ZALOŽIL
tomas98 | 14.05.2019
Jarnox | KDU-ČSL
14.05.2019 | 20:14:43
Dne 08.01.2019 12:32:23 ypsilonx napsal(a): <br>Pokud si nezačnou lidé vážit dobré práce, tak nikdy nebudou dostatečně řemeslníci ohodnoceni a ti co jenom si hrajou na řemeslníky a kazí jméno řemesla tak si budou pořád mnout ruce.

Není to otázkou pouze vážení si práce, ale i obecných podmínek na trhu. Ten se podle mě bude pouze zhoršovat a napravit ho mohou pouze noví pracovníci a prorodinná politika.
10
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Dominik Škrba | KSČM
14.05.2019 | 20:12:17
Dne 14.05.2019 20:00:02 Jahn Hirschner napsal(a):
Jak zvýšit počet řemeslníků:

1. povinný prospěch u přijímacího řízení na střední školy

2. radikální snížení počtu studentů, hlásící se na maturitu

3. zvýšení benefitu pro dělníky a řemeslníky

4. stát musí dupnout na prudive chování vykoristovatelu

5. pracovně neuplatnene přesvědčit k řemeslnicke práci, popřípadě doučit.
Jenže to je pouze navýšení početní to ale nestačí. To nám nezaručí, že dotyční budou kvalitními řemeslníky.

Zde musí jít o systematickou propagaci manuální práce nejen však řemeslníků, ale i jiných technických oborů, kde lidé chybí. A stát musí ukázat, že o tyto lidi a profese stojí.

Povinný prospěch by snad nemusel být zcela nutný (i když toto kritérium nezavrhují), stačilo by zvednout minimální počet bodů v přijímacím řízení, jelikož toto kritérium je směšně nízké.
0
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Jahn Hirschner | KSČM
14.05.2019 | 20:00:02
Jak zvýšit počet řemeslníků:

1. povinný prospěch u přijímacího řízení na střední školy

2. radikální snížení počtu studentů, hlásící se na maturitu

3. zvýšení benefitu pro dělníky a řemeslníky

4. stát musí dupnout na prudive chování vykoristovatelu

5. pracovně neuplatnene přesvědčit k řemeslnicke práci, popřípadě vyučit.
0
Pro hodnocení se musíte přihlásit
ypsilonx | ANO
08.01.2019 | 12:32:23
Pokud si nezačnou lidé vážit dobré práce, tak nikdy nebudou dostatečně řemeslníci ohodnoceni a ti co jenom si hrajou na řemeslníky a kazí jméno řemesla tak si budou pořád mnout ruce.
0
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Josef Trojánek | Svobodní
06.01.2019 | 02:11:45
Dne 04.01.2019 23:49:32 Josef Trojánek napsal(a):
Doménicovi něco vadí ? Například pravda ?---Dne 05.01.2019 00:09:08 Doménico napsal(a):
"Akce vyzaduje reakci"..

Jinak nesouhlasim stim,ze stredoskolaci miri na ur.prace. Naopak soucasna situace je vice nez dobra a kazdy si muzeme svou praci prakticky vybrat podle sveho "vkusu". Mame tu nejmene lidi na ur. Prace,tak proc ta panika?

Mozna by jsme meli naopak pozvednou ucivo učnovskych skol a stiziit ucivo,protoze 3 roky na ucnaku zvas s prominutim udelaji zatvrdlej mozek v klasickych predmetech. Studenti pak nastupuji na nastavbove stadium a vetsinou je to pro ne az prilis velky skok. Asi jako prejit z nejhorsi fotbalove ligy do te nejlepsi. Na lidi z uc.skoly musi byt koukano jinym pohledem.

Libi se mi britsky model skolstvi..kde maji tzv. FURTHER EDUCATION. On je celkove nas system trochu postaveny na hlavu..vytvari hrozne kastovani obyvatelstva a nedovoluje otevirat lidem dalsi moznosti. Napriklad vyuceny clovek ma v budoucnu stejne podminky k hledani prace jako clovek se zakladni skolou. To ovsem myslim pouze v pripade,kdyz nedela ve svem oboru.

Proto zde neustale mluvim o skolni reforme..

Nejvic me pobavila kamaraska,ktera ma jen ucbak a bohuzel jo nechteli na obycejnou prodavacku z duvodu,ze nema stredni vzdelani. Docela vtipne.

Bylo by hezke,kdyby jsme konecne zacali uvazovat jako americane,nebo britove. Prestat koukat na lidi z ucnaku jako na minozenstany a sjednotit stredni skoly. Se hrozne spatne vysvetluje..

"Kazdopadne ja se budu mit dobre" byl opravdu zbytecky "argument" kolego.
Takhle... defacto jsi mi dal mínus zbytečně :D

Učivo na Středních učilištích je vážně k pláči :D
To ti přiznám...
Ale ty si přiznej, že kvalita našeho středního školství je smutná... a kdyby nebyl nedostatek pracovní síly, tak by většina středoškoláků neměla ani na chleba. Stejně tak polovina lidí ze Středních učilišť.

Já tu kritizoval upadající kvalitu a hlavně zjednodušování klasických předmětů na Středních školách.

Naopak se tlačí na zbytečnosti.

Stejně tak se tlačí na malé děti, aby si udělali střední školu a pak vysokou školu... atd... :D

By mě zajímalo, kolik středoškoláků, dosáhne na nástupní mzdu 40 000korun čistého ?

Můj kamarád jako zedník, dostal tuto mzdu hned po vyučení, v první výplatě...

Já Obráběč kovů, dostal několik nabídek s nástupní mzdou od 40 000,- a víc...
Nevím jak tobě, ale mě tech 40 000,- přijde ještě teď jako docela směšná částka ;)

V létě jedu do Rakouska a jako brigádník, který nebude rozumět jediné slovo, si vydělám za 2/3 času, něco okolo 60 000Kč :D k tomu budu mít proplacené bydlení, cestovné a budu mít 4 jídla denně proplacené... :D

Teď mi někdo, kdokoliv, řekněte, kde se stala chyba ? Asi v metrixu :D

Problém vidím v českém školství... čím méně kvalitní je vzdělání, tím méně ohodnocená je práce lidí s takovým vzděláním ;)
3
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Sigrid | KSČM
05.01.2019 | 11:46:02
Dne 04.01.2019 14:26:19 tomas98 napsal(a):
Zdravím,

jsme v době, kdy je opravdu málo řemeslníků, čím více jich ubývá tím těžší je si sehnat řemeslníka. Skoro nemožné, když se vám dnes něco rozbije, aby přišel instalatér do 24 hodin. A ty jejich ceny logicky taky rostou, když řemeslníci ubývají

Jak byste řešili tenhle problém? Nějak spřísnit přijímací zkoušky na maturitní obory, ať se děti více hlásí na učňáky? Nebo nějaké výhody pro řemeslníky od státu? Přece jenom, když jde dítě na učňák tak ho vychodí v 18 letech a od 18 let pracuje a do důchodu se dostane kdy? Skoro v 70? Nejsou v nevýhodě oproti vysokoškolákům co jdou pracovat, až v 26 letech?---Dne 05.01.2019 10:40:03 Jiří Vojáček napsal(a):
Zprisnovat pristup ke vzdelani urcite ne. Ale treba danove pobidky. Stejny system, ktery se rozjizdi u lekaru. Pujdes na pet let delat praxi do Karvine? Dostanes byt, sluzebni auto a naborovy prispevek.

Madam Sigrid zase bojuje proti humanitním oborům. Kdyby znala statistiky Ministerstva školství, věděla by, že zaměstnanost absolventů humanitních oborů je vyšší, než u absolventů oborů technických.

Ale kdo by se zdržoval se statistikou, když máme ideologii, že...
Ano.To máte pravdu s tou statisitkou...Ovšem ta právě potvrzuje,že je něco špatně!Pořád se volá po"nedostatku"techniků,a lidí s technickým vzděláním vůbec,pokud vím.. Vidím to i u nás ve firmě,která je ryze technického zaměření a ze 70 ti zaměstananců je faktických techniků odborníků asi 20...Co vím,nejsme jedinou takovou firmou v ČR!Jednoduše nabrali na posty např,nákupčích,či referentů.ale i konstruktérů!(byť produktů ryze technických) lidi s ekonomkou,sociálním právěm,knihovníky,či pedagogy pro první stupeň.apod--tedy(absolutně bez technického vzdělání!.Jednoduše jaké si to udělají takové to mají...Otázkou je,zda je to správné?!Problém je dle mého ve financích,protože skutečný technik-odborník má trošičku jiné pohledy na své ocenění,než by mu zaměstanavatel mohl nabídnout....Chápu toto je problém toho každého zaměstnavatele..

Taková knihovnice ráda vezme "referentku nákupu"za 25hrubého,byť v elektrotechnické firmě,prootože ví,že by ji nikde jinde nedali víc..."když si to takto řekne dalších"x"podobných s humanitním vzděláními,pak nemají být statistiky takové,jaké jsou:-))
6
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Jiří Vojáček | Piráti
05.01.2019 | 10:40:03
Dne 04.01.2019 14:26:19 tomas98 napsal(a):
Zdravím,

jsme v době, kdy je opravdu málo řemeslníků, čím více jich ubývá tím těžší je si sehnat řemeslníka. Skoro nemožné, když se vám dnes něco rozbije, aby přišel instalatér do 24 hodin. A ty jejich ceny logicky taky rostou, když řemeslníci ubývají

Jak byste řešili tenhle problém? Nějak spřísnit přijímací zkoušky na maturitní obory, ať se děti více hlásí na učňáky? Nebo nějaké výhody pro řemeslníky od státu? Přece jenom, když jde dítě na učňák tak ho vychodí v 18 letech a od 18 let pracuje a do důchodu se dostane kdy? Skoro v 70? Nejsou v nevýhodě oproti vysokoškolákům co jdou pracovat, až v 26 letech?
Zprisnovat pristup ke vzdelani urcite ne. Ale treba danove pobidky. Stejny system, ktery se rozjizdi u lekaru. Pujdes na pet let delat praxi do Karvine? Dostanes byt, sluzebni auto a naborovy prispevek.

Madam Sigrid zase bojuje proti humanitním oborům. Kdyby znala statistiky Ministerstva školství, věděla by, že zaměstnanost absolventů humanitních oborů je vyšší, než u absolventů oborů technických.

Ale kdo by se zdržoval se statistikou, když máme ideologii, že...
2
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Sigrid | KSČM
05.01.2019 | 10:27:32
Obávám se,že vše pramení již od nastvení školního systému jako takového..Už malé děti jsou mnohdy i na základních školách přesvědčovány o tom,že bez maturity jako takové dnes nejsou nic.Zkrátka že"bez papíru"ovšem tím není myšlen-výuční list,ale ten maturitní,-v životě nic nedokážou...

Dostalo se to dnes do takového stadia,že učňák,jako takový je braný něco jako"plonk"či méněhodnotný,než střední škola s maturitou..Tím bych začala..V naší zemi je otevřeno neuvěřitelné množství naprosoto zbytečných oborů,hlavně pak těch vysokoškolských,které pak jsou ve finále nepoužitelné..Každý absolvent mnohých např.uměleckých,či humanitních oborů by byl nejraději managerem,či podnikatelem,ovšem většinou ve zcela jiné oblasti,než kterou studoval!a to většinou za státní peníze(tím myslím hlavně na státních vysokých školách)Už toto je k zamyšlení

Řemeslné obory jednoduše nejsou předkládány natolik atraktivně,jak by si zasloužily.Super myšlenka je,aby si některé firmy,či podniky tzv."vychovávali své učně-posléze zaměstnance, v tom daném oboru,kterému se věnují.Ano,tady se ovšem jedná především o soukromé objekty,které stát jako takový nepodporuje.

Stát by měl podporovat řemeslo a odborná učiliště,nejméně stejnou měrou jakou podporuje vysoké školy.

Je až neuvěřitelné kolik absolutně nepoužitelných oborů plodí vysoké školy.

Za chvíli to tady bude samý manager,asistent,rádobypodniktel-ovšem ne takový,který by někdy chytl na práci rukama...ale takový,který ovládá řemeslo,- není žádný!

Já tvrdím,že je to špatně nastaveným školským a sociálním systémem,jako takovým..

Omezila bych počet středních a vysokých škol a naopak otevřela,zmodernizovala a zatraktivnila více středních učilišť,věnujících se řemeslu!Otázkou ovšem bude,kdo na těchto učilištích bude daný odborný výcvik vyučovat,když dnes již většina těchto opravdu odborníků ve svém řemesle stárne a odchází do důchodu?!!a mladí-stejně kvalitní zkrátka nejsou,.a to ať se nám to líbí,či nelíbí...Je to takový začarovahý kruh!
11
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Dominik Škrba | KSČM
05.01.2019 | 07:53:44
Dne 04.01.2019 14:26:19 tomas98 napsal(a):
Zdravím,

jsme v době, kdy je opravdu málo řemeslníků, čím více jich ubývá tím těžší je si sehnat řemeslníka. Skoro nemožné, když se vám dnes něco rozbije, aby přišel instalatér do 24 hodin. A ty jejich ceny logicky taky rostou, když řemeslníci ubývají

Jak byste řešili tenhle problém? Nějak spřísnit přijímací zkoušky na maturitní obory, ať se děti více hlásí na učňáky? Nebo nějaké výhody pro řemeslníky od státu? Přece jenom, když jde dítě na učňák tak ho vychodí v 18 letech a od 18 let pracuje a do důchodu se dostane kdy? Skoro v 70? Nejsou v nevýhodě oproti vysokoškolákům co jdou pracovat, až v 26 letech?
Jednou z cest by bylo zvednutí bodové hranice přijímacích zkoušek na SŠ, jelikož nyní se pohybuje kolem 25 (30) bodů v součtu z obou testů + body za vysvědčení, čehož se dá dosáhnout vcelku bez námahy.

Dále zpropagovat učňovské školství aby žáci ZŠ viděli, že maturita není jediný řešení a ukázat zaměstnavatelům, že učeň pro něj v některých případech může být užitečnější, jak maturant a že na každou profesi není nutné vyžadovat maturitu a povinný cizí jazyk.
6
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Doménico | ČSSD
05.01.2019 | 00:09:08
Dne 04.01.2019 23:49:32 Josef Trojánek napsal(a):
Doménicovi něco vadí ? Například pravda ?
"Akce vyzaduje reakci"..

Jinak nesouhlasim stim,ze stredoskolaci miri na ur.prace. Naopak soucasna situace je vice nez dobra a kazdy si muzeme svou praci prakticky vybrat podle sveho "vkusu". Mame tu nejmene lidi na ur. Prace,tak proc ta panika?

Mozna by jsme meli naopak pozvednou ucivo učnovskych skol a stiziit ucivo,protoze 3 roky na ucnaku zvas s prominutim udelaji zatvrdlej mozek v klasickych predmetech. Studenti pak nastupuji na nastavbove stadium a vetsinou je to pro ne az prilis velky skok. Asi jako prejit z nejhorsi fotbalove ligy do te nejlepsi. Na lidi z uc.skoly musi byt koukano jinym pohledem.

Libi se mi britsky model skolstvi..kde maji tzv. FURTHER EDUCATION. On je celkove nas system trochu postaveny na hlavu..vytvari hrozne kastovani obyvatelstva a nedovoluje otevirat lidem dalsi moznosti. Napriklad vyuceny clovek ma v budoucnu stejne podminky k hledani prace jako clovek se zakladni skolou. To ovsem myslim pouze v pripade,kdyz nedela ve svem oboru.

Proto zde neustale mluvim o skolni reforme..

Nejvic me pobavila kamaraska,ktera ma jen ucbak a bohuzel jo nechteli na obycejnou prodavacku z duvodu,ze nema stredni vzdelani. Docela vtipne.

Bylo by hezke,kdyby jsme konecne zacali uvazovat jako americane,nebo britove. Prestat koukat na lidi z ucnaku jako na minozenstany a sjednotit stredni skoly. Se hrozne spatne vysvetluje..

"Kazdopadne ja se budu mit dobre" byl opravdu zbytecky "argument" kolego.
1
Pro hodnocení se musíte přihlásit
1 | 2 |