ZALOŽIL
PavelRuzicka | 11.11.2017
Doménico | ČSSD
11.11.2017 | 22:39:58
Dne 11.11.2017 21:01:46 Dominik Škrba napsal(a):

Dne 11.11.2017 20:09:42 Doménico napsal(a):

Dne 11.11.2017 19:27:47 Dominik Škrba napsal(a):

Dne 11.11.2017 18:46:12 Doménico napsal(a):

Dne 11.11.2017 16:40:56 Martin Hrabík napsal(a):

Dne 10.11.2017 19:50:26 Doménico napsal(a):

Dne 10.11.2017 18:26:14 Martin Hrabík napsal(a):

Dne 22.10.2017 21:46:03 Doménico napsal(a):
České školství by se mělo inspirovat v zahraničí . především v usa , kde je to mnohem lehčí . Systém tam je propracovaný a pro každého studenta jinak udělaný . Jen se nechat insporovat .--- Drobná inspirace to ano, ale zase né moc. Školství v USA má i své nedostatky. Právě proto, že je škola "lehčí", se pak lidem nedostává i základních znalostí, které české děti a dospívající mají. Uvedu pár příkladů z vlastních zkušeností:

1. Jazyk- téměř nikdo se nedokáže domluvit jinak než anglicky (snad kromě jižanských států, kde se klade na španělštinu poměrně důraz).

2. Přírodověda- děti z měst neví, kde se bere mléko (vážně :D). Dospělí neznají prakticky žádné druhy rostlin, (starší manželský pár se mě zcela seriózně zeptal, jestli ten malý červený šípek vyroste, aby z něj bylo rajče. Předtím se ptali servírky, nevěděla).

3. Fyzika- V Americe je statisíce lidí přesvědčených, že je země plochá. Mluvil jsem s několika a snažil jsem se to vysvětlit. Vzdal jsem to poté, co mi bylo řečeno, že gravitace neexistuje.

Tím neříkám, že se v něčem inspirovat nemůžeme. Jen myslím, že je občas dobré, když nám ta škola připadá "těžší".--- Jenže díky tomu systému jsou tam kde jsou ;) Co jsme dosáhli tím že máme těžší školy ? Jsem pozadu a nikdy nebudem tam kde oni jen kvuli špatnému systému .--- USA jsou tam kde jsou ze spousty důvodů. Těmi hlavními důvody podle mě jsou: nerostné bohatství, geografická poloha a přírodní rozmanitost, demokracie, ale hlavně obrovský "přísun mozků". Lidé z celého světa jezdí za svým "Americkým snem". A ti lidé co odjedou, jsou často nadprůměrní v tom co dělají a posunou USA zase o krok dopředu. Když české školství vychová nějakého génia, obvykle odejde do světa, třeba do USA.

"Odliv mozků" je zcela jistě problémem zemí, které jsou na tom špatně, protože némá kdo tu zemi pozvednout. Moudří odešli, zbytek to sám nedokáže. Česká Republika je na tom dobře, tak tu "odliv mozků" není v nějak enormní míře, přesto od nás pár talentů, odejde do USA každý rok.--- Stim souhlasim) ale jejich systém je strašně dobře propracovanej.

Zjednodušit osnovy . Klást větší duraz napraktický život . Volitelné předměty.

Každý student by měl na výběr jakou uroven povinného předmětu si zvolí . Například u matematiky ..která by byla povinný přdmět. Student by měl na výběr zda si zvolí pokročilou nebo základní matematiku . V pokročilé urovni by byly osnovy jiné než u základních . Záleží na studentovi čemu se chce v životě věnovat. Takhle by to bylo u každého povinného předětu .. myslím tím matiku , fyziku dějiny, češtinu . Anglický jazyk ..Na středních školách by si student vybíral opět odborné předměty kterým se che venovat do budoucna. Vznikl by tím systém co umožnuje i těm nejhorším matematikum uspět v životě :)..Každý má svoje skryté stránky a je třeba je najít..

Samozřejmě tím myslím i sport a kulturu ... Školy by se měli sdružovat s městkými sportovními kluby . Každý student by musel mít pvinně jeden sportovní a jeden umělecký či technický klub. Muže to být opravdu cokoliv. De o to aby děti trávili čas na správním místě . Vše dotováno státem .

Do škol by měl zavítat třeba i školní parlament , který již na některých školách je.. Děti se seznámí s politikou a naučíje jak je politická moc silná . Nebo nové předměty jako je finanční gramotnost.

Školní rozvrh by měl být každý den stejný . Děti by si pak lépe zapamatovali svuj rozvrh.--- Možná mi řekneš, že jsem komouš, co chce za každou cenu tvoje návrhy rozporovat, ale tvůj návrh opravdu podpořit nemůžu, ze ZŠ by studenti měli odcházet se stejnými znalostmi, takže ZŠ nechat úplně beze změn.

Co se týče SŠ, tak nevím, jak tam myslíš volbu těch předmětů, právěže SŠ školy už jsou zaměřeny na určitý obor, takže z jiných odborných předmětů tam moc není, možná bych akorát vypustil z osnov SŠ tělesnou výchovu a biologii a chemii, když to je škola zaměřená třeba na elektro. A stupeň náročnosti? Asi těžko budu čekat, že na elektro škole bude elektro a matika na úrovni ZŠ.

Nevím, proč něco ulehčovat, už tak jsou podmínky pro přijetí na SŠ směšné a ty bych ještě zpřísnil, často třeba ten, kdo není moc dobrý v učivu je dobrý na práci rukama, takže spíš to chce více podpořit i učňovské školy.

A co se týče úrovně školství v USA, tak jsou tak rok pomalejší oproti našemu.

Povinnějeden sportovní a jeden umělecký či technický kroužek? Jsem sice komunista, ale už i toto pro mě zavání moc velkou diktaturou. Najednu stranu chceš až nesmyslně ulehčovat studentům školu, ale na druhou dětem pomalu sebereš dětství. Navíc někdo třeba chce jen sportovní kroužky, třeba 2, ale ty ho budeš nutit i do technického.

A k blábolu, že by rozvrh měl být každý den stejný, lze snad říci jen. Nejsme roboti, abychom museli mít naprogramováný jen jeden den, navíc normální student, si.rozvrh do měsíce jistě v pohodě zapamatuje, když se nebude co 2 týdny měnit. Takže toto zjednodušení také nechápu.

Tvoje návrh jsou pro mě spíš jen zjednodušení pro studenty, než nějakou skutečnou reformou.--- Nemám nic proti komunistum ani proti tobě a ksčm mi fakt nevadí)

Co je na otm zlého že jsou pomalejší Oni proberou látku tak, aby jí každej pochopil a učitelé se opravdu snažej.. Nebudu se asi vyjadřovat protože mě to nebaví furt vysvětlovat tak jednoduchou věc co jinde funguje. Stačí se jen podívat do světa)

Současný systém je jak ohlédnutí do minulosti ..neefetivní a nespravedlivý . Pak není divu že vysokoškoláci jsou na pracovním uřadě a nebo dělají v továrně na směny) Ano je jich plno. Špatný výběr oboru)--- Já jim nemám za zlé, že pochopit látku jim trvá déle, jen mi teda nepřijde, jako dobré řešení, snižování standardů. Akorát mám obavu, že to povede k akorát větší zahálčivosti.

A na SŠ to samé, když elektrikář by měl znát ohmův zákon, či jiné, tak ale kvůli tomu nemůžu přeskočit to, že máme stejnosměrný a střídavý proud. Já si spíš myslím, že je něco špatně, když k dostání se na SŠ stačí mít v přijímacím řízení nějakých 30 bodů, a jelikož školy mají za studenta peníze, tak se moc nesnaží lemply vyhazovat pokud alespoň nějakou činnost vykáží.

Ano vysokoškoláku je mnoho, ale nemyslím si, že to vyřeší to, že po vzoru USA snížíme standardy. Takže to bude v číslech vypadat, že máme dobré kvalitní školství a přitom to bude tím, že standardům vyhoví více lidí za horší kvalitu.
Ty mě furt nechápeš :(..Nebaví mě to vysvětlovat někomu kdo to pochopit nechce..za to tě určitě nebudu mínusovat, takovej nejsem)

Strašně haníš nové věci co jinde fungujou velmi dobře. Já tě chápu, asi nemáš rád usa :) Já sám doufám že se příští rok do usa dostanu protože tady dál studovat fakt nechci..ale to je jen muj názor to nikoho zajímat nemusí samozřejmě

Americký systém je jeden z nejlepších na zemi ..
-6
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Dominik Škrba | KSČM
11.11.2017 | 21:01:46
Dne 11.11.2017 20:09:42 Doménico napsal(a):

Dne 11.11.2017 19:27:47 Dominik Škrba napsal(a):

Dne 11.11.2017 18:46:12 Doménico napsal(a):

Dne 11.11.2017 16:40:56 Martin Hrabík napsal(a):

Dne 10.11.2017 19:50:26 Doménico napsal(a):

Dne 10.11.2017 18:26:14 Martin Hrabík napsal(a):

Dne 22.10.2017 21:46:03 Doménico napsal(a):
České školství by se mělo inspirovat v zahraničí . především v usa , kde je to mnohem lehčí . Systém tam je propracovaný a pro každého studenta jinak udělaný . Jen se nechat insporovat .--- Drobná inspirace to ano, ale zase né moc. Školství v USA má i své nedostatky. Právě proto, že je škola "lehčí", se pak lidem nedostává i základních znalostí, které české děti a dospívající mají. Uvedu pár příkladů z vlastních zkušeností:

1. Jazyk- téměř nikdo se nedokáže domluvit jinak než anglicky (snad kromě jižanských států, kde se klade na španělštinu poměrně důraz).

2. Přírodověda- děti z měst neví, kde se bere mléko (vážně :D). Dospělí neznají prakticky žádné druhy rostlin, (starší manželský pár se mě zcela seriózně zeptal, jestli ten malý červený šípek vyroste, aby z něj bylo rajče. Předtím se ptali servírky, nevěděla).

3. Fyzika- V Americe je statisíce lidí přesvědčených, že je země plochá. Mluvil jsem s několika a snažil jsem se to vysvětlit. Vzdal jsem to poté, co mi bylo řečeno, že gravitace neexistuje.

Tím neříkám, že se v něčem inspirovat nemůžeme. Jen myslím, že je občas dobré, když nám ta škola připadá "těžší".--- Jenže díky tomu systému jsou tam kde jsou ;) Co jsme dosáhli tím že máme těžší školy ? Jsem pozadu a nikdy nebudem tam kde oni jen kvuli špatnému systému .--- USA jsou tam kde jsou ze spousty důvodů. Těmi hlavními důvody podle mě jsou: nerostné bohatství, geografická poloha a přírodní rozmanitost, demokracie, ale hlavně obrovský "přísun mozků". Lidé z celého světa jezdí za svým "Americkým snem". A ti lidé co odjedou, jsou často nadprůměrní v tom co dělají a posunou USA zase o krok dopředu. Když české školství vychová nějakého génia, obvykle odejde do světa, třeba do USA.

"Odliv mozků" je zcela jistě problémem zemí, které jsou na tom špatně, protože némá kdo tu zemi pozvednout. Moudří odešli, zbytek to sám nedokáže. Česká Republika je na tom dobře, tak tu "odliv mozků" není v nějak enormní míře, přesto od nás pár talentů, odejde do USA každý rok.--- Stim souhlasim) ale jejich systém je strašně dobře propracovanej.

Zjednodušit osnovy . Klást větší duraz napraktický život . Volitelné předměty.

Každý student by měl na výběr jakou uroven povinného předmětu si zvolí . Například u matematiky ..která by byla povinný přdmět. Student by měl na výběr zda si zvolí pokročilou nebo základní matematiku . V pokročilé urovni by byly osnovy jiné než u základních . Záleží na studentovi čemu se chce v životě věnovat. Takhle by to bylo u každého povinného předětu .. myslím tím matiku , fyziku dějiny, češtinu . Anglický jazyk ..Na středních školách by si student vybíral opět odborné předměty kterým se che venovat do budoucna. Vznikl by tím systém co umožnuje i těm nejhorším matematikum uspět v životě :)..Každý má svoje skryté stránky a je třeba je najít..

Samozřejmě tím myslím i sport a kulturu ... Školy by se měli sdružovat s městkými sportovními kluby . Každý student by musel mít pvinně jeden sportovní a jeden umělecký či technický klub. Muže to být opravdu cokoliv. De o to aby děti trávili čas na správním místě . Vše dotováno státem .

Do škol by měl zavítat třeba i školní parlament , který již na některých školách je.. Děti se seznámí s politikou a naučíje jak je politická moc silná . Nebo nové předměty jako je finanční gramotnost.

Školní rozvrh by měl být každý den stejný . Děti by si pak lépe zapamatovali svuj rozvrh.--- Možná mi řekneš, že jsem komouš, co chce za každou cenu tvoje návrhy rozporovat, ale tvůj návrh opravdu podpořit nemůžu, ze ZŠ by studenti měli odcházet se stejnými znalostmi, takže ZŠ nechat úplně beze změn.

Co se týče SŠ, tak nevím, jak tam myslíš volbu těch předmětů, právěže SŠ školy už jsou zaměřeny na určitý obor, takže z jiných odborných předmětů tam moc není, možná bych akorát vypustil z osnov SŠ tělesnou výchovu a biologii a chemii, když to je škola zaměřená třeba na elektro. A stupeň náročnosti? Asi těžko budu čekat, že na elektro škole bude elektro a matika na úrovni ZŠ.

Nevím, proč něco ulehčovat, už tak jsou podmínky pro přijetí na SŠ směšné a ty bych ještě zpřísnil, často třeba ten, kdo není moc dobrý v učivu je dobrý na práci rukama, takže spíš to chce více podpořit i učňovské školy.

A co se týče úrovně školství v USA, tak jsou tak rok pomalejší oproti našemu.

Povinnějeden sportovní a jeden umělecký či technický kroužek? Jsem sice komunista, ale už i toto pro mě zavání moc velkou diktaturou. Najednu stranu chceš až nesmyslně ulehčovat studentům školu, ale na druhou dětem pomalu sebereš dětství. Navíc někdo třeba chce jen sportovní kroužky, třeba 2, ale ty ho budeš nutit i do technického.

A k blábolu, že by rozvrh měl být každý den stejný, lze snad říci jen. Nejsme roboti, abychom museli mít naprogramováný jen jeden den, navíc normální student, si.rozvrh do měsíce jistě v pohodě zapamatuje, když se nebude co 2 týdny měnit. Takže toto zjednodušení také nechápu.

Tvoje návrh jsou pro mě spíš jen zjednodušení pro studenty, než nějakou skutečnou reformou.--- Nemám nic proti komunistum ani proti tobě a ksčm mi fakt nevadí)

Co je na otm zlého že jsou pomalejší Oni proberou látku tak, aby jí každej pochopil a učitelé se opravdu snažej.. Nebudu se asi vyjadřovat protože mě to nebaví furt vysvětlovat tak jednoduchou věc co jinde funguje. Stačí se jen podívat do světa)

Současný systém je jak ohlédnutí do minulosti ..neefetivní a nespravedlivý . Pak není divu že vysokoškoláci jsou na pracovním uřadě a nebo dělají v továrně na směny) Ano je jich plno. Špatný výběr oboru)
Já jim nemám za zlé, že pochopit látku jim trvá déle, jen mi teda nepřijde, jako dobré řešení, snižování standardů. Akorát mám obavu, že to povede k akorát větší zahálčivosti.

A na SŠ to samé, když elektrikář by měl znát ohmův zákon, či jiné, tak ale kvůli tomu nemůžu přeskočit to, že máme stejnosměrný a střídavý proud. Já si spíš myslím, že je něco špatně, když k dostání se na SŠ stačí mít v přijímacím řízení nějakých 30 bodů, a jelikož školy mají za studenta peníze, tak se moc nesnaží lemply vyhazovat pokud alespoň nějakou činnost vykáží.

Ano vysokoškoláku je mnoho, ale nemyslím si, že to vyřeší to, že po vzoru USA snížíme standardy. Takže to bude v číslech vypadat, že máme dobré kvalitní školství a přitom to bude tím, že standardům vyhoví více lidí za horší kvalitu.
3
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Doménico | ČSSD
11.11.2017 | 20:09:42
Dne 11.11.2017 19:27:47 Dominik Škrba napsal(a):

Dne 11.11.2017 18:46:12 Doménico napsal(a):

Dne 11.11.2017 16:40:56 Martin Hrabík napsal(a):

Dne 10.11.2017 19:50:26 Doménico napsal(a):

Dne 10.11.2017 18:26:14 Martin Hrabík napsal(a):

Dne 22.10.2017 21:46:03 Doménico napsal(a):
České školství by se mělo inspirovat v zahraničí . především v usa , kde je to mnohem lehčí . Systém tam je propracovaný a pro každého studenta jinak udělaný . Jen se nechat insporovat .--- Drobná inspirace to ano, ale zase né moc. Školství v USA má i své nedostatky. Právě proto, že je škola "lehčí", se pak lidem nedostává i základních znalostí, které české děti a dospívající mají. Uvedu pár příkladů z vlastních zkušeností:

1. Jazyk- téměř nikdo se nedokáže domluvit jinak než anglicky (snad kromě jižanských států, kde se klade na španělštinu poměrně důraz).

2. Přírodověda- děti z měst neví, kde se bere mléko (vážně :D). Dospělí neznají prakticky žádné druhy rostlin, (starší manželský pár se mě zcela seriózně zeptal, jestli ten malý červený šípek vyroste, aby z něj bylo rajče. Předtím se ptali servírky, nevěděla).

3. Fyzika- V Americe je statisíce lidí přesvědčených, že je země plochá. Mluvil jsem s několika a snažil jsem se to vysvětlit. Vzdal jsem to poté, co mi bylo řečeno, že gravitace neexistuje.

Tím neříkám, že se v něčem inspirovat nemůžeme. Jen myslím, že je občas dobré, když nám ta škola připadá "těžší".--- Jenže díky tomu systému jsou tam kde jsou ;) Co jsme dosáhli tím že máme těžší školy ? Jsem pozadu a nikdy nebudem tam kde oni jen kvuli špatnému systému .--- USA jsou tam kde jsou ze spousty důvodů. Těmi hlavními důvody podle mě jsou: nerostné bohatství, geografická poloha a přírodní rozmanitost, demokracie, ale hlavně obrovský "přísun mozků". Lidé z celého světa jezdí za svým "Americkým snem". A ti lidé co odjedou, jsou často nadprůměrní v tom co dělají a posunou USA zase o krok dopředu. Když české školství vychová nějakého génia, obvykle odejde do světa, třeba do USA.

"Odliv mozků" je zcela jistě problémem zemí, které jsou na tom špatně, protože némá kdo tu zemi pozvednout. Moudří odešli, zbytek to sám nedokáže. Česká Republika je na tom dobře, tak tu "odliv mozků" není v nějak enormní míře, přesto od nás pár talentů, odejde do USA každý rok.--- Stim souhlasim) ale jejich systém je strašně dobře propracovanej.

Zjednodušit osnovy . Klást větší duraz napraktický život . Volitelné předměty.

Každý student by měl na výběr jakou uroven povinného předmětu si zvolí . Například u matematiky ..která by byla povinný přdmět. Student by měl na výběr zda si zvolí pokročilou nebo základní matematiku . V pokročilé urovni by byly osnovy jiné než u základních . Záleží na studentovi čemu se chce v životě věnovat. Takhle by to bylo u každého povinného předětu .. myslím tím matiku , fyziku dějiny, češtinu . Anglický jazyk ..Na středních školách by si student vybíral opět odborné předměty kterým se che venovat do budoucna. Vznikl by tím systém co umožnuje i těm nejhorším matematikum uspět v životě :)..Každý má svoje skryté stránky a je třeba je najít..

Samozřejmě tím myslím i sport a kulturu ... Školy by se měli sdružovat s městkými sportovními kluby . Každý student by musel mít pvinně jeden sportovní a jeden umělecký či technický klub. Muže to být opravdu cokoliv. De o to aby děti trávili čas na správním místě . Vše dotováno státem .

Do škol by měl zavítat třeba i školní parlament , který již na některých školách je.. Děti se seznámí s politikou a naučíje jak je politická moc silná . Nebo nové předměty jako je finanční gramotnost.

Školní rozvrh by měl být každý den stejný . Děti by si pak lépe zapamatovali svuj rozvrh.--- Možná mi řekneš, že jsem komouš, co chce za každou cenu tvoje návrhy rozporovat, ale tvůj návrh opravdu podpořit nemůžu, ze ZŠ by studenti měli odcházet se stejnými znalostmi, takže ZŠ nechat úplně beze změn.

Co se týče SŠ, tak nevím, jak tam myslíš volbu těch předmětů, právěže SŠ školy už jsou zaměřeny na určitý obor, takže z jiných odborných předmětů tam moc není, možná bych akorát vypustil z osnov SŠ tělesnou výchovu a biologii a chemii, když to je škola zaměřená třeba na elektro. A stupeň náročnosti? Asi těžko budu čekat, že na elektro škole bude elektro a matika na úrovni ZŠ.

Nevím, proč něco ulehčovat, už tak jsou podmínky pro přijetí na SŠ směšné a ty bych ještě zpřísnil, často třeba ten, kdo není moc dobrý v učivu je dobrý na práci rukama, takže spíš to chce více podpořit i učňovské školy.

A co se týče úrovně školství v USA, tak jsou tak rok pomalejší oproti našemu.

Povinnějeden sportovní a jeden umělecký či technický kroužek? Jsem sice komunista, ale už i toto pro mě zavání moc velkou diktaturou. Najednu stranu chceš až nesmyslně ulehčovat studentům školu, ale na druhou dětem pomalu sebereš dětství. Navíc někdo třeba chce jen sportovní kroužky, třeba 2, ale ty ho budeš nutit i do technického.

A k blábolu, že by rozvrh měl být každý den stejný, lze snad říci jen. Nejsme roboti, abychom museli mít naprogramováný jen jeden den, navíc normální student, si.rozvrh do měsíce jistě v pohodě zapamatuje, když se nebude co 2 týdny měnit. Takže toto zjednodušení také nechápu.

Tvoje návrh jsou pro mě spíš jen zjednodušení pro studenty, než nějakou skutečnou reformou.
Nemám nic proti komunistum ani proti tobě a ksčm mi fakt nevadí)

Co je na otm zlého že jsou pomalejší Oni proberou látku tak, aby jí každej pochopil a učitelé se opravdu snažej.. Nebudu se asi vyjadřovat protože mě to nebaví furt vysvětlovat tak jednoduchou věc co jinde funguje. Stačí se jen podívat do světa)

Současný systém je jak ohlédnutí do minulosti ..neefetivní a nespravedlivý . Pak není divu že vysokoškoláci jsou na pracovním uřadě a nebo dělají v továrně na směny) Ano je jich plno. Špatný výběr oboru)
-3
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Dominik Škrba | KSČM
11.11.2017 | 19:27:47
Dne 11.11.2017 18:46:12 Doménico napsal(a):

Dne 11.11.2017 16:40:56 Martin Hrabík napsal(a):

Dne 10.11.2017 19:50:26 Doménico napsal(a):

Dne 10.11.2017 18:26:14 Martin Hrabík napsal(a):

Dne 22.10.2017 21:46:03 Doménico napsal(a):
České školství by se mělo inspirovat v zahraničí . především v usa , kde je to mnohem lehčí . Systém tam je propracovaný a pro každého studenta jinak udělaný . Jen se nechat insporovat .--- Drobná inspirace to ano, ale zase né moc. Školství v USA má i své nedostatky. Právě proto, že je škola "lehčí", se pak lidem nedostává i základních znalostí, které české děti a dospívající mají. Uvedu pár příkladů z vlastních zkušeností:

1. Jazyk- téměř nikdo se nedokáže domluvit jinak než anglicky (snad kromě jižanských států, kde se klade na španělštinu poměrně důraz).

2. Přírodověda- děti z měst neví, kde se bere mléko (vážně :D). Dospělí neznají prakticky žádné druhy rostlin, (starší manželský pár se mě zcela seriózně zeptal, jestli ten malý červený šípek vyroste, aby z něj bylo rajče. Předtím se ptali servírky, nevěděla).

3. Fyzika- V Americe je statisíce lidí přesvědčených, že je země plochá. Mluvil jsem s několika a snažil jsem se to vysvětlit. Vzdal jsem to poté, co mi bylo řečeno, že gravitace neexistuje.

Tím neříkám, že se v něčem inspirovat nemůžeme. Jen myslím, že je občas dobré, když nám ta škola připadá "těžší".--- Jenže díky tomu systému jsou tam kde jsou ;) Co jsme dosáhli tím že máme těžší školy ? Jsem pozadu a nikdy nebudem tam kde oni jen kvuli špatnému systému .--- USA jsou tam kde jsou ze spousty důvodů. Těmi hlavními důvody podle mě jsou: nerostné bohatství, geografická poloha a přírodní rozmanitost, demokracie, ale hlavně obrovský "přísun mozků". Lidé z celého světa jezdí za svým "Americkým snem". A ti lidé co odjedou, jsou často nadprůměrní v tom co dělají a posunou USA zase o krok dopředu. Když české školství vychová nějakého génia, obvykle odejde do světa, třeba do USA.

"Odliv mozků" je zcela jistě problémem zemí, které jsou na tom špatně, protože némá kdo tu zemi pozvednout. Moudří odešli, zbytek to sám nedokáže. Česká Republika je na tom dobře, tak tu "odliv mozků" není v nějak enormní míře, přesto od nás pár talentů, odejde do USA každý rok.--- Stim souhlasim) ale jejich systém je strašně dobře propracovanej.

Zjednodušit osnovy . Klást větší duraz napraktický život . Volitelné předměty.

Každý student by měl na výběr jakou uroven povinného předmětu si zvolí . Například u matematiky ..která by byla povinný přdmět. Student by měl na výběr zda si zvolí pokročilou nebo základní matematiku . V pokročilé urovni by byly osnovy jiné než u základních . Záleží na studentovi čemu se chce v životě věnovat. Takhle by to bylo u každého povinného předětu .. myslím tím matiku , fyziku dějiny, češtinu . Anglický jazyk ..Na středních školách by si student vybíral opět odborné předměty kterým se che venovat do budoucna. Vznikl by tím systém co umožnuje i těm nejhorším matematikum uspět v životě :)..Každý má svoje skryté stránky a je třeba je najít..

Samozřejmě tím myslím i sport a kulturu ... Školy by se měli sdružovat s městkými sportovními kluby . Každý student by musel mít pvinně jeden sportovní a jeden umělecký či technický klub. Muže to být opravdu cokoliv. De o to aby děti trávili čas na správním místě . Vše dotováno státem .

Do škol by měl zavítat třeba i školní parlament , který již na některých školách je.. Děti se seznámí s politikou a naučíje jak je politická moc silná . Nebo nové předměty jako je finanční gramotnost.

Školní rozvrh by měl být každý den stejný . Děti by si pak lépe zapamatovali svuj rozvrh.
Možná mi řekneš, že jsem komouš, co chce za každou cenu tvoje návrhy rozporovat, ale tvůj návrh opravdu podpořit nemůžu, ze ZŠ by studenti měli odcházet se stejnými znalostmi, takže ZŠ nechat úplně beze změn.

Co se týče SŠ, tak nevím, jak tam myslíš volbu těch předmětů, právěže SŠ školy už jsou zaměřeny na určitý obor, takže z jiných odborných předmětů tam moc není, možná bych akorát vypustil z osnov SŠ tělesnou výchovu a biologii a chemii, když to je škola zaměřená třeba na elektro. A stupeň náročnosti? Asi těžko budu čekat, že na elektro škole bude elektro a matika na úrovni ZŠ.

Nevím, proč něco ulehčovat, už tak jsou podmínky pro přijetí na SŠ směšné a ty bych ještě zpřísnil, často třeba ten, kdo není moc dobrý v učivu je dobrý na práci rukama, takže spíš to chce více podpořit i učňovské školy.

A co se týče úrovně školství v USA, tak jsou tak rok pomalejší oproti našemu.

Povinnějeden sportovní a jeden umělecký či technický kroužek? Jsem sice komunista, ale už i toto pro mě zavání moc velkou diktaturou. Najednu stranu chceš až nesmyslně ulehčovat studentům školu, ale na druhou dětem pomalu sebereš dětství. Navíc někdo třeba chce jen sportovní kroužky, třeba 2, ale ty ho budeš nutit i do technického.

A k blábolu, že by rozvrh měl být každý den stejný, lze snad říci jen. Nejsme roboti, abychom museli mít naprogramováný jen jeden den, navíc normální student, si.rozvrh do měsíce jistě v pohodě zapamatuje, když se nebude co 2 týdny měnit. Takže toto zjednodušení také nechápu.

Tvoje návrh jsou pro mě spíš jen zjednodušení pro studenty, než nějakou skutečnou reformou.
3
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Doménico | ČSSD
11.11.2017 | 18:46:12
Dne 11.11.2017 16:40:56 Martin Hrabík napsal(a):

Dne 10.11.2017 19:50:26 Doménico napsal(a):

Dne 10.11.2017 18:26:14 Martin Hrabík napsal(a):

Dne 22.10.2017 21:46:03 Doménico napsal(a):
České školství by se mělo inspirovat v zahraničí . především v usa , kde je to mnohem lehčí . Systém tam je propracovaný a pro každého studenta jinak udělaný . Jen se nechat insporovat .--- Drobná inspirace to ano, ale zase né moc. Školství v USA má i své nedostatky. Právě proto, že je škola "lehčí", se pak lidem nedostává i základních znalostí, které české děti a dospívající mají. Uvedu pár příkladů z vlastních zkušeností:

1. Jazyk- téměř nikdo se nedokáže domluvit jinak než anglicky (snad kromě jižanských států, kde se klade na španělštinu poměrně důraz).

2. Přírodověda- děti z měst neví, kde se bere mléko (vážně :D). Dospělí neznají prakticky žádné druhy rostlin, (starší manželský pár se mě zcela seriózně zeptal, jestli ten malý červený šípek vyroste, aby z něj bylo rajče. Předtím se ptali servírky, nevěděla).

3. Fyzika- V Americe je statisíce lidí přesvědčených, že je země plochá. Mluvil jsem s několika a snažil jsem se to vysvětlit. Vzdal jsem to poté, co mi bylo řečeno, že gravitace neexistuje.

Tím neříkám, že se v něčem inspirovat nemůžeme. Jen myslím, že je občas dobré, když nám ta škola připadá "těžší".--- Jenže díky tomu systému jsou tam kde jsou ;) Co jsme dosáhli tím že máme těžší školy ? Jsem pozadu a nikdy nebudem tam kde oni jen kvuli špatnému systému .--- USA jsou tam kde jsou ze spousty důvodů. Těmi hlavními důvody podle mě jsou: nerostné bohatství, geografická poloha a přírodní rozmanitost, demokracie, ale hlavně obrovský "přísun mozků". Lidé z celého světa jezdí za svým "Americkým snem". A ti lidé co odjedou, jsou často nadprůměrní v tom co dělají a posunou USA zase o krok dopředu. Když české školství vychová nějakého génia, obvykle odejde do světa, třeba do USA.

"Odliv mozků" je zcela jistě problémem zemí, které jsou na tom špatně, protože némá kdo tu zemi pozvednout. Moudří odešli, zbytek to sám nedokáže. Česká Republika je na tom dobře, tak tu "odliv mozků" není v nějak enormní míře, přesto od nás pár talentů, odejde do USA každý rok.
Stim souhlasim) ale jejich systém je strašně dobře propracovanej.

Zjednodušit osnovy . Klást větší duraz napraktický život . Volitelné předměty.

Každý student by měl na výběr jakou uroven povinného předmětu si zvolí . Například u matematiky ..která by byla povinný přdmět. Student by měl na výběr zda si zvolí pokročilou nebo základní matematiku . V pokročilé urovni by byly osnovy jiné než u základních . Záleží na studentovi čemu se chce v životě věnovat. Takhle by to bylo u každého povinného předětu .. myslím tím matiku , fyziku dějiny, češtinu . Anglický jazyk ..Na středních školách by si student vybíral opět odborné předměty kterým se che venovat do budoucna. Vznikl by tím systém co umožnuje i těm nejhorším matematikum uspět v životě :)..Každý má svoje skryté stránky a je třeba je najít..

Samozřejmě tím myslím i sport a kulturu ... Školy by se měli sdružovat s městkými sportovními kluby . Každý student by musel mít pvinně jeden sportovní a jeden umělecký či technický klub. Muže to být opravdu cokoliv. De o to aby děti trávili čas na správním místě . Vše dotováno státem .

Do škol by měl zavítat třeba i školní parlament , který již na některých školách je.. Děti se seznámí s politikou a naučíje jak je politická moc silná . Nebo nové předměty jako je finanční gramotnost.

Školní rozvrh by měl být každý den stejný . Děti by si pak lépe zapamatovali svuj rozvrh.
0
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Hais Dominik | Piráti
11.11.2017 | 18:45:07
Chtělo by to reformu. Co si budeme, škola váš jako člověka na běžný život pracujícího občana plnohodnotně nepřipraví. Nějvětší reformu potřebují výuční a maturitní obory Dle mé úvahy je třeba více vyučovacích předmětů z oboru samotného zaměření. Též dotlačit školy vyučovat z novějších knih a celkově je donutit k obnovení učiva. Přeci jen, v dnešní době jako student ztratit čas o výuce literatury, tím, že se bude učit o tom ,že v dnešní době existují i mobilní telefony a emaily z učebnice z roku 1996 je špatně. Také dále zvýšit platy učitelům, což naláká mladších lidí, které brzdí výše mezd ve školách. Pomyšlení, že jsem učitel , mám titul a kamarád s výučním listem má ve fabrice o 350kč méně než já ,mě děsí. Toto vše ,se na lidech co ukončí studium a budou hledat zaměstnání projeví.
-3
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Martin Hrabík | ODS
11.11.2017 | 16:40:56
Dne 10.11.2017 19:50:26 Doménico napsal(a):

Dne 10.11.2017 18:26:14 Martin Hrabík napsal(a):

Dne 22.10.2017 21:46:03 Doménico napsal(a):
České školství by se mělo inspirovat v zahraničí . především v usa , kde je to mnohem lehčí . Systém tam je propracovaný a pro každého studenta jinak udělaný . Jen se nechat insporovat .--- Drobná inspirace to ano, ale zase né moc. Školství v USA má i své nedostatky. Právě proto, že je škola "lehčí", se pak lidem nedostává i základních znalostí, které české děti a dospívající mají. Uvedu pár příkladů z vlastních zkušeností:

1. Jazyk- téměř nikdo se nedokáže domluvit jinak než anglicky (snad kromě jižanských států, kde se klade na španělštinu poměrně důraz).

2. Přírodověda- děti z měst neví, kde se bere mléko (vážně :D). Dospělí neznají prakticky žádné druhy rostlin, (starší manželský pár se mě zcela seriózně zeptal, jestli ten malý červený šípek vyroste, aby z něj bylo rajče. Předtím se ptali servírky, nevěděla).

3. Fyzika- V Americe je statisíce lidí přesvědčených, že je země plochá. Mluvil jsem s několika a snažil jsem se to vysvětlit. Vzdal jsem to poté, co mi bylo řečeno, že gravitace neexistuje.

Tím neříkám, že se v něčem inspirovat nemůžeme. Jen myslím, že je občas dobré, když nám ta škola připadá "těžší".--- Jenže díky tomu systému jsou tam kde jsou ;) Co jsme dosáhli tím že máme těžší školy ? Jsem pozadu a nikdy nebudem tam kde oni jen kvuli špatnému systému .
USA jsou tam kde jsou ze spousty důvodů. Těmi hlavními důvody podle mě jsou: nerostné bohatství, geografická poloha a přírodní rozmanitost, demokracie, ale hlavně obrovský "přísun mozků". Lidé z celého světa jezdí za svým "Americkým snem". A ti lidé co odjedou, jsou často nadprůměrní v tom co dělají a posunou USA zase o krok dopředu. Když české školství vychová nějakého génia, obvykle odejde do světa, třeba do USA.

"Odliv mozků" je zcela jistě problémem zemí, které jsou na tom špatně, protože némá kdo tu zemi pozvednout. Moudří odešli, zbytek to sám nedokáže. Česká Republika je na tom dobře, tak tu "odliv mozků" není v nějak enormní míře, přesto od nás pár talentů, odejde do USA každý rok.
0
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Doménico | ČSSD
10.11.2017 | 20:05:42
Největší problém je ten že dítě když vychází ze základky tak ani neví moc čím by chtěl v budoucnu být .
2
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Josef1985 | Svobodní
10.11.2017 | 19:58:49
Tak reformu určitě, ale víme jak by to asi dopadlo v naší zemi.Když reformu, tak třeba více podporovat učňovské a technické školy a obory, které nám už pěkných pár let chybí.A hlavně by se naše školství mělo postarat, aby lidé se SŠ nebo VŠ vzděláním neodcházeli pracovat do zahraničí nebo neměli uplatnění ve svém vystudovaném oboru a nekončili u pasu v montovnách - což je čím dál tím větší jev v ČR...
5
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Doménico | ČSSD
10.11.2017 | 19:50:26
Dne 10.11.2017 18:26:14 Martin Hrabík napsal(a):

Dne 22.10.2017 21:46:03 Doménico napsal(a):
České školství by se mělo inspirovat v zahraničí . především v usa , kde je to mnohem lehčí . Systém tam je propracovaný a pro každého studenta jinak udělaný . Jen se nechat insporovat .--- Drobná inspirace to ano, ale zase né moc. Školství v USA má i své nedostatky. Právě proto, že je škola "lehčí", se pak lidem nedostává i základních znalostí, které české děti a dospívající mají. Uvedu pár příkladů z vlastních zkušeností:

1. Jazyk- téměř nikdo se nedokáže domluvit jinak než anglicky (snad kromě jižanských států, kde se klade na španělštinu poměrně důraz).

2. Přírodověda- děti z měst neví, kde se bere mléko (vážně :D). Dospělí neznají prakticky žádné druhy rostlin, (starší manželský pár se mě zcela seriózně zeptal, jestli ten malý červený šípek vyroste, aby z něj bylo rajče. Předtím se ptali servírky, nevěděla).

3. Fyzika- V Americe je statisíce lidí přesvědčených, že je země plochá. Mluvil jsem s několika a snažil jsem se to vysvětlit. Vzdal jsem to poté, co mi bylo řečeno, že gravitace neexistuje.

Tím neříkám, že se v něčem inspirovat nemůžeme. Jen myslím, že je občas dobré, když nám ta škola připadá "těžší".
Jenže díky tomu systému jsou tam kde jsou ;) Co jsme dosáhli tím že máme těžší školy ? Jsem pozadu a nikdy nebudem tam kde oni jen kvuli špatnému systému .
4
Pro hodnocení se musíte přihlásit
1 | 2 | 3 | 4 |