ZALOŽIL
Jiří Hráček | 04.11.2017
pete4646 | Svobodní
04.11.2017 | 13:19:09
Jako student stavebního inženýrství na VUT v Brně musím bohužel říct, že já jako 22.letý člověk se vysokorychlostní železnice dožiju v ČR někdy kolem 40 let života. Projekt je to pěkný, ale bohužel v našem státě trvá vše neúměrně dlouho. Na západě jsou s kvalitou a i hlavně rychlostí výstavby úplně jinde.
2
Pro hodnocení se musíte přihlásit
|
04.11.2017 | 13:11:15
Dne 03.11.2017 19:16:48 Jabr napsal(a):
Nejsem si jist, zda je smysluplné stavět v naší malé zemi vysokorychlostní tratě. Našli by vůbec uplatnění? Spíše bych se zaměřil na rekonstrukci a modernizaci stávající železniční sítě.
Rad bych se dostal z Plzne do Prahy za 30 min. Pak treba do Brna za hodinu atd. Stavet vysokorychlostni trate rozhodne smysl ma.
V tomto jsme dost zaspali a tezko se to bude dohanet. Dle meho je treba zacit co nejdrive stavet HYPERLOOP. Pak by VRT nebylo az tak zhave tema.
https://ekonomika.idnes.cz/interview-hyperloop-transportation-technologies-fwt-/eko-doprava.aspx?c=A170120_2300057_eko-doprava_rny
0
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Dominik Škrba | KSČM
04.11.2017 | 09:00:19
Dne 03.11.2017 20:36:48 Diotima napsal(a):

Dne 03.11.2017 19:16:48 Jabr napsal(a):
Nejsem si jist, zda je smysluplné stavět v naší malé zemi vysokorychlostní tratě. Našli by vůbec uplatnění? Spíše bych se zaměřil na rekonstrukci a modernizaci stávající železniční sítě.--- Rozhodně ne, musíme zajistit kvalitní spojení s našimi sousedy a to nejen pomocí dálnic, ale hlavně díky kvalitním moderním železnicím.
Samozřejmě se sousedními státy to chce mít kvalitní a rychlé spojení, ale proč to všichni staví jako prim? Nemělo by být pro nás prioritou dobré vnitrostátní spojení? Někde je provoz ohrožen technickým stavem, jinde nízkým počtem cestujících třeba z důvodu pomalosti, nemělo by být toto pro nás prim?

Jinak obecně souhlasím, že VRT je dobrá věc, vždyť i komunisté to cca v 85 měli ve svých plánech, uplynulo 32 let a nezměnilo se nic.
4
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Diotima | TOP09
03.11.2017 | 20:36:48
Dne 03.11.2017 19:16:48 Jabr napsal(a):
Nejsem si jist, zda je smysluplné stavět v naší malé zemi vysokorychlostní tratě. Našli by vůbec uplatnění? Spíše bych se zaměřil na rekonstrukci a modernizaci stávající železniční sítě.
Rozhodně ne, musíme zajistit kvalitní spojení s našimi sousedy a to nejen pomocí dálnic, ale hlavně díky kvalitním moderním železnicím.
2
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Jabr | ANO
03.11.2017 | 19:16:48
Nejsem si jist, zda je smysluplné stavět v naší malé zemi vysokorychlostní tratě. Našli by vůbec uplatnění? Spíše bych se zaměřil na rekonstrukci a modernizaci stávající železniční sítě.
-7
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Michalion | Piráti
03.11.2017 | 18:49:25
Ano! Využít železnici na maximum, mě by se naše zem jako vlaková velmoc spolu s Japonskem líbila :)
5
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Doménico | ČSSD
03.11.2017 | 16:54:06
Naše republika má nejhustější železniční sít v Evrope a vubec to nedokáže využít. V železnicívh je obrovský potenciál a mělo by se do nich investovat . Aby to bylo jako Německu , tam je to perfktní cetovat vlakem .
6
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Dominik Škrba | KSČM
03.11.2017 | 16:01:59
Dne 03.11.2017 15:27:10 KarelKancik napsal(a):
Vysokorychlostní železnice, nebo železnice s dostatečně vysokou rychlostí, bezpečností a komfortem?

Ano, Česká republika potřebuje dobře fungující železnici a vlaky. V některých ohledech je ale třeba taky si všímat dálnic. Příklad toho, jak se to dělat nemá nám dala Sobotkova vláda. Pomalá a drahá výstavba - ptám se, kdo je za to zodpovědný a kdo si to odskáče? Naopak železnice se v posledních deseti letech opravdu vylepšuje.

Je potřeba zamyslet se, jestli dálniční síť naplánovaná před desítkami let (z Brna na sever dokonce ve 40. letech) je stále aktuální. Proč například z Brna na jih vedou dvě dálnice a z Prahy do Karlových Varů v podstatě po dálnici jet nemůžete vůbec. Z Brna do Českých Budějovic je otřesné spojení vlakové (cca 4,5 hodiny) a po silnici skoro stejně příšerné (nejrychleji snad jet někam k Humpolci a pak zase zpět na Jindřichův Hradec) - přitom tuto trasu využívá hodně lidí a ani koridor ani dálnice se neplánuje ani výhledově.

Když se budeme bavit o financování, tak je to opravdu jen otázkou nastavení priorit. Konečně musí být vynucen zodpovědný přístup zodpovědných politiků a úředníků. Připomenu jen, že třeba pražské metro si Praha a Dopravní podnik platí sami, bez dotací z EU, takže na tom závislí nejsme, nebo nemusíme být - však se toho mnoho postavilo i před vstupem do EU.

A hlavně ti, kteří mají nastarosti projektování nepřemýšlí logicky: Proč se třeba z Českých Budějovic do Prahy staví železniční koridor a zároveň souběžně nová dálnice? Podotýkám, že ta v některých úsecích vedou jen asi 25 metrů od sebe. V provozu v celé délce ještě ani zdaleka není ani jedno z toho. V jiných částech republiky naopak není ani železnice, ani se tam nestaví (logicky) dálnice nebo nové napojení na ní.

Výstavba koridorů je taky podivná. Už v roce 2003 byly v provozu Pendolina, která mají maximální rychlost 230 km/h a naklápěcí skříň kvůli rychlejším průletům zatáčkami. Co se dělá u nás? Za obrovské sumy peněz se staví nové tratě ve stopě těch původních, ale především se napřimují i tam, kde by to kvůli maximální rychlosti ubohých 160 km/h vůbec nebylo nutné. Vznikají nové mosty a tunely a vlaky tam ani tu maximální rychlost nevyužijí ne kvůli svému stáří nebo nemodernosti - ale kvůli volně nastavenému jízdnímu řádu. Vlak má být schopen přepravit stovky lidí najednou - proč na expresy Českých drah jsou nasazovány jen 4 nebo 5 vozů a táhne je nejdražší lokomotiva Evropy 380 ze Škody Transportation s výkonem asi 7 MW?

Ideální by bylo nejlépe uzákonit, aby nové koriory byly plánované minimálně na 250 km/h. Zároveň by to měly být trati, kde může - alespoň v případě nějaké mimořádnosti - projet i pomalý náklaďák nebo starý motorák. Největší plýtvání penězi a energií je třeba vidět na koridouru z Prahy do Plzně na Ejpovickém tunelu. Už dávno mezi Rokycany a Plzní byla dvoukolejná elektrifikovaná trať, pravda s maximální rychlostí odhaduji tak do 90 km/h. Po mnoha letech a mnoha miliardách ze státního rozpočtu, rozpočtu SŽDC (dílem peněz zákazníků, dílem opět státních) docílíme toho, že vlaky pojedou tunelem 160 km/h (to už jezdily vlaky v Británii před válkou) a cestu si zkrátíme jen o jednotky kilometrů a asi 7 minut. Které s blbě nastaveným grafikonem vlak zase nabere stáním v Berouně nebo Rokycanech apod., jak to tak dnes bývá. Tak tudy cesta nevede.

Také bychom se měli zabývat otázkou regionálních železnic, hlavně výstavbu zcela nových tam, kde chybí, a ty nemusí být nutně vysokorychlostní.

Ještě je třeba dodat, že kdyby se ODS a ČSSD v minulých dvaceti letech snažily skutečně budovat železniční síť na úrovni, určitě se neodehraje rozdělení Českých Drah na ČD a.s., které zajišťují dopravu osob a zboží, ale v oddělených divizích (takže jedna nemůže finančně pomoci druhé) a hlavně vznik SŽDC, který se neblaze projevil tím, že jednak vznikla nová státní organizace (a nová zátěž rozpočtu) a ta do nynější doby musela stavět podél tratí zcela nové výpravní budovy, protože ty původní byly v majetku ČD, byly při tom prázdné a chátraly.

To jsou asi nejvíce viditelné nesmysly, které se u nás budou muset co nejrychleji vyřešit. Dřív, než začneme zmatkovitě (a populisticky) fantazírovat o českých šinkansenech.
A proč by se nestavěla jak trať tak silnice, když si to situace žádá? Z Brna do Budějovic se jedná o trať, která je vedena mnoha oblouky, a hlavně v úseku Brno - Jihlava je neelktrifikována, tyto 2 důvody neumožňují vyšší rychlost a ta trať by se špatně narovnávala. A můžete mi říci, kde trať byla narovnána zbytečně?

Přeložka trati na Plzeň byla nutná z ohledem na mezinárodní provoz. A vata 3 - 4 minuty v JŘ je vždy lepší než honit každou minutu, navíc vata nezakazuje využití maximální rychlosti, pokud je trať před vlakem volná. Že by proto, že tolik vozů v danou chvíli stačí? Ono víte, za použitou dopravní cestu se platí dle počtu náprav, takže proč zbytečně tahat 10 poloprázdných vozů? Na normálním rozchodu může projet jakýkoliv vlak s tím rozchodem, takže nnechápu, poznámku o plánování tak aby tam v případě MÚ mohl projet i jiný vlak.

Tak si fantazírujte dál, 250 km/h uzákonit? Evidentně moc toho o železnici nevíte, když se rozčilujete, že se tratě modernizují jen na 160 km/h, problém je v zákonu, ten nám říká, že na tratích s rychlostí vyšší, jak 160 nesmí být úrovňové křížení s pozemní komunikací, což v některých místech by byl problém. Navíc kolik vozidel na 200 km/h v současné době v ČR jezdí? No moc jich není.
2
Pro hodnocení se musíte přihlásit
KarelKancik | Trikolóra
03.11.2017 | 15:27:10
Vysokorychlostní železnice, nebo železnice s dostatečně vysokou rychlostí, bezpečností a komfortem?

Ano, Česká republika potřebuje dobře fungující železnici a vlaky. V některých ohledech je ale třeba taky si všímat dálnic. Příklad toho, jak se to dělat nemá nám dala Sobotkova vláda. Pomalá a drahá výstavba - ptám se, kdo je za to zodpovědný a kdo si to odskáče? Naopak železnice se v posledních deseti letech opravdu vylepšuje.

Je potřeba zamyslet se, jestli dálniční síť naplánovaná před desítkami let (z Brna na sever dokonce ve 40. letech) je stále aktuální. Proč například z Brna na jih vedou dvě dálnice a z Prahy do Karlových Varů v podstatě po dálnici jet nemůžete vůbec. Z Brna do Českých Budějovic je otřesné spojení vlakové (cca 4,5 hodiny) a po silnici skoro stejně příšerné (nejrychleji snad jet někam k Humpolci a pak zase zpět na Jindřichův Hradec) - přitom tuto trasu využívá hodně lidí a ani koridor ani dálnice se neplánuje ani výhledově.

Když se budeme bavit o financování, tak je to opravdu jen otázkou nastavení priorit. Konečně musí být vynucen zodpovědný přístup zodpovědných politiků a úředníků. Připomenu jen, že třeba pražské metro si Praha a Dopravní podnik platí sami, bez dotací z EU, takže na tom závislí nejsme, nebo nemusíme být - však se toho mnoho postavilo i před vstupem do EU.

A hlavně ti, kteří mají nastarosti projektování nepřemýšlí logicky: Proč se třeba z Českých Budějovic do Prahy staví železniční koridor a zároveň souběžně nová dálnice? Podotýkám, že ta v některých úsecích vedou jen asi 25 metrů od sebe. V provozu v celé délce ještě ani zdaleka není ani jedno z toho. V jiných částech republiky naopak není ani železnice, ani se tam nestaví (logicky) dálnice nebo nové napojení na ní.

Výstavba koridorů je taky podivná. Už v roce 2003 byly v provozu Pendolina, která mají maximální rychlost 230 km/h a naklápěcí skříň kvůli rychlejším průletům zatáčkami. Co se dělá u nás? Za obrovské sumy peněz se staví nové tratě ve stopě těch původních, ale především se napřimují i tam, kde by to kvůli maximální rychlosti ubohých 160 km/h vůbec nebylo nutné. Vznikají nové mosty a tunely a vlaky tam ani tu maximální rychlost nevyužijí ne kvůli svému stáří nebo nemodernosti - ale kvůli volně nastavenému jízdnímu řádu. Vlak má být schopen přepravit stovky lidí najednou - proč na expresy Českých drah jsou nasazovány jen 4 nebo 5 vozů a táhne je nejdražší lokomotiva Evropy 380 ze Škody Transportation s výkonem asi 7 MW?

Ideální by bylo nejlépe uzákonit, aby nové koriory byly plánované minimálně na 250 km/h. Zároveň by to měly být trati, kde může - alespoň v případě nějaké mimořádnosti - projet i pomalý náklaďák nebo starý motorák. Největší plýtvání penězi a energií je třeba vidět na koridouru z Prahy do Plzně na Ejpovickém tunelu. Už dávno mezi Rokycany a Plzní byla dvoukolejná elektrifikovaná trať, pravda s maximální rychlostí odhaduji tak do 90 km/h. Po mnoha letech a mnoha miliardách ze státního rozpočtu, rozpočtu SŽDC (dílem peněz zákazníků, dílem opět státních) docílíme toho, že vlaky pojedou tunelem 160 km/h (to už jezdily vlaky v Británii před válkou) a cestu si zkrátíme jen o jednotky kilometrů a asi 7 minut. Které s blbě nastaveným grafikonem vlak zase nabere stáním v Berouně nebo Rokycanech apod., jak to tak dnes bývá. Tak tudy cesta nevede.

Také bychom se měli zabývat otázkou regionálních železnic, hlavně výstavbu zcela nových tam, kde chybí, a ty nemusí být nutně vysokorychlostní.

Ještě je třeba dodat, že kdyby se ODS a ČSSD v minulých dvaceti letech snažily skutečně budovat železniční síť na úrovni, určitě se neodehraje rozdělení Českých Drah na ČD a.s., které zajišťují dopravu osob a zboží, ale v oddělených divizích (takže jedna nemůže finančně pomoci druhé) a hlavně vznik SŽDC, který se neblaze projevil tím, že jednak vznikla nová státní organizace (a nová zátěž rozpočtu) a ta do nynější doby musela stavět podél tratí zcela nové výpravní budovy, protože ty původní byly v majetku ČD, byly při tom prázdné a chátraly.

To jsou asi nejvíce viditelné nesmysly, které se u nás budou muset co nejrychleji vyřešit. Dřív, než začneme zmatkovitě (a populisticky) fantazírovat o českých šinkansenech.
-3
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Perun | Trikolóra
03.11.2017 | 15:11:58
To je dost vážné téma, když se zamyslíme zjistíme, že většina drah je jednokolejných a tedy modernizace je potřeba.
2
Pro hodnocení se musíte přihlásit
1 | 2 |