Rozprava k návrhu: Stát by měl vybudovat vlastní stavební organizaci a silnice stavět sám, bez zprostředkování stavebními firmami

Návrh BYL přijat
Hlasováni skončilo 18.07.2018 15:00:00
63%
37%
Příspěvky v této rozpravě nejdou editovat, ani mazat.
K zapojení se do diskuse musíte být poslancem
1 | 2 |
Dominik Škrba | KSČM
18.07.2018 | 06:05:37
Dne 17.07.2018 23:40:10 Josef Trojánek napsal(a):
Jsem naprosto proti... vypisování statních zakázek sice není to pravé ořechové... chtělo by to ještě hodně poladit k dokonalosti.... ale pořád je to lepší, než zlikvidovat soukromé firmy a nechat aby stát šidil silnice ještě víc než to dělají firmy...

Do čeho se sere stát, tam se to sere...

Nejlepší by bylo rozprodat českou silniční infrastrukturu ( silnice ) do rukou soukromých vlastníků a mítné jim podle zatížení a stavu silnice rozdělovat. Přecijen se každý soukromník snaží nabídnout to nejlepší, aby s lidé vybrali jeho produkt/službu ( silnici ).

Pokud nesouhlasíte, nebo by jste mě chtěli doplnit, tak jen do toho. I já se můžu poučit ;)
Vše jde ohlídat i kvalita silnic, takže i soukromníka je nutno hlídat zda nešidí, tak i státní podnik a to už je jen o výběru lidí v dozorčích radách, stále se řeší, že stát kolikrát moc vyhazuje a vše dlouho trvá, takže státním podnikem by se ušetřili peníze a čas za výběrové řízení.

A myslím, že autobusová doprava dokazuje, že za státního ČSAD to bylo lepší, než to rozbili na "tisíc" kusů.Takže vždy to je akorát bude o lidech, jak se to bude hlídat, jenže problém je spíš v tom, že na něco poukázat je bráno jako bonzatství, takže mnoho lidí si řekne, přeci já nebudu ten špatný.

A ještě k té Vaší poslední části, to máte na mysli, že by veškeré silnice byly zpoplatněné, když mluvíte o mítném? Tak s tím nemohu vůbec souhlasit. A už vůbec nesouhlasím se stylem, kdy stát dělá, ze soukromník je extra důležitý a přeci nesmíme dopustit jeho odchod, vždyť to soukromník se rozhodl, že bude podnikat, stát si ho nežádal.
O návrhu se již hlasovalo
Jiří Hráček | KSČM
18.07.2018 | 04:12:09
Samozřejmě, že ano. To dá snad rozum, že kdyby stát stavěl silnice sám tak by to bylo nejlepší. Jen by u moci museli být lidé, kteří skutečně hájí, veřejný zájme a ne jen zájmy soukromého kapitálu. Já osobně si myslím, že stát by měl založit i národního operátora a poskytovatele levného internetu, jednu národní státem vlastněnou komerční banku a samozřejmě by měl sám stavět byty a podporovat výstavbu obecních bytů z úrovně samotných měst a obcí. Volný trh prostě nic neřeší a naopak pomáhá jen velkým korporacím.
O návrhu se již hlasovalo
Josef Trojánek | Svobodní
17.07.2018 | 23:40:10
Jsem naprosto proti... vypisování statních zakázek sice není to pravé ořechové... chtělo by to ještě hodně poladit k dokonalosti.... ale pořád je to lepší, než zlikvidovat soukromé firmy a nechat aby stát šidil silnice ještě víc než to dělají firmy...

Do čeho se sere stát, tam se to sere...

Nejlepší by bylo rozprodat českou silniční infrastrukturu ( silnice ) do rukou soukromých vlastníků a mítné jim podle zatížení a stavu silnice rozdělovat. Přecijen se každý soukromník snaží nabídnout to nejlepší, aby s lidé vybrali jeho produkt/službu ( silnici ).

Pokud nesouhlasíte, nebo by jste mě chtěli doplnit, tak jen do toho. I já se můžu poučit ;)
O návrhu se již hlasovalo
Dominik Škrba | KSČM
17.07.2018 | 20:42:01
Dne 17.07.2018 15:12:06 Jiří Hovorka napsal(a):

Dne 17.07.2018 08:29:34 Dominik Škrba napsal(a):

--- Máte pravdu, že v případě Jaroměře je chyba na SŽDC, ale tím jsem chtěl poukázat nato, že stačí aby se našlo pár střepů a taková důležitá akce se zbytečně odkládá (a je jedno jestli natom dělá 10 lidí nebo 50). Zde jde o princip, že archeologvé mají přednsot před stavbou, viz. stavba dálnice u Vysokého Mýta a jistě i další.

Ale trochu jsem se odklodnil od hlavního tématu, na toto stavební společnost vliv moc nemá. Jde o to, že bude-li státní stavební společnost zkrátí se čas, jelikož nebude nutno pořádat výběrové řízení a tím i peníze se ušetří, právě za dané výběrové řízení.--- Jenže zase dostávate problém na úřednickou rovinu a zákona o veřejných zakázkách. Pak stačí, aby se přihlásil jeden soukromník a musíte porovnávat nabídky, tj. obdoba výběrového řízení. A když to bude nad limit, musíte prostě to výběrko vypsat. Pochybuji, že se Váám povede uzavření trhu, aby se o zakázky neucházely soukromníci a mohli jste zadávat zakázky státnímu podniku.
Ano přesně bych usiloval, dojde k přímému zadání bez porovnávání nabídek, tak jako například doteď byla zadávána veřejná železniční doprava ČD a.s., jiný systém poškozuje státní podnik a to by stát jako dobrý hospodář neměl dopustit.
O návrhu se již hlasovalo
Tomáš Král | ČSSD
17.07.2018 | 17:19:29
Upřímě nevim :D Jako asi záleží na tom, jakým způsobem probíhá výběrové řízení. Vím, že s tím v minulosti byly problémy, že se to obcházelo, ale tak když se to nějakým způsobem pošéfí, tak asi nevidim důvod proč by to nemělo jít... Kdyžtak mě třeba opravte/doplňte.
O návrhu se již hlasovalo
Jiří Hovorka | TOP09
17.07.2018 | 15:12:06
Dne 17.07.2018 08:29:34 Dominik Škrba napsal(a):

--- Máte pravdu, že v případě Jaroměře je chyba na SŽDC, ale tím jsem chtěl poukázat nato, že stačí aby se našlo pár střepů a taková důležitá akce se zbytečně odkládá (a je jedno jestli natom dělá 10 lidí nebo 50). Zde jde o princip, že archeologvé mají přednsot před stavbou, viz. stavba dálnice u Vysokého Mýta a jistě i další.

Ale trochu jsem se odklodnil od hlavního tématu, na toto stavební společnost vliv moc nemá. Jde o to, že bude-li státní stavební společnost zkrátí se čas, jelikož nebude nutno pořádat výběrové řízení a tím i peníze se ušetří, právě za dané výběrové řízení.
Jenže zase dostávate problém na úřednickou rovinu a zákona o veřejných zakázkách. Pak stačí, aby se přihlásil jeden soukromník a musíte porovnávat nabídky, tj. obdoba výběrového řízení. A když to bude nad limit, musíte prostě to výběrko vypsat. Pochybuji, že se Váám povede uzavření trhu, aby se o zakázky neucházely soukromníci a mohli jste zadávat zakázky státnímu podniku.
O návrhu se již hlasovalo
Dominik Škrba | KSČM
17.07.2018 | 08:29:34
Dne 17.07.2018 07:39:11 Jiří Hovorka napsal(a):
V připadě žst Jaroměř je to chyba státního podniku SŽDC, který vůbec neoslovil archeology. Ti tak provádá práce ad hoc volnými kapacitami. Při řádném plánování mohlo proběhnout vyčlenění většího počtu archeologů a tím zkrácení záboru. Nic to ale nemění, že chyba jde za státními institucemi
Máte pravdu, že v případě Jaroměře je chyba na SŽDC, ale tím jsem chtěl poukázat nato, že stačí aby se našlo pár střepů a taková důležitá akce se zbytečně odkládá (a je jedno jestli natom dělá 10 lidí nebo 50). Zde jde o princip, že archeologvé mají přednsot před stavbou, viz. stavba dálnice u Vysokého Mýta a jistě i další.

Ale trochu jsem se odklodnil od hlavního tématu, na toto stavební společnost vliv moc nemá. Jde o to, že bude-li státní stavební společnost zkrátí se čas, jelikož nebude nutno pořádat výběrové řízení a tím i peníze se ušetří, právě za dané výběrové řízení.
O návrhu se již hlasovalo
Jiří Hovorka | TOP09
17.07.2018 | 07:39:11
V připadě žst Jaroměř je to chyba státního podniku SŽDC, který vůbec neoslovil archeology. Ti tak provádá práce ad hoc volnými kapacitami. Při řádném plánování mohlo proběhnout vyčlenění většího počtu archeologů a tím zkrácení záboru. Nic to ale nemění, že chyba jde za státními institucemi
O návrhu se již hlasovalo
Dominik Škrba | KSČM
17.07.2018 | 05:23:50
Dne 16.07.2018 20:39:58 Jiří Hovorka napsal(a):

Dne 16.07.2018 20:21:42 Dominik Škrba napsal(a):
Já jsem pro, ušetřil by se čas s výběrovým řízením, takže stavba by se realizovala rychleji, samozřejmě by se museli nějak i vyřešit památkáři, "ekoteroristé", apod.. kteří poté zdržují stavbu.

Menším mínusem může být riziko tunelování, ale to už je otázkou dobrého výběru lidí do dozorčí rady (a tedy ani tento problém není neřešitelný).

Nevidím důvod strkat státní peníze do soukromníků v odvětvích, které je stát schopen pokrýt (veřejná doprava, právě stavby, a další).--- Nějak zapomínáte, že největšími škůdci výstavby infrastruktury jsou úřady samotné. Stačí se podívat, kolik rozhodnutí je vydáno po lhůtě a nedejbože, když se úřad rozhodne, že EIA nebyla dostatečná a podává nové podněty (viz D11)
A pak zde máme archeologické průzkumy viz. Vysoké Mýto (dálnice) a nyní Jaroměř (přestavba žel. stanice), našli pár střepů a celá výstavba se kvůli nějakýmu průzkumu zastaví, klidně i na měsíce, dát jim max týden. Nebo se stačí podívat na hnutí Děti země, kolikrát už kvůli nim byla zastavena výstavba silnice, protože nacházejí nová a nová zvířata a další důvody.
O návrhu se již hlasovalo
Jiří Hovorka | TOP09
16.07.2018 | 20:39:58
Dne 16.07.2018 20:21:42 Dominik Škrba napsal(a):
Já jsem pro, ušetřil by se čas s výběrovým řízením, takže stavba by se realizovala rychleji, samozřejmě by se museli nějak i vyřešit památkáři, "ekoteroristé", apod.. kteří poté zdržují stavbu.

Menším mínusem může být riziko tunelování, ale to už je otázkou dobrého výběru lidí do dozorčí rady (a tedy ani tento problém není neřešitelný).

Nevidím důvod strkat státní peníze do soukromníků v odvětvích, které je stát schopen pokrýt (veřejná doprava, právě stavby, a další).
Nějak zapomínáte, že největšími škůdci výstavby infrastruktury jsou úřady samotné. Stačí se podívat, kolik rozhodnutí je vydáno po lhůtě a nedejbože, když se úřad rozhodne, že EIA nebyla dostatečná a podává nové podněty (viz D11)
O návrhu se již hlasovalo
1 | 2 |