ZALOŽIL
That Guy | 26.02.2018
Josef Trojánek | Svobodní
26.02.2018 | 14:35:32
Dne 26.02.2018 14:08:24 Doménico napsal(a):

Dne 26.02.2018 11:49:37 Josef Trojánek napsal(a):

Dne 26.02.2018 02:30:33 Doménico napsal(a):

Dne 26.02.2018 00:34:54 Josef Trojánek napsal(a):

Dne 25.02.2018 20:16:15 Kirukato napsal(a):
Jsem půl roku o matuře a abych řekl pravdu... školy nám v tom moc nepomáhají, jak základní, tak střední. V dnešní době učitelé Českého jazyka - literatura a Dějepisu nejraději, tudíž i nejčastěji učí žáky právě období do 20. století. První světová? Nezájem. Druhá? Jak by smet. A natož učit druhou polovinu 20. století. Možná je to také chybou samotného školství, viz "velmi" efektivní studijní plány, ale do toho nevidím, tak nemohu posoudit.--- Také jsem rok po střední a dělám druhou střední... ( jo může se to, jde o jiné obory ) za těch 13let co jsem chodil do škoy, jsem o tzv. "vítězném Únoru" neslyšel ani jednou... problém vidím taktéž ve školství, které je přehnaně regulované státem.

Mimochodem, vím co se zhruba stalo, a ve škole mě to nenaučili.--- Taak on je hlavne rozdil jestli chodis na uckak nebo na klasickou stredni )

My se treba na sttedni dejepisu venovali jen v prvnim rocniku a fakt minimalne. Kdybych se sam o historii nezajimal tak nevim asi nic..

Naopak jsem mel 3 roky dejin umeni a to jsme brali do podrobna..zalezi na skole a oboru co studujes)

Mam byt uprimny? O ceakoslovenskou a ceskou historii se zajimam pouze z povinnosti a jak rikam..lidi vice zajima zahranicni historie bohuzel.--- Já myslím, že kdyby učitelé chtěli, tak se nezdržují v dějepisu dinousaurama půl roku... a mohly by se dostat až do těch blízkých dějin, ne ke druhé světové válce.

Je jedno zda střední, učňák nebo jakákoliv jiná škola. Všechny školy mají stejné osnovy v takových obecných předmětech.
Pokud to není specializovaná škola, kde se dějiny přímo vyučují.

Komunismus v ČSR v osnovách je. ale nevyučuje se. neznám nikoho, kdo by se ho učil. sorry, ale jestli jsi vyjímka.--- Lide na ucnaku maji horsi kvalitu vyuky druhoradych predmetu jako je dejepis.

Vseobecny prehled musi ziskat hlavne na zakladni skole. Jinak stebou musim souhlasit,ze ucitele se venuji cemu nemaj. Skola.si musi udelat poradek.

Me na zakladce ucila ucitelka,ktera vykladala.z.Wikipedie a ja ji sam musel opravovat. Chce to zmenu..

Druhé sv. Valce jsme se venovali pouhe dve hodiny..a venovali sme se pouze mnichovske dohode. Kdybych mel spolehat na skolu tak z valky nevim ani jake byly fronty. Nastesti historie je muj konicek.

Mam radeji soukrome skoky..tam jsem opravdu do podrobna znal celou historii dejin umeni) jak rikam..zalezi na skole.
psal jsem za celých 13 let.. tedy mám na mysli i základní školu.

Takže semnou souhlasíš, super.

Chce to změnu a to pořádnou.
0
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Doménico | ČSSD
26.02.2018 | 14:08:24
Dne 26.02.2018 11:49:37 Josef Trojánek napsal(a):

Dne 26.02.2018 02:30:33 Doménico napsal(a):

Dne 26.02.2018 00:34:54 Josef Trojánek napsal(a):

Dne 25.02.2018 20:16:15 Kirukato napsal(a):
Jsem půl roku o matuře a abych řekl pravdu... školy nám v tom moc nepomáhají, jak základní, tak střední. V dnešní době učitelé Českého jazyka - literatura a Dějepisu nejraději, tudíž i nejčastěji učí žáky právě období do 20. století. První světová? Nezájem. Druhá? Jak by smet. A natož učit druhou polovinu 20. století. Možná je to také chybou samotného školství, viz "velmi" efektivní studijní plány, ale do toho nevidím, tak nemohu posoudit.--- Také jsem rok po střední a dělám druhou střední... ( jo může se to, jde o jiné obory ) za těch 13let co jsem chodil do škoy, jsem o tzv. "vítězném Únoru" neslyšel ani jednou... problém vidím taktéž ve školství, které je přehnaně regulované státem.

Mimochodem, vím co se zhruba stalo, a ve škole mě to nenaučili.--- Taak on je hlavne rozdil jestli chodis na uckak nebo na klasickou stredni )

My se treba na sttedni dejepisu venovali jen v prvnim rocniku a fakt minimalne. Kdybych se sam o historii nezajimal tak nevim asi nic..

Naopak jsem mel 3 roky dejin umeni a to jsme brali do podrobna..zalezi na skole a oboru co studujes)

Mam byt uprimny? O ceakoslovenskou a ceskou historii se zajimam pouze z povinnosti a jak rikam..lidi vice zajima zahranicni historie bohuzel.--- Já myslím, že kdyby učitelé chtěli, tak se nezdržují v dějepisu dinousaurama půl roku... a mohly by se dostat až do těch blízkých dějin, ne ke druhé světové válce.

Je jedno zda střední, učňák nebo jakákoliv jiná škola. Všechny školy mají stejné osnovy v takových obecných předmětech.
Pokud to není specializovaná škola, kde se dějiny přímo vyučují.

Komunismus v ČSR v osnovách je. ale nevyučuje se. neznám nikoho, kdo by se ho učil. sorry, ale jestli jsi vyjímka.
Lide na ucnaku maji horsi kvalitu vyuky druhoradych predmetu jako je dejepis.

Vseobecny prehled musi ziskat hlavne na zakladni skole. Jinak stebou musim souhlasit,ze ucitele se venuji cemu nemaj. Skola.si musi udelat poradek.

Me na zakladce ucila ucitelka,ktera vykladala.z.Wikipedie a ja ji sam musel opravovat. Chce to zmenu..

Druhé sv. Valce jsme se venovali pouhe dve hodiny..a venovali sme se pouze mnichovske dohode. Kdybych mel spolehat na skolu tak z valky nevim ani jake byly fronty. Nastesti historie je muj konicek.

Mam radeji soukrome skoky..tam jsem opravdu do podrobna znal celou historii dejin umeni) jak rikam..zalezi na skole.
0
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Josef Trojánek | Svobodní
26.02.2018 | 11:49:37
Dne 26.02.2018 02:30:33 Doménico napsal(a):

Dne 26.02.2018 00:34:54 Josef Trojánek napsal(a):

Dne 25.02.2018 20:16:15 Kirukato napsal(a):
Jsem půl roku o matuře a abych řekl pravdu... školy nám v tom moc nepomáhají, jak základní, tak střední. V dnešní době učitelé Českého jazyka - literatura a Dějepisu nejraději, tudíž i nejčastěji učí žáky právě období do 20. století. První světová? Nezájem. Druhá? Jak by smet. A natož učit druhou polovinu 20. století. Možná je to také chybou samotného školství, viz "velmi" efektivní studijní plány, ale do toho nevidím, tak nemohu posoudit.--- Také jsem rok po střední a dělám druhou střední... ( jo může se to, jde o jiné obory ) za těch 13let co jsem chodil do škoy, jsem o tzv. "vítězném Únoru" neslyšel ani jednou... problém vidím taktéž ve školství, které je přehnaně regulované státem.

Mimochodem, vím co se zhruba stalo, a ve škole mě to nenaučili.--- Taak on je hlavne rozdil jestli chodis na uckak nebo na klasickou stredni )

My se treba na sttedni dejepisu venovali jen v prvnim rocniku a fakt minimalne. Kdybych se sam o historii nezajimal tak nevim asi nic..

Naopak jsem mel 3 roky dejin umeni a to jsme brali do podrobna..zalezi na skole a oboru co studujes)

Mam byt uprimny? O ceakoslovenskou a ceskou historii se zajimam pouze z povinnosti a jak rikam..lidi vice zajima zahranicni historie bohuzel.
Já myslím, že kdyby učitelé chtěli, tak se nezdržují v dějepisu dinousaurama půl roku... a mohly by se dostat až do těch blízkých dějin, ne ke druhé světové válce.

Je jedno zda střední, učňák nebo jakákoliv jiná škola. Všechny školy mají stejné osnovy v takových obecných předmětech.
Pokud to není specializovaná škola, kde se dějiny přímo vyučují.

Komunismus v ČSR v osnovách je. ale nevyučuje se. neznám nikoho, kdo by se ho učil. sorry, ale jestli jsi vyjímka.
0
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Tommenn711 | KSČM
26.02.2018 | 09:53:23
Je nesporným faktem, že celková úroveň znalostí studentů jde plošně dolů, respektive právě ve znalosti národní historie a dějin se to projevuje nejvíce. Tomuto stavu nepomáhá ani nerovnoměrná dotace hodin historie/dějepisu mezi jednotlivá témata na jednotlivých školách, bez ohledu na to, o jaké školy se jedná (učňovské školy, gymnázia, obchodní akademie atd.). Z mé zkušenosti mohu říci, že neúměrně velká část hodin je věnována pravěku a dalším starším obdobím, která jsou z hlediska dnešního vývoje událostí a potřeb lidí naprosto nepoužitelné. Naopak událostem 20. a 21. století je věnováno minimum času.

Výjimkou je možná téma 2. světové války, které je ovšem omezeno jen na téma genocidy, rasové nenávisti atd. a sociálně-politický kontext je naprosto ignorován, respektive složka, ze které by se studenti (budoucí dospělí) mohli poučit, ve většině případů zkrátka vyučována není. Neříkám, že složka rasové nenávisti by se měla opomíjet, to vůbec ne, jen si myslím, že by měla být uváděna v rámci celého sociálně-politického kontextu dané doby, státu atd.

Dalším důležitým blokem, který se v hodinách nestihne probrat, jsou události po roce 1948, respektive nestranný pohled na tuto dobu v tom smyslu, že ne vše bylo nesmyslné nebo lidem mělo za cíl škodit, i když v mnohém tomu tak opravdu bylo. Sám tuto dobu považuji na dost nešťastné uchopení myšlenky komunismu, přičemž tuto dobu z velké části odsuzuji, hlavně kvůli politickým procesům, vězněním "nepohodlných" osob atd.

Poslední historické téma/blok, který v reálu docela chybí je vývoj po roce 1989, kdy z vlastní zkušenosti vím, že strašně propíraná osobnost toho období je Václav Havel. Ostatní události jako vznik opoziční smlouvy nebo kuponová privatizace a rozkradení našeho státu, jsou považovány za bezvýznamné. Přičemž právě tyto nedávné události jsou pro mou i budoucí generace nejdůležitější a měla by jim být věnována mnohem větší pozornost, než je tomu dnes.

Otázkou druhou je, jak se vlastně stalo, že lidé přestali být hrdí na svůj národ a na svoji historii. Nikdo netvrdí, ať s nataženou pravicí vzdáváme holt vůdci, ale občasné akce, které by připomínaly naše nejvýznamnější události na školách i mezi širokou veřejností by určitě nebyly na škodu.
5
Pro hodnocení se musíte přihlásit
|
26.02.2018 | 04:39:30
Nedokážu posoudit obecně,ale např.ohledeně r.1989 a tzv,sametové revoluce žákům a studentům ve školách zřejmě úmyslně,,prezentují,,jiná fakta,než která se skutečně stala!..Proč jim lžou?Havel-ta směšná loutka,hrající sice hlavní roli,ovšem s předem připraveným scénářem přece ,nezařídil,,demokracii,,v naší zemi!Bylo to trošičku jinak nemyslíte??

Když se dnes spousty mladých lidí zeptáte na r.1989 a na Havla.Odpoví Vám žel všichni stejně-špatně.

Mně bylo v r1989 ,-21 let,tudíž jsem tuto..rádoby-euforii,,zažila,,..Nechápu proč kantoři tuto dobu,,žákům-studentům,..takto zkreslují,..že by ,,osnovy,,??či výčitky?pro ty vyučující,kteří tuto dobu také zažili-?..Nevím,ale je to špatně!
4
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Doménico | ČSSD
26.02.2018 | 02:30:33
Dne 26.02.2018 00:34:54 Josef Trojánek napsal(a):

Dne 25.02.2018 20:16:15 Kirukato napsal(a):
Jsem půl roku o matuře a abych řekl pravdu... školy nám v tom moc nepomáhají, jak základní, tak střední. V dnešní době učitelé Českého jazyka - literatura a Dějepisu nejraději, tudíž i nejčastěji učí žáky právě období do 20. století. První světová? Nezájem. Druhá? Jak by smet. A natož učit druhou polovinu 20. století. Možná je to také chybou samotného školství, viz "velmi" efektivní studijní plány, ale do toho nevidím, tak nemohu posoudit.--- Také jsem rok po střední a dělám druhou střední... ( jo může se to, jde o jiné obory ) za těch 13let co jsem chodil do škoy, jsem o tzv. "vítězném Únoru" neslyšel ani jednou... problém vidím taktéž ve školství, které je přehnaně regulované státem.

Mimochodem, vím co se zhruba stalo, a ve škole mě to nenaučili.
Taak on je hlavne rozdil jestli chodis na uckak nebo na klasickou stredni )

My se treba na sttedni dejepisu venovali jen v prvnim rocniku a fakt minimalne. Kdybych se sam o historii nezajimal tak nevim asi nic..

Naopak jsem mel 3 roky dejin umeni a to jsme brali do podrobna..zalezi na skole a oboru co studujes)

Mam byt uprimny? O ceakoslovenskou a ceskou historii se zajimam pouze z povinnosti a jak rikam..lidi vice zajima zahranicni historie bohuzel.
4
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Josef Trojánek | Svobodní
26.02.2018 | 00:34:54
Dne 25.02.2018 20:16:15 Kirukato napsal(a):
Jsem půl roku o matuře a abych řekl pravdu... školy nám v tom moc nepomáhají, jak základní, tak střední. V dnešní době učitelé Českého jazyka - literatura a Dějepisu nejraději, tudíž i nejčastěji učí žáky právě období do 20. století. První světová? Nezájem. Druhá? Jak by smet. A natož učit druhou polovinu 20. století. Možná je to také chybou samotného školství, viz "velmi" efektivní studijní plány, ale do toho nevidím, tak nemohu posoudit.
Také jsem rok po střední a dělám druhou střední... ( jo může se to, jde o jiné obory ) za těch 13let co jsem chodil do škoy, jsem o tzv. "vítězném Únoru" neslyšel ani jednou... problém vidím taktéž ve školství, které je přehnaně regulované státem.

Mimochodem, vím co se zhruba stalo, a ve škole mě to nenaučili.
0
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Kyri | Piráti
25.02.2018 | 20:48:29
Já taky nevím, co bylo na den přesně. K čemu? Důležité je znát dobu a její kontext a různé události zařadit do kontextu té doby. Důležité je pochopit historii, nikoliv ji memorovat. Umět se vcítit do těch osob a zkusit pochopit, proč jednali tak, jak jednali. A jestli se to stalo v úterý, nebo ve čtvrtek, to je opravdu fuk. Na den přesná informace se dá vygooglit.
0
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Doménico | ČSSD
25.02.2018 | 20:45:19
Lidí nejsou vlastenci bohužel.. to je celá věc :)

Česká historie je nezajímá a více jak naší znají zahraniční..to je klasika.
2
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Kirukato | STAN
25.02.2018 | 20:16:15
Jsem půl roku o matuře a abych řekl pravdu... školy nám v tom moc nepomáhají, jak základní, tak střední. V dnešní době učitelé Českého jazyka - literatura a Dějepisu nejraději, tudíž i nejčastěji učí žáky právě období do 20. století. První světová? Nezájem. Druhá? Jak by smet. A natož učit druhou polovinu 20. století. Možná je to také chybou samotného školství, viz "velmi" efektivní studijní plány, ale do toho nevidím, tak nemohu posoudit.
2
Pro hodnocení se musíte přihlásit
1 | 2 |