ZALOŽIL
Tommenn711 | 10.04.2018
KarolVy | TOP09
10.04.2018 | 16:42:06
Máte někdo zkušenosti s dětmi z dětských domovů? Jediný problém, který tyto děti mají je naivita. Celý život mají každodenní program, mnoho koníčků, a jsou chráněné před vším zlým vnější společnosti. Nemůže se říct, že strádají. Je jim poskytnuto vše, co potřebují, (nepopírám, že můžou existovat výjimky), mobily, hezké oblečení, vybavení na koníčky. Do školy chodí jako všichni ostatní a ve většině škol je ekonomie, alespoň základy. Problémem je, že věří všemu, co jim kdo řekne. Nejsou zlí ani vyčůraní, nemají ostré lokty a nejsou obezřetní. Zkušenosti, dospělý člověk nasbírá v proměnné společnosti, kdy ho někdo párkrát podvede, okrade nebo ho jenom zesměšní, a následky si musí řešit sám. K tomu se děti z domovů dostanou až v těch 19. Nebylo by od věci zařídit program začlenění např 2 roky před dospělostí, aby se naučily řešit složité situace, a aby mohly za někým přijít s problémem. Nelze říct, že by hmotně strádaly, nebo se jejich talenty promrhaly, prostě se chytí někoho, kdo jich využije.
6
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Doménico | ČSSD
09.04.2018 | 23:30:44
Celá tahle problematika je smutná sama o sobě. Rodič,který odložé své dítě nemá právo od státu na nic. To je jen muj pohled.

Je mi dědí z dětských domovu straně líto .. mnoho znich jsou určitě talenty na nejěké obory a sporty a místo zlepšování se,tak ho tráví v děcáku. Měli by jsme vnich najít to nejlepší a pomoc jim ke zlepšení a třeba i k uspechu do života.. tím myslém dovednosti,sportovní a kreativní talenty a určitě by se jich tam našlo dost..

Každý by měl hlavně dodělat střední,nebo učnák..to je asi nejduležitější poslání ustavu hned po výchově. Bylo by fan je učit řemesla,která jsou v dnešní době velmi žádaná. Tím by jsme jim dost pomohli do začátku.

Bylo by fajn zavést povinné dostudování SŠ,nebo SOŠ..jen by to byl problém,kvui věku. Přece jen v 18ti letech dostává dítě z DD "svobodu".

Nejduležitější a nejlepší by bylo začlenění dětí do klasických rodin a snažit se o to co nejvíce za velké finanční ohodnocení)

Nevím jak to v děckých domovech funguje..
6
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Jiří Hráček | KSČM
09.04.2018 | 10:30:53
Dne 09.04.2018 09:16:01 Light napsal(a):

Dne 09.04.2018 02:39:01 Jiří Hráček napsal(a):
Ten problém je hlavně v naprosté nekoncepčnosti ústavní výchovy. Stát má u těchto dětí ideální možnost vychovat si z nich přesto to co potřebuje. Například policisty, vojáky, úředníky, řemeslníky nebo učitele. Místo toho vše nechává na dětských domovech a pak na samotných dětech a to je chyba. Stát a jeho instituce musí být v začleňování a výchově těchto dětí daleko aktivnější. Je nutné si uvědomit, že nemají často žádné zázemí a to by se dalo řešit kvalitně fungující sociální a vzdělávací politikou. Ta je dnes ale reálně zaměřená jen na rozdávání sociálních dávek nepřizpůsobivým a to je špatně.--- Jakože dítě z dětského domova by nemělo mít právo na volbu povolání??
To jsou jen příklady povolání. Jenže dneska velká část z nich končí na ulici nebo na pracáku. A jejich vzdělání? Většinou sotva učňák. A při tom by s nimi stát mohl nakládat úplně jinak a lépe. Jenže současný systém je postavený na špatných základech.
3
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Light | Piráti
09.04.2018 | 09:16:01
Dne 09.04.2018 02:39:01 Jiří Hráček napsal(a):
Ten problém je hlavně v naprosté nekoncepčnosti ústavní výchovy. Stát má u těchto dětí ideální možnost vychovat si z nich přesto to co potřebuje. Například policisty, vojáky, úředníky, řemeslníky nebo učitele. Místo toho vše nechává na dětských domovech a pak na samotných dětech a to je chyba. Stát a jeho instituce musí být v začleňování a výchově těchto dětí daleko aktivnější. Je nutné si uvědomit, že nemají často žádné zázemí a to by se dalo řešit kvalitně fungující sociální a vzdělávací politikou. Ta je dnes ale reálně zaměřená jen na rozdávání sociálních dávek nepřizpůsobivým a to je špatně.
Jakože dítě z dětského domova by nemělo mít právo na volbu povolání??
7
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Jiří Hráček | KSČM
09.04.2018 | 02:39:01
Ten problém je hlavně v naprosté nekoncepčnosti ústavní výchovy. Stát má u těchto dětí ideální možnost vychovat si z nich přesto to co potřebuje. Například policisty, vojáky, úředníky, řemeslníky nebo učitele. Místo toho vše nechává na dětských domovech a pak na samotných dětech a to je chyba. Stát a jeho instituce musí být v začleňování a výchově těchto dětí daleko aktivnější. Je nutné si uvědomit, že nemají často žádné zázemí a to by se dalo řešit kvalitně fungující sociální a vzdělávací politikou. Ta je dnes ale reálně zaměřená jen na rozdávání sociálních dávek nepřizpůsobivým a to je špatně.
6
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Tommenn711 | KSČM
08.04.2018 | 16:04:09
Zdravím, chtěl bych se vás zeptat, jaký máte názor na dětské domovy a jejich nynější fungování? Respektive zejména pak na problematiku začleňování vycházejících dospělých z těchto domovů.

Před pár dny jsem četl jeden zajímavý článek v týdeníku Týden o problematice začleňování vycházejících dospělých do společnosti. Ze statistiky vyplívá, že každý rok dětské domovy opustí cca 1000 právě dospělých lidí, kteří ale mají velké problémy se začleněním i kvůli nedostatečnému poskytnutí informací ze strany pracovníků dětských domovů (např. případ jedné dívky, která neměla ponětí o nutnosti platit zdravotní pojištění, a její dluhy se vyšplhaly do astronomických rozměrů).

Není tomu tak však všude, někde dětské domovy a charitativní organizace plní svůj účel a mají velice dobré výsledky. Problém vidím hlavně v absenci celostátního plánu na začleňování vycházejících dětí z dětských domovů do společnosti. Stát nemá žádnou celostátní doktrínu, která by řešila tento problém. Mnoho dospělých, kteří opouští dětské domovy, končívá na ulici, přičemž až 80% z těchto lidí posléze začne brát drogy a z ulice se nikde nedostane. Kdyby stát aktivně zasáhl a začal něco dělat, mohl by dokonce tímto opatřením i ušetřit, jelikož výdej sociálních dávek není zanedbatelný.

Poslední aspekt, který stát tímto způsobem ničí je potencionální přínos těchto dětí/dospělých pro stát samotný. Mohou se z nich stát doktoři, učitelé, hasiči, policisté, řemeslníci atd. Tím, že stát ignoruje jejich tíživou situaci, neubližuje jen jim samotným, ale i sobě samému, jako celku.
5
Pro hodnocení se musíte přihlásit
1 |