ZALOŽIL
Jiří Hovorka | 23.03.2018
Doménico | ČSSD
23.03.2018 | 15:00:14
Doufejme ve zlepšeno senzoru :)

Je to urcite budoucnost dopravy..nic neni hned dokonale a chce to dalsi vyzkum atd..

Tesim se az si jeden takovy super stroj pořidim :)
0
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Radek Rákos | STAN
23.03.2018 | 10:22:32
Ikdyž to může mít dnes mouchy, je zřejmé že je to budoucnost minimálně hromadné dopravy. Jsem přesvědčen o tom, že alternativa v podobě dosavadního řízení bude vždy. Jen například budou přibudována čidla, která zamezí nárazu s ostatními vozidli. Mohlo by jít například o technologii opřenou o velmi silný magnet s protipóly , ale to už špekuluju :-)
2
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Jiří Hovorka | TOP09
22.03.2018 | 15:53:41
Je vidět, že názorově nejsem až tak mimo. I odborníci se přiklánějí k chybě techniky...

https://www.novinky.cz/auto/467003-selhalo-uplne-vsechno-technika-i-ridic-hodnoti-odbornik-smrtelnou-nehodu-samoriditelneho-auta.html
0
Pro hodnocení se musíte přihlásit
|
22.03.2018 | 14:45:15
Souhlasím s kolegou MAJKI.1, ale sám bych do žádného takového vozidla asi nevlezl. Rád řídím vlastní auto sám.
2
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Majki.1 | STAN
22.03.2018 | 11:54:13
Samořiditelné vozy považuji za budoucnost a nejsem proti jejich zavedení do provozu, avšak bezpečnost a senzory je potřeba ještě vylepšit, což ukázala první smrtelná nehoda.
3
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Kyri | Piráti
22.03.2018 | 11:34:05
Dne 22.03.2018 11:24:31 Jiří Hovorka napsal(a):

Dne 22.03.2018 11:14:13 Kyri napsal(a):
Vyběhla ze stínu, ani normální řidič by s tím nemohl nic udělat. Kdyby ovšem autoauto bylo vybaveno termosenzory nebo infrasvětly, tak by bylo mnohem úspěšnější v detekci a mělo by šanci včas zastavit.

Určitě tato situace je cennou zpětnou vazbou a data z této nehody budou užitečná pro budoucí vývoj vozidel, aby vozidlo lépe predikovalo hloupost ostatních účastníků silničního provozu.--- No, podle videa to rozhodně nebyl běh, ale jen chůze. Navíc mám pocit, že samořiditelná vozidla byla prezentována, že si drží odstup podle radarů, tedy vidím špatně nastavenou techniku, která neměla být připuštěna do provozu.

Nevím jak v USA, ale u nás předpisy připouštějí přecházení chodců mimo přechod. A toto se děje v míře nezanedbatelné. Takže vývoj by měl směřevat do detekce pohyblivých překážek, které sice v prvním okamžiku nebrání provozu, ale díky pohybu jsou nebezpečné. A není to jen o lidech. Co taková zvěř... Tu dodržovat předpisy nenaučíte...
Autoauta mají špičkové senzory, které mají potenciál zachytit i to, co člověk nevidí. Autoauto, ač nepochybylo, chodec si v té tmě mohl tak trochu za to sám, tedy mělo možnost osobu zachytit a jistě se bude vyhodnocovat, proč nezachytilo (zejména je to důleřité kvůli zvěři, protože ti přeskakují silnice, jak se jim zlíbí).
0
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Jan Švestka | TOP09
22.03.2018 | 11:28:48
Zodpovědné rozhodnutí o (ne)povolení provozu může padnout až po vyhodnocení dat z testovacích vozů po mnoha tisících hodin v ostrém provozu v rozmanitých podmínkách. Zatím je hodně brzy.

Povolení mohou samohybná vozidla dostat teprve poté, co z testů vyplyne, že jejich technologie téměř vylučuje možnost nehody zapříčiněné vozidlem. I tak ovšem bude nutné velmi pečlivě definovat odpovědnost provozovatele vozidla za případnou nehodu.
3
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Jiří Hovorka | TOP09
22.03.2018 | 11:24:31
Dne 22.03.2018 11:14:13 Kyri napsal(a):
Vyběhla ze stínu, ani normální řidič by s tím nemohl nic udělat. Kdyby ovšem autoauto bylo vybaveno termosenzory nebo infrasvětly, tak by bylo mnohem úspěšnější v detekci a mělo by šanci včas zastavit.

Určitě tato situace je cennou zpětnou vazbou a data z této nehody budou užitečná pro budoucí vývoj vozidel, aby vozidlo lépe predikovalo hloupost ostatních účastníků silničního provozu.
No, podle videa to rozhodně nebyl běh, ale jen chůze. Navíc mám pocit, že samořiditelná vozidla byla prezentována, že si drží odstup podle radarů, tedy vidím špatně nastavenou techniku, která neměla být připuštěna do provozu.

Nevím jak v USA, ale u nás předpisy připouštějí přecházení chodců mimo přechod. A toto se děje v míře nezanedbatelné. Takže vývoj by měl směřevat do detekce pohyblivých překážek, které sice v prvním okamžiku nebrání provozu, ale díky pohybu jsou nebezpečné. A není to jen o lidech. Co taková zvěř... Tu dodržovat předpisy nenaučíte...
3
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Kyri | Piráti
22.03.2018 | 11:14:13
Vyběhla ze stínu, ani normální řidič by s tím nemohl nic udělat. Kdyby ovšem autoauto bylo vybaveno termosenzory nebo infrasvětly, tak by bylo mnohem úspěšnější v detekci a mělo by šanci včas zastavit.

Určitě tato situace je cennou zpětnou vazbou a data z této nehody budou užitečná pro budoucí vývoj vozidel, aby vozidlo lépe predikovalo hloupost ostatních účastníků silničního provozu.
6
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Jiří Hovorka | TOP09
22.03.2018 | 10:56:47
Samořiditelné vozidlo usmrtilo chodce přecházejícího silnici. Nejdříve bylo uvedeno, že chodec náhle vstoupil do vozovky. Následně došlo ke zveřejnění - https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zabery-z-vozu-jak-doslo-k-prvni-nehode-samorizeneho-auta-na-svete-44029?dop-ab-variant=&seq-no=2&source=hp. Ze záběrů však jasně zřetelné, že se chodec s kolem pohyboval zleva doprava, tedy byl ve vozovce před příjezdem vozidla, které mělo minimálně zareagovat snížením rychlosti.

Mám obavu, že v Evropě by autonomní řízení vozidel narazí v mnohem větší míře na nekázeň okolí a podobných nehod bude přibývat, neboť chodců je zde nepoměrně více. Jaký je Váš názor na provoz samořiditelných vozidel a jejich zavádění do provozu?
0
Pro hodnocení se musíte přihlásit
1 |