Rozprava k návrhu: Stát by měl podporovat začleňování hendikepovaných do běžného života pomocí výuky v běžných třídách s podporou

Návrh NEBYL přijat
Hlasováni skončilo 19.02.2018 11:43:00
36%
64%
Příspěvky v této rozpravě nejdou editovat, ani mazat.
K zapojení se do diskuse musíte být poslancem
1 |
Jiří Hovorka | TOP09
19.02.2018 | 10:44:18
U fyzického hendikepu jsem jednoznačně pro začleňování. A mám pocit, že u této skupiny integrace mezi zdravé funguje nejlépe. U toho mentálního je to obtížnější. Jsou skupiny vzdělávatelné a jiné ne. I proto by nadále měly existovat praktické školy, které budou především určeny pro žáky s těžším mentálním postižením, u kterých by bylo zařazení do běžné školy velice obtěžující - jak pro ně samotné, tak i pro jejich okolí. Nemám třeba nic proti, aby v rámci běžné výuky proběhly seznamovací návštěvy v ústavech/školách speciálních, aby děcka viděly, že tu existují postižení spoluobčané a naučily se rámcově znát jejich potřeby.
O návrhu se již hlasovalo
Doménico | ČSSD
17.02.2018 | 20:00:16
Dne 17.02.2018 17:38:39 Majki.1 napsal(a):

Dne 16.02.2018 18:32:32 Doménico napsal(a):
Pokud se jedná o duševní onemocnění tak určině NE !--- Takže, když budete mít nespavost, tak vás vyloučíme z běžné zš, nebo anorexii? Jste si jistý, že jste použil správné spojení?
Samozřejmě myslím i mentální, ale do duševních onemocnění se řadí například taková demence s Alzheimerovou chorobou,retardace atd..je toho mnoho, proto ten výraz "duševní" kolego.

Nezajímám se o duševní, ani o mentální problemy..

Určitě se i mezi námi najde člověk s poruchou osobnosti, nebo jak vy řikáte poruchy spánku, neboli "insomnie".

Ty chceš zařadit mentálně postižené dítě do běžného kolektivu ? To nejde.. mám zkušenosti ze základní školy. Vedle nás byla praktická zvláštní škola a už jen to, že knám chodili do jídelny bylo zlé a děti se prostě nesnesli. Ta představa,že by jste je sjednotil mě děsí a bylo by mi jich celkem líto.
O návrhu se již hlasovalo
Majki.1 | STAN
17.02.2018 | 17:38:39
Dne 16.02.2018 18:32:32 Doménico napsal(a):
Pokud se jedná o duševní onemocnění tak určině NE !
Takže, když budete mít nespavost, tak vás vyloučíme z běžné zš, nebo anorexii? Jste si jistý, že jste použil správné spojení?
O návrhu se již hlasovalo
Majki.1 | STAN
17.02.2018 | 17:36:37
Hlasuji pro ANO. Jsem přesvědčen o tom, že by tělesně a jinak postižení neměli být zcela separováni od společnosti a zavřeni někde v ústavu stranou populace, aby je neviděla, jako tomu bylo dříve.
O návrhu se již hlasovalo
Doménico | ČSSD
16.02.2018 | 18:32:32
Pokud se jedná o duševní onemocnění tak určině NE !
O návrhu se již hlasovalo
ypsilonx | ANO
16.02.2018 | 16:48:33
Jak už zde píší kolegové z pirátské strany, jde o to jaké je postižení dítěte. Nicméně, bavil jsem se učitelem o tomto a myslím si, že to je zase další práce navíc pro ně. Takže když už se navyšuje práce pro učitele, tak to navýšení platu by mělo přjít s ním. Jinou podporu státu v tomto nevidím. Takže za těchto podmínek ANO.
O návrhu se již hlasovalo
Ludmila Novotná | Piráti
16.02.2018 | 16:32:32
Otázka je špatně položena. Záleží na dg. Proč by se nemohl začlenit vozíčkář, který je jinak mentálně zdravý? Naopak děti s mentálním postižením do běžné třídy nepatří. U děti s ADHD nebo s poruhou autistického spektra je to sporné. Záleží na stupni postižení. Nechci je vyčleňovat. Jen výuka je náročná pro zdravé děti a když je vyrušuje někdo s mentálním postižením tak to není přínosné pro nikoho. Jen to zdržuje třídu.
O návrhu se již hlasovalo
Kyri | Piráti
16.02.2018 | 16:06:51
NE

Protože záleží na typu, ale i na rozsahu postižení. V případě tělesného postižení nevidím v tom problém. Ovšem, v případě mentálního postižení se jedná o složitejší problém a děti, které jsou těžce mentálně postiženy, by měly zůstat ve speciálních školách, kde jim bude poskytnuta výuka, na kterou stačí. Dejme dítěti možnost zažít pocit úspěchu. V běžné škole ho nezažije. Se vší úctou k nim, ale to je můj názor.
O návrhu se již hlasovalo
Daniel Mikeska | Piráti
16.02.2018 | 15:26:34
Podle mě záleží na typu a rozsahu zdravotního postižení. Pokud se jedná o tělesně postižené, tak nevidím žádný důvod proč by se nemohli vzdělávat v běžných třídách s tím, že jim bude muset někdo pomáhat s činnosti které tělesně nejsou schopni zvládnout (to by musel někdo i v té speciální škole). Pokud je ovšem jedná o mentální postižení, tak to už je o dost složitější problematika a řešil bych to individuálně dle toho co dané dítě samo zvládne. Ale pochopitelně děti s nějakou těžkou mentální retardací (se vší úctou k nim) začleňovat do běžné třídy je holý nesmysl..
O návrhu se již hlasovalo
1 |