Jiří Hráček | KSČM
23.12.2017 | 02:15:04
Dne 21.12.2017 23:48:22 Josef Trojánek napsal(a):

Dne 21.12.2017 02:14:18 Jiří Hráček napsal(a):

Dne 21.12.2017 01:40:44 Josef Trojánek napsal(a):
Teď se omlouvám všem za své předchozí názory... po debatě se svou stranou, jsem názor na sátní podniky změnil. Nicméně, zde neprezentuji názory strany, ale pouze mé.
Stát, který vlastní podniky ( u nás typu ČD, ČEZ, ČP a.d...), je neefektivní při ziscích, peníze mizí a nikde žádné výsledky.


Pokud bychom odevzdali vedení podniků do rukou soukromých podnikatelů, naše podniky by mohli být ziskové a jejich služby by byli kvalitní, bylo by to v zájmu těchto soukromníků. Zisky by odcházeli stáu v podobě daní a podílů na zisku.

S Vodou a Elektřinou bych dodal podmínku, že Majitelem Težby a místa těžby je pouze stát, tedy vytěžená voda a uhlí (paliva) pro výrobu elektřiny by vlastnil stát, který by prodával těmto podnikům jako je ČEZ a Vodárny, zisk z Prodeje by šel čistě na obnovu Přírody a obnovu Míst kde se těžilo například Uhlí a Voda.

Jednoduše, Majoritní majitel by byla soukromá osoba, která už z principu bude chtít aby jeho společnost fungovala.--- Tak tady se rozhodně neshodneme. Pokud by stát nevlastnil strategické podniky, o kterých se tady bavíme tak by byl velmi zranitelný a snadno vydíratelný soukromím sektorem a to je nepřijatelné. Také by hrozilo nepřiměřené zdražování služeb pro občany. Pokud by vlastníkem byli zahraniční firmy, zisky by mizeli v zahraničí a hrozí i další rizika. To se již dnes běžně děje. Například u Vodáren vlastněných zahraniční kapitálem. Stát, kraje a města zde mají svou nezastupitelnou úlohu a tou je zajištění veřejného zájmu. To je v rozporu se zájmy soukromých firem, kterým jde jen o zisk.

Tady si můžete přečíst podrobnosti: https://pravdaovode.cz/okres-brno/--- Jde o to, že by to nebyl prodej, ale spíše předání firmy s nějakými podmínkami, tedy spíše vedení firmy. Firmu bude vlastnit stát, ale řídit jí bude soukromník. Ten má vždy zájem na tom, aby jeho firma byla zisková, na druhou stranu, Jelikož tam bude majitel stále stát, tak soukromník nebude moci přehnat ceny až nad strop, který bude prostě daný. Dojde ke zkvalitnění služeb stoprocentně.

Všimněte si, že každá firma vedená soukromníkem, je jakýsi zúůsobem zisková.. Podniky řízené státními předníky, nejsou ziskové!

V případě ČEZu je ve vedení Stát a soukromé osoby, které mají zájem na zisku, tedy řídí Podnik společně se státem. Takže je jakštakš v plusu a přitom má ceny nejníže.
Ne ve všech oblastech, ve kterých se jedná o veřejný zájem, musí být na prvním místě zisk. Stát dotuje celou řadu služeb pro svoje občany a ti platí daně a je to tak dobře. Proto je nutné zajistit, aby se s veřejnými penězi nakládalo zodpovědně a lidé tak měli jistotu, že nebudou mizet neznámo kam tak jak se to děje od převratu.
11
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Dominik Škrba | KSČM
22.12.2017 | 05:08:01
Dne 21.12.2017 23:14:05 Martin Hrabík napsal(a):
Veřejná doprava může být zisková, nicméně asi by to opravdu způsobilo zánik některých nevytěžovaných linek. Nicméně zrovna v ČD je prostoru ke zefektvnění opravdu hodně.

K těm elektrárnám... Jsou sich u nás desetitisíce, zestátnit všechny prostě nejde. Hlavně ani nechápu důvod (U jaderných elektráren to chápu) ... to vše kvůli drahé elektřině?
Zánik některých? By spíš zanikla většina, nebo by se výrazně zhoršilo dopravní spojení, a to je to co nikdo nechce, veřejná doprava je služba ne byznys. Nevím, jaké máte znalosti o železniční dopravě, ale doprava ve veřejném závazku nikdy nebude zisková. Ale souhlasím, že jisté zlepšení u ČD je nezbytné.
13
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Josef Trojánek | Svobodní
21.12.2017 | 23:52:22
Dne 21.12.2017 03:06:28 Doménico napsal(a):

Dne 21.12.2017 01:40:44 Josef Trojánek napsal(a):
Teď se omlouvám všem za své předchozí názory... po debatě se svou stranou, jsem názor na sátní podniky změnil. Nicméně, zde neprezentuji názory strany, ale pouze mé.
Stát, který vlastní podniky ( u nás typu ČD, ČEZ, ČP a.d...), je neefektivní při ziscích, peníze mizí a nikde žádné výsledky.


Pokud bychom odevzdali vedení podniků do rukou soukromých podnikatelů, naše podniky by mohli být ziskové a jejich služby by byli kvalitní, bylo by to v zájmu těchto soukromníků. Zisky by odcházeli stáu v podobě daní a podílů na zisku.

S Vodou a Elektřinou bych dodal podmínku, že Majitelem Težby a místa těžby je pouze stát, tedy vytěžená voda a uhlí (paliva) pro výrobu elektřiny by vlastnil stát, který by prodával těmto podnikům jako je ČEZ a Vodárny, zisk z Prodeje by šel čistě na obnovu Přírody a obnovu Míst kde se těžilo například Uhlí a Voda.

Jednoduše, Majoritní majitel by byla soukromá osoba, která už z principu bude chtít aby jeho společnost fungovala.--- Mrzi me ze si nestojis za svym a dal si svou "lidskost" pryc..skoda opravdu)

Ja taky nesouhlasim se vsim co dela cssd ale nikdy nemenim nazor jen kvuli strane)
Názor jsem změnil, protože jsem pochopil situaci, ne proto že by mi řekli "teď budeš hlásat jen a pouze náš program!" :D ne tak to skutečně není... Lidskost ? Co je nelidského na tom, že chci aby byli státní podniky ziskové ? S tím, že se zlepší služby pro lidi.


Přečti si prosím, ještě mojí odpověď pro pana Jiřího Hráčka, hned pod tímto postem.
-2
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Josef Trojánek | Svobodní
21.12.2017 | 23:48:22
Dne 21.12.2017 02:14:18 Jiří Hráček napsal(a):

Dne 21.12.2017 01:40:44 Josef Trojánek napsal(a):
Teď se omlouvám všem za své předchozí názory... po debatě se svou stranou, jsem názor na sátní podniky změnil. Nicméně, zde neprezentuji názory strany, ale pouze mé.
Stát, který vlastní podniky ( u nás typu ČD, ČEZ, ČP a.d...), je neefektivní při ziscích, peníze mizí a nikde žádné výsledky.


Pokud bychom odevzdali vedení podniků do rukou soukromých podnikatelů, naše podniky by mohli být ziskové a jejich služby by byli kvalitní, bylo by to v zájmu těchto soukromníků. Zisky by odcházeli stáu v podobě daní a podílů na zisku.

S Vodou a Elektřinou bych dodal podmínku, že Majitelem Težby a místa těžby je pouze stát, tedy vytěžená voda a uhlí (paliva) pro výrobu elektřiny by vlastnil stát, který by prodával těmto podnikům jako je ČEZ a Vodárny, zisk z Prodeje by šel čistě na obnovu Přírody a obnovu Míst kde se těžilo například Uhlí a Voda.

Jednoduše, Majoritní majitel by byla soukromá osoba, která už z principu bude chtít aby jeho společnost fungovala.--- Tak tady se rozhodně neshodneme. Pokud by stát nevlastnil strategické podniky, o kterých se tady bavíme tak by byl velmi zranitelný a snadno vydíratelný soukromím sektorem a to je nepřijatelné. Také by hrozilo nepřiměřené zdražování služeb pro občany. Pokud by vlastníkem byli zahraniční firmy, zisky by mizeli v zahraničí a hrozí i další rizika. To se již dnes běžně děje. Například u Vodáren vlastněných zahraniční kapitálem. Stát, kraje a města zde mají svou nezastupitelnou úlohu a tou je zajištění veřejného zájmu. To je v rozporu se zájmy soukromých firem, kterým jde jen o zisk.

Tady si můžete přečíst podrobnosti: https://pravdaovode.cz/okres-brno/
Jde o to, že by to nebyl prodej, ale spíše předání firmy s nějakými podmínkami, tedy spíše vedení firmy. Firmu bude vlastnit stát, ale řídit jí bude soukromník. Ten má vždy zájem na tom, aby jeho firma byla zisková, na druhou stranu, Jelikož tam bude majitel stále stát, tak soukromník nebude moci přehnat ceny až nad strop, který bude prostě daný. Dojde ke zkvalitnění služeb stoprocentně.

Všimněte si, že každá firma vedená soukromníkem, je jakýsi zúůsobem zisková.. Podniky řízené státními předníky, nejsou ziskové!

V případě ČEZu je ve vedení Stát a soukromé osoby, které mají zájem na zisku, tedy řídí Podnik společně se státem. Takže je jakštakš v plusu a přitom má ceny nejníže.
-2
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Martin Hrabík | ODS
21.12.2017 | 23:14:05
Veřejná doprava může být zisková, nicméně asi by to opravdu způsobilo zánik některých nevytěžovaných linek. Nicméně zrovna v ČD je prostoru ke zefektvnění opravdu hodně.

K těm elektrárnám... Jsou sich u nás desetitisíce, zestátnit všechny prostě nejde. Hlavně ani nechápu důvod (U jaderných elektráren to chápu) ... to vše kvůli drahé elektřině?
-2
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Zelíčko | TOP09
21.12.2017 | 20:26:35
Určitě by měl stát mít své strategické zájmy pojištěné vlastnictvím, či minimálně zákonem, který v době ohrožení pomůže zrychlit proces odkupu (ale ne zestátnění proboha!). Co se týče problémů efektivity státních podniků, tak já osobně v tom vidím hlavně zabezpečení základního chodu dané komodity, která je díky státu alespoň levnější než v případných soukromých rukách, navíc je stát vlastní právě pro případ ohrožení (vojenského nejspíše) a tudíž ne za účelém zisku. Ono je sice super míti třeba všechny drážní dopravce soukromé, ale když nám začne nepřítel chřestit zbraní za hranicemi, tak prosit Jančuru, aby nám svými vagony vozil vojáky je trochu nedůstojné :D. A argument, že nám žádné bezprostřední nebezpečí nehrozí neberu - je třeba být vždy připraven.
9
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Dominik Škrba | KSČM
21.12.2017 | 15:08:42
Dne 21.12.2017 14:01:24 voráček jan napsal(a):
Souhlasím, ale jak chcete majitele těchto podniků donutit k zestátnění ? Je to příliš levicové a nedemokratické.
Normálně, odkoupit, když ne, tak v zájmu státu zestátnit.
0
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Doménico | ČSSD
21.12.2017 | 14:52:06
Dne 21.12.2017 14:01:24 voráček jan napsal(a):
Souhlasím, ale jak chcete majitele těchto podniků donutit k zestátnění ? Je to příliš levicové a nedemokratické.
Myslim ze prave tvuj okamura je ten kdo to taky chce..

Vsechno de) privatizace takovych podniku byla spatna a nezakonna
7
Pro hodnocení se musíte přihlásit
|
21.12.2017 | 14:01:24
Souhlasím, ale jak chcete majitele těchto podniků donutit k zestátnění ? Je to příliš levicové a nedemokratické.
4
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Dominik Škrba | KSČM
21.12.2017 | 13:31:53
Dne 21.12.2017 11:32:30 Vašek napsal(a):
a) že stát vlastní podnik není lidskost. Ale nelidskost.
b) veřejná doprava samozřejmě zisková být může. Viz student agency. Jen prostě pokud ji bude mít v rukou státní firma, tak zisková nikdy nebude.
c) že soukromník dá třeba vyšší ceny než stát je v pořádku. Aspoň na chod firmy nemusí doplácet všichni. zaplatí si ho jen ti, kteří službu využívají.
a) raději se ani nevyjadřuji.

b) oprava, doprava ve veřejném závazku, takto to je přesně, ta nikdy zisková být nemůže. Porovnáváte neporovnatelné, Jančura (vlastník Student agency, resp. dnes Regiojet) provozuje vlakovou dopravu pouze na pár tratích, navíc lukrativních, ČD provozuje vlakovou dopravu po celé republice. O praktikách pana Jančury raději pomlčím. A když se ho zeptáte, proč nejde jezdit tam či onam, tak odpoví až stát vypíše soutěž (a to na začátku tvrdil, jak to je bez dotací snadné), navíc nebýt autobusové dopravy, tak se neudrží ani rok.

c) je v pořádku? To čecháček slyšet nechce, jemu je i moc platit 300,- za 250 km, on by nejraději zadarmo. A jak již bylo řečeno, koukněte se do Británie nebo ceny ve Francii v TGV či Německém ICE.
12
Pro hodnocení se musíte přihlásit
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |