ZALOŽIL
Michalion | 19.12.2017
|
19.12.2017 | 18:55:03
Svět beze škol -není správný směr,-domnívám se.Viděla bych to asi nějak takto,tedy alespoň u nás v zemi.

Mateřské školy pro děti až od tří let!Ne pro mladší,jak se v mnohých školkách praktikuje!Základní školy pouze pro děti,,zralé,,a vhodné pro tyto školy.Pro méně ,,zralé,,či mentálně handicapované rozhodně speciální školy!Jsem zásadně proti inkluzi!Považuji to za nesmysl,který ve finále nepomůže jak těm,,zdravým,, tak těm druhým!Středoškolské vzdělávání omezit pouze na,,potřebné,,obory!

U vysokoškolského vzdělávání-/tedy u státních škol/ bych byla pro zákon,který bude určovat za povinnost-věnovat se,-po zdárném ukončení VŠ v zaměstnání tomu oboru,který studoval a na který-de-facto pobíral ,,dotaci od státu,,-

Pokud by mu šlo pouze tzv.o titul a nevěnoval by se později danému oboru -zákon by mu nařizoval veškeré finance(které de-facto přišly na zmar)-vrátit!!A potom bych zrušila spousty nesmyslných vysokoškolských oborů,které jsou v naší zemi absolutně nevyužitelné a zbytečné!

Toto je můj velice,,letmý,,pohled na naše školství:-))
0
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Vašek | Svobodní
19.12.2017 | 16:32:52
Premisa je jasná - rodič ví lépe než jakýkoli úředník, co je nejlepší pro jeho dítě.

V nadpise je svět beze škol, v prvním příspěvku se ovšem mluví o dobrovolných školách. Tak se drřžím spíš toho.

Svět bez povinné školní docházky by byl jistě přínosem pro celou společnost. Rodič by nemusel učit svého potomka, mohl by to delegovat na někoho jiného - do škol. Nicméně bylo by to svobodné rozhodnutí. Ne jako teď.
-4
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Tomáš Cejp | Piráti
19.12.2017 | 16:27:12
Svět by beze škol neměl být, ale mělo by se roformovat školství v určitých věcech. Některé metody jsou už při výkladu neefektiivní. Jak říkal Komenský: Škola hrou. Děti by škola měla bavit a neměli by k ní cítit odpor. U dětí by se měla rozvíjet jejich nadanost, čímž bych zavedl ve školách povinné tvořivé činnost. U chlapců dílny a u dívek vaření a šití. V dnešní době je potřeba vést děti i touto cestou. Na některých školách jsou tyto aktivity vedeny jako nepovinné kroužky a mělo by se přihlížet aby se u dětí roizvíjela manuální činnost. Stát by měl školám na tyto tvořivé kroužky přispívat. Stát v dnešní době do školství investuje málo peněz. Děti by měli jezdit na naučné exkurze, kde by si někdy i vyzkoušeli, jak co funguje, ale hlavně by viděli jak to vypadá ve skutečnosti. Některé tyto exkurze by měli být částečně dotovsané, aby si je mohli dovolit i chudší rodiny, protože v dnešní době, když se někam jede tak spousta dětí řekne nemáme na to, ale rádi bychom se tam podívali.

V dnešní době je v některých lokalitách málo základních škol a školek, ale středních škol je více než je potřeba. Od září se mají některé školy ve východních Čechách slučovat. Toto je dle mého názoru razantní, ale k dispozici by poté mělo být více peněz co nepoputují do těchto škol a budou moci být investováni jinde ve školství, kde chybí.

Také by se měli učitelům zvýšit platy protože většinou kvalita školství odpovídá platu učitelů.
0
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Kryštof Klásek | Svobodní
19.12.2017 | 16:04:17
Teoreticky ano, ale ne každý rodič může vyučovat své děti některé věci, ať už z nedostatku času, nebo třeba kdyby dítě bylo velmi nadané. Byl bych spíše pro velkou reformu školství.
0
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Perun | Trikolóra
19.12.2017 | 15:51:00
Škola je základ při vzniku plnohodnotného občana. Žádný rodič nemá dostatečný čas ani vědomosti aby dítěti poskytl základní vědomosti.
3
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Josef Trojánek | Svobodní
19.12.2017 | 15:43:25
Dne 19.12.2017 15:36:24 Vašek napsal(a):
Já si myslím, že by to fungovalo. Ono člověk si odpor ke vzdělání vezme až ve škole. Pro člověka přirozené se učit. Mluvit a chodit se naučí i bez školy. Já jsem se sám naučil počítat i se zápornými čísly, někdo před školou umí číst...Každý by si vybrat to, co ho baví.

Nicméně do učení by nenutila děti učitelka, ale vlastně spíš rodiče, což by bylo správnější.



Nicméně nemyslím si, že nejdůležitější je chodit do muzeí. Nejdůležitější je získat logické a kritické myšlení...Přírodní vědy.
Jaký to krásný ideál... bohužel, někteří rodiče nejsou dostatečně chytří aby své děti podporovali... vidím to například u svých spolužáků... a věřte, že náši učitelé jsou jak z vašeho snu... nikoho nenutí se učit... ta škola je dobrovolná, tak se dobrovolně učíme.
3
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Vašek | Svobodní
19.12.2017 | 15:36:24
Já si myslím, že by to fungovalo. Ono člověk si odpor ke vzdělání vezme až ve škole. Pro člověka přirozené se učit. Mluvit a chodit se naučí i bez školy. Já jsem se sám naučil počítat i se zápornými čísly, někdo před školou umí číst...Každý by si vybrat to, co ho baví.

Nicméně do učení by nenutila děti učitelka, ale vlastně spíš rodiče, což by bylo správnější.



Nicméně nemyslím si, že nejdůležitější je chodit do muzeí. Nejdůležitější je získat logické a kritické myšlení...Přírodní vědy.
5
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Michalion | Piráti
06.12.2017 | 22:44:25
Dne 04.12.2017 18:46:31 Roman Pašek napsal(a):
Hodne zajimave tema budoucnosti. Momentalne si myslim, ze se prave skoly stavi do neudrzitelne pozice. Z vlastni zkusenosti jako dalkoveho studenta VS (qplikovana informatika) si informace hledam ve 100% na internetu a materialy, ktere mi poskytuje skola jsem nikdy nevyuzil. Diky internetu jsou informace snadno dohledatelne, vetsinou zdarma a hlavne aktualni. Smer skol bych spise videl na vyuku cloveka jako osobnosti nez ziskavani kvant informaci. Pracuji jako programator a vse co v praci vyuzivam jsem se musel naucit prave diky internetu. Ze stredni ani vysoke skoly pro me nebylo nic pouzitelne.
Díky za doplnění :)
6
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Maty | Piráti
06.12.2017 | 22:07:01
Naše školství

Když se na něj podíváme, najdeme spoustu nedokonalostí a spostu momentů, které nejsou úplně v pořádku. Naše školství je zastaralé a funguje tak, že se snaží lidi řadit do lajny a udělat z nich domino. Jelikož jsou kladeny nároky na všechny stejné, tak se na školách snaží, aby ze školy všichni vyšli se základníma znalostma dané úrovně (ZŠ, SŠ,VŠ). A to je podle mě problém. Každý studen je individuální a nelze jej řadit do stejné řady jako ostatní. Podle mě je velkým problémem našeho školství komunikace kantora a žáka, protože aby kantor žáka něco naučil, musí ho nejdříve trochu poznat. A teď přijde odezva, ale to by přeci jeden učitel nezvládl, když má na starosti několik tříd. Proto to ani neberu tak jednoduše. Celý systém by se musel upravit a myslím si, že by bylo moudré, kdyby na učitele byl přiřazený určitý počet studentů se kterými by pracoval. Spousta lidí chce studovat, chce najít motivaci něco dokázat, ale musí je někdo vést. Dalším problémem je zahlcenost žáků informacemi, které si myslím, že likvidují celý svět. Jak už jsem se zmiňoval v jednom příspěvku, tak dnešní doba je hodně zrychlená a informací je tolik, že se nedají všechny pobrat. To prostě není v lidských silách, aby člověk znal, jak si opravit auto a zároveň kdy bude pršet. Technická doba nás táhne do technických věcí, ale rozvíjené kreativity je v úpadku a je to škoda. Protož zapálený žád do svého oboru je potencionálně novým přelomovým pracovníkem, vědcem, géniem.
14
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Doménico | ČSSD
04.12.2017 | 20:25:17
Každej má uplně jinou představu o tom jak by naše škola měla vypadat. Já jsem třeba pro uplnou změnu systému.

Určitě by jít vpřet a né si ymslet že když přidíte učitelum tak se něco zlepší. To že se přidá učitelum je fajn věc,ale školství to nepomuže. Pomuže to hlavně jen učitelum.
5
Pro hodnocení se musíte přihlásit
1 | 2 | 3 |