ZALOŽIL
Jiří Malát | 15.11.2017
Diotima | TOP09
15.11.2017 | 16:06:41
Není důvod uber rušit ba i větší kontrola by mohla být na škodu, čím větší konkurence bude tím lkvalitnější a lepší služby budou
2
Pro hodnocení se musíte přihlásit
|
15.11.2017 | 14:44:32
Dne 15.11.2017 13:43:26 tomas98 napsal(a):
Taxikáři by měli mít od nového roku prý taky EET, tak už by okrádat stát neměli.. Ale čekal jsem, že příchodem UBER do Česka to pomůže taxikářům se zamyslet nad svými cenami a půjdou dolů, zatím co to taxikáři začali řešit podle svého. V tomhle případě třeba EET schvaluji protože taxikáři strašně okrádají nás a potřebují nějaký dohled.
Opravdu? A na to jste přišel kde, že taxikáři okrádají lidi a mají se zamyslet nad svými cenami? Nemůžete se řídit podle toho, že taxikář v Praze svezl nějakého cizince za závratnou sumu. To je jistě odsouzeníhodné, ale je to jeden příklad na tisíce těch poctivých. Naprosto to nelze takto paušalizovat. U nás (ve Zlíně) třeba většina taxikářů jezdí po celém městě za 80 - 100 Kč. Když vezmete, že se na to složí čtyři lidi co tím taxikem jedou, tak je to levnější než MHD.. Jste úplně mimo. Spoustu těch taxikářů znám. Pracují 12-14 hodin denně, především v noci, ve svátky, o víkendech... A jejich měsíční příjem pokud odečtou všechny náklady se pohybuje okolo průměrné mzdy (za daleko více odpracovaných hodin ale). To ani neřeším, že mají tímto velice omezený osobní život (někdo zavolá, tak musí sednout do auta a jet), žijí naprosto nezdravým způsobem života (stále za volantem, špatné stravovací návyky...), otravují se s protivnými podnapilými zákazníky a podobně.. Jasně, je to jejich volba, nikdo je k tomu nenutí.. Ale tvrdit tady, že by se měli zamyslet nad svými cenami (mluvím o té většině, né o těch pár jednotlivcích co vozí cizince po Praze) a dělat z nich někoho kdo vydělává měsíčně snad miliony na odíraní zakázniků je opravdu totálně mimo... Podívejte se například jaké mají ceny taxikáři v Německu nebo ve Velké Británii, i v porovnání z daleko vyššími výdělky je tam taxislužba daleko hůře přístupná služba než u nás. U nás v posledních letech s nástupem nové konkurence v podobně velkých taxikářských firem už tak ceny rapidně klesly.
-2
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Tomáš Brzák | Piráti
15.11.2017 | 14:09:37
Stávka taxikářů? Nesmyslná. Nejčastější popud člověka, či poukázat na nějaký problém je extrémismus.

A proč se taxikáři bouří? Je to především konkurencí UBER, Taxify apod. S čistou hlavou můžu říct, že konkurence je velká a podporuji ji. Právě tyto společnosti jako Uber jsou ovládány Vaší aplikací v mobilu, což nám zajistí snadnější, rychlejší a o dost pohodlnější vyřízení, které nabízí mnohem nižší přepravní ceny.

Ale nesmíme taxikářům tolik křivdit , protože z jisté části mají právo na změnu. Taxikář narozdíl od řidičů Uberu apod. musí platit licenci, splňovat různá kritéria a odvádět velkou část svého výdělku firmě (provizi), která ho zaměstnavá.

Jen si myslím, že ovlivňovat městskou hromadou dopravu a její plynulost je neetické. Z jejich strany je především důležité řešit tyto věci politicky, ikdyž to někdy není úplně jednoduché.

Podle mého názoru bych UBER a jiné firmy nezakazoval nýbrž vytvořil patřičná omezení například zakázaným vstupem na letiště, nádraží apod. Kde je pro taxikáře největší potencionální výdělek. Sledujte Politické okénko - BEZ OBALU na fcb.
0
Pro hodnocení se musíte přihlásit
|
15.11.2017 | 13:50:38
Uber bych určitě ponechal ale je třeba jim stanovit nějaká pravidla pro pořádek. Když celý den řidič Uberu vozí lidi za peníze tak je nějak výdelečně činný a proto by se s ním mělo i tak zacházet, čili stejná pravidla jako pro taxikáře nebo aspoň dosti podobná.
11
Pro hodnocení se musíte přihlásit
|
15.11.2017 | 13:43:26
Taxikáři by měli mít od nového roku prý taky EET, tak už by okrádat stát neměli.. Ale čekal jsem, že příchodem UBER do Česka to pomůže taxikářům se zamyslet nad svými cenami a půjdou dolů, zatím co to taxikáři začali řešit podle svého. V tomhle případě třeba EET schvaluji protože taxikáři strašně okrádají nás a potřebují nějaký dohled.
-2
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Zelíčko | TOP09
15.11.2017 | 13:27:13
Problém je, že Uber vznikl původně jako spolujízda, tudíž ideál byl v tom, že pokud já sám někam pojedu a někdo má zrovna podobný cíl a je při cestě, tak to naťuká do telefonu a já ho přiberu, ta platba vznikala jako platba za benzin.

Stalo se ovšem, že postupem času si z toho lidé začali dělat živnost a Uber samotný to podporoval a v tomto případě ze sebe udělal skutečně udělal nelegální taxislužbu, ač se oficiálně tváří jinak, tak jakýkoliv soud ho za taxislužbu označí.

V případě, že bychom se tedy drželi stávající legislativy, tak Uber nelegální je a měla by se jeho činnost ukončit. Ovšem bylo by to velmi reakcionářské a zpátečnické rozhodnutí. Vidíme, že lze taxi provozovat daleko efektivněji, průhledněji a levněji, proto není nic lehčího, než stávající legislativu aktualizovat tak, aby na tom nebyli škodní jak taxikáři, tak ani Uber. Ukázkovým příkladem je zřejmě Liftago, které toto již zkombinovat dokázalo - jezdí pro něj profíci za stejných podmínek jako Uber. Uvolněme tedy překážky pro to stát se taxikářem (napříkald povinnost mít taxametr), ale zaveďme pouze zkoušky z řidičských schopností. Uber bude muset své řidiče pečlivěji projíždět a kvalifikovat, taxikáři zase dosáhnou svého a nebudou oproti Uberu znevýhodňovány a z Uberu se tak stane normální konkurence.
-1
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Tomáš Božek | ODS
15.11.2017 | 08:58:39
Já jsem jednozdnačně na straně Uberu. Spíš bych ty pravidla změnil tak, aby měli taxikáři jednodušší podmínky, ale určitě bych služby, jako je Uber maximálně podporoval.
4
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Soso Prevalsky | SPD
15.11.2017 | 05:55:33
Uber u nás zakázat, vzniká pak zde nerovná konkurence!
1
Pro hodnocení se musíte přihlásit
|
14.11.2017 | 19:40:23
Problém je hlavně v tom, že UBER žádná sdílená ekonomika není. Pokud pro někoho cíleně jedete a zase ho cíleně zavezete někam kam by jste jinak nejeli, tak je to taxislužba a né spolujízda. Bezohledu na to, že jsou tam lidí, kteří jezdí auty co ani nejsou jejich a dělají to 60 hodin týdně místo normální práce. Tohle prostě není sdílená ekonomika. I přesto bych UBER nezakazoval, ale musí pro něj platit stejná pravidla jako pro běžné taxikáře. A jelikož představa, že si každý řidič UBERU bude pořizovat taxametr a nápis "taxi" na střechu vozu je těžko představitelná, tak bych navrhoval spíše tyto pravidla vypustit i pro taxikáře, tím by se prostředí narovnalo.
6
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Perun | ODS
14.11.2017 | 19:12:50
Problém UBERu a v celé "sdílené" ekonomice tkví v neschopnosti zákonodárců takzvanou sdílenou ekonomiku zdanit a právně ošetřit. Protože jen těžko bude te někomu dokazovat, že ten koho veze není kamarád, který dal svému kamarádu na benzín.
1
Pro hodnocení se musíte přihlásit
1 | 2 |