ZALOŽIL
Doménico | 31.03.2018
Tommenn711 | KSČM
31.03.2018 | 13:13:18
Pokud se na tento výdaj najdou peníze, jsem všemi deseti pro, ale pochybuji, že v tomto systému se najdou dostatečné finanční prostředky. To si spíše někdo opět uloupne kousíček ze státního rozpočtu, a jelikož tu neexistuje právní odpovědnost a odvolatelnost politiků, bude se z povzdálí jen smát.

Pokud by tu fungoval princip státního kapitalismu stát by měl mnohem více možností, jak dopravu jako celek zlepšit a jízdné zlevnit. V nynějším systému je nemožné tento bod prosadit a zajistit, aby se stát ještě více nezadlužil. Respektive je to možné, ale peníze by se museli vzít odjinud.

Důležitým bodem je ale zlepšení dopravního spojení mezi velkými městy (hlavně zrychlení spojů) spíše než snižování jízdného (po velkých městech mohou na řadu přijít menší města). Důchodci i studenti mají právo na snížení jízdného, to nezpochybňuji, měli bychom si však počínat zodpovědně a dále nezadlužovat náš stát.

Problematika dopravy jako takové je na opravdu dlouhé povídání, ale v zásadě můžu říci, že dokud se tu neprosadí model státního kapitalismu, tak doprava se nezlepší ani nezrychlí (viz. stavba dálnic bezmála 30 po revoluci) a vše kolem dopravy a zlevňování jízdenek budou spíše gesta populismu, než-li snaha o opravdové zlepšení dopravy a komfortu cestujících. To samé platí i pro model MHD.
5
Pro hodnocení se musíte přihlásit
ypsilonx | ANO
30.03.2018 | 12:43:55
Můj názor je v tuto chvíli takový, že se nejedná o vyhozené peníze není nad to, když se student může setkávat s rodinou častěji pokud studuje na druhé straně republiky. Navíc jestli k tomu navíc je schopen ušetřit stovky možná i tisíce korun, jedná se o další posun k tomu abychom pomohli slabším (finančně slabším) v tom aby se dostali na školy kam by normálně nemohli. Je to další krok, kdy bude tato cílová skupina spokojenější v tom, že jim zase aspoň trochu vyšel stát vstříc.
0
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Dominik Škrba | KSČM
22.03.2018 | 06:31:45
Dne 21.03.2018 15:06:52 Jiří Hovorka napsal(a):

Dne 20.03.2018 21:01:42 Dominik Škrba napsal(a):

Dne 20.03.2018 17:30:01 Jiří Hovorka napsal(a):

Dne 20.03.2018 16:32:03 Radek Rákos napsal(a):
Všichni víme, že je to jen další marketingový tah Andreje Babiše, ale jak bylo nedávno vidět v ulicích nejspíše mu to zabere maximálně na ty důchodce :-D Jinak proti tomu samozřejmě nic nemám. Studenti jsou budoucnost národa a důchodci již svou část společnosti dali za svůj život. Nevidím důvod proč neinvestovat právě do těchto skupin obyvatelstva :-)--- Já právě vidím důvod, proč "neprožírat" oněch 6 mld. ročně. Je to zastaralá dopravní síť., kdy pro zachování konkurenceschopnosti potřebujeme zkrácovat přepravní doby. Takže kdybychom tu měli rychlé spojení z jednoho konce na druhý konec republiky za cca 4 hodiny, tak neť se dá uvedeným skupinám jízdné za "pakatel". Ale dokud jsou mez dvěma krajskými městy cestovní časy kolem osmi hodin, raději bych viděl ty peníze dávat na budování nové infrastruktury.--- Tak si předně ujasněme, zda se bavíme pouze o MHD nebo celkově o veřejné dopravě? Protože dle názvu fóra máme diskutovat o MHD.
Protože co se týče infrastruktury, třeba železnice (jelikož tam jde se spíše koukat co se týče rychlosti), tak krom výstavby je nutno udržovati současnou síť a modernizovat, nejde jen o to, aby bylo dobré spojení mezi jednotlivými krajskými městy, ale i mezi obcemi v jednotlivých krajích či okresech, a tam je situace kolirkát velice bídná.
Navíc zde máme různé ekoteroristy, kteří akorát případnou výstavbu prodlužují. Zrychlení se také týká kudy trať případně vésti, jelikož hustota zalidnění, nato jak jsme malá země, je docela velká a to se týká i zastavěných ploch.--- Pokud jste si nevšiml, tak se debata posunula od MHD k nadcelku Veřejná doprava.

Rychlá infrastruktura se má primárně budovat mezi sídly, kde je vyšší potenciál využití. To je v našich podmínkách rámcově mezi krajskými městy, případně sídly nad 10 tis. obyvatel. Z tohoto bude profitovat i venkov, neboť tato "rychlá" síť je kompatibilní se zbytkem sítě a "venkované" ji sice nevyužijí v celé trase, ale částečně. To znamena, že z lokálky najedou na rychlou trať třeba v polovině trasy a celkově ušetří čas. Logicky, lokálka klikatící se mezi dvěma vesnicemi nikdy nebude mít potenciál přímé spojnice dvou měst. Zde je poté na zvážení, zda na hlavní trati neudělat zastávku s P+R, kam vesnice dojedou a dále budou pokračovat rychlou železnicí. Pro budoucnost veřejné dopravy je důležité, aby minoritní cestující v co nejmenší míře zdržovali majoritní skupiny. Jedině tak budou lidé přesedat z IAD do veřejné dopravy.

A na to by se těch 6 mld. využilo lépe, než na slevu 75 % jízdného
Souhlasím s Vámi v tom, že by bylo lépe těch 6 mld. investovat do infrastruktury, apod.. zvláště když vidíme, kde ty peníze chtějí vzít (školství, zdravotnictví,..).

Ale nesouhlasim, že by mezikrajská železnice hrála prim, dosti lidí právěže dojíždí z menších měst a vesnic do okresního či krajského. A osobní vlaky na některých místech ani nezrychlíte, jelikož v průměru staví třeba co 3 minuty, ano jsou místa, kde je potřeba rekonstrukce, aby se ta trať zrychlila třeba z 50 km/h alespoň na 80 - 100.

Navíc ta lokálka právěže navazuje na tratě vedoucí do většího města a jestliže na lokálce se stále bude jezdit jen 40 a neinvestovat, tak za pár let ta lokalka taky může být zrušena.

P+R je krásná myšlenka, ale berete v potaz, že někteří třeba nemají auto? Nebo se chtějí jet pobavit v pátek večer do města? A my se divíme, že se vesnice vylidňují, když poslední spoj tam jede v 4 odpoledne v pátek a další až v pondělí ráno.

Podle mě je potřeba dokončit koridorizaci hlavních tahů a následně finance přesunout na regionální tratě. O VRT můžeme uvažovat ve chvíli, kdy i ty regionální tratě budou v rozumném stavu a s rozumnou rychlostí. Jinak se můžeme dostat do bodu, že budeme mít dálkové tahy, ale regionální železnice skoro existovat nebude.
4
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Jiří Hovorka | TOP09
21.03.2018 | 15:06:52
Dne 20.03.2018 21:01:42 Dominik Škrba napsal(a):

Dne 20.03.2018 17:30:01 Jiří Hovorka napsal(a):

Dne 20.03.2018 16:32:03 Radek Rákos napsal(a):
Všichni víme, že je to jen další marketingový tah Andreje Babiše, ale jak bylo nedávno vidět v ulicích nejspíše mu to zabere maximálně na ty důchodce :-D Jinak proti tomu samozřejmě nic nemám. Studenti jsou budoucnost národa a důchodci již svou část společnosti dali za svůj život. Nevidím důvod proč neinvestovat právě do těchto skupin obyvatelstva :-)--- Já právě vidím důvod, proč "neprožírat" oněch 6 mld. ročně. Je to zastaralá dopravní síť., kdy pro zachování konkurenceschopnosti potřebujeme zkrácovat přepravní doby. Takže kdybychom tu měli rychlé spojení z jednoho konce na druhý konec republiky za cca 4 hodiny, tak neť se dá uvedeným skupinám jízdné za "pakatel". Ale dokud jsou mez dvěma krajskými městy cestovní časy kolem osmi hodin, raději bych viděl ty peníze dávat na budování nové infrastruktury.--- Tak si předně ujasněme, zda se bavíme pouze o MHD nebo celkově o veřejné dopravě? Protože dle názvu fóra máme diskutovat o MHD.
Protože co se týče infrastruktury, třeba železnice (jelikož tam jde se spíše koukat co se týče rychlosti), tak krom výstavby je nutno udržovati současnou síť a modernizovat, nejde jen o to, aby bylo dobré spojení mezi jednotlivými krajskými městy, ale i mezi obcemi v jednotlivých krajích či okresech, a tam je situace kolirkát velice bídná.
Navíc zde máme různé ekoteroristy, kteří akorát případnou výstavbu prodlužují. Zrychlení se také týká kudy trať případně vésti, jelikož hustota zalidnění, nato jak jsme malá země, je docela velká a to se týká i zastavěných ploch.
Pokud jste si nevšiml, tak se debata posunula od MHD k nadcelku Veřejná doprava.

Rychlá infrastruktura se má primárně budovat mezi sídly, kde je vyšší potenciál využití. To je v našich podmínkách rámcově mezi krajskými městy, případně sídly nad 10 tis. obyvatel. Z tohoto bude profitovat i venkov, neboť tato "rychlá" síť je kompatibilní se zbytkem sítě a "venkované" ji sice nevyužijí v celé trase, ale částečně. To znamena, že z lokálky najedou na rychlou trať třeba v polovině trasy a celkově ušetří čas. Logicky, lokálka klikatící se mezi dvěma vesnicemi nikdy nebude mít potenciál přímé spojnice dvou měst. Zde je poté na zvážení, zda na hlavní trati neudělat zastávku s P+R, kam vesnice dojedou a dále budou pokračovat rychlou železnicí. Pro budoucnost veřejné dopravy je důležité, aby minoritní cestující v co nejmenší míře zdržovali majoritní skupiny. Jedině tak budou lidé přesedat z IAD do veřejné dopravy.

A na to by se těch 6 mld. využilo lépe, než na slevu 75 % jízdného
5
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Paul | SPD
20.03.2018 | 21:45:18
Jen , tak. ale je to tajné. Nic není zdarma, vždy to musí někdo zaplatit, ať je to MHD nebo vládní nařízení, které bude platit od června , že studenti nebo senioři nad 65 let budou mít slevu 75% . Kdo myslíte že to zaplatí?

Všichni daňoví poplatníci. Když se nebude státu dařit a přijde nová vláda, tak nemá problém to nařízení zrušit a budeme na tom stejně nebo hůř.

Všechny plusy mají i své mínusy.
5
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Dominik Škrba | KSČM
20.03.2018 | 21:01:42
Dne 20.03.2018 17:30:01 Jiří Hovorka napsal(a):

Dne 20.03.2018 16:32:03 Radek Rákos napsal(a):
Všichni víme, že je to jen další marketingový tah Andreje Babiše, ale jak bylo nedávno vidět v ulicích nejspíše mu to zabere maximálně na ty důchodce :-D Jinak proti tomu samozřejmě nic nemám. Studenti jsou budoucnost národa a důchodci již svou část společnosti dali za svůj život. Nevidím důvod proč neinvestovat právě do těchto skupin obyvatelstva :-)--- Já právě vidím důvod, proč "neprožírat" oněch 6 mld. ročně. Je to zastaralá dopravní síť., kdy pro zachování konkurenceschopnosti potřebujeme zkrácovat přepravní doby. Takže kdybychom tu měli rychlé spojení z jednoho konce na druhý konec republiky za cca 4 hodiny, tak neť se dá uvedeným skupinám jízdné za "pakatel". Ale dokud jsou mez dvěma krajskými městy cestovní časy kolem osmi hodin, raději bych viděl ty peníze dávat na budování nové infrastruktury.
Tak si předně ujasněme, zda se bavíme pouze o MHD nebo celkově o veřejné dopravě? Protože dle názvu fóra máme diskutovat o MHD.
Protože co se týče infrastruktury, třeba železnice (jelikož tam jde se spíše koukat co se týče rychlosti), tak krom výstavby je nutno udržovati současnou síť a modernizovat, nejde jen o to, aby bylo dobré spojení mezi jednotlivými krajskými městy, ale i mezi obcemi v jednotlivých krajích či okresech, a tam je situace kolirkát velice bídná.
Navíc zde máme různé ekoteroristy, kteří akorát případnou výstavbu prodlužují. Zrychlení se také týká kudy trať případně vésti, jelikož hustota zalidnění, nato jak jsme malá země, je docela velká a to se týká i zastavěných ploch.
4
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Jiří Hovorka | TOP09
20.03.2018 | 17:30:01
Dne 20.03.2018 16:32:03 Radek Rákos napsal(a):
Všichni víme, že je to jen další marketingový tah Andreje Babiše, ale jak bylo nedávno vidět v ulicích nejspíše mu to zabere maximálně na ty důchodce :-D Jinak proti tomu samozřejmě nic nemám. Studenti jsou budoucnost národa a důchodci již svou část společnosti dali za svůj život. Nevidím důvod proč neinvestovat právě do těchto skupin obyvatelstva :-)
Já právě vidím důvod, proč "neprožírat" oněch 6 mld. ročně. Je to zastaralá dopravní síť., kdy pro zachování konkurenceschopnosti potřebujeme zkrácovat přepravní doby. Takže kdybychom tu měli rychlé spojení z jednoho konce na druhý konec republiky za cca 4 hodiny, tak neť se dá uvedeným skupinám jízdné za "pakatel". Ale dokud jsou mez dvěma krajskými městy cestovní časy kolem osmi hodin, raději bych viděl ty peníze dávat na budování nové infrastruktury.
2
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Radek Rákos | Piráti
20.03.2018 | 16:32:03
Všichni víme, že je to jen další marketingový tah Andreje Babiše, ale jak bylo nedávno vidět v ulicích nejspíše mu to zabere maximálně na ty důchodce :-D Jinak proti tomu samozřejmě nic nemám. Studenti jsou budoucnost národa a důchodci již svou část společnosti dali za svůj život. Nevidím důvod proč neinvestovat právě do těchto skupin obyvatelstva :-)
1
Pro hodnocení se musíte přihlásit
|
20.03.2018 | 00:31:39
Dne 19.03.2018 17:12:20 Doménico napsal(a):

Dne 19.03.2018 17:05:39 That Guy napsal(a):

Dne 19.03.2018 16:44:05 Doménico napsal(a):

Dne 19.03.2018 16:41:31 Dominik Škrba napsal(a):
Jsem pro slevu, nikoliv však zadarmo. Studenti prokouří a prochlastají měsíčně tisíce (neříkám, že se to týká všech, ale je to častý případ) a budou skuhrat, že nemají na dopravu? A pro DOMÉNICA to přesně řekni studentům: Stačí jen dobře hospodařit a vzít peníze z jiných věcí. A hned bude na dopravu.
Dobře senioři je jiná kategorie, tam bych tu slevu dal klidně i vyšší jak u studentů.
Děti do 6 let řekněme zdarma
Do 15 let za polovic
Do 26 (pokud studují) tak řekněme 30%
A senioři řekněme tak 65%--- Sorry..Studenti nepotřebují výhody. Když umí hulákat,tak umí i šetřit..

Ovšem u studentu na základních školách je to jiné. Tam musí být jízdné zdarma.--- Takže vycházím z toho, že bys zrušil studentům slevy na jízdné a zavedl školné jen z toho důvodu, že se účastnili stávky/demonstrace.--- Né..nejsem od ODS ;) Jen odcházím ze svého puvodního návrhu. Snad víme,že othle téma jsem založil já jako zastánce studentu a senioru.. ovšem i já mužu změnit svuj názor. Chci dát pouze studentum to co chtějí. Žádné sociální zabezpeční studenti přece nechtějí .. tak se začnem chovat podle jejich představ.. ale brát jim slevy,to by už bylo moc :) Ovšem vše je možné. a jendou to tu bylo a né za vlády ČSSD..ale za vlád modrého ptáka s emě jako studentovi zrušila sleva na MHD) Bohužel naše město zažilo modrou vládu no :( TO máš fuk..

Studenti už mě opravdu nezajímaj a stydím se za svou generaci)
Protoze je muj ucet stale aktivni, tak muzu napsat, ze jsi naprostej kreten :D :D :D :D
4
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Doménico | ČSSD
19.03.2018 | 17:19:57
Dne 19.03.2018 17:16:39 That Guy napsal(a):

Dne 19.03.2018 17:12:20 Doménico napsal(a):

Dne 19.03.2018 17:05:39 That Guy napsal(a):

Dne 19.03.2018 16:44:05 Doménico napsal(a):

Dne 19.03.2018 16:41:31 Dominik Škrba napsal(a):
Jsem pro slevu, nikoliv však zadarmo. Studenti prokouří a prochlastají měsíčně tisíce (neříkám, že se to týká všech, ale je to častý případ) a budou skuhrat, že nemají na dopravu? A pro DOMÉNICA to přesně řekni studentům: Stačí jen dobře hospodařit a vzít peníze z jiných věcí. A hned bude na dopravu.
Dobře senioři je jiná kategorie, tam bych tu slevu dal klidně i vyšší jak u studentů.
Děti do 6 let řekněme zdarma
Do 15 let za polovic
Do 26 (pokud studují) tak řekněme 30%
A senioři řekněme tak 65%--- Sorry..Studenti nepotřebují výhody. Když umí hulákat,tak umí i šetřit..

Ovšem u studentu na základních školách je to jiné. Tam musí být jízdné zdarma.--- Takže vycházím z toho, že bys zrušil studentům slevy na jízdné a zavedl školné jen z toho důvodu, že se účastnili stávky/demonstrace.--- Né..nejsem od ODS ;) Jen odcházím ze svého puvodního návrhu. Snad víme,že othle téma jsem založil já jako zastánce studentu a senioru.. ovšem i já mužu změnit svuj názor. Chci dát pouze studentum to co chtějí. Žádné sociální zabezpeční studenti přece nechtějí .. tak se začnem chovat podle jejich představ.. ale brát jim slevy,to by už bylo moc :) Ovšem vše je možné. a jendou to tu bylo a né za vlády ČSSD..ale za vlád modrého ptáka s emě jako studentovi zrušila sleva na MHD) Bohužel naše město zažilo modrou vládu no :( TO máš fuk..

Studenti už mě opravdu nezajímaj a stydím se za svou generaci)--- MHD jezdím do školy na studentské jízdné už asi 12 nebo 13 let a nezaznamenal jsem nikdy, že by se tyto slevy rušily. Myslím, že nikdo taky slevy rušit nehodlá, pouze se jedná o jejich navýšení.

Mám opačný, já se za svou generaci rozhodně nestydím a nevím o tom, že by studenti žádné sociální zabezpečení nechtěli.
Každé město to má jinak ..z 350kč se mi jízdné zvedlo na 750kč. Zvlášní,že po dalších volbách to bylo znovu 350 kč) Mě to bylo ovšem fuk,ale bral jsem ohled na ostatní)

Sociální zabezpečení beru i školné) Je to muj pohled..
2
Pro hodnocení se musíte přihlásit
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ...