ZALOŽIL
David Nicolas Pola | 18.10.2017
Dominik Škrba | KSČM
18.10.2017 | 18:55:26
Dne 18.10.2017 17:29:23 Jaroslav Hendrich napsal(a):
Škrba to zas dokonale hodil na EU. Krista ten člověk mě fakt zabije...

Na tom přece nezáleží jak jsou ty podniky rozdělené. Záleží na tom, že je oba spravuje stát. Jsou státní a proto musí stát zajistit, aby ty podniky spolupracovali tak, aby ani jeden nebyl ztrátový, v nejhorším případě aby společně profitovaly. Když mám holding, tak nebudu stavět dvě na sobě závislé společnosti do pozice, ve které spolu soupeří.

Máte pravdu. Špatně jsem Vás pochopil. Už jsem si najivně myslel, že jste schopný příjmout demokratické principy.

Pokud souchlasíte, prosím o podporu.

Jaroslav Hendrich "poslanec" za piráty
To špatné pochopení, jsem směřoval na to, že bych viděl jako lákavou věc na železnici konkurenci, já bych je na železnici nepustil vůbec. Lži typu, že pred nimi se nemodernizovalo jsou zcestné. A cena jízdenky, jestli někomu přijde mnoho v průměru 1,70 Kč za kilometr, tak ať se pak nediví stáří vozového parku a velkému dotování.

Co se týče EU,pravda měl jsem to lépe oddělit, tím jsem vysvětloval to, proč se ČD muselo rozdělit.
6
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Jaroslav Hendrich | ODS
18.10.2017 | 17:29:23
Škrba to zas dokonale hodil na EU. Krista ten člověk mě fakt zabije...

Na tom přece nezáleží jak jsou ty podniky rozdělené. Záleží na tom, že je oba spravuje stát. Jsou státní a proto musí stát zajistit, aby ty podniky spolupracovali tak, aby ani jeden nebyl ztrátový, v nejhorším případě aby společně profitovaly. Když mám holding, tak nebudu stavět dvě na sobě závislé společnosti do pozice, ve které spolu soupeří.

Máte pravdu. Špatně jsem Vás pochopil. Už jsem si najivně myslel, že jste schopný příjmout demokratické principy.

Pokud souchlasíte, prosím o podporu.

Jaroslav Hendrich "poslanec" za piráty
0
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Petr Růžička | KDU-ČSL
18.10.2017 | 14:48:46
Podobně jako se v České republice přistupuje k výstavbě dálnic se bohužel přistupuje k železnici. Možná ještě hůře... Ale na druhou stranu je to pořád lepší než za komunistů. To existovala jenom federální dálnice a jinak nic :). Zlaté Hitlerovy dálnice!
2
Pro hodnocení se musíte přihlásit
PetrB | ANO
18.10.2017 | 14:45:33
Dne 18.10.2017 14:11:05 Dominik Škrba napsal(a):

Dne 18.10.2017 13:51:11 PetrB napsal(a):

Dne 18.10.2017 13:36:55 Jaroslav Hendrich napsal(a):

Dne 18.10.2017 13:15:27 Dominik Škrba napsal(a):
Kapacita hlavního koridoru je opravdu skoro vyčerpána, hlavně v úseku Praha - Česká Třebová, problém vidím i v tom, že dopravní cesta je v rámci liberalizace přiřazována soukromníkům i když je jasné, že kapacita je na hraně. Zde měl převládnout zdravý rozum a další kapacita neměla být přiřazována do doby než se kapacita uvolní. A pri zadávání by podle mě měl následovat tento postup státní dopravce - nákladní doprava - ostatní. Problém vidím i v tom, že kapacita na hlavním elektrifikované trati byla přiřazena i Arrivě, která svůj Expres vede jednotkou, která dosahuje sotva 120 km/h a ještě k tomu je dieselová.

Ano VRT je lákavé a jistě bychom se měli posunout dál, ale otázkou je kolik % ceny jsme schopni dát samy a tedy aby nám zbyly peníze i na ostatní tratě, i tam žijí lidé a potřebují se dopravovat. Vesnice upadají i z toho důvodu. Že veřejná doprava tam kolikrát jezdí mizerně či skoro vůbec.--- Zcela vyjímečně musím souhlasit s panem Škrbou... Ačkoli je představa soukromníků na trati lákavá cenově a komfortem, je třeba myslet na fakt, že nemusí fungovat i na méně atraktivních tratích. ČD musí. Proto je to nerovný konkurenční boj. Řešením by bylo, že by ČD, jakožto majitel trati po které jezdí i soukromníci, zahrnul do pronájmu trati nejen úsek který soukromník využívá, ale také ony přičleněné oblasti, které nevyužívá. Je pravdou, že čr poslední léta uvažuje velmi neekonomicky a nabízí až pohádkové podmínky pro zájemce o využívání českých zdrojů. To stejné vodárny, kanalizace a tp a tp, kde provozovatele jen těží z výhod ale nenesou na zádech nevýhody.--- Určitě bych byl opatrný v označování ČD jako vlastníka trati :)) Byť to tak i skrz SŽDC de facto je, tak příznivci ČD jsou pak schopni při nadávání na zpoždění křičet, že s tím ČD nemá nic společného a že ČD není SŽDC.--- Defacto je? SŽDC je státní organizace a ČD je akciovka s 100% vlastnictví státu a i mezi oběma organizacemi probíhají ostré boje, teď například o režijní jízdné. Takže to není jen křičení fandů ČD, ale holý fakt, který by se měl respektovat, jinak budou přežívat mýty, které nejsou pravdivé, a falešně bude označována za viníka ta či ona organizace.


No, tohle celé je jedno velké "jestli". Vzpomněl bych v takovém případě třeba osobu Jiřího Koláře, který dlouhá léta fungoval ve vysoké pozici v ČD a poté byl jmenován generálním ředitelem SŽDC. Nemusí to samozřejmě nic znamenat, v každém případě v dobách, kdy byl v ČD, se vehementně snažil přerušit kupříkladu provoz na trati č.132 z Děčína do Oldřichova, i když se okolní obce nabídly, že provoz trati budou řešit. Poté se objevil v SŽDC a od dob, kdy v SŽDC byl, je tato trať v určitém úseku záhadně v dlouhodobé výluce, protože se nikdo ze správy nemá k tomu, aby uklidil "popadané stromy, napadané bahno" apod. Je to jehla v kupce sena a samozřejmě netvrdím, že se stal p.Kolář ředitelem jen proto, aby přerušil provoz na pro něj nepopulární trati, ale tady to určitým způsobem spolupráce mezi ČD a SŽDC minimálně smrdělo. Ale třeba na to nenahlížím vhodným způsobem.
4
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Dominik Škrba | KSČM
18.10.2017 | 14:11:05
Dne 18.10.2017 13:51:11 PetrB napsal(a):

Dne 18.10.2017 13:36:55 Jaroslav Hendrich napsal(a):

Dne 18.10.2017 13:15:27 Dominik Škrba napsal(a):
Kapacita hlavního koridoru je opravdu skoro vyčerpána, hlavně v úseku Praha - Česká Třebová, problém vidím i v tom, že dopravní cesta je v rámci liberalizace přiřazována soukromníkům i když je jasné, že kapacita je na hraně. Zde měl převládnout zdravý rozum a další kapacita neměla být přiřazována do doby než se kapacita uvolní. A pri zadávání by podle mě měl následovat tento postup státní dopravce - nákladní doprava - ostatní. Problém vidím i v tom, že kapacita na hlavním elektrifikované trati byla přiřazena i Arrivě, která svůj Expres vede jednotkou, která dosahuje sotva 120 km/h a ještě k tomu je dieselová.

Ano VRT je lákavé a jistě bychom se měli posunout dál, ale otázkou je kolik % ceny jsme schopni dát samy a tedy aby nám zbyly peníze i na ostatní tratě, i tam žijí lidé a potřebují se dopravovat. Vesnice upadají i z toho důvodu. Že veřejná doprava tam kolikrát jezdí mizerně či skoro vůbec.--- Zcela vyjímečně musím souhlasit s panem Škrbou... Ačkoli je představa soukromníků na trati lákavá cenově a komfortem, je třeba myslet na fakt, že nemusí fungovat i na méně atraktivních tratích. ČD musí. Proto je to nerovný konkurenční boj. Řešením by bylo, že by ČD, jakožto majitel trati po které jezdí i soukromníci, zahrnul do pronájmu trati nejen úsek který soukromník využívá, ale také ony přičleněné oblasti, které nevyužívá. Je pravdou, že čr poslední léta uvažuje velmi neekonomicky a nabízí až pohádkové podmínky pro zájemce o využívání českých zdrojů. To stejné vodárny, kanalizace a tp a tp, kde provozovatele jen těží z výhod ale nenesou na zádech nevýhody.--- Určitě bych byl opatrný v označování ČD jako vlastníka trati :)) Byť to tak i skrz SŽDC de facto je, tak příznivci ČD jsou pak schopni při nadávání na zpoždění křičet, že s tím ČD nemá nic společného a že ČD není SŽDC.
Defacto je? SŽDC je státní organizace a ČD je akciovka s 100% vlastnictví státu a i mezi oběma organizacemi probíhají ostré boje, teď například o režijní jízdné. Takže to není jen křičení fandů ČD, ale holý fakt, který by se měl respektovat, jinak budou přežívat mýty, které nejsou pravdivé, a falešně bude označována za viníka ta či ona organizace.
6
Pro hodnocení se musíte přihlásit
PetrB | ANO
18.10.2017 | 13:51:11
Dne 18.10.2017 13:36:55 Jaroslav Hendrich napsal(a):

Dne 18.10.2017 13:15:27 Dominik Škrba napsal(a):
Kapacita hlavního koridoru je opravdu skoro vyčerpána, hlavně v úseku Praha - Česká Třebová, problém vidím i v tom, že dopravní cesta je v rámci liberalizace přiřazována soukromníkům i když je jasné, že kapacita je na hraně. Zde měl převládnout zdravý rozum a další kapacita neměla být přiřazována do doby než se kapacita uvolní. A pri zadávání by podle mě měl následovat tento postup státní dopravce - nákladní doprava - ostatní. Problém vidím i v tom, že kapacita na hlavním elektrifikované trati byla přiřazena i Arrivě, která svůj Expres vede jednotkou, která dosahuje sotva 120 km/h a ještě k tomu je dieselová.

Ano VRT je lákavé a jistě bychom se měli posunout dál, ale otázkou je kolik % ceny jsme schopni dát samy a tedy aby nám zbyly peníze i na ostatní tratě, i tam žijí lidé a potřebují se dopravovat. Vesnice upadají i z toho důvodu. Že veřejná doprava tam kolikrát jezdí mizerně či skoro vůbec.--- Zcela vyjímečně musím souhlasit s panem Škrbou... Ačkoli je představa soukromníků na trati lákavá cenově a komfortem, je třeba myslet na fakt, že nemusí fungovat i na méně atraktivních tratích. ČD musí. Proto je to nerovný konkurenční boj. Řešením by bylo, že by ČD, jakožto majitel trati po které jezdí i soukromníci, zahrnul do pronájmu trati nejen úsek který soukromník využívá, ale také ony přičleněné oblasti, které nevyužívá. Je pravdou, že čr poslední léta uvažuje velmi neekonomicky a nabízí až pohádkové podmínky pro zájemce o využívání českých zdrojů. To stejné vodárny, kanalizace a tp a tp, kde provozovatele jen těží z výhod ale nenesou na zádech nevýhody.
Určitě bych byl opatrný v označování ČD jako vlastníka trati :)) Byť to tak i skrz SŽDC de facto je, tak příznivci ČD jsou pak schopni při nadávání na zpoždění křičet, že s tím ČD nemá nic společného a že ČD není SŽDC.
0
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Dominik Škrba | KSČM
18.10.2017 | 13:47:34
Dne 18.10.2017 13:36:55 Jaroslav Hendrich napsal(a):

Dne 18.10.2017 13:15:27 Dominik Škrba napsal(a):
Kapacita hlavního koridoru je opravdu skoro vyčerpána, hlavně v úseku Praha - Česká Třebová, problém vidím i v tom, že dopravní cesta je v rámci liberalizace přiřazována soukromníkům i když je jasné, že kapacita je na hraně. Zde měl převládnout zdravý rozum a další kapacita neměla být přiřazována do doby než se kapacita uvolní. A pri zadávání by podle mě měl následovat tento postup státní dopravce - nákladní doprava - ostatní. Problém vidím i v tom, že kapacita na hlavním elektrifikované trati byla přiřazena i Arrivě, která svůj Expres vede jednotkou, která dosahuje sotva 120 km/h a ještě k tomu je dieselová.

Ano VRT je lákavé a jistě bychom se měli posunout dál, ale otázkou je kolik % ceny jsme schopni dát samy a tedy aby nám zbyly peníze i na ostatní tratě, i tam žijí lidé a potřebují se dopravovat. Vesnice upadají i z toho důvodu. Že veřejná doprava tam kolikrát jezdí mizerně či skoro vůbec.--- Zcela vyjímečně musím souhlasit s panem Škrbou... Ačkoli je představa soukromníků na trati lákavá cenově a komfortem, je třeba myslet na fakt, že nemusí fungovat i na méně atraktivních tratích. ČD musí. Proto je to nerovný konkurenční boj. Řešením by bylo, že by ČD, jakožto majitel trati po které jezdí i soukromníci, zahrnul do pronájmu trati nejen úsek který soukromník využívá, ale také ony přičleněné oblasti, které nevyužívá. Je pravdou, že čr poslední léta uvažuje velmi neekonomicky a nabízí až pohádkové podmínky pro zájemce o využívání českých zdrojů. To stejné vodárny, kanalizace a tp a tp, kde provozovatele jen těží z výhod ale nenesou na zádech nevýhody.
Asi jste mě špatně pochopil, já považuji dopravu za důležitý sektor, a soukromníky bych tam nepouštěl vůbec. Ale jsem ochoten je tam nechat, jen na vlastní triko, veřejný závazek bych jim nedával.

Jinak takový podstatný detail, kvůli EU, se ČD rozštěpilo na ČD (provozovatel drážní dopravy - dopravce) a SŽDC (provozovatel dráhy - správce tratí), jelikož se EU nemluvilo, že správce tratí je i dopravcem a že to je nefér vůči soukromníkům.
4
Pro hodnocení se musíte přihlásit
PetrB | ANO
18.10.2017 | 13:47:27
Tohle je problém, který začal už v dobách, kdy na železnicích byl až na výjimky jediný dopravce. Pokud by se České Dráhy věnovaly svému vozovému parku, cenám přepravy apod., nemuselo to provokovat další k tomu, aby se svou trochou do mlýnu přišli také. Když člověk ještě 10 let zpět viděl, co všechno jezdilo po kolejích, tak se často divil, že dojel do místa určení v pořádku. Pak je jasné, že se může objevit někdo, kdo se bude snažit přepravu přizpůsobit nějaké evropské úrovni, což právě udělali s RegioJetem, potažmo Leo Expressem apod. Až potom se teprve u ČD probudili, kvalita vlaků je hned jinde a i ceny šly dolů. Pak se nemůže nikdo divit, že je na železnici plno. Litovat můžeme snad jen toho, že té kvalitnější dopravy není více i na dalších tratích, ne jen těch hlavních.
-3
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Jaroslav Hendrich | ODS
18.10.2017 | 13:36:55
Dne 18.10.2017 13:15:27 Dominik Škrba napsal(a):
Kapacita hlavního koridoru je opravdu skoro vyčerpána, hlavně v úseku Praha - Česká Třebová, problém vidím i v tom, že dopravní cesta je v rámci liberalizace přiřazována soukromníkům i když je jasné, že kapacita je na hraně. Zde měl převládnout zdravý rozum a další kapacita neměla být přiřazována do doby než se kapacita uvolní. A pri zadávání by podle mě měl následovat tento postup státní dopravce - nákladní doprava - ostatní. Problém vidím i v tom, že kapacita na hlavním elektrifikované trati byla přiřazena i Arrivě, která svůj Expres vede jednotkou, která dosahuje sotva 120 km/h a ještě k tomu je dieselová.

Ano VRT je lákavé a jistě bychom se měli posunout dál, ale otázkou je kolik % ceny jsme schopni dát samy a tedy aby nám zbyly peníze i na ostatní tratě, i tam žijí lidé a potřebují se dopravovat. Vesnice upadají i z toho důvodu. Že veřejná doprava tam kolikrát jezdí mizerně či skoro vůbec.
Zcela vyjímečně musím souhlasit s panem Škrbou... Ačkoli je představa soukromníků na trati lákavá cenově a komfortem, je třeba myslet na fakt, že nemusí fungovat i na méně atraktivních tratích. ČD musí. Proto je to nerovný konkurenční boj. Řešením by bylo, že by ČD, jakožto majitel trati po které jezdí i soukromníci, zahrnul do pronájmu trati nejen úsek který soukromník využívá, ale také ony přičleněné oblasti, které nevyužívá. Je pravdou, že čr poslední léta uvažuje velmi neekonomicky a nabízí až pohádkové podmínky pro zájemce o využívání českých zdrojů. To stejné vodárny, kanalizace a tp a tp, kde provozovatele jen těží z výhod ale nenesou na zádech nevýhody.
3
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Dominik Škrba | KSČM
18.10.2017 | 13:15:27
Kapacita hlavního koridoru je opravdu skoro vyčerpána, hlavně v úseku Praha - Česká Třebová, problém vidím i v tom, že dopravní cesta je v rámci liberalizace přiřazována soukromníkům i když je jasné, že kapacita je na hraně. Zde měl převládnout zdravý rozum a další kapacita neměla být přiřazována do doby než se kapacita uvolní. A pri zadávání by podle mě měl následovat tento postup státní dopravce - nákladní doprava - ostatní. Problém vidím i v tom, že kapacita na hlavním elektrifikované trati byla přiřazena i Arrivě, která svůj Expres vede jednotkou, která dosahuje sotva 120 km/h a ještě k tomu je dieselová.

Ano VRT je lákavé a jistě bychom se měli posunout dál, ale otázkou je kolik % ceny jsme schopni dát samy a tedy aby nám zbyly peníze i na ostatní tratě, i tam žijí lidé a potřebují se dopravovat. Vesnice upadají i z toho důvodu. Že veřejná doprava tam kolikrát jezdí mizerně či skoro vůbec.
10
Pro hodnocení se musíte přihlásit
1 | 2 |