ZALOŽIL
Dominik Škrba | 26.07.2019
|
26.07.2019 | 14:51:50
Dne 26.07.2019 10:32:21 Jiří Hovorka napsal(a):
Však jsem dlouhodobě tvrdil, že Ťok je jedním z nejslabších ministrů dopravy v dějinách ČR. A Kremlík nevypadá o moc lépe,ač je tam zatím chvilku. No uvidíme, zda dokáže "porazit" duo Řebíček, Ťok
Máte pravdu. Řebíček byla opravdu tragédie a Ťok poslední rok dva téže. Opravdu lituji Kremlíka, že musel převzít takovou zodpovědnost po Ťokovi, kterému jaksi se nepovedlo něco pořádně naplánovat. Dálnice se nestaví ale opravují. Chápu. Když okupovatelé pozemků a ekofanatici tomu blokují. Hlavní je stavba dálnice Brno-Wien nebo České Budějovice-Linz. Plánování nákladů pro dopravu jsou v době tržního hospodářství hned těžší. Státní peníze se pořád točí. Hold na to šel moc kvapem.

Kremlík to podle mne těžce může napravovat. Hlavně když se musí vyfotit a natočit od TV Nova ve stavebním vozidlu. Jako kdyby to urychlilo práci. Tss...:(
0
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Jiří Hovorka | TOP09
26.07.2019 | 10:32:21
Dne 24.07.2019 17:48:38 Dominik Škrba napsal(a):
Naštěstí od privatizace po vlně kritiky ustoupil a ještě tvrdil, že to byla jen taková myšlenka a nemyslel to doopravdy.
Však jsem dlouhodobě tvrdil, že Ťok je jedním z nejslabších ministrů dopravy v dějinách ČR. A Kremlík nevypadá o moc lépe,ač je tam zatím chvilku. No uvidíme, zda dokáže "porazit" duo Řebíček, Ťok
6
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Dominik Škrba | KSČM
24.07.2019 | 17:48:38
Dne 24.07.2019 12:06:01 Jiří Hovorka napsal(a):
I proto jsou loga barevně odlišná. ČD mají logo založené na modré, CS Cargo je spojováno se zelenou.

Pokud vím, ČD Cargo má v některých oblastech smluvně zajištěnou také návaznou kamionovou dopravu. Na jednu smlouvu lze tak zákazníkovi přepravit zboží door2door. Není potřeba další státní podnik. To je jako zestátňovat Českou spořitelnu, když už existuje ČNB.

Co jsem našel, tak Ťok opravdu zvažoval prodej části ČD Cargo. Svým způsobem je to možnost, jak získat nějaké peníze. Muselo by to však být podobné jako u ČEZ - nechat rozhodující vliv státu. Vzhledem k rozhazování současné vlády k tomu do pár let dojde, ať je u vlády jakákoliv strana.
Naštěstí od privatizace po vlně kritiky ustoupil a ještě tvrdil, že to byla jen taková myšlenka a nemyslel to doopravdy.
0
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Jiří Hovorka | TOP09
24.07.2019 | 12:06:01
Dne 23.07.2019 09:29:23 Jahn Hirschner napsal(a):
Přiznávám chybu. Když holt jede člověk a vidí kamion s nápisem CS Cargo, hned se mu to pomotá.

Jinak si myslím, že jak firma ČD Cargo, tak firma CS Cargo by měly být státní. Mají to v názvu. Ale raději o tom pomlčím, nebo mě zase začne germanistický a antizápadoslovanský monarchista z ČSSD oslovovat rudý fanatiku, mladý radikále s rudými brýlemi nebo do zfanatizovanej bolševiku.
I proto jsou loga barevně odlišná. ČD mají logo založené na modré, CS Cargo je spojováno se zelenou.

Pokud vím, ČD Cargo má v některých oblastech smluvně zajištěnou také návaznou kamionovou dopravu. Na jednu smlouvu lze tak zákazníkovi přepravit zboží door2door. Není potřeba další státní podnik. To je jako zestátňovat Českou spořitelnu, když už existuje ČNB.

Co jsem našel, tak Ťok opravdu zvažoval prodej části ČD Cargo. Svým způsobem je to možnost, jak získat nějaké peníze. Muselo by to však být podobné jako u ČEZ - nechat rozhodující vliv státu. Vzhledem k rozhazování současné vlády k tomu do pár let dojde, ať je u vlády jakákoliv strana.
0
Pro hodnocení se musíte přihlásit
|
23.07.2019 | 09:29:23
Dne 22.07.2019 14:29:35 Jiří Hovorka napsal(a):
Neplete si náhodou CS Cargo a ČD Cargo? Jedná se o dvě různé firmy.

ČD Cargo - dceřinná společnost státního podniku ČD (http://www.ceskedrahy.cz/skupina-cd/dcerine-spolecnosti/-9604/)
CS Cargo - soukromý nákladní dopravce v silniční dopravě. Zvažoval vstup na burzu. (https://www.cscargo.cz/)
Přiznávám chybu. Když holt jede člověk a vidí kamion s nápisem CS Cargo, hned se mu to pomotá.

Jinak si myslím, že jak firma ČD Cargo, tak firma CS Cargo by měly být státní. Mají to v názvu. Ale raději o tom pomlčím, nebo mě zase začne germanistický a antizápadoslovanský monarchista z ČSSD oslovovat rudý fanatiku, mladý radikále s rudými brýlemi nebo do zfanatizovanej bolševiku.
0
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Jiří Hovorka | TOP09
22.07.2019 | 14:29:35
Dne 18.07.2019 13:08:47 Jahn Hirschner napsal(a):
Je vidět, že voliči hnutí ANO v mladším a středním věku jsou pud privatizace a kapitalistů a mají agresivní postoj k levému a centralizujícímu křídlu. Že Ťok by privatizoval CS Cargo, to by se Vám líbilo. Celou infrastrukturu. Takováhle lůza si přála určitě vládu s ODS. Babiš je prý pro všechny, což není dobrý postoj, obalamutí spoustu voličů, kteří se ve volebním klubu hnutí ANO porvou.
Neplete si náhodou CS Cargo a ČD Cargo? Jedná se o dvě různé firmy.

ČD Cargo - dceřinná společnost státního podniku ČD (http://www.ceskedrahy.cz/skupina-cd/dcerine-spolecnosti/-9604/)
CS Cargo - soukromý nákladní dopravce v silniční dopravě. Zvažoval vstup na burzu. (https://www.cscargo.cz/)
0
Pro hodnocení se musíte přihlásit
|
18.07.2019 | 13:08:47
Dne 26.03.2019 09:51:34 ypsilonx napsal(a):
Ano máte pravdu tak neefektivní řízení a zbytečné nařízení na nařízení a spoustu byrokracie a bez žádných inovací a hlavně bez pokroku a novelizace -> to se může stát jenom u státního podniku.

Analogie česká pošta -> odkdy se stala z pošty finanční instituce? odkdy se stala z české pošty trafika na losy?

Lidé vzpamatujte se -> soukromý sektor je pro uživatele přijatelnější než státní podniky (kromě Budvaru) -> služby na expertní úrovni s vyspělými technologiemi a inovacemi strčí do kapsy naše státní podniky.

Zásilkovna -> revoluce v listovních službách!

RegioJet -> revoluce v drážní dopravě! (následně i LeoExpres,...)

i podniky autobusové dopravy jsou jinde ...

-> mělo by být konečně jasno kdo sedí v dozorčích radách a o čem se tam rozhoduje a kam hlavně ty prachy tečou - místo vývoje se lepí staré rány jen tak na oko.
Je vidět, že voliči hnutí ANO v mladším a středním věku jsou pud privatizace a kapitalistů a mají agresivní postoj k levému a centralizujícímu křídlu. Že Ťok by privatizoval CS Cargo, to by se Vám líbilo. Celou infrastrukturu. Takováhle lůza si přála určitě vládu s ODS. Babiš je prý pro všechny, což není dobrý postoj, obalamutí spoustu voličů, kteří se ve volebním klubu hnutí ANO porvou.
2
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Dominik Škrba | KSČM
18.07.2019 | 09:23:02
Novelizace zákona o drahách se dostala do třetího čtení.

Návrh stanovuje zákaz řídit drážní vozidlo po dobu, která v souhrnu přesáhne 13 hodin během 24 hodin, bez ohledu na dopravce a počet vozidel a povinnost dopravce hlásit délku práce jednotlivých pracovníků provozovateli dráhy a ten je bude hlásit Drážnímu úřadu. Návrh vznikl jako reakce na zvýšenou četnost MU počátkem roku.

Další zásadní změnou má být povinné uznávání státního tarifu ve vlacích, které budou jezdit v závazku.

A poslankyně Matušovská podala 3 pozměňovací návrhy.

1) Pro zabezpečení provozu a ochraně zdraví by provozovatel dráhy měl mít snazší cestu ke kácení stromů, jelikož jejich pády na tratě jsou stále časté (hlavně po bouřkách). Kdy bude jasně stanoveno, že zákon o drahách je zde nadřazený zákonu o ochraně životního prostředí, vyjma památných stromů. Samozřejmostí budou i pokuty vlastníkům při neuposlechnutí výzvy k pokácení stromů.

2) Stanovit zákonem povinnost MD uvést dálkové vlaky, které budou bez soutěže provozovat ČD.

3) Navrhuje umožnit provozovateli dráhy nařídit spojení vlaků bez ohledu na dopravce, při přetížení kapacity dráhy. Samozřejmě, když to bude technicky možné.

Naopak mezi návrhy které neprošly (například přes hospodářský výbor), patří návrh poslance Kolovratníka, který navrhoval zrušit pro ČD povinnost uznávat režijní jízdenky.

Samozřejmě návrhu bylo více (přes třicet), ale všechny zde vypisovat nebudu, tyto mi přišli nejzajímavější. Co si o této novelizaci myslíte vy, kolegové?

Já mám rozporuplné pocity, například co se týče doby řízení vozidla. Nemyslím si, že to je dobrý návrh, jelikož si myslím, že pro dopravce přinese komplikace. Naopak kvituji návrh, který má zjednodušit kácení dřevin kolem tratí, jelikož s některými vlastníky jsou opravdu těžká jednání.
0
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Jiří Hovorka | TOP09
27.03.2019 | 11:53:24
Dne 26.03.2019 21:29:54 Dominik Škrba napsal(a):
Nikoliv na blok, ale klidně na půl metru od sebe mohou stát na koridoru vlaky (tedy na trati vybavené autoblokem). Zálohou teoreticky to je klidně nakratší dobu, pokud fíra bude na místě, jinak se dají klidně vlaky svěsit 2 - 3, když se vejdou dostanice na jednu kolej, a stáhnout naráz. Neříkám, že na Vašem návrhu je něco špatně, avšak vyvstává problém, že by stahnutím do nejbližší stanice nemusela vyjít pauza a pak by fíra nemohl nastoupit na další šichtu ( u ČD je to ošetřeno, že v případě potřeby může být pauza zkrácena na 6 hodin a pak musí mít dotyčný asi 2 dny volna, což by s návrhem zákona muselo padnout).
A zase pokud pojedu zachraňovat jiný vlak, jsem tudíž někde poblíž, takže zas tak velké zdržení nemám. Ano s určením limitů, kolik fíra může "překročit" za měsíc by to snad šlo, teď záleží, zda by dopravce úmyslně šichty nedával nadoraz, protože by věděl, že fíra to v případě potřeby překročí.

Jenže je rozdíl délka směny a řízení, směna začíná vždy tak cca o hodinu dřív, než samotné řízení HV.
Zkuste svěsit v zimě vlaky, když máte zamrzlé spojovací ústrojí. A k tomu na střídačku Stadler, klasiku, Panter, klasiku, ěšus... Navíc, kvůli tomu by se muselo držet neúměrné množství záloh, v době kdy ty lidi chybí...
0
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Dominik Škrba | KSČM
26.03.2019 | 21:29:54
Dne 26.03.2019 18:52:46 Jiří Hovorka napsal(a):
Máte kalamitu a na blok od sebe několik vlaků... Stahováním zálohou to máte tak na půl dne. Fíra v této situaci stejně z mašiny nemůže. I proto by mělo mělo existovat povolení dojezdu do určené stanice, kde může být bezpečně vystřídán.

A ještě hypoteticky... Turnus bude naplánován na 12 hodin. Avšak z direktivy SŽDC pojedete zachraňovat jiný vlak, což zabere třeba 90 minut. A rázem máte po turnuse... I proto se mi zdá lepší povolit se souhlasem organizátora provozu překročení maximální délky řízení. Samozřejmě s řádnou evidencí, do max. hodnoty x hodin/měsíc/licence.

Alternativně lze vyloučit (zařadit do přerušení směny/řízení) dobu čekání na zprovoznění dráhy.

Když se na to tak dívám, v silniční dopravě je maximální délka směny 13 hodin, z toho řízení může dosáhnout max 10 hodin (2x za týden), jinak 9. Zde máme 13 hodin řízení... Takže zase řehole, oproti ridičům v silniční dopravě. Takže další argument pro úpravu...
Nikoliv na blok, ale klidně na půl metru od sebe mohou stát na koridoru vlaky (tedy na trati vybavené autoblokem). Zálohou teoreticky to je klidně nakratší dobu, pokud fíra bude na místě, jinak se dají klidně vlaky svěsit 2 - 3, když se vejdou dostanice na jednu kolej, a stáhnout naráz. Neříkám, že na Vašem návrhu je něco špatně, avšak vyvstává problém, že by stahnutím do nejbližší stanice nemusela vyjít pauza a pak by fíra nemohl nastoupit na další šichtu ( u ČD je to ošetřeno, že v případě potřeby může být pauza zkrácena na 6 hodin a pak musí mít dotyčný asi 2 dny volna, což by s návrhem zákona muselo padnout).
A zase pokud pojedu zachraňovat jiný vlak, jsem tudíž někde poblíž, takže zas tak velké zdržení nemám. Ano s určením limitů, kolik fíra může "překročit" za měsíc by to snad šlo, teď záleží, zda by dopravce úmyslně šichty nedával nadoraz, protože by věděl, že fíra to v případě potřeby překročí.

Jenže je rozdíl délka směny a řízení, směna začíná vždy tak cca o hodinu dřív, než samotné řízení HV.
0
Pro hodnocení se musíte přihlásit
1 | 2 |