ZALOŽIL
That Guy | 10.12.2018
Jiří Hovorka | TOP09
10.12.2018 | 11:06:43
Dne 10.12.2018 05:37:59 Dominik Škrba napsal(a):

- Kapacita koridoru bude uvolněna stavbou VRT - Německo - Praha - Jihlava - Brno - Rakousko a ještě s VRT Polsko - Ostrava - Brno a dále do Prahy. A toto bude nejspíše prioritní stavba. Ano Propojit Prahu s Hradcem přes VRT plán je, ale pak by měla jít na Náchod a Polsko, takže koridoru by moc neodlehčila, navíc s tím, že trať má vést do Polska existuje ještě druhá varianta na Liberec.

Takže na mém názoru, nevidím nic zastaralého. Já nezakazuji stavbu VRT, ale v úseku Hradec - Praha, bez jakékoliv návaznosti dál to považuji za nerozumné, navíc po rekonstrukci na 160, se cestovní doba Praha - Hradec srovná s Pardubice - Praha. Problém s rušením přejezdů a následně poviným zaváděním ETCS, které u nás teprve začíná, tedy znemožňuje rekonstrukci na vyšší rychlost, jelikož by to bylo zbytečné.
I přes převedení podstatné části bude muset zůstat rychlá obsluha Pardubic - nejen na Prahu, ale i na Olomouc/Ostravu/Zlínsko - zajížďka přes Prahu i přes VRT by nebyla efektivní. To znamená minimálně 2 vlaky za hodinu bez zastávky v Kolíně (které mají potenciál využití VRT). Pak Vám bude po původním koridoru stačit jedna trasa za hodinu pro zastávkový rychlík a jedna/dvě trasy pro osobák. Zbytek je využitelný pro nákladní dopravu. Když se podívate na dnešek, až 9 vlaků do hodiny s přepravou osob. Díky VRT do Brna by to kleslo na cca 1/2, díky VRT do HK na 1/3. A to je již hodně zajímavé uvolnění kapacity pro nákladní dopravu, která nejvíce trpí dálkovou osobkou...
-1
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Dominik Škrba | KSČM
10.12.2018 | 05:37:59
Dne 09.12.2018 17:30:31 Jiří Hovorka napsal(a):

Dne 07.12.2018 18:21:49 Dominik Škrba napsal(a):
Tak za prvé, VRT je nad 200 km/h do 200 se u nás jedná o trať konvenční. Za druhé nad 160 km/h nesmí být přejezdy a nainstalováno ETCS, proto rekonstrukce na vyšší rychlost se nedělají. A za třetí zmiňovaný úsek Praha - Hradec Králové je dlouhý 116 km, zde VRT význam opravdu nemá, jelikož rychlíky by rychlost stejně nevyužili, z důvodu zastavování a Expresy jedoucí jen Praha - Hradec, aby využili rychlost 200 km/h by byla blbost zavádět a VRT tímto směrem jsou jen úvahy, nejdál je Brno - Jihlava - Praha. A proto má rekonstrukce význam, protože bude dříve jak celé VRT.--- To je hodně zastaralý názor. Ve Francii, Španělsku, Švýcarsku i Itálii je běžné, že rychlovlak základní úsek projede k určitému uzlu, odkud pokračuje zastávkové do "odlehlého" regionu. Má to výrazně pozitivní vliv na život v těchto odlehlejších částech. Navíc dvojměstí Hradec Králové - Pardubice navyšuje využitelnost o cca 40 %. Když jsem si potenciál propočítal, vycházelo mi 6 rychlých linek do hodiny na úseku Hradubice-Praha (cca 1 vlak za 10 minut) a 8-10 linek u Prahy (napojení Kutnohorska a Mladoboleslavska), k tomu "zastávkové" - Čelakovicko, Poděbradsko, Chlumecko 2 do hodiny a jsme téměř na maximu kapacity (něco málo zbývá pro mezinárodní spoje). Tím se tento směr řadí k těm s vyšším potenciálem a měl by se urychleně rozvíjet. Druhotným efektem bude uvolnění kapacity stávajících koridorů a tím konečně umožnění navýšení počtu nákladních vlaků na těchto tratích. Zkuste se nad tím zamyslet...
Kapacita koridoru bude uvolněna stavbou VRT - Německo - Praha - Jihlava - Brno - Rakousko a ještě s VRT Polsko - Ostrava - Brno a dále do Prahy. A toto bude nejspíše prioritní stavba. Ano Propojit Prahu s Hradcem přes VRT plán je, ale pak by měla jít na Náchod a Polsko, takže koridoru by moc neodlehčila, navíc s tím, že trať má vést do Polska existuje ještě druhá varianta na Liberec.

Takže na mém názoru, nevidím nic zastaralého. Já nezakazuji stavbu VRT, ale v úseku Hradec - Praha, bez jakékoliv návaznosti dál to považuji za nerozumné, navíc po rekonstrukci na 160, se cestovní doba Praha - Hradec srovná s Pardubice - Praha. Problém s rušením přejezdů a následně poviným zaváděním ETCS, které u nás teprve začíná, tedy znemožňuje rekonstrukci na vyšší rychlost, jelikož by to bylo zbytečné.

Ale prvotně mi vadilo, že DOMÉNICO považuje investici 14 mld do více významných projektů, za vyhazování peněz, bez znalostí významností těch tratí.
3
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Doménico | ČSSD
09.12.2018 | 21:06:12
Dne 09.12.2018 17:30:31 Jiří Hovorka napsal(a):

Dne 07.12.2018 18:21:49 Dominik Škrba napsal(a):
Tak za prvé, VRT je nad 200 km/h do 200 se u nás jedná o trať konvenční. Za druhé nad 160 km/h nesmí být přejezdy a nainstalováno ETCS, proto rekonstrukce na vyšší rychlost se nedělají. A za třetí zmiňovaný úsek Praha - Hradec Králové je dlouhý 116 km, zde VRT význam opravdu nemá, jelikož rychlíky by rychlost stejně nevyužili, z důvodu zastavování a Expresy jedoucí jen Praha - Hradec, aby využili rychlost 200 km/h by byla blbost zavádět a VRT tímto směrem jsou jen úvahy, nejdál je Brno - Jihlava - Praha. A proto má rekonstrukce význam, protože bude dříve jak celé VRT.--- To je hodně zastaralý názor. Ve Francii, Španělsku, Švýcarsku i Itálii je běžné, že rychlovlak základní úsek projede k určitému uzlu, odkud pokračuje zastávkové do "odlehlého" regionu. Má to výrazně pozitivní vliv na život v těchto odlehlejších částech. Navíc dvojměstí Hradec Králové - Pardubice navyšuje využitelnost o cca 40 %. Když jsem si potenciál propočítal, vycházelo mi 6 rychlých linek do hodiny na úseku Hradubice-Praha (cca 1 vlak za 10 minut) a 8-10 linek u Prahy (napojení Kutnohorska a Mladoboleslavska), k tomu "zastávkové" - Čelakovicko, Poděbradsko, Chlumecko 2 do hodiny a jsme téměř na maximu kapacity (něco málo zbývá pro mezinárodní spoje). Tím se tento směr řadí k těm s vyšším potenciálem a měl by se urychleně rozvíjet. Druhotným efektem bude uvolnění kapacity stávajících koridorů a tím konečně umožnění navýšení počtu nákladních vlaků na těchto tratích. Zkuste se nad tím zamyslet...
Zdejším komunistum se stačí smířit s maličkostí.. 160km Bože.. -__- a já celou dobu píši o rychlosti nad 160,protože 160 je opravdu primitivní oproti západní Evropě. Pan Škrba je trošičku zaostalejší a raději peníze bude věnovat na budování JZD jako za starejch času. Lidi jako zdejší komunista nepatří do dnešního světa.. jsou jako nepřátelé,kteří ná brání v rozvoji a prosperitě.
2
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Jiří Hovorka | TOP09
09.12.2018 | 17:30:31
Dne 07.12.2018 18:21:49 Dominik Škrba napsal(a):
Tak za prvé, VRT je nad 200 km/h do 200 se u nás jedná o trať konvenční. Za druhé nad 160 km/h nesmí být přejezdy a nainstalováno ETCS, proto rekonstrukce na vyšší rychlost se nedělají. A za třetí zmiňovaný úsek Praha - Hradec Králové je dlouhý 116 km, zde VRT význam opravdu nemá, jelikož rychlíky by rychlost stejně nevyužili, z důvodu zastavování a Expresy jedoucí jen Praha - Hradec, aby využili rychlost 200 km/h by byla blbost zavádět a VRT tímto směrem jsou jen úvahy, nejdál je Brno - Jihlava - Praha. A proto má rekonstrukce význam, protože bude dříve jak celé VRT.
To je hodně zastaralý názor. Ve Francii, Španělsku, Švýcarsku i Itálii je běžné, že rychlovlak základní úsek projede k určitému uzlu, odkud pokračuje zastávkové do "odlehlého" regionu. Má to výrazně pozitivní vliv na život v těchto odlehlejších částech. Navíc dvojměstí Hradec Králové - Pardubice navyšuje využitelnost o cca 40 %. Když jsem si potenciál propočítal, vycházelo mi 6 rychlých linek do hodiny na úseku Hradubice-Praha (cca 1 vlak za 10 minut) a 8-10 linek u Prahy (napojení Kutnohorska a Mladoboleslavska), k tomu "zastávkové" - Čelakovicko, Poděbradsko, Chlumecko 2 do hodiny a jsme téměř na maximu kapacity (něco málo zbývá pro mezinárodní spoje). Tím se tento směr řadí k těm s vyšším potenciálem a měl by se urychleně rozvíjet. Druhotným efektem bude uvolnění kapacity stávajících koridorů a tím konečně umožnění navýšení počtu nákladních vlaků na těchto tratích. Zkuste se nad tím zamyslet...
3
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Doménico | ČSSD
07.12.2018 | 22:30:04
Dne 07.12.2018 18:21:49 Dominik Škrba napsal(a):
Tak za prvé, VRT je nad 200 km/h do 200 se u nás jedná o trať konvenční. Za druhé nad 160 km/h nesmí být přejezdy a nainstalováno ETCS, proto rekonstrukce na vyšší rychlost se nedělají. A za třetí zmiňovaný úsek Praha - Hradec Králové je dlouhý 116 km, zde VRT význam opravdu nemá, jelikož rychlíky by rychlost stejně nevyužili, z důvodu zastavování a Expresy jedoucí jen Praha - Hradec, aby využili rychlost 200 km/h by byla blbost zavádět a VRT tímto směrem jsou jen úvahy, nejdál je Brno - Jihlava - Praha. A proto má rekonstrukce význam, protože bude dříve jak celé VRT.
Logicky .. jak "nečekaně".

https://www.youtube.com/watch?v=VXQ5VrjQ-fM

https://www.novinky.cz/ekonomika/369456-na-rychlovlaky-si-pockame-prvni-trat-bude-nejdriv-za-15-let-mozna.html Takhle bych si to nějak představoval.
0
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Dominik Škrba | KSČM
07.12.2018 | 18:21:49
Tak za prvé, VRT je nad 200 km/h do 200 se u nás jedná o trať konvenční. Za druhé nad 160 km/h nesmí být přejezdy a nainstalováno ETCS, proto rekonstrukce na vyšší rychlost se nedělají. A za třetí zmiňovaný úsek Praha - Hradec Králové je dlouhý 116 km, zde VRT význam opravdu nemá, jelikož rychlíky by rychlost stejně nevyužili, z důvodu zastavování a Expresy jedoucí jen Praha - Hradec, aby využili rychlost 200 km/h by byla blbost zavádět a VRT tímto směrem jsou jen úvahy, nejdál je Brno - Jihlava - Praha. A proto má rekonstrukce význam, protože bude dříve jak celé VRT.
2
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Doménico | ČSSD
07.12.2018 | 18:02:42
Dne 07.12.2018 18:01:15 Dominik Škrba napsal(a):

Dne 07.12.2018 17:51:36 Doménico napsal(a):

Dne 07.12.2018 17:45:29 Dominik Škrba napsal(a):

Dne 07.12.2018 17:16:37 Doménico napsal(a):

Dne 07.12.2018 05:46:54 Dominik Škrba napsal(a):

Dne 07.12.2018 01:35:05 Doménico napsal(a):

Dne 06.12.2018 05:41:38 Dominik Škrba napsal(a):

Dne 05.12.2018 23:54:26 Doménico napsal(a):

Dne 05.12.2018 22:42:23 Dominik Škrba napsal(a):

Dne 05.12.2018 21:19:27 Doménico napsal(a):

Dne 05.12.2018 20:58:32 Dominik Škrba napsal(a):

Dne 05.12.2018 20:31:54 Doménico napsal(a):

Dne 05.12.2018 18:52:58 Dominik Škrba napsal(a):

Dne 04.12.2018 23:56:34 Doménico napsal(a):
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/13-miliard-do-zeleznic-nekde-se-bude-jezdit-az-160-km-h-podivejte-se-kam-vsude-penize-pujdou-61839?dop-ab-variant=3&seq-no=2&source=hp

13 miliard,ale vlastně je to jen kapka ze moře,které chceme vytvořit. Nebylo by moudřejší projit všechna krajská města s Prahou a vytvořit nový investiční plan. Lepší než vyhodit 13 miliard pro "příměstskou" dopravu.

Průměrné náklady nové VRT s rychlostí 300 km/h – 600 mil. Kč/km, modernizované tratě na VRT s rychlostí 200 km/h. – 400 mil. Kč/km. VRT1 Praha-Brno-Ostrava by tedy vyšla na cca 190 mld. Kč. Kč. V případě odhadu 50% průměrné dotace EU na tyto páteřní VRT by byly investiční náklady pro rozpočet ČR cca 95 mld. Kč. V případě doby výstavby 15 let to představuje 6,3 mld. Kč ročně pro VRT (na dálnice se dlouhodobě vynakládá více).

Pro rozvoj vysokorychlostní železniční sítě je potřeba především politické rozhodnutí z Ministerstva dopravy a na úrovni vlády ČR. Musí být vyčleněn dlouhodobější finanční rámec rozvoje VRT na několik let dopředu (alespoň 10 let). Dále musí dojít k výraznějšímu přesunu priorit ze silniční sítě ve prospěch železniční sítě. Zatímco dnes máme v ČR nedostavěnou síť dálnic, železniční koridory v silničním srovnání představují nedorekonstruovanou síť silnic I. třídy. Dálnice pro vlaky (VRT) jsme zatím stavět nezačali. Pokud by se optimisticky začalo s budováním nových úseků VRT (nejen modernizace) v roce 2018 a dokončeny by byly do 2032, tak naše zpoždění za západní Evropou bude cca 50 let! Navíc pokud se ČR nepodaří stihnout programové období kohézní politiky EU v letech 2014-2020 a následné 2021-2027, které pro čerpání dotací v ČR bude asi poslední významné, tak se budování sítě VRT v ČR výrazně prodraží. Ve Španělsku se např. daří pokrýt investice do VRT až 70 % dotací z EU.

Nám z Liberce by stačila i "primitivní" trat,ale aby jsme nejeli 3 hodiny :)--- Sice to s tématem moc nesouvisí, ale budiž.

Předně doufám, že první odstavec myslíš jako vtip. Modernizace a zabezpečení tratí a stanic je vyhazování peněz? Z části jde o docela důležité stanice, odstranění pomalých jízd, apod. Bez toho trať bude v špatném technickém stavu a bude na ní zastaven provoz (a SŽDC bude za špatnou, jelikož se o trať správně nestarala), nebo kvůli pomalé jízdě dojde k snížení počtu cestujících a následně, díky tomu, zastavení provozu (a zase SŽDC bude za špatnou, jelikož se nedostatečně starala o trať). Máme nejhustší železniční síť světa a holt údržba něco stojí.

VRT je pěkná věc, ale k čemu nám bude, když nebudeme mít regionální síť, jelikož nějaký chytrák prohlásil, že to je vyhazování peněz? Hlavně není studie proveditelnosti, ani posudky ochránců přírody, do toho jistě nějací archeologové něco objeví, ....--- 13 miliard pro takové tratě je až příliš velká částka a nesouhlasí stím. Máme budouvat vysokorychlostní železnici a propojit krajská města a ní nějaké příměstké oblasti. Propojení krajských měst se musí stát prioritou. Tohle je vyhození peněž z okna..

Regionální tratě musejí jít stranou. Navíc máme dost hustou železniční sít. VRT je potřeba.. navíc to vyjde levněji než stavba dálnic. Pokud vím,tak se potřebné přípravy již konají.

"K čemu nám bude" jako vážně ? Takové tratě buduje celá Evropa a to i Rusko. My je musíme mít taky. Podívej se na německé dráhy.. perfektní systém a tak moderní tratě. To musí být náš vzor. Ty nás naopak vedeš dál na východ.--- Vyhození peněz z okna? Soběslav - třetí koridor, Lysá nad Labem - důležitá stanice, na.trase Praha - Hradec Králové, Smíchov- Strašnice důležitý úsek trati, a další, ani v jednom případě se nejedná o lokálku, kde projedou 4 vlaky za den, je vidět, že o železničním provozu nemáš ani páru.

A ne regionální tratě nesmí jít stranou, jsou místa, kde například v zimě hraje železnice prim, protože po silnici se tam.dostat nedá. A hlavně dálková doprava má být doplňující síť regionální a hlavně VRT tu bude především pro rychlé spojení Rakousko - Německo, abychom my sami uživili VRT, tak by lístky museli být dosti drahé, už tak počítám, že lístek těžko bude za 1 Kč/km.

A tvoje chvála Německa jen prokazuje tvou neznalost, Německu dorazí na čas kolem 80% vlaků, u nás to číslo je vyšší. Řešení Mimořádných událostí, operativnost při řízení vázne, vím o situaci, kdy 2x za týden dokázali zapomenout napsat na vlak nějakého strojvedoucího. Takže Německý systém rozhodně není dokonalý.---Nepřijde ti trapné v dnešní době cestovat vlakem takovou věčnost ? Já bych se třeba rád dostal vlakem z Liberce do Prahy za 40 minut. Taak jako je tomu v západní Evropě. Moderní a rychlé.. Cesta z Prahy do Brna VRT? užasná vec,kterou musíme mít. Budoucnost patří rychlovlakum a dalkové dopravě a proto všechny investice musejí jít právě tam. Tak malá reppublika a neá propojená krajská města.. ostuda)

Deutsche bahn je perfetkní :) Vlaky ICE jsou jako vzor. MOc rád cestuji vlakem po Německu. Klid,ticho a čistota a především perfektní servis. Německý standart. Mezitím ty chceš propojovat "vesničky"...13 miliard našich korun jsme právě vyhodili z okna :)--- Já nepopírám význam VRT, ale nelze zatracovat menší města, Brno - Praha 255 Km jízdní doba 2 a půl hodiny, Berlín - Hamburk cca 256 Km, jízdní doba kolem 2 hodin, zas takový rozdíl v časech není, ale v ceně markantní u DB nacházím jízdenky na slavné ICE nejlevněji za 50 euro (Ohne BahnCard), což je cca 1400,- Kč, budou toto ochotni Češi zaplatit? Pochybuji. VRT bude problém, že jízdenky těžko budou za 50 haléřů až 1,50 Kč/km v průměru, jako jsou dnes.

A tobě nepřijde trapné odepisovat regionální tratě? Ať si jezdí třeba Busem, že? Hlavně, že já pojedu rychleji. Neříkám je ostuda, že není rychlejší spojení Liberec - Praha, ale stejně tak mají lidé v regionech právo dostat se dobře do krajského města. Nemáme propojena krajská města? Jenom některá mají horší spojení.

Perfektní DB, no když myslíš. Propojovat vesničky? Opravdu o železničním provozu moc pojem nemáš. 13 miliard bude účelně investováno, Soběslav stanice na třetím koridoru, zkapacitnění trati, zrychlení. Lysá nad Labem stanice na trati Kolín - Praha, Kolín - Ústí, Lysá -Milovice, jezdí přes ní i vlaky Praha - Hradec Králové, jo opravdu bezvýznamná stanice. Ale člověku, kterému jde o centralizmus, asi nemá cenu nic vysvětlovat, už to zkouším potřetí. Chápu, každý nemůže znát vše, ale potom tě prosím, neplácej blbosti.--- Ty bohužel nechápeš nic co je moderní ..

Já nezatracuji regionální železnice.Naopak si myslím,že železniční propojení v regionech je na vysoké urovni a proto je na čase začít budou VRT. Nechci utrácet a vyhazovat peníze na modernizace tratí tipu Liberec-Raspenava.Jestli chceme budouvat státá pro 21.století,tak je nutné tuto železnici mít. Lidí budou moci snadno,pohodlně a především rychle ccestovat za prací. V době nedostatku pracovní síly je to nutnost. Jako budoucí student pražské školy bych rád uvítal lepší propojení Liberec-Praha. Touto páteří nové sítě VRT se otevírají nové možnosti pro občany této republiky. Proto je potřeba každé možné finance věnovat právě na budování VRT.

Díky Bohu,že se již na projektu pracuje..--- Ne? Vždyť jsi tvrdil, že regionální tratě musí jít stranou. Možná je hustá síť, ale tyto tratě taky potřebují opravy a rekonstrukce, jinak se stanou nesjízdné, na části takových tratí jsou kolikrát pomalé traťové rychlosti, které by bylo dobré zvýšit.

Ale co je hlavní, těch 14 miliard nemá být proinvestováno do nějakých lokálek, ale do tratí vyššího významu, třetí koridor, tah Praha - Hradec, atd... Zde to opravdu význam má.--- Praha je srdcem republiky.. bez Prahy se neobejdeme. Jsme na ní zavislý a to v mnoha ohledech. NEmusím jmenovat a proto je nutné toto srdce propojit silnou tepnou. První krok a fáze musí být propojení krajských měst právě s Prahou,tak aby bylo snadné dojíždět do Prahy za školou a prací. Druhá fáze bude propojení všech krajských měst. První fáze je duležitá a musí být.. Náš vzor ? Německo :)

Finance musejí téci jinam..a to do VRT. Evropské dotace zde uhrají velkoé postavení.--- Německo pro mě, není vzorem, když vím, jak tam funguje řízení provozu.

Tak do tak megalomanského projektu nikdo nepujde, výstavba sítě VRT, která propojí krajská města a Prahu je šílenost. Za prvé, máme hustou zástavbu, takže ty tratě by ani třeba nebylo kam umístit a druhá věc, obyvatelé chtějí jezdit levně, opravdu si myslíš, že budou ochotni platit cca 5 Kč/km (vycházím z Německého jízdného), pochybuji, že na VRT by někdo objednával ZDO. Za třetí, nikdo nemá finance na stavbu tolika tratí VRT.

Takže ty chceš dobré propojení Prahy a krajských měst, ale je podle tebe vyhazování peněz, když se chce proinvestovat 14 miliard, které mimojiné i zvýší rychlost a v některých případech zkrátí jízdní dobu, a zkapacitní trať pro spojení krajských měst? Ty ses zahlédl ve VRT, a bez znalosti skutečného železničního provozu ho nyní prosazuješ na úkor ostatních tratí.---Sám si šílenost.. Na financování tu máme evropské fondy,které budou fungovat stejně jako ve Španelsku.

Propojení velkých měst je nutnost.. co na tom furt necháoeš ? Kapitál a finance se netočí na vesnicích,které tak obdivuješ,ale ve městech. Praha jako centrum a srdce zeě musí být propojena s krajskými městy a to i za cenu nejvyšší. Tvá zaostalost nemá konce.. uvízl jsi v 60tých letech minulého století. Nejsi náhodou návštěvník z minulosti ? Nestačím se divim..

Kvuli lidem jako ty znás nikdy nebude moderní země,kde je rychlost a pohodlí jako standart.

Ceny ? Německé ceny do české země nepatří.--- Propojení velkých měst a proto chceš blokovat rekonstrukci stanice Lysá nad Labem, která leží na trati spojující Prahu s Hradcem Králové?

Tak ještě jednou, opravdu věříš, že na VRT se bude v průměru jezdit kolem 1 Kč/km, tak jako dnes?--- Nelze stanovit ceny na tratě,které nejsou..

https://zdopravy.cz/praha-hradec-kralove-pod-hodinu-bilionu-korun-2751/ ?? Jakou rychlostí se bude moc jezdit ?--- Odhadnout je, ale lze.

Po dokončení celé modernizace, až 160 Km/h.
Já se ale bavím o rychlostech nad 160km..tak jak je to běžné v západní Evropě :)

https://www.youtube.com/watch?v=VXQ5VrjQ-fM
0
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Dominik Škrba | KSČM
07.12.2018 | 18:01:15
Dne 07.12.2018 17:51:36 Doménico napsal(a):

Dne 07.12.2018 17:45:29 Dominik Škrba napsal(a):

Dne 07.12.2018 17:16:37 Doménico napsal(a):

Dne 07.12.2018 05:46:54 Dominik Škrba napsal(a):

Dne 07.12.2018 01:35:05 Doménico napsal(a):

Dne 06.12.2018 05:41:38 Dominik Škrba napsal(a):

Dne 05.12.2018 23:54:26 Doménico napsal(a):

Dne 05.12.2018 22:42:23 Dominik Škrba napsal(a):

Dne 05.12.2018 21:19:27 Doménico napsal(a):

Dne 05.12.2018 20:58:32 Dominik Škrba napsal(a):

Dne 05.12.2018 20:31:54 Doménico napsal(a):

Dne 05.12.2018 18:52:58 Dominik Škrba napsal(a):

Dne 04.12.2018 23:56:34 Doménico napsal(a):
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/13-miliard-do-zeleznic-nekde-se-bude-jezdit-az-160-km-h-podivejte-se-kam-vsude-penize-pujdou-61839?dop-ab-variant=3&seq-no=2&source=hp

13 miliard,ale vlastně je to jen kapka ze moře,které chceme vytvořit. Nebylo by moudřejší projit všechna krajská města s Prahou a vytvořit nový investiční plan. Lepší než vyhodit 13 miliard pro "příměstskou" dopravu.

Průměrné náklady nové VRT s rychlostí 300 km/h – 600 mil. Kč/km, modernizované tratě na VRT s rychlostí 200 km/h. – 400 mil. Kč/km. VRT1 Praha-Brno-Ostrava by tedy vyšla na cca 190 mld. Kč. Kč. V případě odhadu 50% průměrné dotace EU na tyto páteřní VRT by byly investiční náklady pro rozpočet ČR cca 95 mld. Kč. V případě doby výstavby 15 let to představuje 6,3 mld. Kč ročně pro VRT (na dálnice se dlouhodobě vynakládá více).

Pro rozvoj vysokorychlostní železniční sítě je potřeba především politické rozhodnutí z Ministerstva dopravy a na úrovni vlády ČR. Musí být vyčleněn dlouhodobější finanční rámec rozvoje VRT na několik let dopředu (alespoň 10 let). Dále musí dojít k výraznějšímu přesunu priorit ze silniční sítě ve prospěch železniční sítě. Zatímco dnes máme v ČR nedostavěnou síť dálnic, železniční koridory v silničním srovnání představují nedorekonstruovanou síť silnic I. třídy. Dálnice pro vlaky (VRT) jsme zatím stavět nezačali. Pokud by se optimisticky začalo s budováním nových úseků VRT (nejen modernizace) v roce 2018 a dokončeny by byly do 2032, tak naše zpoždění za západní Evropou bude cca 50 let! Navíc pokud se ČR nepodaří stihnout programové období kohézní politiky EU v letech 2014-2020 a následné 2021-2027, které pro čerpání dotací v ČR bude asi poslední významné, tak se budování sítě VRT v ČR výrazně prodraží. Ve Španělsku se např. daří pokrýt investice do VRT až 70 % dotací z EU.

Nám z Liberce by stačila i "primitivní" trat,ale aby jsme nejeli 3 hodiny :)--- Sice to s tématem moc nesouvisí, ale budiž.

Předně doufám, že první odstavec myslíš jako vtip. Modernizace a zabezpečení tratí a stanic je vyhazování peněz? Z části jde o docela důležité stanice, odstranění pomalých jízd, apod. Bez toho trať bude v špatném technickém stavu a bude na ní zastaven provoz (a SŽDC bude za špatnou, jelikož se o trať správně nestarala), nebo kvůli pomalé jízdě dojde k snížení počtu cestujících a následně, díky tomu, zastavení provozu (a zase SŽDC bude za špatnou, jelikož se nedostatečně starala o trať). Máme nejhustší železniční síť světa a holt údržba něco stojí.

VRT je pěkná věc, ale k čemu nám bude, když nebudeme mít regionální síť, jelikož nějaký chytrák prohlásil, že to je vyhazování peněz? Hlavně není studie proveditelnosti, ani posudky ochránců přírody, do toho jistě nějací archeologové něco objeví, ....--- 13 miliard pro takové tratě je až příliš velká částka a nesouhlasí stím. Máme budouvat vysokorychlostní železnici a propojit krajská města a ní nějaké příměstké oblasti. Propojení krajských měst se musí stát prioritou. Tohle je vyhození peněž z okna..

Regionální tratě musejí jít stranou. Navíc máme dost hustou železniční sít. VRT je potřeba.. navíc to vyjde levněji než stavba dálnic. Pokud vím,tak se potřebné přípravy již konají.

"K čemu nám bude" jako vážně ? Takové tratě buduje celá Evropa a to i Rusko. My je musíme mít taky. Podívej se na německé dráhy.. perfektní systém a tak moderní tratě. To musí být náš vzor. Ty nás naopak vedeš dál na východ.--- Vyhození peněz z okna? Soběslav - třetí koridor, Lysá nad Labem - důležitá stanice, na.trase Praha - Hradec Králové, Smíchov- Strašnice důležitý úsek trati, a další, ani v jednom případě se nejedná o lokálku, kde projedou 4 vlaky za den, je vidět, že o železničním provozu nemáš ani páru.

A ne regionální tratě nesmí jít stranou, jsou místa, kde například v zimě hraje železnice prim, protože po silnici se tam.dostat nedá. A hlavně dálková doprava má být doplňující síť regionální a hlavně VRT tu bude především pro rychlé spojení Rakousko - Německo, abychom my sami uživili VRT, tak by lístky museli být dosti drahé, už tak počítám, že lístek těžko bude za 1 Kč/km.

A tvoje chvála Německa jen prokazuje tvou neznalost, Německu dorazí na čas kolem 80% vlaků, u nás to číslo je vyšší. Řešení Mimořádných událostí, operativnost při řízení vázne, vím o situaci, kdy 2x za týden dokázali zapomenout napsat na vlak nějakého strojvedoucího. Takže Německý systém rozhodně není dokonalý.---Nepřijde ti trapné v dnešní době cestovat vlakem takovou věčnost ? Já bych se třeba rád dostal vlakem z Liberce do Prahy za 40 minut. Taak jako je tomu v západní Evropě. Moderní a rychlé.. Cesta z Prahy do Brna VRT? užasná vec,kterou musíme mít. Budoucnost patří rychlovlakum a dalkové dopravě a proto všechny investice musejí jít právě tam. Tak malá reppublika a neá propojená krajská města.. ostuda)

Deutsche bahn je perfetkní :) Vlaky ICE jsou jako vzor. MOc rád cestuji vlakem po Německu. Klid,ticho a čistota a především perfektní servis. Německý standart. Mezitím ty chceš propojovat "vesničky"...13 miliard našich korun jsme právě vyhodili z okna :)--- Já nepopírám význam VRT, ale nelze zatracovat menší města, Brno - Praha 255 Km jízdní doba 2 a půl hodiny, Berlín - Hamburk cca 256 Km, jízdní doba kolem 2 hodin, zas takový rozdíl v časech není, ale v ceně markantní u DB nacházím jízdenky na slavné ICE nejlevněji za 50 euro (Ohne BahnCard), což je cca 1400,- Kč, budou toto ochotni Češi zaplatit? Pochybuji. VRT bude problém, že jízdenky těžko budou za 50 haléřů až 1,50 Kč/km v průměru, jako jsou dnes.

A tobě nepřijde trapné odepisovat regionální tratě? Ať si jezdí třeba Busem, že? Hlavně, že já pojedu rychleji. Neříkám je ostuda, že není rychlejší spojení Liberec - Praha, ale stejně tak mají lidé v regionech právo dostat se dobře do krajského města. Nemáme propojena krajská města? Jenom některá mají horší spojení.

Perfektní DB, no když myslíš. Propojovat vesničky? Opravdu o železničním provozu moc pojem nemáš. 13 miliard bude účelně investováno, Soběslav stanice na třetím koridoru, zkapacitnění trati, zrychlení. Lysá nad Labem stanice na trati Kolín - Praha, Kolín - Ústí, Lysá -Milovice, jezdí přes ní i vlaky Praha - Hradec Králové, jo opravdu bezvýznamná stanice. Ale člověku, kterému jde o centralizmus, asi nemá cenu nic vysvětlovat, už to zkouším potřetí. Chápu, každý nemůže znát vše, ale potom tě prosím, neplácej blbosti.--- Ty bohužel nechápeš nic co je moderní ..

Já nezatracuji regionální železnice.Naopak si myslím,že železniční propojení v regionech je na vysoké urovni a proto je na čase začít budou VRT. Nechci utrácet a vyhazovat peníze na modernizace tratí tipu Liberec-Raspenava.Jestli chceme budouvat státá pro 21.století,tak je nutné tuto železnici mít. Lidí budou moci snadno,pohodlně a především rychle ccestovat za prací. V době nedostatku pracovní síly je to nutnost. Jako budoucí student pražské školy bych rád uvítal lepší propojení Liberec-Praha. Touto páteří nové sítě VRT se otevírají nové možnosti pro občany této republiky. Proto je potřeba každé možné finance věnovat právě na budování VRT.

Díky Bohu,že se již na projektu pracuje..--- Ne? Vždyť jsi tvrdil, že regionální tratě musí jít stranou. Možná je hustá síť, ale tyto tratě taky potřebují opravy a rekonstrukce, jinak se stanou nesjízdné, na části takových tratí jsou kolikrát pomalé traťové rychlosti, které by bylo dobré zvýšit.

Ale co je hlavní, těch 14 miliard nemá být proinvestováno do nějakých lokálek, ale do tratí vyššího významu, třetí koridor, tah Praha - Hradec, atd... Zde to opravdu význam má.--- Praha je srdcem republiky.. bez Prahy se neobejdeme. Jsme na ní zavislý a to v mnoha ohledech. NEmusím jmenovat a proto je nutné toto srdce propojit silnou tepnou. První krok a fáze musí být propojení krajských měst právě s Prahou,tak aby bylo snadné dojíždět do Prahy za školou a prací. Druhá fáze bude propojení všech krajských měst. První fáze je duležitá a musí být.. Náš vzor ? Německo :)

Finance musejí téci jinam..a to do VRT. Evropské dotace zde uhrají velkoé postavení.--- Německo pro mě, není vzorem, když vím, jak tam funguje řízení provozu.

Tak do tak megalomanského projektu nikdo nepujde, výstavba sítě VRT, která propojí krajská města a Prahu je šílenost. Za prvé, máme hustou zástavbu, takže ty tratě by ani třeba nebylo kam umístit a druhá věc, obyvatelé chtějí jezdit levně, opravdu si myslíš, že budou ochotni platit cca 5 Kč/km (vycházím z Německého jízdného), pochybuji, že na VRT by někdo objednával ZDO. Za třetí, nikdo nemá finance na stavbu tolika tratí VRT.

Takže ty chceš dobré propojení Prahy a krajských měst, ale je podle tebe vyhazování peněz, když se chce proinvestovat 14 miliard, které mimojiné i zvýší rychlost a v některých případech zkrátí jízdní dobu, a zkapacitní trať pro spojení krajských měst? Ty ses zahlédl ve VRT, a bez znalosti skutečného železničního provozu ho nyní prosazuješ na úkor ostatních tratí.---Sám si šílenost.. Na financování tu máme evropské fondy,které budou fungovat stejně jako ve Španelsku.

Propojení velkých měst je nutnost.. co na tom furt necháoeš ? Kapitál a finance se netočí na vesnicích,které tak obdivuješ,ale ve městech. Praha jako centrum a srdce zeě musí být propojena s krajskými městy a to i za cenu nejvyšší. Tvá zaostalost nemá konce.. uvízl jsi v 60tých letech minulého století. Nejsi náhodou návštěvník z minulosti ? Nestačím se divim..

Kvuli lidem jako ty znás nikdy nebude moderní země,kde je rychlost a pohodlí jako standart.

Ceny ? Německé ceny do české země nepatří.--- Propojení velkých měst a proto chceš blokovat rekonstrukci stanice Lysá nad Labem, která leží na trati spojující Prahu s Hradcem Králové?

Tak ještě jednou, opravdu věříš, že na VRT se bude v průměru jezdit kolem 1 Kč/km, tak jako dnes?--- Nelze stanovit ceny na tratě,které nejsou..

https://zdopravy.cz/praha-hradec-kralove-pod-hodinu-bilionu-korun-2751/ ?? Jakou rychlostí se bude moc jezdit ?
Odhadnout je, ale lze.

Po dokončení celé modernizace, až 160 Km/h.
3
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Doménico | ČSSD
07.12.2018 | 17:51:36
Dne 07.12.2018 17:45:29 Dominik Škrba napsal(a):

Dne 07.12.2018 17:16:37 Doménico napsal(a):

Dne 07.12.2018 05:46:54 Dominik Škrba napsal(a):

Dne 07.12.2018 01:35:05 Doménico napsal(a):

Dne 06.12.2018 05:41:38 Dominik Škrba napsal(a):

Dne 05.12.2018 23:54:26 Doménico napsal(a):

Dne 05.12.2018 22:42:23 Dominik Škrba napsal(a):

Dne 05.12.2018 21:19:27 Doménico napsal(a):

Dne 05.12.2018 20:58:32 Dominik Škrba napsal(a):

Dne 05.12.2018 20:31:54 Doménico napsal(a):

Dne 05.12.2018 18:52:58 Dominik Škrba napsal(a):

Dne 04.12.2018 23:56:34 Doménico napsal(a):
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/13-miliard-do-zeleznic-nekde-se-bude-jezdit-az-160-km-h-podivejte-se-kam-vsude-penize-pujdou-61839?dop-ab-variant=3&seq-no=2&source=hp

13 miliard,ale vlastně je to jen kapka ze moře,které chceme vytvořit. Nebylo by moudřejší projit všechna krajská města s Prahou a vytvořit nový investiční plan. Lepší než vyhodit 13 miliard pro "příměstskou" dopravu.

Průměrné náklady nové VRT s rychlostí 300 km/h – 600 mil. Kč/km, modernizované tratě na VRT s rychlostí 200 km/h. – 400 mil. Kč/km. VRT1 Praha-Brno-Ostrava by tedy vyšla na cca 190 mld. Kč. Kč. V případě odhadu 50% průměrné dotace EU na tyto páteřní VRT by byly investiční náklady pro rozpočet ČR cca 95 mld. Kč. V případě doby výstavby 15 let to představuje 6,3 mld. Kč ročně pro VRT (na dálnice se dlouhodobě vynakládá více).

Pro rozvoj vysokorychlostní železniční sítě je potřeba především politické rozhodnutí z Ministerstva dopravy a na úrovni vlády ČR. Musí být vyčleněn dlouhodobější finanční rámec rozvoje VRT na několik let dopředu (alespoň 10 let). Dále musí dojít k výraznějšímu přesunu priorit ze silniční sítě ve prospěch železniční sítě. Zatímco dnes máme v ČR nedostavěnou síť dálnic, železniční koridory v silničním srovnání představují nedorekonstruovanou síť silnic I. třídy. Dálnice pro vlaky (VRT) jsme zatím stavět nezačali. Pokud by se optimisticky začalo s budováním nových úseků VRT (nejen modernizace) v roce 2018 a dokončeny by byly do 2032, tak naše zpoždění za západní Evropou bude cca 50 let! Navíc pokud se ČR nepodaří stihnout programové období kohézní politiky EU v letech 2014-2020 a následné 2021-2027, které pro čerpání dotací v ČR bude asi poslední významné, tak se budování sítě VRT v ČR výrazně prodraží. Ve Španělsku se např. daří pokrýt investice do VRT až 70 % dotací z EU.

Nám z Liberce by stačila i "primitivní" trat,ale aby jsme nejeli 3 hodiny :)--- Sice to s tématem moc nesouvisí, ale budiž.

Předně doufám, že první odstavec myslíš jako vtip. Modernizace a zabezpečení tratí a stanic je vyhazování peněz? Z části jde o docela důležité stanice, odstranění pomalých jízd, apod. Bez toho trať bude v špatném technickém stavu a bude na ní zastaven provoz (a SŽDC bude za špatnou, jelikož se o trať správně nestarala), nebo kvůli pomalé jízdě dojde k snížení počtu cestujících a následně, díky tomu, zastavení provozu (a zase SŽDC bude za špatnou, jelikož se nedostatečně starala o trať). Máme nejhustší železniční síť světa a holt údržba něco stojí.

VRT je pěkná věc, ale k čemu nám bude, když nebudeme mít regionální síť, jelikož nějaký chytrák prohlásil, že to je vyhazování peněz? Hlavně není studie proveditelnosti, ani posudky ochránců přírody, do toho jistě nějací archeologové něco objeví, ....--- 13 miliard pro takové tratě je až příliš velká částka a nesouhlasí stím. Máme budouvat vysokorychlostní železnici a propojit krajská města a ní nějaké příměstké oblasti. Propojení krajských měst se musí stát prioritou. Tohle je vyhození peněž z okna..

Regionální tratě musejí jít stranou. Navíc máme dost hustou železniční sít. VRT je potřeba.. navíc to vyjde levněji než stavba dálnic. Pokud vím,tak se potřebné přípravy již konají.

"K čemu nám bude" jako vážně ? Takové tratě buduje celá Evropa a to i Rusko. My je musíme mít taky. Podívej se na německé dráhy.. perfektní systém a tak moderní tratě. To musí být náš vzor. Ty nás naopak vedeš dál na východ.--- Vyhození peněz z okna? Soběslav - třetí koridor, Lysá nad Labem - důležitá stanice, na.trase Praha - Hradec Králové, Smíchov- Strašnice důležitý úsek trati, a další, ani v jednom případě se nejedná o lokálku, kde projedou 4 vlaky za den, je vidět, že o železničním provozu nemáš ani páru.

A ne regionální tratě nesmí jít stranou, jsou místa, kde například v zimě hraje železnice prim, protože po silnici se tam.dostat nedá. A hlavně dálková doprava má být doplňující síť regionální a hlavně VRT tu bude především pro rychlé spojení Rakousko - Německo, abychom my sami uživili VRT, tak by lístky museli být dosti drahé, už tak počítám, že lístek těžko bude za 1 Kč/km.

A tvoje chvála Německa jen prokazuje tvou neznalost, Německu dorazí na čas kolem 80% vlaků, u nás to číslo je vyšší. Řešení Mimořádných událostí, operativnost při řízení vázne, vím o situaci, kdy 2x za týden dokázali zapomenout napsat na vlak nějakého strojvedoucího. Takže Německý systém rozhodně není dokonalý.---Nepřijde ti trapné v dnešní době cestovat vlakem takovou věčnost ? Já bych se třeba rád dostal vlakem z Liberce do Prahy za 40 minut. Taak jako je tomu v západní Evropě. Moderní a rychlé.. Cesta z Prahy do Brna VRT? užasná vec,kterou musíme mít. Budoucnost patří rychlovlakum a dalkové dopravě a proto všechny investice musejí jít právě tam. Tak malá reppublika a neá propojená krajská města.. ostuda)

Deutsche bahn je perfetkní :) Vlaky ICE jsou jako vzor. MOc rád cestuji vlakem po Německu. Klid,ticho a čistota a především perfektní servis. Německý standart. Mezitím ty chceš propojovat "vesničky"...13 miliard našich korun jsme právě vyhodili z okna :)--- Já nepopírám význam VRT, ale nelze zatracovat menší města, Brno - Praha 255 Km jízdní doba 2 a půl hodiny, Berlín - Hamburk cca 256 Km, jízdní doba kolem 2 hodin, zas takový rozdíl v časech není, ale v ceně markantní u DB nacházím jízdenky na slavné ICE nejlevněji za 50 euro (Ohne BahnCard), což je cca 1400,- Kč, budou toto ochotni Češi zaplatit? Pochybuji. VRT bude problém, že jízdenky těžko budou za 50 haléřů až 1,50 Kč/km v průměru, jako jsou dnes.

A tobě nepřijde trapné odepisovat regionální tratě? Ať si jezdí třeba Busem, že? Hlavně, že já pojedu rychleji. Neříkám je ostuda, že není rychlejší spojení Liberec - Praha, ale stejně tak mají lidé v regionech právo dostat se dobře do krajského města. Nemáme propojena krajská města? Jenom některá mají horší spojení.

Perfektní DB, no když myslíš. Propojovat vesničky? Opravdu o železničním provozu moc pojem nemáš. 13 miliard bude účelně investováno, Soběslav stanice na třetím koridoru, zkapacitnění trati, zrychlení. Lysá nad Labem stanice na trati Kolín - Praha, Kolín - Ústí, Lysá -Milovice, jezdí přes ní i vlaky Praha - Hradec Králové, jo opravdu bezvýznamná stanice. Ale člověku, kterému jde o centralizmus, asi nemá cenu nic vysvětlovat, už to zkouším potřetí. Chápu, každý nemůže znát vše, ale potom tě prosím, neplácej blbosti.--- Ty bohužel nechápeš nic co je moderní ..

Já nezatracuji regionální železnice.Naopak si myslím,že železniční propojení v regionech je na vysoké urovni a proto je na čase začít budou VRT. Nechci utrácet a vyhazovat peníze na modernizace tratí tipu Liberec-Raspenava.Jestli chceme budouvat státá pro 21.století,tak je nutné tuto železnici mít. Lidí budou moci snadno,pohodlně a především rychle ccestovat za prací. V době nedostatku pracovní síly je to nutnost. Jako budoucí student pražské školy bych rád uvítal lepší propojení Liberec-Praha. Touto páteří nové sítě VRT se otevírají nové možnosti pro občany této republiky. Proto je potřeba každé možné finance věnovat právě na budování VRT.

Díky Bohu,že se již na projektu pracuje..--- Ne? Vždyť jsi tvrdil, že regionální tratě musí jít stranou. Možná je hustá síť, ale tyto tratě taky potřebují opravy a rekonstrukce, jinak se stanou nesjízdné, na části takových tratí jsou kolikrát pomalé traťové rychlosti, které by bylo dobré zvýšit.

Ale co je hlavní, těch 14 miliard nemá být proinvestováno do nějakých lokálek, ale do tratí vyššího významu, třetí koridor, tah Praha - Hradec, atd... Zde to opravdu význam má.--- Praha je srdcem republiky.. bez Prahy se neobejdeme. Jsme na ní zavislý a to v mnoha ohledech. NEmusím jmenovat a proto je nutné toto srdce propojit silnou tepnou. První krok a fáze musí být propojení krajských měst právě s Prahou,tak aby bylo snadné dojíždět do Prahy za školou a prací. Druhá fáze bude propojení všech krajských měst. První fáze je duležitá a musí být.. Náš vzor ? Německo :)

Finance musejí téci jinam..a to do VRT. Evropské dotace zde uhrají velkoé postavení.--- Německo pro mě, není vzorem, když vím, jak tam funguje řízení provozu.

Tak do tak megalomanského projektu nikdo nepujde, výstavba sítě VRT, která propojí krajská města a Prahu je šílenost. Za prvé, máme hustou zástavbu, takže ty tratě by ani třeba nebylo kam umístit a druhá věc, obyvatelé chtějí jezdit levně, opravdu si myslíš, že budou ochotni platit cca 5 Kč/km (vycházím z Německého jízdného), pochybuji, že na VRT by někdo objednával ZDO. Za třetí, nikdo nemá finance na stavbu tolika tratí VRT.

Takže ty chceš dobré propojení Prahy a krajských měst, ale je podle tebe vyhazování peněz, když se chce proinvestovat 14 miliard, které mimojiné i zvýší rychlost a v některých případech zkrátí jízdní dobu, a zkapacitní trať pro spojení krajských měst? Ty ses zahlédl ve VRT, a bez znalosti skutečného železničního provozu ho nyní prosazuješ na úkor ostatních tratí.---Sám si šílenost.. Na financování tu máme evropské fondy,které budou fungovat stejně jako ve Španelsku.

Propojení velkých měst je nutnost.. co na tom furt necháoeš ? Kapitál a finance se netočí na vesnicích,které tak obdivuješ,ale ve městech. Praha jako centrum a srdce zeě musí být propojena s krajskými městy a to i za cenu nejvyšší. Tvá zaostalost nemá konce.. uvízl jsi v 60tých letech minulého století. Nejsi náhodou návštěvník z minulosti ? Nestačím se divim..

Kvuli lidem jako ty znás nikdy nebude moderní země,kde je rychlost a pohodlí jako standart.

Ceny ? Německé ceny do české země nepatří.--- Propojení velkých měst a proto chceš blokovat rekonstrukci stanice Lysá nad Labem, která leží na trati spojující Prahu s Hradcem Králové?

Tak ještě jednou, opravdu věříš, že na VRT se bude v průměru jezdit kolem 1 Kč/km, tak jako dnes?
Nelze stanovit ceny na tratě,které nejsou..

https://zdopravy.cz/praha-hradec-kralove-pod-hodinu-bilionu-korun-2751/ ?? Jakou rychlostí se bude moc jezdit ?
0
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Dominik Škrba | KSČM
07.12.2018 | 17:45:29
Dne 07.12.2018 17:16:37 Doménico napsal(a):

Dne 07.12.2018 05:46:54 Dominik Škrba napsal(a):

Dne 07.12.2018 01:35:05 Doménico napsal(a):

Dne 06.12.2018 05:41:38 Dominik Škrba napsal(a):

Dne 05.12.2018 23:54:26 Doménico napsal(a):

Dne 05.12.2018 22:42:23 Dominik Škrba napsal(a):

Dne 05.12.2018 21:19:27 Doménico napsal(a):

Dne 05.12.2018 20:58:32 Dominik Škrba napsal(a):

Dne 05.12.2018 20:31:54 Doménico napsal(a):

Dne 05.12.2018 18:52:58 Dominik Škrba napsal(a):

Dne 04.12.2018 23:56:34 Doménico napsal(a):
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/13-miliard-do-zeleznic-nekde-se-bude-jezdit-az-160-km-h-podivejte-se-kam-vsude-penize-pujdou-61839?dop-ab-variant=3&seq-no=2&source=hp

13 miliard,ale vlastně je to jen kapka ze moře,které chceme vytvořit. Nebylo by moudřejší projit všechna krajská města s Prahou a vytvořit nový investiční plan. Lepší než vyhodit 13 miliard pro "příměstskou" dopravu.

Průměrné náklady nové VRT s rychlostí 300 km/h – 600 mil. Kč/km, modernizované tratě na VRT s rychlostí 200 km/h. – 400 mil. Kč/km. VRT1 Praha-Brno-Ostrava by tedy vyšla na cca 190 mld. Kč. Kč. V případě odhadu 50% průměrné dotace EU na tyto páteřní VRT by byly investiční náklady pro rozpočet ČR cca 95 mld. Kč. V případě doby výstavby 15 let to představuje 6,3 mld. Kč ročně pro VRT (na dálnice se dlouhodobě vynakládá více).

Pro rozvoj vysokorychlostní železniční sítě je potřeba především politické rozhodnutí z Ministerstva dopravy a na úrovni vlády ČR. Musí být vyčleněn dlouhodobější finanční rámec rozvoje VRT na několik let dopředu (alespoň 10 let). Dále musí dojít k výraznějšímu přesunu priorit ze silniční sítě ve prospěch železniční sítě. Zatímco dnes máme v ČR nedostavěnou síť dálnic, železniční koridory v silničním srovnání představují nedorekonstruovanou síť silnic I. třídy. Dálnice pro vlaky (VRT) jsme zatím stavět nezačali. Pokud by se optimisticky začalo s budováním nových úseků VRT (nejen modernizace) v roce 2018 a dokončeny by byly do 2032, tak naše zpoždění za západní Evropou bude cca 50 let! Navíc pokud se ČR nepodaří stihnout programové období kohézní politiky EU v letech 2014-2020 a následné 2021-2027, které pro čerpání dotací v ČR bude asi poslední významné, tak se budování sítě VRT v ČR výrazně prodraží. Ve Španělsku se např. daří pokrýt investice do VRT až 70 % dotací z EU.

Nám z Liberce by stačila i "primitivní" trat,ale aby jsme nejeli 3 hodiny :)--- Sice to s tématem moc nesouvisí, ale budiž.

Předně doufám, že první odstavec myslíš jako vtip. Modernizace a zabezpečení tratí a stanic je vyhazování peněz? Z části jde o docela důležité stanice, odstranění pomalých jízd, apod. Bez toho trať bude v špatném technickém stavu a bude na ní zastaven provoz (a SŽDC bude za špatnou, jelikož se o trať správně nestarala), nebo kvůli pomalé jízdě dojde k snížení počtu cestujících a následně, díky tomu, zastavení provozu (a zase SŽDC bude za špatnou, jelikož se nedostatečně starala o trať). Máme nejhustší železniční síť světa a holt údržba něco stojí.

VRT je pěkná věc, ale k čemu nám bude, když nebudeme mít regionální síť, jelikož nějaký chytrák prohlásil, že to je vyhazování peněz? Hlavně není studie proveditelnosti, ani posudky ochránců přírody, do toho jistě nějací archeologové něco objeví, ....--- 13 miliard pro takové tratě je až příliš velká částka a nesouhlasí stím. Máme budouvat vysokorychlostní železnici a propojit krajská města a ní nějaké příměstké oblasti. Propojení krajských měst se musí stát prioritou. Tohle je vyhození peněž z okna..

Regionální tratě musejí jít stranou. Navíc máme dost hustou železniční sít. VRT je potřeba.. navíc to vyjde levněji než stavba dálnic. Pokud vím,tak se potřebné přípravy již konají.

"K čemu nám bude" jako vážně ? Takové tratě buduje celá Evropa a to i Rusko. My je musíme mít taky. Podívej se na německé dráhy.. perfektní systém a tak moderní tratě. To musí být náš vzor. Ty nás naopak vedeš dál na východ.--- Vyhození peněz z okna? Soběslav - třetí koridor, Lysá nad Labem - důležitá stanice, na.trase Praha - Hradec Králové, Smíchov- Strašnice důležitý úsek trati, a další, ani v jednom případě se nejedná o lokálku, kde projedou 4 vlaky za den, je vidět, že o železničním provozu nemáš ani páru.

A ne regionální tratě nesmí jít stranou, jsou místa, kde například v zimě hraje železnice prim, protože po silnici se tam.dostat nedá. A hlavně dálková doprava má být doplňující síť regionální a hlavně VRT tu bude především pro rychlé spojení Rakousko - Německo, abychom my sami uživili VRT, tak by lístky museli být dosti drahé, už tak počítám, že lístek těžko bude za 1 Kč/km.

A tvoje chvála Německa jen prokazuje tvou neznalost, Německu dorazí na čas kolem 80% vlaků, u nás to číslo je vyšší. Řešení Mimořádných událostí, operativnost při řízení vázne, vím o situaci, kdy 2x za týden dokázali zapomenout napsat na vlak nějakého strojvedoucího. Takže Německý systém rozhodně není dokonalý.---Nepřijde ti trapné v dnešní době cestovat vlakem takovou věčnost ? Já bych se třeba rád dostal vlakem z Liberce do Prahy za 40 minut. Taak jako je tomu v západní Evropě. Moderní a rychlé.. Cesta z Prahy do Brna VRT? užasná vec,kterou musíme mít. Budoucnost patří rychlovlakum a dalkové dopravě a proto všechny investice musejí jít právě tam. Tak malá reppublika a neá propojená krajská města.. ostuda)

Deutsche bahn je perfetkní :) Vlaky ICE jsou jako vzor. MOc rád cestuji vlakem po Německu. Klid,ticho a čistota a především perfektní servis. Německý standart. Mezitím ty chceš propojovat "vesničky"...13 miliard našich korun jsme právě vyhodili z okna :)--- Já nepopírám význam VRT, ale nelze zatracovat menší města, Brno - Praha 255 Km jízdní doba 2 a půl hodiny, Berlín - Hamburk cca 256 Km, jízdní doba kolem 2 hodin, zas takový rozdíl v časech není, ale v ceně markantní u DB nacházím jízdenky na slavné ICE nejlevněji za 50 euro (Ohne BahnCard), což je cca 1400,- Kč, budou toto ochotni Češi zaplatit? Pochybuji. VRT bude problém, že jízdenky těžko budou za 50 haléřů až 1,50 Kč/km v průměru, jako jsou dnes.

A tobě nepřijde trapné odepisovat regionální tratě? Ať si jezdí třeba Busem, že? Hlavně, že já pojedu rychleji. Neříkám je ostuda, že není rychlejší spojení Liberec - Praha, ale stejně tak mají lidé v regionech právo dostat se dobře do krajského města. Nemáme propojena krajská města? Jenom některá mají horší spojení.

Perfektní DB, no když myslíš. Propojovat vesničky? Opravdu o železničním provozu moc pojem nemáš. 13 miliard bude účelně investováno, Soběslav stanice na třetím koridoru, zkapacitnění trati, zrychlení. Lysá nad Labem stanice na trati Kolín - Praha, Kolín - Ústí, Lysá -Milovice, jezdí přes ní i vlaky Praha - Hradec Králové, jo opravdu bezvýznamná stanice. Ale člověku, kterému jde o centralizmus, asi nemá cenu nic vysvětlovat, už to zkouším potřetí. Chápu, každý nemůže znát vše, ale potom tě prosím, neplácej blbosti.--- Ty bohužel nechápeš nic co je moderní ..

Já nezatracuji regionální železnice.Naopak si myslím,že železniční propojení v regionech je na vysoké urovni a proto je na čase začít budou VRT. Nechci utrácet a vyhazovat peníze na modernizace tratí tipu Liberec-Raspenava.Jestli chceme budouvat státá pro 21.století,tak je nutné tuto železnici mít. Lidí budou moci snadno,pohodlně a především rychle ccestovat za prací. V době nedostatku pracovní síly je to nutnost. Jako budoucí student pražské školy bych rád uvítal lepší propojení Liberec-Praha. Touto páteří nové sítě VRT se otevírají nové možnosti pro občany této republiky. Proto je potřeba každé možné finance věnovat právě na budování VRT.

Díky Bohu,že se již na projektu pracuje..--- Ne? Vždyť jsi tvrdil, že regionální tratě musí jít stranou. Možná je hustá síť, ale tyto tratě taky potřebují opravy a rekonstrukce, jinak se stanou nesjízdné, na části takových tratí jsou kolikrát pomalé traťové rychlosti, které by bylo dobré zvýšit.

Ale co je hlavní, těch 14 miliard nemá být proinvestováno do nějakých lokálek, ale do tratí vyššího významu, třetí koridor, tah Praha - Hradec, atd... Zde to opravdu význam má.--- Praha je srdcem republiky.. bez Prahy se neobejdeme. Jsme na ní zavislý a to v mnoha ohledech. NEmusím jmenovat a proto je nutné toto srdce propojit silnou tepnou. První krok a fáze musí být propojení krajských měst právě s Prahou,tak aby bylo snadné dojíždět do Prahy za školou a prací. Druhá fáze bude propojení všech krajských měst. První fáze je duležitá a musí být.. Náš vzor ? Německo :)

Finance musejí téci jinam..a to do VRT. Evropské dotace zde uhrají velkoé postavení.--- Německo pro mě, není vzorem, když vím, jak tam funguje řízení provozu.

Tak do tak megalomanského projektu nikdo nepujde, výstavba sítě VRT, která propojí krajská města a Prahu je šílenost. Za prvé, máme hustou zástavbu, takže ty tratě by ani třeba nebylo kam umístit a druhá věc, obyvatelé chtějí jezdit levně, opravdu si myslíš, že budou ochotni platit cca 5 Kč/km (vycházím z Německého jízdného), pochybuji, že na VRT by někdo objednával ZDO. Za třetí, nikdo nemá finance na stavbu tolika tratí VRT.

Takže ty chceš dobré propojení Prahy a krajských měst, ale je podle tebe vyhazování peněz, když se chce proinvestovat 14 miliard, které mimojiné i zvýší rychlost a v některých případech zkrátí jízdní dobu, a zkapacitní trať pro spojení krajských měst? Ty ses zahlédl ve VRT, a bez znalosti skutečného železničního provozu ho nyní prosazuješ na úkor ostatních tratí.---Sám si šílenost.. Na financování tu máme evropské fondy,které budou fungovat stejně jako ve Španelsku.

Propojení velkých měst je nutnost.. co na tom furt necháoeš ? Kapitál a finance se netočí na vesnicích,které tak obdivuješ,ale ve městech. Praha jako centrum a srdce zeě musí být propojena s krajskými městy a to i za cenu nejvyšší. Tvá zaostalost nemá konce.. uvízl jsi v 60tých letech minulého století. Nejsi náhodou návštěvník z minulosti ? Nestačím se divim..

Kvuli lidem jako ty znás nikdy nebude moderní země,kde je rychlost a pohodlí jako standart.

Ceny ? Německé ceny do české země nepatří.
Propojení velkých měst a proto chceš blokovat rekonstrukci stanice Lysá nad Labem, která leží na trati spojující Prahu s Hradcem Králové?

Tak ještě jednou, opravdu věříš, že na VRT se bude v průměru jezdit kolem 1 Kč/km, tak jako dnes?
6
Pro hodnocení se musíte přihlásit
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |