 | 10:44:56
Dne 27.06.2018 23:24:08 Doménico napsal(a):

Dne 27.06.2018 18:10:24 Light napsal(a):

Dne 27.06.2018 13:53:16 Doménico napsal(a):

Dne 27.06.2018 11:59:45 Jiří Hovorka napsal(a):
Finanční gramotnost by měla být průsečíkem několika předmětů - matematika (aplikovaná - tj. přehled jak se počítají úroky, pravděpodobnost a statistika), Všeobecné znalosti - Základy společenských věd, součástí moderních dějin - co se dělo, jak vznikaly a fungují akcie, dluhopisy, půjčky.

Není důležité se tak podrobně učit o době bronzové a středověku. To by měla být až součást výběrových navazujících škol. Druhý cizí jazyk je méně důležitý, než ona finanční gramotnost...--- Souhlasím,že finanční gramotnost je v našem školství velký problém a je třeba udělat změnu.. tvé návrhy jsou fajn. Jen nesouhlasím stvým tvrzením,že je druhý jazyk méně duležitý. Naopak na trhu práce,aby člověk měl šance musí umět ovládat aspon dva. Jako duležitý jazyk pro nas vidím němčinu,kteoru nelze nahradit.--- Nemyslím, že člověk musí ovládat 2 jazyky, aby se prosadil. Já ovládám jeden a nemám problém - hodně záleží na oboru. Ale rozhodně je to výhoda.

Druhý jazyk bych rád viděl jako volitelný. Určitě by měla být vyučována němčina a ruština, ideálně i francouzština a španělština. Do budoucna nejspíš bude perspektivní čínština, ale to je masakr, na ZŠ by se z ní nestihlo vůbec nic.--- Je to individualni..kazdemu jde hlavne jiny jazyk. Me napriklad anglictina nejde zrovna nejlepe a to se ji ucim pomalu od prvni tridy.

Naopak nemcinu mam kratce a jsem sni na tom lepe nez s Aj..sedla mi vice a predevsim diky me rodine,kde kazdy ovlada nemcinu.

Nemcina.je pro cr zasasni...sttedni evropa ma sveho s velkejma uvozovkama "giganta" a to je nemecko. Nas trh je velice vazany na nemeckou ekonomiku a peoto je dobre mit lidi s dobrou nemcinou. Nemec nerad mluci anglicky..vim z vlast i zkusenosti.

Druhy dulezity jazyk vidim rustinu...ostatni jazyky a predevsim ty romanske nejsou zasadni.

Znam fost lidi z VS,kteri se prave kvuli economickemu vlivu uci cinstinu a rustinu..doby kdy life mluvili francouzsky jsou pryc. Doba se memi a my musi byt vzdy o krok napred. bohuzel v cr se udela jeden krok vpred,ale dva velke kroky vzad...smutny pribeh,ktery znas stale dela stat,ktery hraje.druhou ligu. Sorry asi jsem skeptik,ale busoucnosy vidim docela zle..
Souhlas, proto prioritně němčina a ruština. Němčina má jednoduchou výslovnost a historicky nás ovlivnila, navíc to jsou sousedi, takže západ ČR to může slyšet běžně. Ruštinu zase dost lidí zná ještě z minulého režimu, hodně věcí přebrala z angličtiny a zbytek je slovanského základu, čili pro české žáky se základy angličtiny je perfektní. Až na tu blbou azbuku...

Angličtina je v podstatě složitá, už kvůli časům a lišící se psané a mluvené podobě. Ale je to hlavní světový jazyk a prosazuje se všude, takže není na výběr. Škoda, že se neujalo Esperanto...

BTW každý naučený jazyk zjednoduší učení dalšího.
3
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Jiří Hráček | KSČM
28.06.2018 | 01:24:38
Dne 27.06.2018 18:10:24 Light napsal(a):

Dne 27.06.2018 13:53:16 Doménico napsal(a):

Dne 27.06.2018 11:59:45 Jiří Hovorka napsal(a):
Finanční gramotnost by měla být průsečíkem několika předmětů - matematika (aplikovaná - tj. přehled jak se počítají úroky, pravděpodobnost a statistika), Všeobecné znalosti - Základy společenských věd, součástí moderních dějin - co se dělo, jak vznikaly a fungují akcie, dluhopisy, půjčky.

Není důležité se tak podrobně učit o době bronzové a středověku. To by měla být až součást výběrových navazujících škol. Druhý cizí jazyk je méně důležitý, než ona finanční gramotnost...--- Souhlasím,že finanční gramotnost je v našem školství velký problém a je třeba udělat změnu.. tvé návrhy jsou fajn. Jen nesouhlasím stvým tvrzením,že je druhý jazyk méně duležitý. Naopak na trhu práce,aby člověk měl šance musí umět ovládat aspon dva. Jako duležitý jazyk pro nas vidím němčinu,kteoru nelze nahradit.--- Nemyslím, že člověk musí ovládat 2 jazyky, aby se prosadil. Já ovládám jeden a nemám problém - hodně záleží na oboru. Ale rozhodně je to výhoda.

Druhý jazyk bych rád viděl jako volitelný. Určitě by měla být vyučována němčina a ruština, ideálně i francouzština a španělština. Do budoucna nejspíš bude perspektivní čínština, ale to je masakr, na ZŠ by se z ní nestihlo vůbec nic.
Čínština je šílená a hlavně má plno nářečí a různých podob. Osobně nechápu jak takový složitý jazyk mohl vzniknout. Beztak jednou Číňané ovládnou svět. :-)
6
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Doménico | ČSSD
27.06.2018 | 23:24:08
Dne 27.06.2018 18:10:24 Light napsal(a):

Dne 27.06.2018 13:53:16 Doménico napsal(a):

Dne 27.06.2018 11:59:45 Jiří Hovorka napsal(a):
Finanční gramotnost by měla být průsečíkem několika předmětů - matematika (aplikovaná - tj. přehled jak se počítají úroky, pravděpodobnost a statistika), Všeobecné znalosti - Základy společenských věd, součástí moderních dějin - co se dělo, jak vznikaly a fungují akcie, dluhopisy, půjčky.

Není důležité se tak podrobně učit o době bronzové a středověku. To by měla být až součást výběrových navazujících škol. Druhý cizí jazyk je méně důležitý, než ona finanční gramotnost...--- Souhlasím,že finanční gramotnost je v našem školství velký problém a je třeba udělat změnu.. tvé návrhy jsou fajn. Jen nesouhlasím stvým tvrzením,že je druhý jazyk méně duležitý. Naopak na trhu práce,aby člověk měl šance musí umět ovládat aspon dva. Jako duležitý jazyk pro nas vidím němčinu,kteoru nelze nahradit.--- Nemyslím, že člověk musí ovládat 2 jazyky, aby se prosadil. Já ovládám jeden a nemám problém - hodně záleží na oboru. Ale rozhodně je to výhoda.

Druhý jazyk bych rád viděl jako volitelný. Určitě by měla být vyučována němčina a ruština, ideálně i francouzština a španělština. Do budoucna nejspíš bude perspektivní čínština, ale to je masakr, na ZŠ by se z ní nestihlo vůbec nic.
Je to individualni..kazdemu jde hlavne jiny jazyk. Me napriklad anglictina nejde zrovna nejlepe a to se ji ucim pomalu od prvni tridy.

Naopak nemcinu mam kratce a jsem sni na tom lepe nez s Aj..sedla mi vice a predevsim diky me rodine,kde kazdy ovlada nemcinu.

Nemcina.je pro cr zasasni...sttedni evropa ma sveho s velkejma uvozovkama "giganta" a to je nemecko. Nas trh je velice vazany na nemeckou ekonomiku a peoto je dobre mit lidi s dobrou nemcinou. Nemec nerad mluci anglicky..vim z vlast i zkusenosti.

Druhy dulezity jazyk vidim rustinu...ostatni jazyky a predevsim ty romanske nejsou zasadni.

Znam fost lidi z VS,kteri se prave kvuli economickemu vlivu uci cinstinu a rustinu..doby kdy life mluvili francouzsky jsou pryc. Doba se memi a my musi byt vzdy o krok napred. bohuzel v cr se udela jeden krok vpred,ale dva velke kroky vzad...smutny pribeh,ktery znas stale dela stat,ktery hraje.druhou ligu. Sorry asi jsem skeptik,ale busoucnosy vidim docela zle..
0
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Light | Piráti
27.06.2018 | 18:10:24
Dne 27.06.2018 13:53:16 Doménico napsal(a):

Dne 27.06.2018 11:59:45 Jiří Hovorka napsal(a):
Finanční gramotnost by měla být průsečíkem několika předmětů - matematika (aplikovaná - tj. přehled jak se počítají úroky, pravděpodobnost a statistika), Všeobecné znalosti - Základy společenských věd, součástí moderních dějin - co se dělo, jak vznikaly a fungují akcie, dluhopisy, půjčky.

Není důležité se tak podrobně učit o době bronzové a středověku. To by měla být až součást výběrových navazujících škol. Druhý cizí jazyk je méně důležitý, než ona finanční gramotnost...--- Souhlasím,že finanční gramotnost je v našem školství velký problém a je třeba udělat změnu.. tvé návrhy jsou fajn. Jen nesouhlasím stvým tvrzením,že je druhý jazyk méně duležitý. Naopak na trhu práce,aby člověk měl šance musí umět ovládat aspon dva. Jako duležitý jazyk pro nas vidím němčinu,kteoru nelze nahradit.
Nemyslím, že člověk musí ovládat 2 jazyky, aby se prosadil. Já ovládám jeden a nemám problém - hodně záleží na oboru. Ale rozhodně je to výhoda.

Druhý jazyk bych rád viděl jako volitelný. Určitě by měla být vyučována němčina a ruština, ideálně i francouzština a španělština. Do budoucna nejspíš bude perspektivní čínština, ale to je masakr, na ZŠ by se z ní nestihlo vůbec nic.
3
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Jiří Hráček | KSČM
27.06.2018 | 14:04:43
Dne 27.06.2018 13:53:16 Doménico napsal(a):

Dne 27.06.2018 11:59:45 Jiří Hovorka napsal(a):
Finanční gramotnost by měla být průsečíkem několika předmětů - matematika (aplikovaná - tj. přehled jak se počítají úroky, pravděpodobnost a statistika), Všeobecné znalosti - Základy společenských věd, součástí moderních dějin - co se dělo, jak vznikaly a fungují akcie, dluhopisy, půjčky.

Není důležité se tak podrobně učit o době bronzové a středověku. To by měla být až součást výběrových navazujících škol. Druhý cizí jazyk je méně důležitý, než ona finanční gramotnost...--- Souhlasím,že finanční gramotnost je v našem školství velký problém a je třeba udělat změnu.. tvé návrhy jsou fajn. Jen nesouhlasím stvým tvrzením,že je druhý jazyk méně duležitý. Naopak na trhu práce,aby člověk měl šance musí umět ovládat aspon dva. Jako duležitý jazyk pro nas vidím němčinu,kteoru nelze nahradit.
Problém s jazyky obecně je ten, že jejich výuka je často dost problematická. Já se například nebyl schopen pořádně naučit ani jeden. Naše školství je hodně o biflování a zrovna u cizích jazyků je to k ničemu.
6
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Doménico | ČSSD
27.06.2018 | 13:53:16
Dne 27.06.2018 11:59:45 Jiří Hovorka napsal(a):
Finanční gramotnost by měla být průsečíkem několika předmětů - matematika (aplikovaná - tj. přehled jak se počítají úroky, pravděpodobnost a statistika), Všeobecné znalosti - Základy společenských věd, součástí moderních dějin - co se dělo, jak vznikaly a fungují akcie, dluhopisy, půjčky.

Není důležité se tak podrobně učit o době bronzové a středověku. To by měla být až součást výběrových navazujících škol. Druhý cizí jazyk je méně důležitý, než ona finanční gramotnost...
Souhlasím,že finanční gramotnost je v našem školství velký problém a je třeba udělat změnu.. tvé návrhy jsou fajn. Jen nesouhlasím stvým tvrzením,že je druhý jazyk méně duležitý. Naopak na trhu práce,aby člověk měl šance musí umět ovládat aspon dva. Jako duležitý jazyk pro nas vidím němčinu,kteoru nelze nahradit.
-2
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Jiří Hovorka | TOP09
27.06.2018 | 11:59:45
Finanční gramotnost by měla být průsečíkem několika předmětů - matematika (aplikovaná - tj. přehled jak se počítají úroky, pravděpodobnost a statistika), Všeobecné znalosti - Základy společenských věd, součástí moderních dějin - co se dělo, jak vznikaly a fungují akcie, dluhopisy, půjčky.

Není důležité se tak podrobně učit o době bronzové a středověku. To by měla být až součást výběrových navazujících škol. Druhý cizí jazyk je méně důležitý, než ona finanční gramotnost...
11
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Josef Trojánek | Svobodní
27.06.2018 | 00:22:55
Dne 25.06.2018 15:43:09 Dominik Škrba napsal(a):

Dne 25.06.2018 15:19:09 Ivo R. napsal(a):
Takže nedostatek systematické výuky "životní gramotnosti" nahradíme zákazem produktu, který může některým lidem i pomoci k jejich snům a přáním, chápu to tak dobře? Ano, je to řešením problému, ale dle mého názoru by se měla řešit příčina, a tou je nedostatečná průprava lidí do života na půdě školy.--- Zakázat lichvu je špatné? Já nemám nic proti bankovním půjčkám, ale nebankovní zcela zakázat, ve většině případů se jedná jen o šmejdy. Ano příprava ve školách je nutná, na druhou stranu je otázkou, kde nato vzít hodinovou dotaci.

A co se týče celkově reklam, většinou to důležité je psáno malým písmem a na obrazovce to proběhne tak rychle, že člověka nemá šanci to přečíst i to bych trestal.
Já bych věděl kde vzít hodiny ;) co takhle nahradit jednu hodinu měsíčně angličtiny, fyziky, chemie, nebo případně jiného předmětu, hodinou finanční gramatiky..?

Ono se najde i více hodin které by šli zrušit, ale ty by mohli způsobit hloupnutí obyvatelstva v jiném odvětví...

Každopádně, na něco tak důležitého se najde čas vždy!
3
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Light | Piráti
26.06.2018 | 16:15:49
Dne 26.06.2018 11:17:44 Dominik Škrba napsal(a):

Dne 26.06.2018 11:01:49 Light napsal(a):

Dne 25.06.2018 21:57:58 Dominik Škrba napsal(a):

Dne 25.06.2018 20:45:43 Light napsal(a):

Dne 24.06.2018 18:42:39 Dominik Škrba napsal(a):

Dne 24.06.2018 17:04:36 Light napsal(a):
Ovlivnit masu není tak složité, jak by se mohlo zdát, ale reklama je pouze jedna z cest. Proto je výuka finanční gramotnosti nezbytná. Maturita z matematiky s tím nesouvisí.

Bylo by fajn, kdyby se zde mohl vyjádřit každý, kdo má na to názor.--- Ano, reklama je sice jenom jedna z cest, ale i tu je potřeba hlídat, a zlváště u nebankonvích (lichvářských) společností zcela zakázat, a tvrzení, že to je na sovobodné vůli člověka, zda si vezme půjčku je jen alibismus.
Ale souhlasím s Vámi, že v ruku v ruce s tím jde i finanční gramotnost, otázkou je, kde nato chcete vzít hodinovou dotaci.--- Úpravou stávající dotace. Podle mě je to důležitější než čeština druhého stupně, přírodní vědy i (pro většinu lidí) matematika. Školská reforma by s tím měla počítat.--- Zajímavý názor, a že to je důležitější jak čeština či jako matematika? S tím rozhodně nelze souhlasit (zvláště s češtinou). No jediný předmět, který by se podle mě dal zredukovat (aby vznikla hodinová dotace pro finanční gramotnost, bavíme-lise o ZŠ), je zrušení povinného druhého cizího jazyka a nahradit ho právě tímto.--- Jeden cizí jazyk je nezbytnost (na tom se snad shodneme), druhý vidím jako dobrý krok do budoucna, globalizace zastavit nepůjde.

U matematiky by pro většinu populace měly stačit zlomky, trojčlenka a 2 rovnice o dvou neznámých. Složitější věci (diskriminant, matice, limity, derivace atd.) jsou zcela zbytečné pro manuálně pracující i mnoho vysokoškolských oborů (humanitní obory, právo, zdravotnictví). Využije se to jen na matfyzu a technických oborech. Proto nesouhlasím ani s povinnou MATmaturitou.

Čeština má více částí. Sloh bych samozřejmě zachoval, literaturu také (po zvážení skutečného přínosu aktuálně probíraných děl). Problém ale mám s určováním přívlastků a podobných nesmyslů - ještě mi nikdo neřekl v jakém oboru se to dá využít (kromě další generace učitelů češtiny). Prostě probrat shodu přísudku s podmětem a dost.

Pak tu jsou ještě předměty typu hudebka, výtvarka atd. Každý nemá talent na všechno, to bych dal volitelně. A hned je další prostor.

Neříkám, že jmenované předměty jsou zbytečné, jen chci říct, že chápat hrubou mzdu, životní pojištění a pojmy internetového bankovnictví je důležité pro VŠECHNY. Dále by žáci měli být seznámeni i s technikami manipulace a jak jim čelit.

BTW s omezením reklam na půjčky problém nemám, ale myslím, že je lepší řešit příčinu.--- Je to sice nějaký ten pátek, ale ony se například ty matice učí na ZŠ, nechci kecat, ale mám dojem, že jsem se s tím setkal až na SŠ? A jelikož by ze ZŠ měli žáci vycházet se stejnými znalostmi a matiku nepovažuji zrovna za zbytečný předmět, tak ta by povinná zůstat měla.

Matice bývaly na SŠ, to je jen příklad problematiky, kterou většina lidí nevyužije. Jak říkám: skončit u trojčlenky a u základních rovnic, to jsme brali zhruba v sedmičce. Od 7. třídy by pak nebyl problém využít jednu hodinu týdně na finanční gramotnost.
3
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Jiří Hráček | KSČM
26.06.2018 | 14:10:57
Samozřejmě se jedná o dobrý krok. Já osobně bych rovnou lichvářské nebankovní společnosti zakázal jako takové.
11
Pro hodnocení se musíte přihlásit
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |