Rozprava k návrhu: Česká republika by měla do Afghánistánu vyslat mnohem silnější kontingent

Návrh NEBYL přijat
Hlasováni skončilo 10.11.2017 13:34:00
30%
70%
Příspěvky v této rozpravě nejdou editovat, ani mazat.
K zapojení se do diskuse musíte být poslancem
1 | 2 |
JanDed | Svobodní
10.11.2017 | 07:10:28
Dne 09.11.2017 21:47:21 Doménico napsal(a):
Začínám mít alergii na ODS opravdu .. Dejte peníze do zbraní místo dětem ;)

Sobci !
A zbraně dětem!
No a teď vážně, tohle je demagogie nejhlubšího zrna. Tak to přece vůbec nestojí. Pokud má existovat nějaký stát, pak sebou nese náklady na zajištění pořádku, nebo na obranu. Nikdo tedy nebere peníze dětem, maminkám s kočárky, ani třeba koťátkům, jen se řeší jak a zda utratit peníze, určené na obranu. Ono, když tyhle věci nebudeme řešit, tak pak nebude co a komu přerozdělovat. Neříkám, že se máme zapojit víc zrovna v Afgánistánu. Ale motat do toho děti je laciná zkratka.
O návrhu se již hlasovalo
Doménico | ČSSD
09.11.2017 | 21:47:21
Začínám mít alergii na ODS opravdu .. Dejte peníze do zbraní místo dětem ;)

Sobci !
O návrhu se již hlasovalo
William | Piráti
09.11.2017 | 21:38:40
Vyhazovat peníze za tuto zbytečnou válku nemá smysl. V řadě komentářů bylo správně uvedeno, že Talibán ovládá většinu území. Pro jeho porážku by bylo nutné poslat tam milionovou armádu složenou ze všech států NATO. Na něco takového samozřejmě nikdo nemá odvahu ani prostředky. Dříve nebo později budou náklady a ztráty pro USA příliš vysoké než zisky z opia a bude po válce.
O návrhu se již hlasovalo
Doménico | ČSSD
09.11.2017 | 21:37:43
Je zajímavé jak politikum ODS strašně vadí investice do lidí a soc. systému ale rádi podporují "invaze" do zemí, které nás stojí strašně moc penež -_-
O návrhu se již hlasovalo
Jiří Hráček | KSČM
09.11.2017 | 21:27:25
Válka v Afgánistánu byl jednoznačný omyl. Nic nevyřešila, stála mnoho miliard a přinesla jen oběti na životech a zhoršení bezpečnosti ve světě. Je na čase ji ukončit a naše vojáky z této země stáhnout. Taliban beztak vyhrál.
O návrhu se již hlasovalo
Daniel Vondra | ODS
09.11.2017 | 18:40:45
Pokud to bude potřeba, tak samozřejmě ano.
O návrhu se již hlasovalo
JanDed | Svobodní
09.11.2017 | 18:10:39
Dne 09.11.2017 17:33:41 KarelKancik napsal(a):

Dne 09.11.2017 16:15:21 JanDed napsal(a):

Dne 09.11.2017 15:46:04 Kyri napsal(a):
Chceme být okupantskou zemí jako USA nebo SSSR? Nebo naopak chceme být zemí, která nechá lidi na pokoji? Misí NATO by se Česká republika měla účastnit jen pokud smyslem mise bude obrana členského státu aliance nebo obrana jiného státu, pokud o ní požádá, ne pokud za tím jsou zájmy USA.--- Já rovněž souhlasím, ale problém je, že u AFG je trošku pozdě. Ta země už je "roze..aná" a pokudy by se teď NATO spakovalo, nastane tam neuvěřitelný bordel a pravděpodobně dost hnusná občanská válka.--- Ale jednoho dne bude muset někdo říct: Tak chlapi, končíme, jede se domů! Nebo snad mají naši vojáci umírat v Afghanistánu do nekonečna? Mají se peníze, které mají sloužit na obranu členských zemí NATO ztrácet na blízkém východě jen proto, že USA chtějí, aby jim další členské státy dělaly křoví v místech jejich vlastních zájmů? Neměli by náhodou sami obyvatelé Afghanistánu dostat svojí zemi do vlastních rukou? Mají při vlastní rozum! Ano, jejich myšlení je odlišné od toho evropského. A je to dobře. A je fakt, že tam ještě poteče hodně krve. Ale i v Evropě muselo proběhnout spoustu bitev, spousty válek, spousty jednání nejrůznějších názorových, filozofických a náboženských proudů, než mohlo nastat 72 let bez válečných konfliktů, kterých snad ještě bude o mnoho víc. Jsem pro dávat na obranu tolik, kolik stanovuje dohoda v rámci NATO. Jsem proti vysílání dalších a dalších lidí a techniky do Afghanistánu nebo jiných zemí, kde není nutný zásah kvůli vlastní bezpečnosti (v rámci NATO). Kromě toho z Afghanistánu se dneska stal pouze výnosný podnik pro zbrojařské firmy (když už, tak by ty naše na tom taky mohly něco trhnout...). Ale válečné konflikty probíhají i na mnoha jiných místech na zemi, a tam by třeba lidé naši pomoc také uvítali.
Za mne plus za začátek vašeho příspěvku. Proto se táži za účelem toho "velkého" kontingentu. Pokud by cílem mise bylo uklidit - tedy stabilizovat region a ukončit přítomnost zahraničních vojsk a pokud bychom měli čím (jaké jednotky) k tomu přispět, pak by se to slušelo. Já souhlasím s tím, že v Afgánistánu a dalších zemích nemají vojska NATO co pohledávat, ale už tam prostě jsou. Takže ano, pojdmě říct, je třeba udělat to a to a "pak chlapi, končíme, jede se domů!" Termín je tento. A hotovo dvacet.
O návrhu se již hlasovalo
Perun | Svobodní
09.11.2017 | 17:59:50
Když mi nepudeme za nimi oni přijdou sem. Pokud nestabilizujeme Afgánistán dost riskujeme, že se ve střední Asii uchytí IS.
O návrhu se již hlasovalo
KarelKancik | SPD
09.11.2017 | 17:33:41
Dne 09.11.2017 16:15:21 JanDed napsal(a):

Dne 09.11.2017 15:46:04 Kyri napsal(a):
Chceme být okupantskou zemí jako USA nebo SSSR? Nebo naopak chceme být zemí, která nechá lidi na pokoji? Misí NATO by se Česká republika měla účastnit jen pokud smyslem mise bude obrana členského státu aliance nebo obrana jiného státu, pokud o ní požádá, ne pokud za tím jsou zájmy USA.--- Já rovněž souhlasím, ale problém je, že u AFG je trošku pozdě. Ta země už je "roze..aná" a pokudy by se teď NATO spakovalo, nastane tam neuvěřitelný bordel a pravděpodobně dost hnusná občanská válka.
Ale jednoho dne bude muset někdo říct: Tak chlapi, končíme, jede se domů! Nebo snad mají naši vojáci umírat v Afghanistánu do nekonečna? Mají se peníze, které mají sloužit na obranu členských zemí NATO ztrácet na blízkém východě jen proto, že USA chtějí, aby jim další členské státy dělaly křoví v místech jejich vlastních zájmů? Neměli by náhodou sami obyvatelé Afghanistánu dostat svojí zemi do vlastních rukou? Mají při vlastní rozum! Ano, jejich myšlení je odlišné od toho evropského. A je to dobře. A je fakt, že tam ještě poteče hodně krve. Ale i v Evropě muselo proběhnout spoustu bitev, spousty válek, spousty jednání nejrůznějších názorových, filozofických a náboženských proudů, než mohlo nastat 72 let bez válečných konfliktů, kterých snad ještě bude o mnoho víc. Jsem pro dávat na obranu tolik, kolik stanovuje dohoda v rámci NATO. Jsem proti vysílání dalších a dalších lidí a techniky do Afghanistánu nebo jiných zemí, kde není nutný zásah kvůli vlastní bezpečnosti (v rámci NATO). Kromě toho z Afghanistánu se dneska stal pouze výnosný podnik pro zbrojařské firmy (když už, tak by ty naše na tom taky mohly něco trhnout...). Ale válečné konflikty probíhají i na mnoha jiných místech na zemi, a tam by třeba lidé naši pomoc také uvítali.
O návrhu se již hlasovalo
Jakub Žák | ODS
09.11.2017 | 16:46:04
Dnes má Česká republika v Afghanistánu více jednotek než takové síly jako Polsko nebo Austrálie a stejně si prezident Donald Trump pro první návštěvu vybral raději Polsko. Je evidentní, že si spojenec více váží toho, kdo plní závazky 2% HDP na obranu, než dobrovolné účasti v Afghánistánu.

Afghánská mise je pro mne naprosté fiasko, 16 let utrácení milard dolarů, 4000 padlých spojeneckých vojáků a Taliban dnes ovládá větší území než na začátku. Pokud Afghánci nemají vůli si udělat pořádek ve vlastní zemi, pak je něco špatně. Jakýkoliv věčný ochraný protektorát je časovaná bomba.
O návrhu se již hlasovalo
1 | 2 |