ZALOŽIL
Jakub | 26.10.2017
Jiří Makovský | KSČM
26.10.2017 | 17:04:49
Vážení poslanci, poslankyně, ctění předsedající a drahocenní voliči

Občanská výchova je v dnešní stále více se globalizujícím světě základ. Naše děti by se měly učit i našem národu a o velkých jménech jako byl Jirásek nebo Žižka. Měly by rozebírat jejich myšlenky a učit se tradicím, na kterých náš národ stojí po tísíciletí jako jeden z nejudatnějších a nejbojovnějších na světě. Přece jsme stáli na začátku reformace náboženské i sociální.

Je důležité, aby se na to ve světě, který je okupován kultorou větších států, nezapomnělo.

Občanská výuka by mít větší povinnou dotaci - 3 hodiny týdně na středním všeobecném a základním stupni vzdělání.



Děkuji,

Makovský
6
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Kyri | Piráti
26.10.2017 | 16:52:44
Dne 26.10.2017 16:09:35 PavelRuzicka napsal(a):

Dne 26.10.2017 16:01:28 Kyri napsal(a):
Školy mají být apolitické a proto by se neměly ve školách probírat konkrétní politické strany, ale spíš témata a rozjet např. diskuzi o zákazu kouření, adopce homosexuálními páry, legalizace konopí, atd. aby se studenti naučili diskutovat a argumentovat a obhájit svůj názor.---

Co je špatného rozebírat jednotlivé politické strany ve školách? Dovedl bych si představit takový domácí úkol, že by bylo vybráno nějaké téma, žáci by dostali nějakou politickou stranu a dle programu by to odprezentovali
Hlavně politická strana tu za pár let nebude, a pokud bude, bude mít úplně jiný program. Proto dávám přednost, aby se učila diskuze a argumentace, což je skill, který se člověku hodí celý život. A hlavně díky tomuto skillu si i správně vybere aktuální politickou stranu.
-4
Pro hodnocení se musíte přihlásit
KarolVy | TOP09
26.10.2017 | 16:19:56
Dne 16.10.2017 11:16:10 VelociraptorCZE napsal(a):
Všichni si stěžují, že je přesně tohle škola nenaučila, ale oni asi nedávali pozor, protože minimálně na škole kde jsem já ten rozsah učiva byl naprosto dostačující, četli jsem si z ústavy a taky jsme se učili, jak přibližně v kostce funguje stát, takže tak. Finanční gramotnost by měla mít pod palcem matematika, což se skutečně učí nějakou dobu, ale je to zcela nedostačující.
Souhlasím, také jsem chodila na školu (dokonce technického směru) s velmi dobrou výukou v občanství i ekonomice. Né na každé škole se na tyto předměty klade důraz, ale musím podotknout, že někdy záleží na studentech. I na sebelepší škole se najdou studenti, kteří nevěnují pozornost předmětu, o který se nezajímají.

Umět diskutovat je přínosné a určitě i zábavnější, než se drtit učivo nazpaměť.
6
Pro hodnocení se musíte přihlásit
PavelRuzicka | Svobodní
26.10.2017 | 16:09:35
Dne 26.10.2017 16:01:28 Kyri napsal(a):
Školy mají být apolitické a proto by se neměly ve školách probírat konkrétní politické strany, ale spíš témata a rozjet např. diskuzi o zákazu kouření, adopce homosexuálními páry, legalizace konopí, atd. aby se studenti naučili diskutovat a argumentovat a obhájit svůj názor.


Co je špatného rozebírat jednotlivé politické strany ve školách? Dovedl bych si představit takový domácí úkol, že by bylo vybráno nějaké téma, žáci by dostali nějakou politickou stranu a dle programu by to odprezentovali
1
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Kyri | Piráti
26.10.2017 | 16:01:28
Školy mají být apolitické a proto by se neměly ve školách probírat konkrétní politické strany, ale spíš témata a rozjet např. diskuzi o zákazu kouření, adopce homosexuálními páry, legalizace konopí, atd. aby se studenti naučili diskutovat a argumentovat a obhájit svůj názor.
-3
Pro hodnocení se musíte přihlásit
|
26.10.2017 | 15:58:27
V občanské nauce bych zvýšil výuku politiky. Samozřejmě obecné věci se žáci učí, ale jen málo koho to zaujme. Tyto volby byla 60% účast. S novou generací to tak bude 40%. Mladí se musí o politiku zajímat více než teď.
0
Pro hodnocení se musíte přihlásit
PavelRuzicka | Svobodní
16.10.2017 | 21:50:41
Já bych byl poněkud konkrétnější, protože občanská vzdělanost je tak široký pojem, že si pod ním může kdokoliv představit cokoliv. Chybí nám tu mediální gramotnost - nějak teoreticky naučit obyvatelstvo, co v médiích je pravda a co ne (nebo jak by měl vypadat správný článek). Zároveň k tomu přidat finanční gramotnost, protože Češi jsou absolutně finančně negramotný.
0
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Jakub | STAN
16.10.2017 | 11:23:04
Dne 16.10.2017 11:19:11 Vašek napsal(a):

Dne 16.10.2017 11:16:13 Jakub napsal(a):

Dne 16.10.2017 10:52:19 Vašek napsal(a):

Dne 16.10.2017 08:23:56 Jakub napsal(a):
Jaký máte názor na občanskou vzdělanost? Měla by se více začlenit do výuky na školách nebo je to záležitost jedince, aby se sám vzdělávat v této oblasti?--- Já bych ji neučil.

a) stejně jako mediální výchovu, tak občanskou vzdělanost nemá kdo učit. Učitelky jsou často dost jednoduché (hlavně angličtinářky a češtinářky).

b) tím, že by to učil někdo, kdo na to nemá aprobaci (na peďáku se to neučí), tak by výuka neměla kvalitu

c) raději ať se učí víc přírodních věd.



Co by se mělo učit je práce z informacema. Najít, zpracovat, použít. Bohužel to je běh na dlouhou trať. Ale snad se to někdy začne učit na nějaké úrovni.--- Jenže práce s informacemi je také občanská vzdělanost. Je prvada, že tu nemá moc kdo učit, protože není jasná definice toho, co to vůbec je a co to obnáší, ale lze ji do škol alespoň že začátku vrátit neformálním vzděláním. Existují spolky a mládežnické organizace, které se tomu uz věnují, pořádají workshopy na střešních školách, dělají debaty, exkurze a tak dále. Toto by dle mého mělo být podporováno. Ta část neformálního vzdělávání, která může fungovat paralelně s tím formálním, jak jej dnes známe.--- Jup, s tím soulhasím.

Ale když vidím ted ty nové předměty apod. Je to, když to přeženu, jako něco když uklízeč by učil kvantovou fyziku. Nadělá to víc škody než užitku.
Nově předměty kde? Na středních nebo vysokých školách?
3
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Vašek | Svobodní
16.10.2017 | 11:19:11
Dne 16.10.2017 11:16:13 Jakub napsal(a):

Dne 16.10.2017 10:52:19 Vašek napsal(a):

Dne 16.10.2017 08:23:56 Jakub napsal(a):
Jaký máte názor na občanskou vzdělanost? Měla by se více začlenit do výuky na školách nebo je to záležitost jedince, aby se sám vzdělávat v této oblasti?--- Já bych ji neučil.

a) stejně jako mediální výchovu, tak občanskou vzdělanost nemá kdo učit. Učitelky jsou často dost jednoduché (hlavně angličtinářky a češtinářky).

b) tím, že by to učil někdo, kdo na to nemá aprobaci (na peďáku se to neučí), tak by výuka neměla kvalitu

c) raději ať se učí víc přírodních věd.



Co by se mělo učit je práce z informacema. Najít, zpracovat, použít. Bohužel to je běh na dlouhou trať. Ale snad se to někdy začne učit na nějaké úrovni.--- Jenže práce s informacemi je také občanská vzdělanost. Je prvada, že tu nemá moc kdo učit, protože není jasná definice toho, co to vůbec je a co to obnáší, ale lze ji do škol alespoň že začátku vrátit neformálním vzděláním. Existují spolky a mládežnické organizace, které se tomu uz věnují, pořádají workshopy na střešních školách, dělají debaty, exkurze a tak dále. Toto by dle mého mělo být podporováno. Ta část neformálního vzdělávání, která může fungovat paralelně s tím formálním, jak jej dnes známe.
Jup, s tím soulhasím.

Ale když vidím ted ty nové předměty apod. Je to, když to přeženu, jako něco když uklízeč by učil kvantovou fyziku. Nadělá to víc škody než užitku.
0
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Jakub | STAN
16.10.2017 | 11:16:13
Dne 16.10.2017 10:52:19 Vašek napsal(a):

Dne 16.10.2017 08:23:56 Jakub napsal(a):
Jaký máte názor na občanskou vzdělanost? Měla by se více začlenit do výuky na školách nebo je to záležitost jedince, aby se sám vzdělávat v této oblasti?--- Já bych ji neučil.

a) stejně jako mediální výchovu, tak občanskou vzdělanost nemá kdo učit. Učitelky jsou často dost jednoduché (hlavně angličtinářky a češtinářky).

b) tím, že by to učil někdo, kdo na to nemá aprobaci (na peďáku se to neučí), tak by výuka neměla kvalitu

c) raději ať se učí víc přírodních věd.



Co by se mělo učit je práce z informacema. Najít, zpracovat, použít. Bohužel to je běh na dlouhou trať. Ale snad se to někdy začne učit na nějaké úrovni.
Jenže práce s informacemi je také občanská vzdělanost. Je prvada, že tu nemá moc kdo učit, protože není jasná definice toho, co to vůbec je a co to obnáší, ale lze ji do škol alespoň že začátku vrátit neformálním vzděláním. Existují spolky a mládežnické organizace, které se tomu uz věnují, pořádají workshopy na střešních školách, dělají debaty, exkurze a tak dále. Toto by dle mého mělo být podporováno. Ta část neformálního vzdělávání, která může fungovat paralelně s tím formálním, jak jej dnes známe.
5
Pro hodnocení se musíte přihlásit
1 | 2 | 3 |