ZALOŽIL
Dominik Škrba | 01.05.2018
Dominik Škrba | KSČM
01.05.2018 | 21:20:22
Dne 01.05.2018 20:19:56 Martin Hrabík napsal(a):
Myslím, že si lidé vyberou, co chtějí. Je to jejich volba... Jistě taky záleží na okolí a rodičích. Reklamy bych nezakazoval, nikoho do ničeho nenutí.

Odpor proti konzumu je patrný. Už teď se vytváří řada společenství, která sdružují lidi s "alternativním" pohledem na život. Domnívám se, že jich bude přibývat, nechal bych tomu tedy volný průběh.
S tím plně nesouhlasím, ano reklamy na rovinu nikoho do ničeho nenutí, ale styl jakým to točí může být částečně manipulativní, proto chci aby reklama měla čistě informativní charakter. Ano pak by se musel změnit i zákon a definice reklamy, protože by se nejednalo o propagaci s cílem zvýšit prodej, ale o pouhou prezentaci výrobku.

Ano odpor je, což je jistě dobře, ale stále jde o lidi, kteří si tu manipulovatelnost reklam uvědomí. A proto si myslím, že nelze čekat, že by konzum sám od sebe zanikl. Dokud bude mít šanci na restauraci, tak tyto šance se bude pokoušet proměnit v restauraci sebe sama, proto je potřeba pomoci ten systém rozbít.
3
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Martin Hrabík | ODS
01.05.2018 | 20:19:56
Myslím, že si lidé vyberou, co chtějí. Je to jejich volba... Jistě taky záleží na okolí a rodičích. Reklamy bych nezakazoval, nikoho do ničeho nenutí.

Odpor proti konzumu je patrný. Už teď se vytváří řada společenství, která sdružují lidi s "alternativním" pohledem na život. Domnívám se, že jich bude přibývat, nechal bych tomu tedy volný průběh.
3
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Paul | SPD
01.05.2018 | 19:48:34
Dne 01.05.2018 17:47:11 Filip napsal(a):
Konzumní život zničí válka, bída, hlad a pravda. Systém je už rozjetý a nastavený a tak většina lidí není schopná změny.
Většina lidí není schopná změny. Chybí slovo pochopit změny.
0
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Filip | Trikolóra
01.05.2018 | 17:47:11
Konzumní život zničí válka, bída, hlad a pravda. Systém je už rozjetý a nastavený a tak většina lidí není schopná změny.
0
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Dominik Škrba | KSČM
01.05.2018 | 08:33:42
Dne 01.05.2018 07:56:29 Jan Švestka napsal(a):

Dne 01.05.2018 05:47:52 Dominik Škrba napsal(a):

Dne 01.05.2018 00:32:45 Doménico napsal(a):
Hezá,ale nemožná myšlenka bohužel .

Společnost je příliš "rozmazlená" a ráda si dopřeje. Navíc velké monopoly by to určitě neradi nesli :) KAŽDEJ SE ŽENE ZA ziskem.. to je životní cíl každého člověka.

Každej znás sme bohužel materialistický člověk.. Kdo zvás si rád nekoupí nějakou oblíbenou věc ? Oblečení,mobil ? Já sám jsem bohužel člověk,který si rád dopřeje a chce být jak ty řikáš "cool". Je to tak prostě daný. Děláme,idkyž víme,že je to špatný.

Dopltíme na to nakonec všichni za svou zkaženost a nenasycenost.--- To je mi jasné, že korporace by to nelibě nesli, avšak mým cílem není podporovat rejžování těmito podnikami.

Každej ne, nepaušalizuj, já například ne, mám svoje hodnoty a raději budu dělat práci za 22 tisíc, která mě baví, než za 35 práci, která by mě nebavila. Ano bohužel peníze vládnou a tak i já potřebuji tolik aby mě to uživilo. A proto se mi líbí myšlenka nahrazení konceptu finančních stimulů morálními stimuly.

Proto si troufám říci, že nejsem moc materialisticky, ano býval jsem, ale jsem přesvědčen, že jsem se z toho vymanil. Věci jako je mobil či oblečení kupuji, když potřebuji nepodléhám trendům a nepotřebuji být nutně in, pro mě je důležitější, že slouží a vždy se snažím danou věc nejprve opravit než jí vyhodím. Takto třeba notebook vydržel dohromady nějakých cca 10 - 12 let než jsem ho opravdu musel dát pryč.

Je to daný částečně, ano někdo to má v povaze, ale velkou část lidí ovlivňuje okolí a hlavně reklama, takže neutralizováním reklamy by se jeden činitel konzumního stylu mohl omezit.--- Nemyslím si, že omezení reklamy je správná cesta. Takovými kroky směřujeme k destrukci svobodné soutěže ekonomických subjektů, která je základem kapitalismu.

Řeknete si "fajn, tak změníme celý systém," ale ani to není řešení. Znám spoustu lidí, kteří se chovají ke zdrojům velmi šetrně v této době konzumu, stejně tak znám i ty, kdo se v předchozích střídmějších dobách chovali velmi nešetrně (eufemicky řečeno). Mířím k tomu, že zásadní není to, co nám prostřednictvím omezení reklamy nebo jiných prostředků poradí stát, ale to, jak se chováme my sami v rámci jakéhokoli systému a politické situace. Dokud se nerozsvítí v hlavách většiny z nás, vlády mnoho nezmohou.

Řešením všeho je jednotlivec a jeho vůle. Nic se nezmění, dokud si nepřestaneme říkat "je to špatné, ale udělám to taky, protože to dělají všichni - přece nepůjdu proti všem a nebudu si komplikovat život." Sami musíme přestat volit méně pracná a levnější řešení a donutíme korporace, aby se chovaly zodpovědněji. V některých odvětvích se to už (bohužel velmi pozvolna) děje.

Nešetrný konzum je problém spíš lidí samotných než státu. Jak píše Doménico, jsme moc rozmazlení.
Ano mířím tím ke změně celého systému, jeden bod moc nezmůže. Takže k destrukci kapitalismu, i když jak známo, nejsme plně kapitalistický stát, a nejde bořit vše naráz, ale jasně si určit co je potřeba změnit.

Souhlasím skoro se vším co jsi napsal, jen jednu věc bych upřesnil, zneutralizováním reklamy chci docílit změnu u těch, kteří si to ani neuvědomují, že jsou reklamou manipulováni. Nechci říkat, že jsou hloupí, protože to není přesná definice, ale spíše snadno zmanipulovatelní.

Jinak souhlasím, že konzum je spíše problém lidí jako jedinců, protože hrají dle pravidel obchodníků, i když teda o tom ani nemusí vědět.
6
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Jan Švestka | TOP09
01.05.2018 | 07:56:29
Dne 01.05.2018 05:47:52 Dominik Škrba napsal(a):

Dne 01.05.2018 00:32:45 Doménico napsal(a):
Hezá,ale nemožná myšlenka bohužel .

Společnost je příliš "rozmazlená" a ráda si dopřeje. Navíc velké monopoly by to určitě neradi nesli :) KAŽDEJ SE ŽENE ZA ziskem.. to je životní cíl každého člověka.

Každej znás sme bohužel materialistický člověk.. Kdo zvás si rád nekoupí nějakou oblíbenou věc ? Oblečení,mobil ? Já sám jsem bohužel člověk,který si rád dopřeje a chce být jak ty řikáš "cool". Je to tak prostě daný. Děláme,idkyž víme,že je to špatný.

Dopltíme na to nakonec všichni za svou zkaženost a nenasycenost.--- To je mi jasné, že korporace by to nelibě nesli, avšak mým cílem není podporovat rejžování těmito podnikami.

Každej ne, nepaušalizuj, já například ne, mám svoje hodnoty a raději budu dělat práci za 22 tisíc, která mě baví, než za 35 práci, která by mě nebavila. Ano bohužel peníze vládnou a tak i já potřebuji tolik aby mě to uživilo. A proto se mi líbí myšlenka nahrazení konceptu finančních stimulů morálními stimuly.

Proto si troufám říci, že nejsem moc materialisticky, ano býval jsem, ale jsem přesvědčen, že jsem se z toho vymanil. Věci jako je mobil či oblečení kupuji, když potřebuji nepodléhám trendům a nepotřebuji být nutně in, pro mě je důležitější, že slouží a vždy se snažím danou věc nejprve opravit než jí vyhodím. Takto třeba notebook vydržel dohromady nějakých cca 10 - 12 let než jsem ho opravdu musel dát pryč.

Je to daný částečně, ano někdo to má v povaze, ale velkou část lidí ovlivňuje okolí a hlavně reklama, takže neutralizováním reklamy by se jeden činitel konzumního stylu mohl omezit.
Nemyslím si, že omezení reklamy je správná cesta. Takovými kroky směřujeme k destrukci svobodné soutěže ekonomických subjektů, která je základem kapitalismu.

Řeknete si "fajn, tak změníme celý systém," ale ani to není řešení. Znám spoustu lidí, kteří se chovají ke zdrojům velmi šetrně v této době konzumu, stejně tak znám i ty, kdo se v předchozích střídmějších dobách chovali velmi nešetrně (eufemicky řečeno). Mířím k tomu, že zásadní není to, co nám prostřednictvím omezení reklamy nebo jiných prostředků poradí stát, ale to, jak se chováme my sami v rámci jakéhokoli systému a politické situace. Dokud se nerozsvítí v hlavách většiny z nás, vlády mnoho nezmohou.

Řešením všeho je jednotlivec a jeho vůle. Nic se nezmění, dokud si nepřestaneme říkat "je to špatné, ale udělám to taky, protože to dělají všichni - přece nepůjdu proti všem a nebudu si komplikovat život." Sami musíme přestat volit méně pracná a levnější řešení a donutíme korporace, aby se chovaly zodpovědněji. V některých odvětvích se to už (bohužel velmi pozvolna) děje.

Nešetrný konzum je problém spíš lidí samotných než státu. Jak píše Doménico, jsme moc rozmazlení.
2
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Dominik Škrba | KSČM
01.05.2018 | 05:47:52
Dne 01.05.2018 00:32:45 Doménico napsal(a):
Hezá,ale nemožná myšlenka bohužel .

Společnost je příliš "rozmazlená" a ráda si dopřeje. Navíc velké monopoly by to určitě neradi nesli :) KAŽDEJ SE ŽENE ZA ziskem.. to je životní cíl každého člověka.

Každej znás sme bohužel materialistický člověk.. Kdo zvás si rád nekoupí nějakou oblíbenou věc ? Oblečení,mobil ? Já sám jsem bohužel člověk,který si rád dopřeje a chce být jak ty řikáš "cool". Je to tak prostě daný. Děláme,idkyž víme,že je to špatný.

Dopltíme na to nakonec všichni za svou zkaženost a nenasycenost.
To je mi jasné, že korporace by to nelibě nesli, avšak mým cílem není podporovat rejžování těmito podnikami.

Každej ne, nepaušalizuj, já například ne, mám svoje hodnoty a raději budu dělat práci za 22 tisíc, která mě baví, než za 35 práci, která by mě nebavila. Ano bohužel peníze vládnou a tak i já potřebuji tolik aby mě to uživilo. A proto se mi líbí myšlenka nahrazení konceptu finančních stimulů morálními stimuly.

Proto si troufám říci, že nejsem moc materialisticky, ano býval jsem, ale jsem přesvědčen, že jsem se z toho vymanil. Věci jako je mobil či oblečení kupuji, když potřebuji nepodléhám trendům a nepotřebuji být nutně in, pro mě je důležitější, že slouží a vždy se snažím danou věc nejprve opravit než jí vyhodím. Takto třeba notebook vydržel dohromady nějakých cca 10 - 12 let než jsem ho opravdu musel dát pryč.

Je to daný částečně, ano někdo to má v povaze, ale velkou část lidí ovlivňuje okolí a hlavně reklama, takže neutralizováním reklamy by se jeden činitel konzumního stylu mohl omezit.
6
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Jiří Hráček | KSČM
01.05.2018 | 03:11:08
Dne 01.05.2018 00:32:45 Doménico napsal(a):
Hezá,ale nemožná myšlenka bohužel .

Společnost je příliš "rozmazlená" a ráda si dopřeje. Navíc velké monopoly by to určitě neradi nesli :) KAŽDEJ SE ŽENE ZA ziskem.. to je životní cíl každého člověka.

Každej znás sme bohužel materialistický člověk.. Kdo zvás si rád nekoupí nějakou oblíbenou věc ? Oblečení,mobil ? Já sám jsem bohužel člověk,který si rád dopřeje a chce být jak ty řikáš "cool". Je to tak prostě daný. Děláme,idkyž víme,že je to špatný.

Dopltíme na to nakonec všichni za svou zkaženost a nenasycenost.
Pokud má lidstvo přežít tak musí tento sebedestruktivní styl života začít důsledně omezovat. Přírodní zdroje nejsou neomezená a také levná pracovní síla někde v Číně nevydrží na pořád, protože běžní Číňané se také chtějí mít lépe.Tento styl života je destruktivní a proto je v našem zájmu ho omezit.
6
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Doménico | ČSSD
01.05.2018 | 00:32:45
Hezá,ale nemožná myšlenka bohužel .

Společnost je příliš "rozmazlená" a ráda si dopřeje. Navíc velké monopoly by to určitě neradi nesli :) KAŽDEJ SE ŽENE ZA ziskem.. to je životní cíl každého člověka.

Každej znás sme bohužel materialistický člověk.. Kdo zvás si rád nekoupí nějakou oblíbenou věc ? Oblečení,mobil ? Já sám jsem bohužel člověk,který si rád dopřeje a chce být jak ty řikáš "cool". Je to tak prostě daný. Děláme,idkyž víme,že je to špatný.

Dopltíme na to nakonec všichni za svou zkaženost a nenasycenost.
6
Pro hodnocení se musíte přihlásit
Jiří Hráček | KSČM
01.05.2018 | 00:03:12
Dne 30.04.2018 22:16:54 Dominik Škrba napsal(a):
Už dlouho dumám nad myšlenkou, jak zničit konzumní styl života, mimojiné by to i přineslo značné omezení dluhové spirály, jelikož by logicky lidé neměli potřebu tolik utrácet, samozřejmě by to pomohlo řešit i Oniománii nebo-li závislost na nakupovaní. Logicky by se museli věci vyrábět jako opravitelné za rozumnou cenu.
Podle mě by se toho dalo docílit zneutralizováním reklamy, tak aby o výrobcích jen obecně informovala.

Avšak by to přineslo i jednu negativní věc - a to nezaměstnanost, ano bylo by potřeba více odborníků na opravy, tudíž by to i nová místa přineslo, avšak nevím kolik. Proto mě jako jediné východisko napadá nepodmíněný příjem.
Co si o tomto a celkově o konzumním stylu života, který nám teď vládne, myslíte Vy?
Já jsem jednoznačně pro zničení konzumního stylu života. Nechápu, proč si někdo musí kupovat každý rok nový mobil jen proto, aby byl IN nebo COOL? To je pro mě nepochopitelné. Plno zboží se vyrábí úplně zbytečně jen proto, aby se vyrábělo. Třeba přebytky automobilů, které pak někde reziví, to je doslova plýtvání přírodními zdroji.

Vyřešit se to jedině změnou myšlení společnosti. Protože dnes jsou lidé vychováváni ke spotřebě, Omezení reklamy je sice logická věc, ale mentalita konzumní společnosti je i tak dost silná. Globální kapitalismus je postaven na spotřebě, takže pro odstranění konzumního stylu života je nutné odstranit kapitalismus, protože jeho základy se změnit nedají.

Problém nezaměstnanosti je hrozba, která se beztak bude muset řešit v souvislosti s nastupující robotizací a mechanizací. Dnes se pomalu rozšiřují i samoobslužné poklady v obchodech, takže tento trend nezasáhne jen pracovní místa ve výrobě ale i ve službách a časem to postihne i státní a veřejnou správu, protože elektronizace a kompletní propojení přes moderní technologie způsobí, že velká část pracovních míst také v této oblasti zanikne. Jedno možné řešení je zavedení nepodmíněného základního příjmu.
6
Pro hodnocení se musíte přihlásit
1 | 2 |