Rozprava k návrhu: Stát by měl dálnice stavět vlastními firmami bez výběrových řízení

Návrh BYL přijat
Hlasováni skončilo 11.12.2017 14:25:00
65%
35%
Příspěvky v této rozpravě nejdou editovat, ani mazat.
K zapojení se do diskuse musíte být poslancem
1 |
Marie Hanischová | KSČM
11.12.2017 | 11:06:32
Já myslím, že výběrová řízení musí být. Ať firmy ukáží, co dovedou nejen naslibovat, ale i splnit. Nesplníš - vysoké pokuty. Peníze ne na hodinu, ale za úkol. Když budeš dělat dlouho, proděláš, čím dřív, ale kvalitně, tak si vyděláš. Za nekvalitu sankce, nejen firmu, ale bez odměny by měli být i úředníci, kteří firmu vybrali.
O návrhu se již hlasovalo
Ludmila Novotná | Piráti
09.12.2017 | 09:20:44
Hlavně úředníci by měli hnout zadkem, aby se co nejdříve vykoupily pozemky a ukončilo projektové a stavební řízení. Zkrátit lhůty při získávání povolení. ŘSD by mělo mít pouze rok na to všechno mít nachystáno k zahájení stavby. A pokud ne, tak tvrdé sankce přímo úředníkům - hmotnou odpovědnost.
O návrhu se již hlasovalo
Daniel Mikeska | ANO
09.12.2017 | 07:03:57
Já bych tam minimálně ten konkurenční efekt nechal. Tedy když už si stát musí zřizovat takový státní podnik, tak prosím, ale ať se ukáže jestli je schopný dát lepší nabídku, než ty konkurenční soukromé firmy, protože jinak to nemá smysl. Tvrdíte tu, že pokud bude dálnice stavit stát, tak se tím zkrátí u nás neskutečně dlouhá doba výstavby. V Německu, Rakousku, Velké Británii, USA... tam všude staví dálnice soukromé firmy, které vyhrají výběrové řízení a určitě ne státní podniky. Přesto tam mají vynikající dálniční síť a dálnice staví třikrát, čtyřikrát rychleji než my. Takže problém bude asi někde jinde že....?
O návrhu se již hlasovalo
bartolomej76 | ODS
09.12.2017 | 00:10:54
Ne. Naopak by se do stavby dalnic mel prinest soukromy kapital, kdy vystavba by byla spolufinancovana soukromymi subjekty. Ty by pak mely pravo po nejakou dobu vybirat myto (nebo by dostavali jeho cast). V zajmu techto soukromych subjektu by pak bylo zrychleni i zkvalitneni vystavby dalnic - nikdo nechce investovat do neceho, co nevydelava.
O návrhu se již hlasovalo
Josef Trojánek | Svobodní
08.12.2017 | 23:38:16
Jsem naprosto pro, aby byl zřízen státní podnik.

Ale v zachování konkurenčního trhu, by se výběrová řízení měla provádět. Akorát by museli připsat za jak dlouho to bude hotové a jakou tomu dají záruku. To zrychlí práci a kvalitu.
O návrhu se již hlasovalo
Jiří Hráček | KSČM
08.12.2017 | 22:44:51
Kdo jiný by měl stavět dálnice než státní firmy? Není důvod podporovat soukromí sektor v situaci kdy to výstavbu dálnic a nejen jich jen brzdí. Také je nutné zjednodušit legislativu, aby strategické stavby jako jsou právě dálnice, nesměli blokovat kdejací ekoteroristé a jejich organizace.
O návrhu se již hlasovalo
Doménico | ČSSD
08.12.2017 | 21:49:57
Myslim že by to bylo fajn mít státní firmu na stavbu dálnic. Snad by to urychlilo stavbu dálnic.
O návrhu se již hlasovalo
KarelKancik | SPD
08.12.2017 | 18:45:52
Napřed je ale potřeba položit si a zodpovědět tyto otázky:

Potřebujeme dálnice?

Kudy mají nové dálnice vést?

Které oblasti a města mají dálnice propojovat a s jakou prioritou?

Proč výstavba dálnic u nás trvá tak dlouho?

Je cena za nový kilometr dálnice pro stát výhodná nebo je přemrštěná a proč?

Jak se zaručí, že soukromé firmy nebudou nějakým způsobem propojené se zodpovědnými státními úředníky a politiky a konkurenční boj stavebních firem nebude jen zástěrka pro systém ruka ruku myje?

Myslím, že v rozpočtu by se mělo vyčlenit pro každý rok nějaká částka, a řekne se transparentně: Tak a za to se postaví 30 km dálnice z Brna do Českých Budějovic. Nebo z Brna na Vídeň, protože to má logiku, když Rakušané také nyní otevřeli 25 nových kilometrů na Brno. Zadá se to té firmě, která splní podmínky - a v tomto ohledu by neměla být jediným kritériem nejnižší cena. Stanoví se ale kritéria hodnocení úspěšnosti, a pokud nebudou naplněna, budou muset být jasně stanovené sankce pro zodpovědné politiky, státní úředníky i pro firmy, které svému nedostály.
O návrhu se již hlasovalo
Majki.1 | STAN
08.12.2017 | 16:04:05
Pokud vím tak žádný státní podnik na stavění dálnic/silnic v současné době neexistuje. Nejdřív by se musel zřídit a pak by se do něj museli sehnat především stavebníci. Může stát ale konkurovat platově soukromým firmám? Nebylo by vedení společnosti jen dalšími politickými trafikami? A navíc, když bude dálnice stavět jen jediná firma, odpadá konkurenční trh ohledně poměru cena/výkon. Ten podnik by to měl ze zákona jisté. Jsem naopak pro konkurenci v oboru. Brzdu ve stavění dálnic vidím jinde a to v jejich dobrém plánování a následnému výkupu pozemků.
O návrhu se již hlasovalo
1 |