Jiří Hovorka | TOP09
09.04.2018 | 10:38:29
Dne 06.04.2018 16:36:10 Dominik Škrba napsal(a):

Dne 06.04.2018 11:12:29 Jiří Hovorka napsal(a):

Dne 06.04.2018 07:16:30 Dominik Škrba napsal(a):

Dne 06.04.2018 02:51:41 Jiří Hovorka napsal(a):

Dne 05.04.2018 21:05:11 Dominik Škrba napsal(a):

Dne 05.04.2018 18:46:27 Pepa Novák napsal(a):
monopol je vzdycky blbej napad---V tomto případě a jim podobných (veřejná doprava, energetika, apod..) je defacto nutnost, aby zde monopol měl stát, z těchtot služeb se nikdy nesmí stát byznys.--- Pokud by trval monopol ČD, jezdíme dodnes v koženkových rychlíkových vozech 2x za den namísto hodinového/dvouhodinového intervalu...--- Tak to s těmi vozy je jedna z nejrozšířenějších lží, resp. záleží zda rychlíky myslíte skutečně jen rychlíky (kde i dnes jezdí vozy B, akorát že opravené, koženka je nahrazena plyší a s koženkovými vozy se dnes již skoro nesetkáte) nebo všechny vlaky vyšší kategorie. Protože modernější vozy se ve vlastnictví ČD objevily již ke konci 90. let, pak se u nás například objevilo kontroverzní Pendolino, a v osobní dopravě například Ešusy (nebo-li City Elefant). A nevím o žádné trati, kde by před konkurencí jezdil rychlík dvakrát za den a díky konkurenci tam je hodinový či dvouhodinový takt. Tolik k Vaší lži směrované vůči železnici.--- Bohužel patřím k těm častějším uživatelů železniční dopravy - ročně najezdím cca 40 tisíc km. A koženkovým rychlíkem jsem naposledy minulý měsíc.

Pokud si vzpomenete, ještě před 20 lety jezdil "nadvlak" Manažer jako výkřik moderního cestování. Jízdenka Praha - Ostrava za 700 Kč. V té době ČD řekly, že některé tratě jsou nerentabilní a vznikly první regionální dopravní společnosti, které život na oné tratě vrátily a dokázaly, že ty ztrátz nejsou až tak velké, jak se státní podnik snažil argumentovat. A pak první vážná hrozba - RT Expres. Najednou tu byly mezikrajské jízdenky e-Liška. Nejdříve za 130, pak za 160 - velmi omezený počet jízdenek, zpravidla 1 či 2 na relaci. Mezitím v autobusové dopravě vznikali silní hráči jako nynější Regiojet, který stanovil nové standardy v dálkové dopravě. Od ČD houfně utíkali cestující do autobusů, protože nikdo se nechtěl tlačit v těch přecpaných rychlících... A konkurenční boj tím odstartoval i na železnici.... Musím konstatovat, že v dnešní době jezdit za 700 mezi Ostravou a Prahou díky konkurenci nikdo nemusí.

Jinak taková relace s rychlíky 2x za den byla Pardubice-Liberec, či Liberec-Ústí nad Labem (dnes cca dvouhodinový interval); 3x za den Hradec Králové - Brno (dnes spojení každou hodinu s přestupem v Pardubicích)...

Je paradoxní, že konkurence vzniká i v takových odvětvích, kteří někteří prohlašují jako nerentabilní - vysokorychlostní spoje. V Itálii úspěšně své spoje provozuje společnost Italo.

Ano, je důležité vlastnit základní infrastrukturu. Ale provoz na státní infrastruktuře může být komerční.

Trochu jsme odbočili do jiného oboru, než zdravotnictví. Ale pro ukázku důležitosti konkurence to snad nebylo na škodu.--- Jezdím skoro každý den a řekl bych, že najezdím více jak 40 tisíc km za rok.

A to je ono, jestli Vám přijde mnoho plati 700,- za 356km, což jsou necelé 2 kč/km, tak nechtějte moderní soupravy. A je hlavně rozdíl provozovat jednu trať a mít pár zaměstnanců nebo jezdit na celé republice mít zaměstnance v řádu 10 tisíců, starat se o zálohy vozů a lokomotiv ( to snad žádný soukromník nemá).

Regiojet akorát umí křičet nic víc, já jsem chudáček a přitom on dělá podrazy, jakým stylem vystrčil ČSAD z trasy Praha - Liberec.

Pardubice - Liberec se jezdilo co 2 hodiny už před 11 lety a to tam ani dnes konkurence není, takže to není asi zásluha soukromníků, dobře před 16 lety tam jel přímý spoj z Pardubic míňkrát, ale zato se tam dalo jet dobře s přestupy. Trasu Liberec - Ústí neznám. A Hradec - Brno, již před 16 lety jely spoje Praha - Brno co 2 hodiny do Pardubic z Hradce to jelo skoro každou půl hodinu, takže s přestupem v pohodě, navíc zanikly přímé spoje Brno - Hradec. A zanikly i další jako Pardubice - Jihlava či Trutnov. Navíc ani na jedné z Vámi zmiňovaných neoperuje soukromník, tudíž zásluha soukromníka 0%. Ale máte pravdu je to odklon od tématu. Takže bych to nechal na jinou debatu.
Je vidět, že historii neznáte moc dobře. K návýšení výkonů došlo právě z důvodu, aby výběrko dávalo smysl. O Pardubice - Liberec usilovala společnonost Connex a Viamont. Kdyby MD nezasáhlo v podobě dobře známého "výběrka" se zveřejněním cen a druhým kolem pro upřesnění nabídek, kde ČD nasadily podcenu, je tam dávno konkurence. Bohužel kapacita tratě neumožňuje zvýšený provoz, aby se bil soukromník se státním molochem jako na Ostravu či Brno.

http://www.zelpage.cz/zpravy/2468?lang=cs

Na zbytek nemá cenu reagovat. Jsou to dávno vyvrácené mýty, které šíří především zaměstnaci z řad ČD (a jejich příbuzní s režijními výhodami). Doporočuji trochu zagooglit, přípdaně navšívit univerzitní knihovnu v Pardubicích či ČVUT v Praze.

Podobně jako v přírodě - kdo se přizpůsobí novým podmínkám přežije, případně se vyvine nový druh. To samé je podnikání. Zrovna ČSAD Liberec nepatří mezi ty nejpružnější firmy. Dokonce bych řekl, že tato společnost patří mezi největší "uplakánky" v republice. V současné době si nestěžuje na zlý Regiojet (StudenAgency), ale na konkurenta Busline. Něco jako VZP...
0
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Dominik Škrba | KSČM
06.04.2018 | 16:36:10
Dne 06.04.2018 11:12:29 Jiří Hovorka napsal(a):

Dne 06.04.2018 07:16:30 Dominik Škrba napsal(a):

Dne 06.04.2018 02:51:41 Jiří Hovorka napsal(a):

Dne 05.04.2018 21:05:11 Dominik Škrba napsal(a):

Dne 05.04.2018 18:46:27 Pepa Novák napsal(a):
monopol je vzdycky blbej napad---V tomto případě a jim podobných (veřejná doprava, energetika, apod..) je defacto nutnost, aby zde monopol měl stát, z těchtot služeb se nikdy nesmí stát byznys.--- Pokud by trval monopol ČD, jezdíme dodnes v koženkových rychlíkových vozech 2x za den namísto hodinového/dvouhodinového intervalu...--- Tak to s těmi vozy je jedna z nejrozšířenějších lží, resp. záleží zda rychlíky myslíte skutečně jen rychlíky (kde i dnes jezdí vozy B, akorát že opravené, koženka je nahrazena plyší a s koženkovými vozy se dnes již skoro nesetkáte) nebo všechny vlaky vyšší kategorie. Protože modernější vozy se ve vlastnictví ČD objevily již ke konci 90. let, pak se u nás například objevilo kontroverzní Pendolino, a v osobní dopravě například Ešusy (nebo-li City Elefant). A nevím o žádné trati, kde by před konkurencí jezdil rychlík dvakrát za den a díky konkurenci tam je hodinový či dvouhodinový takt. Tolik k Vaší lži směrované vůči železnici.--- Bohužel patřím k těm častějším uživatelů železniční dopravy - ročně najezdím cca 40 tisíc km. A koženkovým rychlíkem jsem naposledy minulý měsíc.

Pokud si vzpomenete, ještě před 20 lety jezdil "nadvlak" Manažer jako výkřik moderního cestování. Jízdenka Praha - Ostrava za 700 Kč. V té době ČD řekly, že některé tratě jsou nerentabilní a vznikly první regionální dopravní společnosti, které život na oné tratě vrátily a dokázaly, že ty ztrátz nejsou až tak velké, jak se státní podnik snažil argumentovat. A pak první vážná hrozba - RT Expres. Najednou tu byly mezikrajské jízdenky e-Liška. Nejdříve za 130, pak za 160 - velmi omezený počet jízdenek, zpravidla 1 či 2 na relaci. Mezitím v autobusové dopravě vznikali silní hráči jako nynější Regiojet, který stanovil nové standardy v dálkové dopravě. Od ČD houfně utíkali cestující do autobusů, protože nikdo se nechtěl tlačit v těch přecpaných rychlících... A konkurenční boj tím odstartoval i na železnici.... Musím konstatovat, že v dnešní době jezdit za 700 mezi Ostravou a Prahou díky konkurenci nikdo nemusí.

Jinak taková relace s rychlíky 2x za den byla Pardubice-Liberec, či Liberec-Ústí nad Labem (dnes cca dvouhodinový interval); 3x za den Hradec Králové - Brno (dnes spojení každou hodinu s přestupem v Pardubicích)...

Je paradoxní, že konkurence vzniká i v takových odvětvích, kteří někteří prohlašují jako nerentabilní - vysokorychlostní spoje. V Itálii úspěšně své spoje provozuje společnost Italo.

Ano, je důležité vlastnit základní infrastrukturu. Ale provoz na státní infrastruktuře může být komerční.

Trochu jsme odbočili do jiného oboru, než zdravotnictví. Ale pro ukázku důležitosti konkurence to snad nebylo na škodu.
Jezdím skoro každý den a řekl bych, že najezdím více jak 40 tisíc km za rok.

A to je ono, jestli Vám přijde mnoho plati 700,- za 356km, což jsou necelé 2 kč/km, tak nechtějte moderní soupravy. A je hlavně rozdíl provozovat jednu trať a mít pár zaměstnanců nebo jezdit na celé republice mít zaměstnance v řádu 10 tisíců, starat se o zálohy vozů a lokomotiv ( to snad žádný soukromník nemá).

Regiojet akorát umí křičet nic víc, já jsem chudáček a přitom on dělá podrazy, jakým stylem vystrčil ČSAD z trasy Praha - Liberec.

Pardubice - Liberec se jezdilo co 2 hodiny už před 11 lety a to tam ani dnes konkurence není, takže to není asi zásluha soukromníků, dobře před 16 lety tam jel přímý spoj z Pardubic míňkrát, ale zato se tam dalo jet dobře s přestupy. Trasu Liberec - Ústí neznám. A Hradec - Brno, již před 16 lety jely spoje Praha - Brno co 2 hodiny do Pardubic z Hradce to jelo skoro každou půl hodinu, takže s přestupem v pohodě, navíc zanikly přímé spoje Brno - Hradec. A zanikly i další jako Pardubice - Jihlava či Trutnov. Navíc ani na jedné z Vámi zmiňovaných neoperuje soukromník, tudíž zásluha soukromníka 0%. Ale máte pravdu je to odklon od tématu. Takže bych to nechal na jinou debatu.
1
Pro hodnocení se musíte přihlásit
|
06.04.2018 | 12:12:33
Myslím si, že každá společnost potřebuje konkurenci, když máte jenom jednu společnost tak si s Vámi i s ceny může dělat co chce, protože jinam jít nemůžete. Tak je to úplně všude, kde se zachází s penězi. Takže za mě určitě NE.
7
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Jiří Hovorka | TOP09
06.04.2018 | 11:58:36
Dne 06.04.2018 11:34:04 Doménico napsal(a):

Dne 06.04.2018 11:12:29 Jiří Hovorka napsal(a):

Dne 06.04.2018 07:16:30 Dominik Škrba napsal(a):

Dne 06.04.2018 02:51:41 Jiří Hovorka napsal(a):

Dne 05.04.2018 21:05:11 Dominik Škrba napsal(a):

Dne 05.04.2018 18:46:27 Pepa Novák napsal(a):
monopol je vzdycky blbej napad---V tomto případě a jim podobných (veřejná doprava, energetika, apod..) je defacto nutnost, aby zde monopol měl stát, z těchtot služeb se nikdy nesmí stát byznys.--- Pokud by trval monopol ČD, jezdíme dodnes v koženkových rychlíkových vozech 2x za den namísto hodinového/dvouhodinového intervalu...--- Tak to s těmi vozy je jedna z nejrozšířenějších lží, resp. záleží zda rychlíky myslíte skutečně jen rychlíky (kde i dnes jezdí vozy B, akorát že opravené, koženka je nahrazena plyší a s koženkovými vozy se dnes již skoro nesetkáte) nebo všechny vlaky vyšší kategorie. Protože modernější vozy se ve vlastnictví ČD objevily již ke konci 90. let, pak se u nás například objevilo kontroverzní Pendolino, a v osobní dopravě například Ešusy (nebo-li City Elefant). A nevím o žádné trati, kde by před konkurencí jezdil rychlík dvakrát za den a díky konkurenci tam je hodinový či dvouhodinový takt. Tolik k Vaší lži směrované vůči železnici.--- Bohužel patřím k těm častějším uživatelů železniční dopravy - ročně najezdím cca 40 tisíc km. A koženkovým rychlíkem jsem naposledy minulý měsíc.

Pokud si vzpomenete, ještě před 20 lety jezdil "nadvlak" Manažer jako výkřik moderního cestování. Jízdenka Praha - Ostrava za 1000 Kč. V té době ČD řekly, že některé tratě jsou nerentabilní a vznikly první regionální dopravní společnosti, které život na oné tratě vrátily a dokázaly, že ty ztrátz nejsou až tak velké, jak se státní podnik snažil argumentovat. A pak první vážná hrozba - RT Expres. Najednou tu byly mezikrajské jízdenky e-Liška. Nejdříve za 130, pak za 160 - velmi omezený počet jízdenek, zpravidla 1 či 2 na relaci. Mezitím v autobusové dopravě vznikali silní hráči jako nynější Regiojet, který stanovil nové standardy v dálkové dopravě. Od ČD houfně utíkali cestující do autobusů, protože nikdo se nechtěl tlačit v těch přecpaných rychlících... A konkurenční boj tím odstartoval i na železnici.... Musím konstatovat, že v dnešní době jezdit za 1000 mezi Ostravou a Prahou díky konkurenci nikdo nemusí.

Jinak taková relace s rychlíky 2x za den byla Pardubice-Liberec, či Liberec-Ústí nad Labem (dnes cca dvouhodinový interval); 3x za den Hradec Králové - Brno (dnes spojení každou hodinu s přestupem v Pardubicích)...

Je paradoxní, že konkurence vzniká i v takových odvětvích, kteří někteří prohlašují jako nerentabilní - vysokorychlostní spoje. V Itálii úspěšně své spoje provozuje společnost Italo.

Ano, je důležité vlastnit základní infrastrukturu. Ale provoz na státní infrastruktuře může být komerční.

Trochu jsme odbočili do jiného oboru, než zdravotnictví. Ale pro ukázku důležitosti konkurence to snad nebylo na škodu.--- Ukazovat české dráhy a železnice celkově mi nepřijde dobré .. Vem si takový Deutsche bahn. Kvalitní železniční spojené po celém Německu,špičková kvalita vozového parku a mužu říct,že jedna z nejlepších v EU. Takové vlaky ICE3 jsou přímo nádhera.

Vše je o lidech.. bohužel němec je němec a umi si to udělat. Čech je čech a bude neustále čekat na zázraky od jinud. Vysokorychlostní železniční sít v ČR nebude nikdy a pokud ano tak minimálně za 30 let jak to tady chodí.

Přitom máme opravdu hustou železniční sít a mluví se o nejhustější železniční sít v evropě.

Ale nechci tu ČD urážet,protože se za posledních několik let dost zlepšila kvalita vozu a služeb..jezdil jsme každý den do školy kvalitním vlakem řady 841 a 840 "ČD Spider". Nemohl jsem si stěžovat na nic.. a to jsem jezdil opravdu do nejmenovaného zapadákova na severu čech. Nejvíce se mi líbí líbí vozy řady 844, "Regio Shark" určitě znáš..Takové tipy nových vozu jsou fajn,ale problém je hlavně jejich počet :/
Ani ty DB nemají monopol... Třeba Bavorsko nemálo výkonů v nedávné soutěžilo - vyhrála společnost Alex a DB neuspěly.

Řada 840 a 841 je jakýmsi standardem. Modernizace 810 (regionovy) jsou katastrofou. Ale i jejich pořízení by se díky konkurenci nekonalo. Proč je ČD přislíbily nakoupit zrovna době uzavírání dlouhodobých smluv? Asi proto, že se o výkony zajímala konkurence a ta nbízela vozidla zcela nová...

Co se týče VRT, tak kdo nevyzkouší, nevěří. Ale i v ČR přibývá jejich zastánců. Ve své straně jsem se snažil toto téma prosazovat od roku 2009, kdy byla aktualizována "Bílá kniha k dopravě". Teprve poslední 2-3 roky na to slyší i vrcholní představitelé politických stran. A to je hrozné zpoždění.
0
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Doménico | ČSSD
06.04.2018 | 11:34:04
Dne 06.04.2018 11:12:29 Jiří Hovorka napsal(a):

Dne 06.04.2018 07:16:30 Dominik Škrba napsal(a):

Dne 06.04.2018 02:51:41 Jiří Hovorka napsal(a):

Dne 05.04.2018 21:05:11 Dominik Škrba napsal(a):

Dne 05.04.2018 18:46:27 Pepa Novák napsal(a):
monopol je vzdycky blbej napad---V tomto případě a jim podobných (veřejná doprava, energetika, apod..) je defacto nutnost, aby zde monopol měl stát, z těchtot služeb se nikdy nesmí stát byznys.--- Pokud by trval monopol ČD, jezdíme dodnes v koženkových rychlíkových vozech 2x za den namísto hodinového/dvouhodinového intervalu...--- Tak to s těmi vozy je jedna z nejrozšířenějších lží, resp. záleží zda rychlíky myslíte skutečně jen rychlíky (kde i dnes jezdí vozy B, akorát že opravené, koženka je nahrazena plyší a s koženkovými vozy se dnes již skoro nesetkáte) nebo všechny vlaky vyšší kategorie. Protože modernější vozy se ve vlastnictví ČD objevily již ke konci 90. let, pak se u nás například objevilo kontroverzní Pendolino, a v osobní dopravě například Ešusy (nebo-li City Elefant). A nevím o žádné trati, kde by před konkurencí jezdil rychlík dvakrát za den a díky konkurenci tam je hodinový či dvouhodinový takt. Tolik k Vaší lži směrované vůči železnici.--- Bohužel patřím k těm častějším uživatelů železniční dopravy - ročně najezdím cca 40 tisíc km. A koženkovým rychlíkem jsem naposledy minulý měsíc.

Pokud si vzpomenete, ještě před 20 lety jezdil "nadvlak" Manažer jako výkřik moderního cestování. Jízdenka Praha - Ostrava za 1000 Kč. V té době ČD řekly, že některé tratě jsou nerentabilní a vznikly první regionální dopravní společnosti, které život na oné tratě vrátily a dokázaly, že ty ztrátz nejsou až tak velké, jak se státní podnik snažil argumentovat. A pak první vážná hrozba - RT Expres. Najednou tu byly mezikrajské jízdenky e-Liška. Nejdříve za 130, pak za 160 - velmi omezený počet jízdenek, zpravidla 1 či 2 na relaci. Mezitím v autobusové dopravě vznikali silní hráči jako nynější Regiojet, který stanovil nové standardy v dálkové dopravě. Od ČD houfně utíkali cestující do autobusů, protože nikdo se nechtěl tlačit v těch přecpaných rychlících... A konkurenční boj tím odstartoval i na železnici.... Musím konstatovat, že v dnešní době jezdit za 1000 mezi Ostravou a Prahou díky konkurenci nikdo nemusí.

Jinak taková relace s rychlíky 2x za den byla Pardubice-Liberec, či Liberec-Ústí nad Labem (dnes cca dvouhodinový interval); 3x za den Hradec Králové - Brno (dnes spojení každou hodinu s přestupem v Pardubicích)...

Je paradoxní, že konkurence vzniká i v takových odvětvích, kteří někteří prohlašují jako nerentabilní - vysokorychlostní spoje. V Itálii úspěšně své spoje provozuje společnost Italo.

Ano, je důležité vlastnit základní infrastrukturu. Ale provoz na státní infrastruktuře může být komerční.

Trochu jsme odbočili do jiného oboru, než zdravotnictví. Ale pro ukázku důležitosti konkurence to snad nebylo na škodu.
Ukazovat české dráhy a železnice celkově mi nepřijde dobré .. Vem si takový Deutsche bahn. Kvalitní železniční spojené po celém Německu,špičková kvalita vozového parku a mužu říct,že jedna z nejlepších v EU. Takové vlaky ICE3 jsou přímo nádhera.

Vše je o lidech.. bohužel němec je němec a umi si to udělat. Čech je čech a bude neustále čekat na zázraky od jinud. Vysokorychlostní železniční sít v ČR nebude nikdy a pokud ano tak minimálně za 30 let jak to tady chodí.

Přitom máme opravdu hustou železniční sít a mluví se o nejhustější železniční sít v evropě.

Ale nechci tu ČD urážet,protože se za posledních několik let dost zlepšila kvalita vozu a služeb..jezdil jsme každý den do školy kvalitním vlakem řady 841 a 840 "ČD Spider". Nemohl jsem si stěžovat na nic.. a to jsem jezdil opravdu do nejmenovaného zapadákova na severu čech. Nejvíce se mi líbí líbí vozy řady 844, "Regio Shark" určitě znáš..Takové tipy nových vozu jsou fajn,ale problém je hlavně jejich počet :/
2
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Jiří Hovorka | TOP09
06.04.2018 | 11:12:29
Dne 06.04.2018 07:16:30 Dominik Škrba napsal(a):

Dne 06.04.2018 02:51:41 Jiří Hovorka napsal(a):

Dne 05.04.2018 21:05:11 Dominik Škrba napsal(a):

Dne 05.04.2018 18:46:27 Pepa Novák napsal(a):
monopol je vzdycky blbej napad---V tomto případě a jim podobných (veřejná doprava, energetika, apod..) je defacto nutnost, aby zde monopol měl stát, z těchtot služeb se nikdy nesmí stát byznys.--- Pokud by trval monopol ČD, jezdíme dodnes v koženkových rychlíkových vozech 2x za den namísto hodinového/dvouhodinového intervalu...--- Tak to s těmi vozy je jedna z nejrozšířenějších lží, resp. záleží zda rychlíky myslíte skutečně jen rychlíky (kde i dnes jezdí vozy B, akorát že opravené, koženka je nahrazena plyší a s koženkovými vozy se dnes již skoro nesetkáte) nebo všechny vlaky vyšší kategorie. Protože modernější vozy se ve vlastnictví ČD objevily již ke konci 90. let, pak se u nás například objevilo kontroverzní Pendolino, a v osobní dopravě například Ešusy (nebo-li City Elefant). A nevím o žádné trati, kde by před konkurencí jezdil rychlík dvakrát za den a díky konkurenci tam je hodinový či dvouhodinový takt. Tolik k Vaší lži směrované vůči železnici.
Bohužel patřím k těm častějším uživatelů železniční dopravy - ročně najezdím cca 40 tisíc km. A koženkovým rychlíkem jsem naposledy minulý měsíc.

Pokud si vzpomenete, ještě před 20 lety jezdil "nadvlak" Manažer jako výkřik moderního cestování. Jízdenka Praha - Ostrava za 700 Kč. V té době ČD řekly, že některé tratě jsou nerentabilní a vznikly první regionální dopravní společnosti, které život na oné tratě vrátily a dokázaly, že ty ztrátz nejsou až tak velké, jak se státní podnik snažil argumentovat. A pak první vážná hrozba - RT Expres. Najednou tu byly mezikrajské jízdenky e-Liška. Nejdříve za 130, pak za 160 - velmi omezený počet jízdenek, zpravidla 1 či 2 na relaci. Mezitím v autobusové dopravě vznikali silní hráči jako nynější Regiojet, který stanovil nové standardy v dálkové dopravě. Od ČD houfně utíkali cestující do autobusů, protože nikdo se nechtěl tlačit v těch přecpaných rychlících... A konkurenční boj tím odstartoval i na železnici.... Musím konstatovat, že v dnešní době jezdit za 700 mezi Ostravou a Prahou díky konkurenci nikdo nemusí.

Jinak taková relace s rychlíky 2x za den byla Pardubice-Liberec, či Liberec-Ústí nad Labem (dnes cca dvouhodinový interval); 3x za den Hradec Králové - Brno (dnes spojení každou hodinu s přestupem v Pardubicích)...

Je paradoxní, že konkurence vzniká i v takových odvětvích, kteří někteří prohlašují jako nerentabilní - vysokorychlostní spoje. V Itálii úspěšně své spoje provozuje společnost Italo.

Ano, je důležité vlastnit základní infrastrukturu. Ale provoz na státní infrastruktuře může být komerční.

Trochu jsme odbočili do jiného oboru, než zdravotnictví. Ale pro ukázku důležitosti konkurence to snad nebylo na škodu.
0
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Dominik Škrba | KSČM
06.04.2018 | 07:16:30
Dne 06.04.2018 02:51:41 Jiří Hovorka napsal(a):

Dne 05.04.2018 21:05:11 Dominik Škrba napsal(a):

Dne 05.04.2018 18:46:27 Pepa Novák napsal(a):
monopol je vzdycky blbej napad---V tomto případě a jim podobných (veřejná doprava, energetika, apod..) je defacto nutnost, aby zde monopol měl stát, z těchtot služeb se nikdy nesmí stát byznys.--- Pokud by trval monopol ČD, jezdíme dodnes v koženkových rychlíkových vozech 2x za den namísto hodinového/dvouhodinového intervalu...
Tak to s těmi vozy je jedna z nejrozšířenějších lží, resp. záleží zda rychlíky myslíte skutečně jen rychlíky (kde i dnes jezdí vozy B, akorát že opravené, koženka je nahrazena plyší a s koženkovými vozy se dnes již skoro nesetkáte) nebo všechny vlaky vyšší kategorie. Protože modernější vozy se ve vlastnictví ČD objevily již ke konci 90. let, pak se u nás například objevilo kontroverzní Pendolino, a v osobní dopravě například Ešusy (nebo-li City Elefant). A nevím o žádné trati, kde by před konkurencí jezdil rychlík dvakrát za den a díky konkurenci tam je hodinový či dvouhodinový takt. Tolik k Vaší lži směrované vůči železnici.
2
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Jiří Hovorka | TOP09
06.04.2018 | 02:51:41
Dne 05.04.2018 21:05:11 Dominik Škrba napsal(a):

Dne 05.04.2018 18:46:27 Pepa Novák napsal(a):
monopol je vzdycky blbej napad---V tomto případě a jim podobných (veřejná doprava, energetika, apod..) je defacto nutnost, aby zde monopol měl stát, z těchtot služeb se nikdy nesmí stát byznys.
Pokud by trval monopol ČD, jezdíme dodnes v koženkových rychlíkových vozech 2x za den namísto hodinového/dvouhodinového intervalu...
-1
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Dominik Škrba | KSČM
05.04.2018 | 21:05:11
Dne 05.04.2018 18:46:27 Pepa Novák napsal(a):
monopol je vzdycky blbej napad
V tomto případě a jim podobných (veřejná doprava, energetika, apod..) je defacto nutnost, aby zde monopol měl stát, z těchtot služeb se nikdy nesmí stát byznys.
0
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Doménico | ČSSD
05.04.2018 | 19:26:00
Dne 05.04.2018 12:10:35 Jiří Hovorka napsal(a):
Je vidět, že řada zde diskutujících má problémy rozlišování pojistného formou daně a komerčního pojistného.

pojistné - daň = platí každý člověk z výplaty. Za určité skupiny obyvatel (děti, důchodci,..) to platí stát. Je to ta částka, která se objevuje na výplatní listěně jako srážka z hrubé/superhrubé mzdy. Z toho se primárně platí naše "bezplatné" zdravotnictví. V současné době je možné si vybrat, ke které pojišťovně tuto částku pošlete (VZP, ZPMV, VoZP, Škoda ZP, ČPZP, ...). Každá z těchto pojišťoven kromě základních služeb nabízí i nějaké benefity, aby byla atraktivnější, případně nabízí v základu jiné rozsahy základní poskytované péče. Pokud by došlo ke zrušení, na ty nadstandardy můžete zapomenout a vše si zafinancujete sami, nebo prostřednictvím komerčního pojištění.

komerční pojistné = platí si dobrovolně dle svého výběru

Z mého pohledu je tedy jasné, že zánik konkurence v povinném segmentu povede ke zhoršení poskytovaných služeb a kdo si bude chtít zachovat stávající služby, bude si je muset připlatit ze svého. Tedy pojištěnec na tom prodělá.
Tak snad doufám,že všichni vědí o jaké pojistné se jedná a nemuísme to vysvětlovat do podrobna.
3
Pro hodnocení se musíte přihlásit
1 | 2 | 3 | 4 |