Ludmila Novotná | Piráti
28.02.2018 | 17:37:59
Dne 25.02.2018 08:12:08 Tommenn711 napsal(a):
Zdravím, zajímal by mě váš názor na chování řidičů na silnicích, respektive jestli si myslíte, že dříve se na silnicích méně riskovalo a lidé byli ohleduplnější atd.

Většina řidičů jednou, dvakrát či vícekrát za svůj život poruší nějaký ten dopravní zákon, ať už se jedná o nefunkční světlo, jízdu mimo jízdní pruh nebo vyšší rychlost. Pokud se tak stane v prostoru, kde řidič neohrožuje ostatní účastníky provozu, pak se to se zavřenýma očima dá ještě odpustit, myslím tím méně frekventované cesty atd.

Co mě ale trápí je hazardování některých lidí s vlastním životem i životem všech ostatních, jenom kvůli tomu, aby svoje auto před domem nebo v garáži zaparkovali o pár minut dřív (viz. tento článek (https://www.novinky.cz/krimi/464367-neuveritelny-manevr-hazarderky-za-volantem-u-ceskeho-tesina-resi-policie.html).

Velký neduh také vidím v tom, že lidé jsou doslova nabádáni k porušování dopravních předpisů (např. youtuberem MikeJePan), kdy lidem tvrdí, že mohou porušovat zákony, jak se jim zachce a společnost, ve které pracuje, tvrdí, že takové lidi poté úspěšně obhájí u správního řízení.

Na udělování řidičských průkazů bych zřejmě nic neměnil, spíše bych zavedl povinná přetestování řidičů (např. každé 3 roky, pouze formou praktické zkoušky a povinným ověřením zdravotního a psychického stavu dotyčného lékařem), která vnímám jako naprosto klíčová například u "řidičů neřidičů" nebo u starších lidí, u kterých často dochází k zásadním změnám ve zdravotním stavu.
Dřív bylo podstatně méně aut na silnicích v důsledku komunistického tureckého hospodaření.

Auta byla méně výkonná.

Ano bylo by třeba pečlivěji "prozdávat" řidičáky. Mnoho lidí si kompenzuje svoje mindrátky agresivitou za volantem i jinde. Takže pravidelné psychotesty Pro všechny řidiče. Pro ty starší i oční a hlavně testy na rychlé reakce.
3
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Dominik Škrba | KSČM
28.02.2018 | 05:11:55
Bavíme se tu o sankcích za porušení zákona a o podmínkách získání ŘP. Avšak je tu jeden menší problém, a to, že na dosti místech není dostatek policistů, tudíž nemá kdo tyto prohřešky sankciovat.

Velkým problémem je vjetí na železniční přejezd ve výstraze, zde je, podle mě, nutné, aby došlo k zpřísnění sankcí, odebrání ŘP + pokuta + případně ještě obvinění z obecného ohrožení, ano přejezdů je hodně, ale šlo by to řešit kamerami a zpětným kontaktováním řidičů.
3
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Paul | SPD
28.02.2018 | 02:47:29
Dne 25.02.2018 19:43:00 Kyri napsal(a):
Měly by se častěji odebírat řidičské průkazy za prohřešky. U těch méně závažných bez zákazu řízení, jen odebrat řidičák (ve smyslu pozastavit jeho platnost) a v případě přezkoušení (teorie i jízdy) zase vrátit, bez zákazu řízení.
Ono je problém které prohřeky policie sleduje a které jsou měřitelné a dokazující ten přestupek, prostě měřitelné jsou rychlost a alkohol. Nebo když Vás vyfotí s telefonem nebo nepřipoutaný. Ostatní se moc neřeší, jelikož musí být důkaz a ten musí policie nějak předložit.
0
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Kyri | Piráti
25.02.2018 | 19:43:00
Měly by se častěji odebírat řidičské průkazy za prohřešky. U těch méně závažných bez zákazu řízení, jen odebrat řidičák (ve smyslu pozastavit jeho platnost) a v případě přezkoušení (teorie i jízdy) zase vrátit, bez zákazu řízení.
6
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Jiří Hovorka | TOP09
25.02.2018 | 17:52:47
To co se děje na silnicích, je obrazem společnosti. Nemálo lidí jde tvrdě za svým cílem a nehledí na pravidla a v neposlední řadě to odnášejí nevinní lidé. Takže základem je respektovat, že na silnicích nejsme sami a podle toho se chovat.



Co se týče pravidel pro získání ŘP, byl bych spíše pro rozšíření praktické výuky z 28 hodin na nejméně 50, přičemž minimálně 10 hodin by muselo proběhnout během zimních měsíců. Po absolvování 40 hodin by mohl adept na řidičský průkaz získat podmíněný ŘP (zákaz jízdy během zimních měsíců). Účelem je, aby se lidé setkali s větším množstvích reálných situacích na silnicích.

V každém případě se v dnešní době stává automobil zbraní. Kdo nerespektuje pravidla, měl by být trestán podobně jako za násilné skutky z nedbalosti s tvrdým zákazem řízení vozidla. Kdo poruší zákaz řízení, již se nejedná o nedbalost, ale už bych to posuzoval jako úmyslné či úkladné trestníé činy.
-1
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Tommenn711 | Svobodní
25.02.2018 | 08:12:08
Zdravím, zajímal by mě váš názor na chování řidičů na silnicích, respektive jestli si myslíte, že dříve se na silnicích méně riskovalo a lidé byli ohleduplnější atd.

Většina řidičů jednou, dvakrát či vícekrát za svůj život poruší nějaký ten dopravní zákon, ať už se jedná o nefunkční světlo, jízdu mimo jízdní pruh nebo vyšší rychlost. Pokud se tak stane v prostoru, kde řidič neohrožuje ostatní účastníky provozu, pak se to se zavřenýma očima dá ještě odpustit, myslím tím méně frekventované cesty atd.

Co mě ale trápí je hazardování některých lidí s vlastním životem i životem všech ostatních, jenom kvůli tomu, aby svoje auto před domem nebo v garáži zaparkovali o pár minut dřív (viz. tento článek (https://www.novinky.cz/krimi/464367-neuveritelny-manevr-hazarderky-za-volantem-u-ceskeho-tesina-resi-policie.html).

Velký neduh také vidím v tom, že lidé jsou doslova nabádáni k porušování dopravních předpisů (např. youtuberem MikeJePan), kdy lidem tvrdí, že mohou porušovat zákony, jak se jim zachce a společnost, ve které pracuje, tvrdí, že takové lidi poté úspěšně obhájí u správního řízení.

Na udělování řidičských průkazů bych zřejmě nic neměnil, spíše bych zavedl povinná přetestování řidičů (např. každé 3 roky, pouze formou praktické zkoušky a povinným ověřením zdravotního a psychického stavu dotyčného lékařem), která vnímám jako naprosto klíčová například u "řidičů neřidičů" nebo u starších lidí, u kterých často dochází k zásadním změnám ve zdravotním stavu.
0
Pro hodnocení se musíte přihlásit
1 |