Rozprava k návrhu: Jiří Drahoš by měl souhlasit s účastí ve čtyřech TV debatách

Návrh NEBYL přijat
Hlasováni skončilo 18.01.2018 15:00:00
46%
54%
Příspěvky v této rozpravě nejdou editovat, ani mazat.
K zapojení se do diskuse musíte být poslancem
1 | 2 | 3 |
Kyri | Piráti
18.01.2018 | 14:08:55
Prezidentská jednání mohou být velice náročná, kdy prezident musí stihnout navržený program a schůzky. Pro budoucího prezidenta by 4 debaty za týden neměly být problémem.
O návrhu se již hlasovalo
Jiří Hráček | KSČM
18.01.2018 | 11:14:47
Dne 18.01.2018 11:07:51 Majki.1 napsal(a):

Dne 18.01.2018 10:37:52 Jiří Hráček napsal(a):
Hlavní problém tohoto sporu je z principu přímo stupidní. Dobře, Drahoš mluvil nejdříve o dvou debatách a Zeman s tím souhlasím. Ale v této zemi existují v dnešní době hned čtyři víznamné televize (ČT, NOVA, PRIMA a TV Barandov) a všechny si uvědomují, že mít vlastní debatu s kandidáty na prezidenta je pro ně prestižní záležitost. Zeman ukazuje lidem, že je i přes svůj odpor k médiím ochoten být vstřícný k těmto televizím a debatám v jejich vysílání a na postoj Drahoše víceméně kašle. Drahoš se naopak staví do pozice ublížené fňukny, které někdo hodil vidle do jeho předvolebního rozvrhu. Jako by mechápal, že objíždění regionů není úplně ideální cesta, protože se mu snadno může stát, že ho vypískají tak jako v Třinci a na prvním místě jsou dnes sociální sítě a právě televizní duely, na které jsou lidé zvědaví. Pokud se stane, že Drahoš půjde jen na ČT a pak třeba na Primu a Zeman pak bude na Nově a na Barandovu sedět sám a vést diskuzi s moderátorem kde bude veškerá pozornost upřená na Zemana tak mu to může jen pomoci a jeho protikandidátovi naopak uškodit. V TV oba logycky mohou oslovit vírazně více voličů než na ulici. Pokud to Drahoš nechápe nebo má obavu, že by čtyři debaty se Zemanem nezvládl tak by se neměl ucházet o funkci prezidenta.--- A pokud by existovalo třeba šest významných stanic nebo osm, tak bude chtít také každá stanice svou debatu, ale je to únosné pro běžné občany? A taky by mohl přijít třeba rozhlas, že chce debatu a nebo internetové televize, které do budoucna porostou na sledovanosti.

Povolební slova byla, že více než dvě debaty by občany nudily. A já s tím souhlasím. Lidi tento velký počet debat může naopak odradit. Kdo se má na ty politiky pořád koukat. Každý večer v televizi jen oni.

Na druhou stranu je jasné, že prezident musel změnit strategii, když někteří počítali s tím, že žádné druhé kolo už nebude a dělá vše proto, aby tyto názorové veletoče byly podány v jeho prospěch.
Když v jeden den bude na jedná stanici debata s kandidáty tak ti, které to nebude zajímat přepnou jinam. Čtyři debaty nejsou žádná katastrofa.
O návrhu se již hlasovalo
Majki.1 | STAN
18.01.2018 | 11:07:51
Dne 18.01.2018 10:37:52 Jiří Hráček napsal(a):
Hlavní problém tohoto sporu je z principu přímo stupidní. Dobře, Drahoš mluvil nejdříve o dvou debatách a Zeman s tím souhlasím. Ale v této zemi existují v dnešní době hned čtyři víznamné televize (ČT, NOVA, PRIMA a TV Barandov) a všechny si uvědomují, že mít vlastní debatu s kandidáty na prezidenta je pro ně prestižní záležitost. Zeman ukazuje lidem, že je i přes svůj odpor k médiím ochoten být vstřícný k těmto televizím a debatám v jejich vysílání a na postoj Drahoše víceméně kašle. Drahoš se naopak staví do pozice ublížené fňukny, které někdo hodil vidle do jeho předvolebního rozvrhu. Jako by mechápal, že objíždění regionů není úplně ideální cesta, protože se mu snadno může stát, že ho vypískají tak jako v Třinci a na prvním místě jsou dnes sociální sítě a právě televizní duely, na které jsou lidé zvědaví. Pokud se stane, že Drahoš půjde jen na ČT a pak třeba na Primu a Zeman pak bude na Nově a na Barandovu sedět sám a vést diskuzi s moderátorem kde bude veškerá pozornost upřená na Zemana tak mu to může jen pomoci a jeho protikandidátovi naopak uškodit. V TV oba logycky mohou oslovit vírazně více voličů než na ulici. Pokud to Drahoš nechápe nebo má obavu, že by čtyři debaty se Zemanem nezvládl tak by se neměl ucházet o funkci prezidenta.
A pokud by existovalo třeba šest významných stanic nebo osm, tak bude chtít také každá stanice svou debatu, ale je to únosné pro běžné občany? A taky by mohl přijít třeba rozhlas, že chce debatu a nebo internetové televize, které do budoucna porostou na sledovanosti.

Povolební slova byla, že více než dvě debaty by občany nudily. A já s tím souhlasím. Lidi tento velký počet debat může naopak odradit. Kdo se má na ty politiky pořád koukat. Každý večer v televizi jen oni.

Na druhou stranu je jasné, že prezident musel změnit strategii, když někteří počítali s tím, že žádné druhé kolo už nebude a dělá vše proto, aby tyto názorové veletoče byly podány v jeho prospěch.
O návrhu se již hlasovalo
Jiří Hráček | KSČM
18.01.2018 | 10:37:52
Hlavní problém tohoto sporu je z principu přímo stupidní. Dobře, Drahoš mluvil nejdříve o dvou debatách a Zeman s tím souhlasím. Ale v této zemi existují v dnešní době hned čtyři víznamné televize (ČT, NOVA, PRIMA a TV Barandov) a všechny si uvědomují, že mít vlastní debatu s kandidáty na prezidenta je pro ně prestižní záležitost. Zeman ukazuje lidem, že je i přes svůj odpor k médiím ochoten být vstřícný k těmto televizím a debatám v jejich vysílání a na postoj Drahoše víceméně kašle. Drahoš se naopak staví do pozice ublížené fňukny, které někdo hodil vidle do jeho předvolebního rozvrhu. Jako by mechápal, že objíždění regionů není úplně ideální cesta, protože se mu snadno může stát, že ho vypískají tak jako v Třinci a na prvním místě jsou dnes sociální sítě a právě televizní duely, na které jsou lidé zvědaví. Pokud se stane, že Drahoš půjde jen na ČT a pak třeba na Primu a Zeman pak bude na Nově a na Barandovu sedět sám a vést diskuzi s moderátorem kde bude veškerá pozornost upřená na Zemana tak mu to může jen pomoci a jeho protikandidátovi naopak uškodit. V TV oba logycky mohou oslovit vírazně více voličů než na ulici. Pokud to Drahoš nechápe nebo má obavu, že by čtyři debaty se Zemanem nezvládl tak by se neměl ucházet o funkci prezidenta.
O návrhu se již hlasovalo
Tomáš Sáblík | SPO
18.01.2018 | 08:14:44
Dne 17.01.2018 20:06:10 Daniel Mikeska napsal(a):

Dne 17.01.2018 18:04:11 Tomáš Sáblík napsal(a):
Podle mě budou Miloši Zemanovi stačit 2 debaty aby ukázal, že si Drahoš úřad nezaslouží i když osobně bych rád viděl 4.. Uvidíme velkou beznázorovost Jiřího Drahoše.. Navíc alespoň by mohli lidé porovnat která televize je objektivní a která straní jednomu či druhému... Dal bych šanci všem čtyřem stanicím...---Vtipné je, že vyčítáte Drahošovi beznázorovost, nekonzistentost.. Ale MZ ten má názory pevné jako skála že jo? První půl roku říká, že do žádných debat chodit nebude. Ještě přes pár dny zopakuje víceprezident Ovčáček a později i on sám, že toto jeho rozhodnutí platí i pro debaty před druhým kolem. Potom hned po volbě najednou změní názor a chce dvě debaty, další den si to opět rozmyslí a chce pro změnu debaty čtyři. No jak říkám.. pevný jako skála.

MZ možná dokáže v momentální situaci najít narozdíl od Drahoše odpověď na všechno, jak se mu to hodí.. To ale není rozhodně pevnost názorů. to je čistý populismus.. Drahoš možná věci neříká tak jasně nebo důrazně, ale dělat takové názorové veletoče jako předvádí MZ jsem ho fakt neviděl.. MZ pouze říká co se mu v danou chvíli hodí a tento "pevný názor" je schopný během pár dnů vyměnit za jiný ještě "pevnější názor", který ale tomu prvnímu přímo odporuje a tohle už Vám najednou nevadí..

S debatami před prezidentskými volbami je to úplně stejná situace a stejné měnění názorů podle toho jak se to MZ hodí.. To že najednou před druhým kolem změnil názor a už do debat chodit chce rozhodně není žádná reakce na "výzvu" Jířího Drahoše. Před prvním kolem ho vyzívali všichni protikandidáti i spousta voličů nejmíň tisicíkrát a žádný vliv na jeho rozhodnutí to nemělo.. Takže kdyby chtěl příjmout pouze něčí výzvu mohl to udělat už dávno.. Zeman změnil názor jenom a čistě podle toho, že do druhého kola postoupil Jiří Drahoš a na toho si v duelu věří (jenom aby se nepřepočítal, ale to se uvidí). Naopak kdyby do druhého kola postoupil Horáček nebo třeba Topolánek, tak by Zeman zůstal pěkně sedět na hradě a nikam by nešel, protože i on sám dobře ví, že minimálně tito dva by ho v debatě roznesli na kopytech.
Já osobně jsem velmi rád, že si to prezident rozmyslel protože jinak bych měl velké obavy o úspěch. A jak prezident sám říká, nezměnit názor i po předložení pádných argumentů je nesmysl. Lidé prostě mění názory a pokud Miloše Zemana sledujete, jako že určitě ne protože by jste nepsal takové nesmysli, tak víte, že mění názor velmi výjimečně.. Co se týče téhle změny musel ji udělat z důvodu, že by mu jeho vlastní voliči měli za zlé, že se nechal takhle jednoduše porazit a nic neudělal i když musel tušit, že se to může stát, tím by zklamal mnohem víc lidí! Pokud Miloš Zeman mění názory je to vždy podloženo silnými argumenty, je vidět, že média a jejich kampaň antizeman funguje výborně když už i volič Andreje Babiše dokáže věřit (podle mě výmyslům) o MIloši Zemanovi a na druhou stranu nevěří stejným novinářům, že je Andej Babiš zločinec a ohorožením demokracie (což je podle mě také výmysl). To, že by si Miloš Zeman netroufnul na jiného kandidáta je uplně směšné. Ani jeden kandidát mu v debatách nemůže konkurovat protože má nejzajímavější rétoriku na celé politické scéně a mimochodem srovnat Topolánka, který je výborný rétor a zkušený politik s Horáčkem jež není rétor vůbec a politik už vůbec ne, on by mohl být nanejvýš dobrý amatérský ideolog, absolutně nesrovnatelný level.. Souhlasím, že největším soupeřem by mu byl Mirek Topolánek pro důvody jenž jsem zmínil, ale neměl by šanci oslovit tak velké množství lidí takže možná by prezident na debaty nepřistoupil až do konce. Ale rozhodně by ho neroznesl na kopytech jeho řeči nemají prakticky žádný vliv, je to nedůvěryhodný člověk, což ukázaly i volby. Vy totiž vůbec nechápete způsob myšlení Miloše Zemana... a to se v politice pohybuje už velmi dlouho. U mě má obdiv za to jak dokáže všem mediálním útokům čelit spolu s tím co všechno zvládá, v jeho věku a myslím, že volby ukázali, že se to spoustě lidem líbilo i přes to všechno co se o něm říká a píše.. Věřím, že to co rozhodne budou právě debaty, které uvidí miliony lidí..
O návrhu se již hlasovalo
Dubish | Piráti
17.01.2018 | 23:08:04
2 rozhodně stačí. To že se Zeman za celé předvolební období ukázal snad v jedné debatě u Soukupa či kde, je pro mne skoro urážlivé. Když teď chce milión debat, proč se nezúčastnil před tím?

Zemanova volební strategie je zkrátka brilantní. To musíme všichni uznat. Bohužel... Před prvním kolem by ho Fischer, Topolánek, nebo Horáček brutálně podrtili... Ale teď? Jen proti Drahošovi? Zeman vs. Drahoš bude zajmavý duel. Bojím se však, že jednostranný. No nechme se překvapit. Třeba Drahoš zazáří a nebudeme se muset tak moc strachovat o výsledek voleb.
O návrhu se již hlasovalo
Daniel Mikeska | ANO
17.01.2018 | 20:15:43
Dne 17.01.2018 20:00:50 Doménico napsal(a):

Dne 17.01.2018 19:55:28 Daniel Mikeska napsal(a):

Dne 17.01.2018 19:06:16 Doménico napsal(a):
Sorry, ale opravdu je to strašně vtipná předstva Drahoše jako malého kluka čekajícího na pokyny své matky v zákulisí :DDD

Bože..i muj pes co neumí mluvit by vedl lepší dialekt jak on..

a ta představa, že hájí zájmy české země v zahraničí s těmi největšími státníky jako je Putin, Trump a Merkelová ? sorry jako to fakt asi néé..

Zeman si ho podá jako suchar k čaji..což pan Drahoš suchar je )---Za to představa Zemana jak ho tam s tím jeho nepřítomným pohledem na vozíku přivezou k vyjednávání, tak to je státník za všechny prachy. I na jeho návštěvě Číny to bylo jasně vidět.. Všichni státníci šli na jednání společně jen na Zemana se muselo čekat až ho přebalí a dovezou na vozíku. Alespoň tohle by u Drahoše rozhodně nehrozilo.--- Aha..tak pro tebe je člověk co je na vozejku mén než "normální" člověk ?

A co takový významný prezidnet v nejhorším období historie..Americký prezident woodrow wilson)) byl snad neschopnej vést zemi špatně ? Neřekl bych ;)
Tak hlavně že víte o čem mluvíte :)) Asi tak jako Zeman :)))

Ale vážně.. U Roosevelta to byla úplně jiná situace a vy to víte moc dobře.. Roosevelt by na vozík připoutát trvale a z důvodu invalidity po zranění páteře. Takže on sil mě dost, ale pokud má ochrnutou páteř tak se asi na nohy těžko postaví že jo... MZ naopak žádné zranění neprodělal pokud vím. Jen prostě už na vykonávání svého mandátu nemá dost sil a ty zbývající raději investuje do popíjení slivovice. A z těchto důvodu ho pak vozí na vozíku po jednáních, což je objektivně něco úplně jiného. Už jen pokud se podíváte na fotky Roosvelta na vozíku, tak vidíte opravdu státníka plného sil a energie. Když se podíváte na fotky MZ na vozíku v Číně, tak vídíte nemohoucího starce, který už není schopen vykonávat svůj úřad. Pokud nejste úplně slepý nebo spíše ZASLEPENÝ, tak tam ten rozdíl prostě vidíte.
O návrhu se již hlasovalo
Daniel Mikeska | ANO
17.01.2018 | 20:06:10
Dne 17.01.2018 18:04:11 Tomáš Sáblík napsal(a):
Podle mě budou Miloši Zemanovi stačit 2 debaty aby ukázal, že si Drahoš úřad nezaslouží i když osobně bych rád viděl 4.. Uvidíme velkou beznázorovost Jiřího Drahoše.. Navíc alespoň by mohli lidé porovnat která televize je objektivní a která straní jednomu či druhému... Dal bych šanci všem čtyřem stanicím...
Vtipné je, že vyčítáte Drahošovi beznázorovost, nekonzistentost.. Ale MZ ten má názory pevné jako skála že jo? První půl roku říká, že do žádných debat chodit nebude. Ještě přes pár dny zopakuje víceprezident Ovčáček a později i on sám, že toto jeho rozhodnutí platí i pro debaty před druhým kolem. Potom hned po volbě najednou změní názor a chce dvě debaty, další den si to opět rozmyslí a chce pro změnu debaty čtyři. No jak říkám.. pevný jako skála.

MZ možná dokáže v momentální situaci najít narozdíl od Drahoše odpověď na všechno, jak se mu to hodí.. To ale není rozhodně pevnost názorů. to je čistý populismus.. Drahoš možná věci neříká tak jasně nebo důrazně, ale dělat takové názorové veletoče jako předvádí MZ jsem ho fakt neviděl.. MZ pouze říká co se mu v danou chvíli hodí a tento "pevný názor" je schopný během pár dnů vyměnit za jiný ještě "pevnější názor", který ale tomu prvnímu přímo odporuje a tohle už Vám najednou nevadí..

S debatami před prezidentskými volbami je to úplně stejná situace a stejné měnění názorů podle toho jak se to MZ hodí.. To že najednou před druhým kolem změnil názor a už do debat chodit chce rozhodně není žádná reakce na "výzvu" Jířího Drahoše. Před prvním kolem ho vyzívali všichni protikandidáti i spousta voličů nejmíň tisicíkrát a žádný vliv na jeho rozhodnutí to nemělo.. Takže kdyby chtěl příjmout pouze něčí výzvu mohl to udělat už dávno.. Zeman změnil názor jenom a čistě podle toho, že do druhého kola postoupil Jiří Drahoš a na toho si v duelu věří (jenom aby se nepřepočítal, ale to se uvidí). Naopak kdyby do druhého kola postoupil Horáček nebo třeba Topolánek, tak by Zeman zůstal pěkně sedět na hradě a nikam by nešel, protože i on sám dobře ví, že minimálně tito dva by ho v debatě roznesli na kopytech.
O návrhu se již hlasovalo
Doménico | ČSSD
17.01.2018 | 20:04:41
Sorry za omyl .. omlouvám se..))

Myslel jsem Roosevelta)
O návrhu se již hlasovalo
Doménico | ČSSD
17.01.2018 | 20:03:42
Dne 17.01.2018 20:00:50 Doménico napsal(a):

Dne 17.01.2018 19:55:28 Daniel Mikeska napsal(a):

Dne 17.01.2018 19:06:16 Doménico napsal(a):
Sorry, ale opravdu je to strašně vtipná předstva Drahoše jako malého kluka čekajícího na pokyny své matky v zákulisí :DDD

Bože..i muj pes co neumí mluvit by vedl lepší dialekt jak on..

a ta představa, že hájí zájmy české země v zahraničí s těmi největšími státníky jako je Putin, Trump a Merkelová ? sorry jako to fakt asi néé..

Zeman si ho podá jako suchar k čaji..což pan Drahoš suchar je )---Za to představa Zemana jak ho tam s tím jeho nepřítomným pohledem na vozíku přivezou k vyjednávání, tak to je státník za všechny prachy. I na jeho návštěvě Číny to bylo jasně vidět.. Všichni státníci šli na jednání společně jen na Zemana se muselo čekat až ho přebalí a dovezou na vozíku. Alespoň tohle by u Drahoše rozhodně nehrozilo.--- Aha..tak pro tebe je člověk co je na vozejku mén než "normální" člověk ?

A co takový významný prezidnet v nejhorším období historie..Americký prezident Franklin Delano Roosevelt)) byl snad neschopnej vést zemi špatně ? Neřekl bych ;)
O návrhu se již hlasovalo
1 | 2 | 3 |