ZALOŽIL
Doménico | 28.10.2017
Doménico | ČSSD
28.10.2017 | 22:09:49
Dne 28.10.2017 09:58:18 kajman napsal(a):

Dne 27.10.2017 22:47:40 Doménico napsal(a):
Jak už jsme tu několikrít psal tak školní systém potřebuje reformu téměř od základu .

Zjednodušit osnovy . Klást větší duraz napraktický život . Volitelné předměty.

Každý student by měl na výběr jakou uroven povinného předmětu si zvolí . Například u matematiky ..která by byla povinný přdmět. Student by měl na výběr zda si zvolí pokročilou nebo základní matematiku . V pokročilé urovni by byly osnovy jiné než u základních . Záleží na studentovi čemu se chce v životě věnovat. Takhle by to bylo u každého povinného předětu .. myslím tím matiku , fyziku dějiny, češtinu . Anglický jazyk ..Na středních školách by si student vybíral opět odborné předměty kterým se che venovat do budoucna. Vznikl by tím systém co umožnuje i těm nejhorším matematikum uspět v životě :)..Každý má svoje skryté stránky a je třeba je najít..

Samozřejmě tím myslím i sport a kulturu ... Školy by se měli sdružovat s městkými sportovními kluby . Každý student by musel mít pvinně jeden sportovní a jeden umělecký či technický klub. Muže to být opravdu cokoliv. De o to aby děti trávili čas na správním místě . Vše dotováno státem .

Do škol by měl zavítat třeba i školní parlament , který již na některých školách je.. Děti se seznámí s politikou a naučíje jak je politická moc silná . Nebo nové předměty jako je finanční gramotnost.

Školní rozvrh by měl být každý den stejný . Dědi by si pak lépe zapamatovali svuj rozvrh.--- pane kolego, to co navrhujete je vskutku zajímavá myšlenka, bylo by docela zajímavé, jak by si medik snižoval úroveň znalostí z anatomie - patrně by se vám takto vystudovaný lékař líbil, že?
Tak se asi logicky nepujde učit na doktora ;) Ten kdo se chce věnovat doktořině tak si logicky bude vybírat svoje odborné předměty , které potřebuje k dalšímu vzdělání na vysoké škole. Jinak by ho vejška nepřijala .. Takhle to funguje)) Vysoké školy by brali ohled na vybrané předmety a jejich urovn .
3
Pro hodnocení se musíte přihlásit
|
28.10.2017 | 09:58:18
Dne 27.10.2017 22:47:40 Doménico napsal(a):
Jak už jsme tu několikrít psal tak školní systém potřebuje reformu téměř od základu .

Zjednodušit osnovy . Klást větší duraz napraktický život . Volitelné předměty.

Každý student by měl na výběr jakou uroven povinného předmětu si zvolí . Například u matematiky ..která by byla povinný přdmět. Student by měl na výběr zda si zvolí pokročilou nebo základní matematiku . V pokročilé urovni by byly osnovy jiné než u základních . Záleží na studentovi čemu se chce v životě věnovat. Takhle by to bylo u každého povinného předětu .. myslím tím matiku , fyziku dějiny, češtinu . Anglický jazyk ..Na středních školách by si student vybíral opět odborné předměty kterým se che venovat do budoucna. Vznikl by tím systém co umožnuje i těm nejhorším matematikum uspět v životě :)..Každý má svoje skryté stránky a je třeba je najít..

Samozřejmě tím myslím i sport a kulturu ... Školy by se měli sdružovat s městkými sportovními kluby . Každý student by musel mít pvinně jeden sportovní a jeden umělecký či technický klub. Muže to být opravdu cokoliv. De o to aby děti trávili čas na správním místě . Vše dotováno státem .

Do škol by měl zavítat třeba i školní parlament , který již na některých školách je.. Děti se seznámí s politikou a naučíje jak je politická moc silná . Nebo nové předměty jako je finanční gramotnost.

Školní rozvrh by měl být každý den stejný . Dědi by si pak lépe zapamatovali svuj rozvrh.
pane kolego, to co navrhujete je vskutku zajímavá myšlenka, bylo by docela zajímavé, jak by si medik snižoval úroveň znalostí z anatomie - patrně by se vám takto vystudovaný lékař líbil, že?
2
Pro hodnocení se musíte přihlásit
|
28.10.2017 | 09:53:57
určitě by zde změna měla být, mnohdy se učí věci, které využije minimum žáků, co bych v každém případě změnil, je zvýšení náročnosti jak přijímaček, tak testů v průběhu studia o závěrečných zkouškách ani nemluvě - s tím úzce souvisí tzv. platba na studenta (SŠ, VŠ), což dnes sebou nese maximální snahu škol udržet studenty na škole po celou dobu jejich studia, aby škola získala ze státního rozpočtu maxim, bez ohledu na znalosti studentů...
3
Pro hodnocení se musíte přihlásit
|
28.10.2017 | 09:52:31
Nemyslím, že je to dobry nápad. České školství je jedno z nejlepších. Je potřeba se hlavně zaměřit na platy ve školství a na učitele, kteří nedokáží naučit. Hovořím hlavně o ucitelích matematiky, což je strašák dětí. Jinak systém podle mě funguje velmi dobře.
3
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Diego | SPD
28.10.2017 | 09:33:02
Dne 27.10.2017 23:55:30 Doménico napsal(a):

Dne 27.10.2017 23:46:20 Diego napsal(a):
¨podle mě je potřeba aby školství bylo na urovni přijde mi že získat středni a vysokoškoské vzdělání dokaže dostat každý bez jakekoliv snahy proto to i hodně lidí vzdává a maturity je hrozně zvlaštní že hodně lidí je neuděla a proč ? protože do té doby se ani moc nemuseli snažit to je můj názor ale klidně mě opravte,přejí hežký zbytek večera.--- Takže seš proti zjednodušení osnov nejspíš ? :)
Vidím to na sobě po škole jsem se všechno musel naučit sám abych se trošku prosadil sice mám jen střední školu ale to co jsem se naučil sám tak mi přineslo víc než škola
0
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Kyri | Piráti
28.10.2017 | 09:14:57
Jde hlavně o to, aby se děti učily to, co je baví, zajímá a co v životě využijí, takže pokud možno nabídnout vysokou volitelnost předmětů. Ale jsou samozřejmě základní věci, které by dítě mělo znát. Jako základ vidím český jazyk, matematika (jejíž součástí by byla i výuka finanční gramotnosti), práce s počítačem, anglický jazyk, občanská nauka (kde součástí by byla i výuka kritického myšlení a mediální gramotnosti a rétoriky - i když ta by se mohla učit i na češtině), nauka o přírodě. Další předměty bych udělal čistě výběrové, ať si žák/student vybere, co ho zajímá.

Výuku bych převrátil. Dnes je to tak, že žáci pasivně jen přijímají teorii a poslouchají ve škole a doma pak dělají úkoly. Otočil bych to. Doma si nastudují z videí nebo z knížek teorii (učitel jim samozřejmě dá informaci, kde a z čeho studovat, nebo jim dodá učební text) a ve škole se pak budou aktivně učit.
-1
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Molka | Svobodní
28.10.2017 | 08:55:36
Pokud má dojít k nějaké změně v školství, tak by to mělo být směrem k schopnosti naučit žáky, aby byli schopni sami vyhledávat informace a pochopit probíranou látku. Výrazná část je dnes zaměřena na velkou sumu znalostí. Pro samé učení se dnes mnohde už ve škole děti nestačily nenaučit to, jak se samy učit.
2
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Dominik Škrba | KSČM
28.10.2017 | 08:18:00
Já si nemyslím, že je potřeba zjednodušení, ale určitá reformace - modernizace. Byla zde řeč o americe, opravdu chceme klesnout na jejich úroveň? Co znám já z vyprávění, tak jejich školství je tak o rok pomalejší, jak naše. Takže studentka, která tam nastoupila na školu se rok nudila, jelikož to vše již z České školy, z předešlého ročníku, znala.

Rozhodně nesouhlasím, aby si děti již na ZŠ volili obtížnost učiva, stejně jako jsem proti aby povinným cizím jazykem byla Angličtina, jazyk bych nechal povinný, ale s volným výběrem.

A naopak bych zpřísnil kritéria pro přijetí na SŠ s maturitou, jelikož sice se nějaké testy píší, ale minimální bodový zisk je velice nízký, takže pak se opravdu dostává každý. S tím samozřejmě změnit systém, kdy školy jsou placeny za jednotlivého žáka, takže pak ani není u nich důvod ty hroší vyhazovat.

A už vůbec nesouhlasím s tim, aby na SŠ byly volitelné předměty všechny a student se věnoval jen některým, holt k technice je často potřeba matika a holt si ní dotyčný projít musí, atd..

Studentům chce autor fóra dát docela velkou volnost a naopak dětem jí chce ubrat, proč jim povinně dávat sportovní a technický či umělecký kroužek, když dotyčný chce dělat třeba jenom sport. Zase to dětství těm dětem úplně neseberme.

Dalším problémem jsou i platy učitelů, kdy sice oficiálně dostanou přidáno, ale nakonec to dopadne tak, že jím školy seberou část osobního ohodnocení, takže nula od nuly pošla.

Takže ne, jsem proti zjednodušení osnov, jelikož byto mohlo přinést zhoršení.
10
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Doménico | ČSSD
27.10.2017 | 23:55:30
Dne 27.10.2017 23:46:20 Diego napsal(a):
¨podle mě je potřeba aby školství bylo na urovni přijde mi že získat středni a vysokoškoské vzdělání dokaže dostat každý bez jakekoliv snahy proto to i hodně lidí vzdává a maturity je hrozně zvlaštní že hodně lidí je neuděla a proč ? protože do té doby se ani moc nemuseli snažit to je můj názor ale klidně mě opravte,přejí hežký zbytek večera.
Takže seš proti zjednodušení osnov nejspíš ? :)
6
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Doménico | ČSSD
27.10.2017 | 23:50:16
Dne 27.10.2017 23:45:59 Molka napsal(a):

Dne 27.10.2017 23:35:19 Doménico napsal(a):
Tahle diskuze měla bejt o něčém uplně jiném .. Né aby jste si tu vyléval svoje depresivní nálady.

Dál na vás reagovat nebudu .. Nebaví mě to sváma)) Nedal ste mi ani jeden pořádný a rozuný názor na tuto věc)--- Nevím jaký rozumný - Já třeba znám alternativní Waldorfskou školu a tam se pracuje jinak než v běžném školství. Jako velkou zněnu bych viděl v možnostech nabídky výukových videoprogramů a přednášek - tak aby si je zájemci mohli pustit doma na PC.
To není moc moderní reforma.. U nas na škole to tak funguje normálně..
6
Pro hodnocení se musíte přihlásit
1 | 2 | 3 | 4 |